Nie było ostatnio w naszych autach żadnych serwisów.te 3-4 kilowe, ale bez serwisów
[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Ale są. 8x8 o masie 2,501 g to naprawdę lekkie auto.Maniek pisze:Dobra, odpuszczam limity, są za i przeciw, chyba trochę mnie przekonaliście, choć uważam, że dopuszczone powinny być lekkie pojady, ale przygaszone przelicznikiem (kalkulatorem).
Co do łamańców, to spoko, przekonajcie mnie, że np. 4x4 z przegubem jest tak samo trudno zbudować jak 4x4 z 2 osiami skrętnymi. Ja twierdzę, że łatwiej, bo nie ma zwrotnic, łatwiej uzyskać dobry prześwit itp. Dlatego 4x4 z przegubem ma gorszy przelicznik niż 4x4 z 2 osiami skrętnymi. Jeśli mnie przekonacie, że jest inaczej (chodzi o wszystko, komplikacja mostów, zwrotność itp.) to zmienię arkusz. Nie będę się upierał, tylko niech padną konkrety, niech ktoś porówna podobne podwozia, bo ja panowie nie mam czasu na to przed rajdem. Ustawiłem arkusz z łamańcami tak, jak mi się wydawało sprawiedliwie. Teraz czas na was.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 13:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Emil, na jakim rajdzie ostatnio byłeś? Bo na moim ostatnim rajdzie nasze czasy bez kar są takie (z pliku "arkusz analiza3.xls"):Emilus pisze:Porównaj same czasy bez kar z ostatniego rajdu, przejazdy moje i ATRa. Jeździłem ponad 30% szybciej mimo większej masy 3,3kg do 2,8 kg. Stoi to w sprzeczności z tym co piszesz, że ślimaczące przejazdy. Teraz właśnie nie opłaci się robić dość ciężkiego np. 8x8 na 1 xlu. Albo mega lekkie i jeden xl i musi jeździć szybko, albo ciężkie ale 2 xle i też musi być szybki. W innych klasach jest podobnie.
Sekcja 1: ATR 145 | Emilus 161
Sekcja 2: ATR 118 | Emilus 82
Sekcja 3: ATR 176 | Emilus 185
Sekcja 4: ATR 159 | Emilus 176
Sekcja 5: ATR 246 | Emilus 282
Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Mając błędne założenia wnioski też będą błędne.
Generalnie ja jestem za niezmniejszeniem wagi minimalnej do 1 kg tak jak było w GPM, dzięki temu będzie większa różnorodność, ciekawsze i szybsze zawody. Zwiększanie wagi minimalnej i to jeszcze do różnych wartości dla różnych konfiguracji prowadzi to mniej dynamicznych zawodów i bardziej skomplikowanego regulaminu/przelicznika (cały ten przelicznik jest strasznie skomplikowany).
Poza tym mam wrażenie, że regulamin jest dostosowywany do obrazu ciężarówek jakie Emil ma w głowie a to ciężarówki powinny ewoluować aby jak najlepiej dostosować się do regulaminu.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Emilus pisze:Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Mając błędne założenia wnioski też będą błędne.
Czytaj ze zrozumieniem.Atr pisze:Porównaj same czasy BEZ kar z ostatniego rajdu
Na tej trasie nie miałem kar ja i Ty. Kolejna manipulacja.Atr pisze:Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Bez komentarza...Atr pisze:Poza tym mam wrażenie, że regulamin jest dostosowywany do obrazu ciężarówek jakie Emil ma w głowie a to ciężarówki powinny ewoluować aby jak najlepiej dostosować się do regulaminu.
Fakt, trzeba trochę się naliczyć, aby znaleźć furtkę w arkuszu i wybrać auto z najlepszym możliwym przelicznikiem w stosunku do masy i możliwości.Atr pisze:(cały ten przelicznik jest strasznie skomplikowany)
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 14:03 przez Emilus, łącznie zmieniany 5 razy.
Na pewno trudno byłoby znaleźć informacje o rzeczywistej wadze pojazdu...
Emilus, Atr, obaj macie sporo racji.
Jednak Kuba, ty zawsze idziesz po najmniejszej linii oporu. Dostosowujesz auto do regulaminu... niby nic w tym złego, ale później postronni maja zaburzony obraz sytuacji. Jawisz się jako genialny konstruktor, który objeżdza wszystkich i zawsze.
Poprawcie mnie jeśli sie mylę, ale TYLKO dwa rajdy sobie przypominam, żeby twoje auto miało założenia takie jak inne pojazdy z czołówki. W obu nie wygrałeś.
To było: twoje pierwsze ciężkie volvo 8x8, które przegrało wyraźnie z bliźniakiem Emila.
To był: twój lekki Ural, który przegrał z moim Kamazem (i ciężkim pojazdem TT).
(to nie jest żadna złośliwość, chcę tylko pokazać pozakulisowe naciski o kierunek zmian regulaminu)
Dziwisz się, że nowy regulamin chce premiować skomplikowanie konstrukcji? Przecież tylko w taki sposób można się naprawdę sprawdzić między sobą. Nie ma żadnych przepaści, masz lekkie auto to masz mniej silników, wszyscy jeżdżą tym samym tempem. Ale póscie w skrajności typu 1kg wypaczy całkowicie rywalizację.
Ty Kuba byś chciał, żeby regulamin był mega prosty, wtedy usiądziesz z kalkulatorem i obliczysz sobie pojazd, który wygra niezależnie od tego jak będzie zbudowany.
Sędziowie (i im się nie dziwię) chcą, żeby to było jakoś unormalizowane, i żeby różne auta mogły wygrywać.
Emilus, Atr, obaj macie sporo racji.
Jednak Kuba, ty zawsze idziesz po najmniejszej linii oporu. Dostosowujesz auto do regulaminu... niby nic w tym złego, ale później postronni maja zaburzony obraz sytuacji. Jawisz się jako genialny konstruktor, który objeżdza wszystkich i zawsze.
Poprawcie mnie jeśli sie mylę, ale TYLKO dwa rajdy sobie przypominam, żeby twoje auto miało założenia takie jak inne pojazdy z czołówki. W obu nie wygrałeś.
To było: twoje pierwsze ciężkie volvo 8x8, które przegrało wyraźnie z bliźniakiem Emila.
To był: twój lekki Ural, który przegrał z moim Kamazem (i ciężkim pojazdem TT).
(to nie jest żadna złośliwość, chcę tylko pokazać pozakulisowe naciski o kierunek zmian regulaminu)
Dziwisz się, że nowy regulamin chce premiować skomplikowanie konstrukcji? Przecież tylko w taki sposób można się naprawdę sprawdzić między sobą. Nie ma żadnych przepaści, masz lekkie auto to masz mniej silników, wszyscy jeżdżą tym samym tempem. Ale póscie w skrajności typu 1kg wypaczy całkowicie rywalizację.
Ty Kuba byś chciał, żeby regulamin był mega prosty, wtedy usiądziesz z kalkulatorem i obliczysz sobie pojazd, który wygra niezależnie od tego jak będzie zbudowany.
Sędziowie (i im się nie dziwię) chcą, żeby to było jakoś unormalizowane, i żeby różne auta mogły wygrywać.
Sezon w pełni!
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Nie mąćkris kelvin pisze:To jest bardzo głupi i nierealistyczny pomysł?
Podzielam zdanie dot za duzych limitów wagowych i skomplikowanego regulaminu. Ja wiem, że chcecie być naj, ale tym samym zamykacie wielu osobom drogę, podcinacie skrzydła itp. Przy okazji stajecie się coraz bardziej hermetycznie i kisicie się w swoim sosie. Dojdzie do tego, że jakiego regulaminu Emil nie ułoży to i tak ATR wygra, a to stanie się nudne. I tak ciężka praca filmowców pójdzie w gwizdek, bo z 60minut filmu 90 % obejrzy tylko kraksy na początku.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Ja tam kłótliwy nie jestem, zbuduję (o ile się wyrobię) zgodnie z regulaminem, bo chcę pojechać.
Ja jestem silnie mocno zadowolony, że gen_leihy przycisnął temat i zrobiliśmy CC. Tam wszystko jest prościutkie i niestety, trzeba to przyznać, emocji duużo więcej.
Ja jestem silnie mocno zadowolony, że gen_leihy przycisnął temat i zrobiliśmy CC. Tam wszystko jest prościutkie i niestety, trzeba to przyznać, emocji duużo więcej.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 15:47 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
ja również tak jak maniek przyłączam się do pytania o przegubowce. o ile 4x4 jest w miarę łatwo zbudować to 6x6 to mordęga. Tylne zawieszenie to nie lada orzech do zgryzienia. jeśli się oczywiście chce żeby to jako tako jeździło.
Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...
Jak dla mnie powinno się odejmować 25% a nie 50% od przelicznika
Kolejnym 'za' jest niewątpliwie atrakcyjność. Nie wiem czy zauważyliście ale od dłuższego czasu budowane są w kółko te same ciężarówki. Krazy unimogi tatry... Pozwólcie ludziom na trochę fantazji.
Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...
Jak dla mnie powinno się odejmować 25% a nie 50% od przelicznika
Kolejnym 'za' jest niewątpliwie atrakcyjność. Nie wiem czy zauważyliście ale od dłuższego czasu budowane są w kółko te same ciężarówki. Krazy unimogi tatry... Pozwólcie ludziom na trochę fantazji.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 17:18 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Założymy się? To, że nie widziałeś, nie znaczy że nie budowałem.Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...
Dobra, zrobimy mały test. zobaczymy na ile jesteście panowie poważni.
Proszę o wpisy, jak poprawić zależność, tzn o ile % przelicznik powinien być dla wozidła gorszy, od analogicznego układu z wszystkimi kołami skrętnymi.
Wyciągniemy średnią i wtedy zmienię arkusz. Powtarzam, tylko konkretne wpisy z konkretnymi wartościami procent. Dacie radę czy będziecie tylko bić pianę?
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 17:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Jeżeli uważacie, że NIE DA SIĘ zbudować lżejszego pojazdu niż 2,25kg (dla 6x6) i wyglądającego jak oryginał to się mylicie.
Zamiast upychać 10 platów ze studami na dach, moża dać jeden technicowy panel który załatwi sprawę. Jest lżejszy i zdecydowanie lepiej utrzymuje sztywność ramy niż zwykłe płytki. W pełni zgadzam się z tym co mówi lyyar. Jeżeli ktoś chce przyjśc na rajd i się dobrze bawić, a nie jest mistrzem w budowaniu cięzkich i niezniszczalnych pojazdów to dlaczego juz na wstepie jest dyskwalifikowany? Niech dostanie mu się po przeliczniku, ale niech wystartuje.
Ok, minimalna waga niech bedzie ustalona na jakieś 1,5 kg, żeby nikt nie wyskoczył z jakimś 800 gramowym rock-crawlerem i nie objechał przypadkiem Panów intensywnie grzejących stołki na pierwszych 3 miejscach.
Mi tam wcale o wygraną nie chodzi bo nie gram tu o życie. Po prostu chciałbym się dobrze bawić a wy mi nie dajecie.
W tym momencie cała rama mojego transportera 6x6 waży niecałe 1200g.
Do zbudowania została mi "kabina" Szczerze wątpię, bym z samych klocków uzyskał kilogram.
W innych krajach równie dobrze bawią się w trucktrial bez jakiś udziwnionych regulaminów. Zobaczcie sobie na przykład na samochód Zblj-ego:
Zapewne waży ok kilograma i nikomu nie przeszkadza to, że kabina to kilka liftów na krzyż.
Zamiast upychać 10 platów ze studami na dach, moża dać jeden technicowy panel który załatwi sprawę. Jest lżejszy i zdecydowanie lepiej utrzymuje sztywność ramy niż zwykłe płytki. W pełni zgadzam się z tym co mówi lyyar. Jeżeli ktoś chce przyjśc na rajd i się dobrze bawić, a nie jest mistrzem w budowaniu cięzkich i niezniszczalnych pojazdów to dlaczego juz na wstepie jest dyskwalifikowany? Niech dostanie mu się po przeliczniku, ale niech wystartuje.
Ok, minimalna waga niech bedzie ustalona na jakieś 1,5 kg, żeby nikt nie wyskoczył z jakimś 800 gramowym rock-crawlerem i nie objechał przypadkiem Panów intensywnie grzejących stołki na pierwszych 3 miejscach.
Mi tam wcale o wygraną nie chodzi bo nie gram tu o życie. Po prostu chciałbym się dobrze bawić a wy mi nie dajecie.
W tym momencie cała rama mojego transportera 6x6 waży niecałe 1200g.
Do zbudowania została mi "kabina" Szczerze wątpię, bym z samych klocków uzyskał kilogram.
W innych krajach równie dobrze bawią się w trucktrial bez jakiś udziwnionych regulaminów. Zobaczcie sobie na przykład na samochód Zblj-ego:
Zapewne waży ok kilograma i nikomu nie przeszkadza to, że kabina to kilka liftów na krzyż.
Po zmianach w sposobie liczenia przelicznika, który teraz bardzie premiuje szybkie dwusilnikowe maszyny uważam, że łatwiej jest zbudować wozidło niż do tej pory.
Natomiast nie wiem, czy takie wozidło 4x4 będzie specjalnie sprawniejsze od np. 4x4x4 itd. Brak zwrotnic, za to wskazany dyfer, który do mocnych nie należy.
Nie podaję żadnych wartości. Zaufam wyczuciu Emila i Spółki. Powzięli się niełatwego zadania przewodnictwa. Każdy ma własną wizję trialu, ale uważam, że warto uszanować reguły wyznaczane przez osoby, które w organizację i przemyślenie zawodów wkładają najwięcej energii.
ps. to co Waler tu pokazał chyba powinno być przykładem jak trialówka nie powinna wyglądać. Nie chodzi o zbudowanie czegokolwiek, lecz modelu jak najwierniej oddającego pierwowzór.
Cokolwiek (byle szybkie) należy zbudować do CC. Zachęcam.
Natomiast nie wiem, czy takie wozidło 4x4 będzie specjalnie sprawniejsze od np. 4x4x4 itd. Brak zwrotnic, za to wskazany dyfer, który do mocnych nie należy.
Nie podaję żadnych wartości. Zaufam wyczuciu Emila i Spółki. Powzięli się niełatwego zadania przewodnictwa. Każdy ma własną wizję trialu, ale uważam, że warto uszanować reguły wyznaczane przez osoby, które w organizację i przemyślenie zawodów wkładają najwięcej energii.
ps. to co Waler tu pokazał chyba powinno być przykładem jak trialówka nie powinna wyglądać. Nie chodzi o zbudowanie czegokolwiek, lecz modelu jak najwierniej oddającego pierwowzór.
Cokolwiek (byle szybkie) należy zbudować do CC. Zachęcam.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 18:04 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9