[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#166 Post autor: smyk »

lyyar pisze:A ja sie zastanawiam czemu nie mozna skonstruowac regulaminu tak aby pojazd o masie 1kg tez byl dopuszczony do zawodow ? to co ze mialby przelicznik 0,5.

Wlasnie zbudowalem 6x6 które waży ... yyyy 1200g i co ? musze 2x zwiekszyc jego mase tylko po to aby spelnic regulamin ? Teraz wiem, że przejedzie przez wszystko. Ale po zwiekszeniu masy widze problemy. Wolalbym miec nizszy przelicznik i cieszyc sie jazda niz odbijac sie o minimum zwiekszone z 2kg do 2,25kg.

Szczerze - zniecheca mnie to do brania udzialu w zawodach dlatego juz buduje tylko dla siebie a nie jak wiekszosc POD REGULAMIN.
1200 gram? Zapraszamy do CC. Truck Trial to są CIĘŻARówki. Dla 6x6 powinno być minimum 2,5 kilo, a dla 8x8 3 kilo.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 09:03 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#167 Post autor: lyyar »

smyk pisze:Zapraszamy do CC. Truck Trial to są CIĘŻARówki. Dla 6x6 powinno być minimum 2,5 kilo, a dla 8x8 3 kilo.
I zatarte oski poniszczone wahacze i inne klocki.

Moje 6x6 ma 1200 gram obecnie, jezdzi wolno 1:5 i 1:15 ale po wszystkim , nic nie trzeszczy ani nie chrobocze ... poki co pozostaje przy LEKKIEJ ciężarówce. Do CC sie nie nadaje bo jest za wolna. Po wtóre, a czemu POWINNO miec 2,5 kilo albo 4 kilo ? Jaki jest w tym sens ? Jest jakas konkurencja kto przewiezie najwiecej kartofli na pace ? Nawet w prawdziwym trialu czegos takiego nie ma, a pojazdy sa odchudzane a nie dociążane ...
gen_leihy pisze:Przy 2kg trzeba już się postarać, żeby auto się nie rozkraczyło na trasie. I odpowiednio więcej, dla każdej kolejnej grupy pojazdów.
Smiem twierdzić ze rozkraczaja sie dlatego bo sa za ciezkie, wiec trzeba je dodatkowo wzmiacniac co prowadzi do zwiekszenia masy i dodatkowych problemów.
Swój pojazd wykonałem w 75% z ramek, stąd niewielka masa - raczej rozkraczac sie nie bedzie ... ale to bede musial jeszcze sprawdzic.

L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:43 przez lyyar, łącznie zmieniany 3 razy.
nothing 0%

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#168 Post autor: 3dom »

Wrzuć zdjęcia, zobaczymy jak to Twoje 1,2 kg wygląda i będzie jakiś punkt odniesienia w dyskusji.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#169 Post autor: lyyar »

3dom pisze:Wrzuć zdjęcia, zobaczymy jak to Twoje 1,2 kg wygląda i będzie jakiś punkt odniesienia w dyskusji.
Nie bede na tym etapie zdradzal moich nowatorskich, przelomowych i niedoscignionych rozwiazań technicznych :):):):):) Sam musze jeszcze sprawdzic jak zachowuje sie pojazd w praniu ... -> next weekend :)

Obrazek

L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:35 przez lyyar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#170 Post autor: 3dom »

Dorobiłeś się dwóch garści tych elementów

Obrazek

i zrobiłeś nowatorskie niezależne zawieszenie? :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#171 Post autor: lyyar »

Oczywiście !!! :) Mr. Z świadkiem :)
Ale pojazd ze zdjęcia jest zbudowany na pływających mostach ...

QQ i TMV maja niezależne wielowahaczowe na klockach ktore byłeś łaskaw pokazać :)
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 10:09 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#172 Post autor: Emilus »

Bartek, będziesz na rajdzie we wrześniu?

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#173 Post autor: ManiekManiak »

A ja napiszę o czymś innym: czemu konstrukcje przegubowe są brzydko mówiąc udupione? Wozidło 4x4 vs ciężarówka 4x4 to połowa przelicznika. Rozumiem 15%, 20%, no niech będzie 25%, ale nie 50!
Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.

Co do minimalnych wag: uważam, że powinny być, ale o 1/3 bym je obniżył.
Regulamin mówi, że LTTC to wyścigi. Poruszaliśmy kiedyś problem ciągnących się długo zawodów, bo auta się ślimaczą. Forsując budowanie ciężkich kloców nie zmienimy tej sytuacji, nadal będzie to jazda obserwowana z mega przewagą obserwacji.
Argumentem za wysokimi limitami są walory estetyczne i solidność konstrukcji. Regulamin wymaga litych drzwi, podłogi, dachu, a jak komuś zaczną na starcie odcinka strzelać zębatki to znowu zapytam: "czy widzisz sens?".
Popatrzcie na temat z innej strony: jeśli ktoś potrafi kabinę/ramę/napęd zbudować używając mniejszej ilości lub lżejszych klocków to czemu taką innowacyjność konstruktorską tępić?

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#174 Post autor: Emilus »

Popatrzcie na temat z innej strony: jeśli ktoś potrafi kabinę/ramę/napęd zbudować używając mniejszej ilości lub lżejszych klocków to czemu taką innowacyjność konstruktorską tępić?
Porównaj same czasy bez kar z ostatniego rajdu, przejazdy moje i ATRa. Jeździłem ponad 30% szybciej mimo większej masy 3,3kg do 2,8 kg. Stoi to w sprzeczności z tym co piszesz, że ślimaczące przejazdy. Teraz właśnie nie opłaci się robić dość ciężkiego np. 8x8 na 1 xlu. Albo mega lekkie i jeden xl i musi jeździć szybko, albo ciężkie ale 2 xle i też musi być szybki. W innych klasach jest podobnie.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#175 Post autor: 3dom »

ManiekManiak pisze: Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Oj... Jest trochę osób, które są realistami i nie planują wygrywać w najbliższym czasie ;)

Też mnie zastanawia tak mocne piętnowanie wozideł, szkoda bo są to ciekawe pojazdy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#176 Post autor: Cieślu »

3dom pisze:
ManiekManiak pisze: Tylko nie piszcie że mi nikt nie broni zbudować i jechać, bo każdy kto przynosi auto na zawody chce wygrać.
Oj... Jest trochę osób, które są realistami i nie planują wygrywać w najbliższym czasie ;)

Też mnie zastanawia tak mocne piętnowanie wozideł, szkoda bo są to ciekawe pojazdy.
Na ten sezon wozidła już nie planowałem ale na kolejny jak najbardziej. Chciałbym w końcu zrobić to:
Obrazek

Ale przy obecnym regulaminie po prostu nie opłaca mi się męczyć. Myślę, że powinniśmy przedyskutować kwestię wozideł jeżeli nie teraz to po sezonie. Ciekawsze pojazdy czynią zawody bardziej interesującymi.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#177 Post autor: lyyar »

Emilus pisze:Bartek, będziesz na rajdzie we wrześniu?
Zamierzam być - nie po to buduje 2 pojazdy aby nie byc :) Najwyzej bede jezdzil ZA LEKKIM poza główną klasyfikacja ...
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 11:41 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#178 Post autor: Emilus »

Ale przy obecnym regulaminie po prostu nie opłaca mi się męczyć. Myślę, że powinniśmy przedyskutować kwestię wozideł jeżeli nie teraz to po sezonie. Ciekawsze pojazdy czynią zawody bardziej interesującymi.
Najlepiej się dyskutuje w realu. Pogadamy na rajdzie. Jestem otwarty na propozycje.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#179 Post autor: Chrupek »

ManiekManiak pisze: <cały tekst>
to nie tak Maniek. Przejazdy mają być szybkie, i dlatego premiowane sa pojazdy o większej mocy. Ale moim zdaniem to zły kierunek dopuścić auta 1,5kilowe. Skończy się to na tym, że każdy (chcąc wygrać) zbuduje na samych ramkach, i z gotowych modułów. Zadziała to odwrotnie niż mówisz - nie będzie żadnej innowacyjności.

Nie oszukujmy się, i napiszmy prawdę: niektórzy nie potrafią zbudować ciężkich, jeżdżących maszyn, bo jest to TRUDNIEJSZE, niż leciutkie coś. Są to zawody konstruktorów i jeśli ktoś jest świetny, to dziś może zrobić 3,5 kilowe 8x8 jeżdżące, tak jak 3kilowe 8x8 do tej pory. I za to dostanie bonus.

co odkrywczego mógłby wynaleźć konstruktor pośród 1,5kilowych maszyn? Mniej zużyte klocki? Lepszy smar? Selekcjonowany XL?

Naprawdę tego chcemy? Tym bardziej gdy na horyzoncie pojawiły się zawody, które chętnie przygarną kilowe auta.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#180 Post autor: lyyar »

gen_leihy pisze: Nie oszukujmy się, i napiszmy prawdę: niektórzy nie potrafią zbudować ciężkich, jeżdżących maszyn, bo jest to TRUDNIEJSZE, niż leciutkie coś.
Właśnie - może nie każdy potrafi budować tak ciężkie i wytrzymałe pojazdy.
Ale może wiecej osob (np. ja) dałoby rade zbudować coś lżejszego równie sprawnego?

Można też stwierdzić że sztuką jest zbudowanie czegoś cieżkiego i jeżdzącego, ale także sztuką jest minimalizowanie masy i korzystanie z dobrodziejstw lego.
Skoro są ramki tzn że wolno ich używać... Chyba że nie podobają nam się już dziurki w liftarmach i chcemy zastąpić je ołowiem ... ?
gen_leihy pisze: Tym bardziej gdy na horyzoncie pojawiły się zawody, które chętnie przygarną kilowe auta.
CC to inny rodzaj zawodów. Może lekka cięzarówka lepiej pokonałaby teren - równie wolno jak te 3-4 kilowe, ale bez serwisów ... efektowniej ... zamierzam to sprawdzić ... bynajmniej moje 6x6 waży 939 gram z dwoma XL-ami i bez baterii :):):)

L
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 12:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

ODPOWIEDZ