1200 gram? Zapraszamy do CC. Truck Trial to są CIĘŻARówki. Dla 6x6 powinno być minimum 2,5 kilo, a dla 8x8 3 kilo.lyyar pisze:A ja sie zastanawiam czemu nie mozna skonstruowac regulaminu tak aby pojazd o masie 1kg tez byl dopuszczony do zawodow ? to co ze mialby przelicznik 0,5.
Wlasnie zbudowalem 6x6 które waży ... yyyy 1200g i co ? musze 2x zwiekszyc jego mase tylko po to aby spelnic regulamin ? Teraz wiem, że przejedzie przez wszystko. Ale po zwiekszeniu masy widze problemy. Wolalbym miec nizszy przelicznik i cieszyc sie jazda niz odbijac sie o minimum zwiekszone z 2kg do 2,25kg.
Szczerze - zniecheca mnie to do brania udzialu w zawodach dlatego juz buduje tylko dla siebie a nie jak wiekszosc POD REGULAMIN.
[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 09:03 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
I zatarte oski poniszczone wahacze i inne klocki.smyk pisze:Zapraszamy do CC. Truck Trial to są CIĘŻARówki. Dla 6x6 powinno być minimum 2,5 kilo, a dla 8x8 3 kilo.
Moje 6x6 ma 1200 gram obecnie, jezdzi wolno 1:5 i 1:15 ale po wszystkim , nic nie trzeszczy ani nie chrobocze ... poki co pozostaje przy LEKKIEJ ciężarówce. Do CC sie nie nadaje bo jest za wolna. Po wtóre, a czemu POWINNO miec 2,5 kilo albo 4 kilo ? Jaki jest w tym sens ? Jest jakas konkurencja kto przewiezie najwiecej kartofli na pace ? Nawet w prawdziwym trialu czegos takiego nie ma, a pojazdy sa odchudzane a nie dociążane ...
Smiem twierdzić ze rozkraczaja sie dlatego bo sa za ciezkie, wiec trzeba je dodatkowo wzmiacniac co prowadzi do zwiekszenia masy i dodatkowych problemów.gen_leihy pisze:Przy 2kg trzeba już się postarać, żeby auto się nie rozkraczyło na trasie. I odpowiednio więcej, dla każdej kolejnej grupy pojazdów.
Swój pojazd wykonałem w 75% z ramek, stąd niewielka masa - raczej rozkraczac sie nie bedzie ... ale to bede musial jeszcze sprawdzic.
L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:43 przez lyyar, łącznie zmieniany 3 razy.
nothing 0%
Nie bede na tym etapie zdradzal moich nowatorskich, przelomowych i niedoscignionych rozwiazań technicznych :):):):):) Sam musze jeszcze sprawdzic jak zachowuje sie pojazd w praniu ... -> next weekend :)3dom pisze:Wrzuć zdjęcia, zobaczymy jak to Twoje 1,2 kg wygląda i będzie jakiś punkt odniesienia w dyskusji.
L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:35 przez lyyar, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczywiście !!! :) Mr. Z świadkiem :)
Ale pojazd ze zdjęcia jest zbudowany na pływających mostach ...
QQ i TMV maja niezależne wielowahaczowe na klockach ktore byłeś łaskaw pokazać :)
Ale pojazd ze zdjęcia jest zbudowany na pływających mostach ...
QQ i TMV maja niezależne wielowahaczowe na klockach ktore byłeś łaskaw pokazać :)
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 10:09 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
A ja napiszę o czymś innym: czemu konstrukcje przegubowe są brzydko mówiąc udupione? Wozidło 4x4 vs ciężarówka 4x4 to połowa przelicznika. Rozumiem 15%, 20%, no niech będzie 25%, ale nie 50!
Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Co do minimalnych wag: uważam, że powinny być, ale o 1/3 bym je obniżył.
Regulamin mówi, że LTTC to wyścigi. Poruszaliśmy kiedyś problem ciągnących się długo zawodów, bo auta się ślimaczą. Forsując budowanie ciężkich kloców nie zmienimy tej sytuacji, nadal będzie to jazda obserwowana z mega przewagą obserwacji.
Argumentem za wysokimi limitami są walory estetyczne i solidność konstrukcji. Regulamin wymaga litych drzwi, podłogi, dachu, a jak komuś zaczną na starcie odcinka strzelać zębatki to znowu zapytam: "czy widzisz sens?".
Popatrzcie na temat z innej strony: jeśli ktoś potrafi kabinę/ramę/napęd zbudować używając mniejszej ilości lub lżejszych klocków to czemu taką innowacyjność konstruktorską tępić?
Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Co do minimalnych wag: uważam, że powinny być, ale o 1/3 bym je obniżył.
Regulamin mówi, że LTTC to wyścigi. Poruszaliśmy kiedyś problem ciągnących się długo zawodów, bo auta się ślimaczą. Forsując budowanie ciężkich kloców nie zmienimy tej sytuacji, nadal będzie to jazda obserwowana z mega przewagą obserwacji.
Argumentem za wysokimi limitami są walory estetyczne i solidność konstrukcji. Regulamin wymaga litych drzwi, podłogi, dachu, a jak komuś zaczną na starcie odcinka strzelać zębatki to znowu zapytam: "czy widzisz sens?".
Popatrzcie na temat z innej strony: jeśli ktoś potrafi kabinę/ramę/napęd zbudować używając mniejszej ilości lub lżejszych klocków to czemu taką innowacyjność konstruktorską tępić?
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Porównaj same czasy bez kar z ostatniego rajdu, przejazdy moje i ATRa. Jeździłem ponad 30% szybciej mimo większej masy 3,3kg do 2,8 kg. Stoi to w sprzeczności z tym co piszesz, że ślimaczące przejazdy. Teraz właśnie nie opłaci się robić dość ciężkiego np. 8x8 na 1 xlu. Albo mega lekkie i jeden xl i musi jeździć szybko, albo ciężkie ale 2 xle i też musi być szybki. W innych klasach jest podobnie.Popatrzcie na temat z innej strony: jeśli ktoś potrafi kabinę/ramę/napęd zbudować używając mniejszej ilości lub lżejszych klocków to czemu taką innowacyjność konstruktorską tępić?
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Oj... Jest trochę osób, które są realistami i nie planują wygrywać w najbliższym czasie ;)ManiekManiak pisze: Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Też mnie zastanawia tak mocne piętnowanie wozideł, szkoda bo są to ciekawe pojazdy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Na ten sezon wozidła już nie planowałem ale na kolejny jak najbardziej. Chciałbym w końcu zrobić to:3dom pisze:Oj... Jest trochę osób, które są realistami i nie planują wygrywać w najbliższym czasie ;)ManiekManiak pisze: Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Też mnie zastanawia tak mocne piętnowanie wozideł, szkoda bo są to ciekawe pojazdy.
Ale przy obecnym regulaminie po prostu nie opłaca mi się męczyć. Myślę, że powinniśmy przedyskutować kwestię wozideł jeżeli nie teraz to po sezonie. Ciekawsze pojazdy czynią zawody bardziej interesującymi.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Zamierzam być - nie po to buduje 2 pojazdy aby nie byc :) Najwyzej bede jezdzil ZA LEKKIM poza główną klasyfikacja ...Emilus pisze:Bartek, będziesz na rajdzie we wrześniu?
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:41 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
to nie tak Maniek. Przejazdy mają być szybkie, i dlatego premiowane sa pojazdy o większej mocy. Ale moim zdaniem to zły kierunek dopuścić auta 1,5kilowe. Skończy się to na tym, że każdy (chcąc wygrać) zbuduje na samych ramkach, i z gotowych modułów. Zadziała to odwrotnie niż mówisz - nie będzie żadnej innowacyjności.ManiekManiak pisze: <cały tekst>
Nie oszukujmy się, i napiszmy prawdę: niektórzy nie potrafią zbudować ciężkich, jeżdżących maszyn, bo jest to TRUDNIEJSZE, niż leciutkie coś. Są to zawody konstruktorów i jeśli ktoś jest świetny, to dziś może zrobić 3,5 kilowe 8x8 jeżdżące, tak jak 3kilowe 8x8 do tej pory. I za to dostanie bonus.
co odkrywczego mógłby wynaleźć konstruktor pośród 1,5kilowych maszyn? Mniej zużyte klocki? Lepszy smar? Selekcjonowany XL?
Naprawdę tego chcemy? Tym bardziej gdy na horyzoncie pojawiły się zawody, które chętnie przygarną kilowe auta.
Sezon w pełni!
Właśnie - może nie każdy potrafi budować tak ciężkie i wytrzymałe pojazdy.gen_leihy pisze: Nie oszukujmy się, i napiszmy prawdę: niektórzy nie potrafią zbudować ciężkich, jeżdżących maszyn, bo jest to TRUDNIEJSZE, niż leciutkie coś.
Ale może wiecej osob (np. ja) dałoby rade zbudować coś lżejszego równie sprawnego?
Można też stwierdzić że sztuką jest zbudowanie czegoś cieżkiego i jeżdzącego, ale także sztuką jest minimalizowanie masy i korzystanie z dobrodziejstw lego.
Skoro są ramki tzn że wolno ich używać... Chyba że nie podobają nam się już dziurki w liftarmach i chcemy zastąpić je ołowiem ... ?
CC to inny rodzaj zawodów. Może lekka cięzarówka lepiej pokonałaby teren - równie wolno jak te 3-4 kilowe, ale bez serwisów ... efektowniej ... zamierzam to sprawdzić ... bynajmniej moje 6x6 waży 939 gram z dwoma XL-ami i bez baterii :):):)gen_leihy pisze: Tym bardziej gdy na horyzoncie pojawiły się zawody, które chętnie przygarną kilowe auta.
L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 12:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%