[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#181 Post autor: Emilus »

te 3-4 kilowe, ale bez serwisów
Nie było ostatnio w naszych autach żadnych serwisów.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#182 Post autor: ManiekManiak »

Dobra, odpuszczam limity, są za i przeciw, chyba trochę mnie przekonaliście, choć uważam, że dopuszczone powinny być lekkie pojady, ale przygaszone przelicznikiem (kalkulatorem).

Druga, ważniejsza dla mnie sprawa do łamańce, chłopaki, one mają swój urok, niech ich kalkulator nie miesza z błotem.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#183 Post autor: Emilus »

Maniek pisze:Dobra, odpuszczam limity, są za i przeciw, chyba trochę mnie przekonaliście, choć uważam, że dopuszczone powinny być lekkie pojady, ale przygaszone przelicznikiem (kalkulatorem).
Ale są. 8x8 o masie 2,501 g to naprawdę lekkie auto.

Co do łamańców, to spoko, przekonajcie mnie, że np. 4x4 z przegubem jest tak samo trudno zbudować jak 4x4 z 2 osiami skrętnymi. Ja twierdzę, że łatwiej, bo nie ma zwrotnic, łatwiej uzyskać dobry prześwit itp. Dlatego 4x4 z przegubem ma gorszy przelicznik niż 4x4 z 2 osiami skrętnymi. Jeśli mnie przekonacie, że jest inaczej (chodzi o wszystko, komplikacja mostów, zwrotność itp.) to zmienię arkusz. Nie będę się upierał, tylko niech padną konkrety, niech ktoś porówna podobne podwozia, bo ja panowie nie mam czasu na to przed rajdem. Ustawiłem arkusz z łamańcami tak, jak mi się wydawało sprawiedliwie. Teraz czas na was.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 13:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#184 Post autor: Atros »

Emilus pisze:Porównaj same czasy bez kar z ostatniego rajdu, przejazdy moje i ATRa. Jeździłem ponad 30% szybciej mimo większej masy 3,3kg do 2,8 kg. Stoi to w sprzeczności z tym co piszesz, że ślimaczące przejazdy. Teraz właśnie nie opłaci się robić dość ciężkiego np. 8x8 na 1 xlu. Albo mega lekkie i jeden xl i musi jeździć szybko, albo ciężkie ale 2 xle i też musi być szybki. W innych klasach jest podobnie.
Emil, na jakim rajdzie ostatnio byłeś? Bo na moim ostatnim rajdzie nasze czasy bez kar są takie (z pliku "arkusz analiza3.xls"):
Sekcja 1: ATR 145 | Emilus 161
Sekcja 2: ATR 118 | Emilus 82
Sekcja 3: ATR 176 | Emilus 185
Sekcja 4: ATR 159 | Emilus 176
Sekcja 5: ATR 246 | Emilus 282

Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Mając błędne założenia wnioski też będą błędne.

Generalnie ja jestem za niezmniejszeniem wagi minimalnej do 1 kg tak jak było w GPM, dzięki temu będzie większa różnorodność, ciekawsze i szybsze zawody. Zwiększanie wagi minimalnej i to jeszcze do różnych wartości dla różnych konfiguracji prowadzi to mniej dynamicznych zawodów i bardziej skomplikowanego regulaminu/przelicznika (cały ten przelicznik jest strasznie skomplikowany).

Poza tym mam wrażenie, że regulamin jest dostosowywany do obrazu ciężarówek jakie Emil ma w głowie a to ciężarówki powinny ewoluować aby jak najlepiej dostosować się do regulaminu.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#185 Post autor: Emilus »

Emilus pisze:Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Mając błędne założenia wnioski też będą błędne.
Atr pisze:Porównaj same czasy BEZ kar z ostatniego rajdu
Czytaj ze zrozumieniem.
Atr pisze:Widać, że szybciej ode mnie przejechałeś tylko jedną trasę, jednak po dodaniu kar i na niej masz dłuższy czas.
Na tej trasie nie miałem kar ja i Ty. Kolejna manipulacja.
Atr pisze:Poza tym mam wrażenie, że regulamin jest dostosowywany do obrazu ciężarówek jakie Emil ma w głowie a to ciężarówki powinny ewoluować aby jak najlepiej dostosować się do regulaminu.
Bez komentarza...
Atr pisze:(cały ten przelicznik jest strasznie skomplikowany)
Fakt, trzeba trochę się naliczyć, aby znaleźć furtkę w arkuszu i wybrać auto z najlepszym możliwym przelicznikiem w stosunku do masy i możliwości.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 14:03 przez Emilus, łącznie zmieniany 5 razy.

kris kelvin

#186 Post autor: kris kelvin »

Wiem, że to pewnie nic nie wniesie i pewnie jest to potwornie głupie, ale cóż tam.
A może zrobić jakieś skalowanie do masy pojazdu? Czyli oryginał waży 2 tony to model musi ważyć 2 kilogramy i tak dalej.
To jest bardzo głupi i nierealistyczny pomysł?

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#187 Post autor: Chrupek »

Na pewno trudno byłoby znaleźć informacje o rzeczywistej wadze pojazdu...

Emilus, Atr, obaj macie sporo racji.

Jednak Kuba, ty zawsze idziesz po najmniejszej linii oporu. Dostosowujesz auto do regulaminu... niby nic w tym złego, ale później postronni maja zaburzony obraz sytuacji. Jawisz się jako genialny konstruktor, który objeżdza wszystkich i zawsze.

Poprawcie mnie jeśli sie mylę, ale TYLKO dwa rajdy sobie przypominam, żeby twoje auto miało założenia takie jak inne pojazdy z czołówki. W obu nie wygrałeś.

To było: twoje pierwsze ciężkie volvo 8x8, które przegrało wyraźnie z bliźniakiem Emila.

To był: twój lekki Ural, który przegrał z moim Kamazem (i ciężkim pojazdem TT).

(to nie jest żadna złośliwość, chcę tylko pokazać pozakulisowe naciski o kierunek zmian regulaminu)

Dziwisz się, że nowy regulamin chce premiować skomplikowanie konstrukcji? Przecież tylko w taki sposób można się naprawdę sprawdzić między sobą. Nie ma żadnych przepaści, masz lekkie auto to masz mniej silników, wszyscy jeżdżą tym samym tempem. Ale póscie w skrajności typu 1kg wypaczy całkowicie rywalizację.

Ty Kuba byś chciał, żeby regulamin był mega prosty, wtedy usiądziesz z kalkulatorem i obliczysz sobie pojazd, który wygra niezależnie od tego jak będzie zbudowany.

Sędziowie (i im się nie dziwię) chcą, żeby to było jakoś unormalizowane, i żeby różne auta mogły wygrywać.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#188 Post autor: glaz_pimpur »

kris kelvin pisze:To jest bardzo głupi i nierealistyczny pomysł?
Nie mąć
Podzielam zdanie dot za duzych limitów wagowych i skomplikowanego regulaminu. Ja wiem, że chcecie być naj, ale tym samym zamykacie wielu osobom drogę, podcinacie skrzydła itp. Przy okazji stajecie się coraz bardziej hermetycznie i kisicie się w swoim sosie. Dojdzie do tego, że jakiego regulaminu Emil nie ułoży to i tak ATR wygra, a to stanie się nudne. I tak ciężka praca filmowców pójdzie w gwizdek, bo z 60minut filmu 90 % obejrzy tylko kraksy na początku.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#189 Post autor: ManiekManiak »

Ja tam kłótliwy nie jestem, zbuduję (o ile się wyrobię) zgodnie z regulaminem, bo chcę pojechać.

Ja jestem silnie mocno zadowolony, że gen_leihy przycisnął temat i zrobiliśmy CC. Tam wszystko jest prościutkie i niestety, trzeba to przyznać, emocji duużo więcej.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 15:47 przez ManiekManiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#190 Post autor: eric trax »

ja również tak jak maniek przyłączam się do pytania o przegubowce. o ile 4x4 jest w miarę łatwo zbudować to 6x6 to mordęga. Tylne zawieszenie to nie lada orzech do zgryzienia. jeśli się oczywiście chce żeby to jako tako jeździło.


Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...

Jak dla mnie powinno się odejmować 25% a nie 50% od przelicznika


Kolejnym 'za' jest niewątpliwie atrakcyjność. Nie wiem czy zauważyliście ale od dłuższego czasu budowane są w kółko te same ciężarówki. Krazy unimogi tatry... Pozwólcie ludziom na trochę fantazji.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 17:18 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#191 Post autor: Emilus »

Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...
Założymy się? To, że nie widziałeś, nie znaczy że nie budowałem.

Dobra, zrobimy mały test. zobaczymy na ile jesteście panowie poważni.
Proszę o wpisy, jak poprawić zależność, tzn o ile % przelicznik powinien być dla wozidła gorszy, od analogicznego układu z wszystkimi kołami skrętnymi.

Wyciągniemy średnią i wtedy zmienię arkusz. Powtarzam, tylko konkretne wpisy z konkretnymi wartościami procent. Dacie radę czy będziecie tylko bić pianę?
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 17:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#192 Post autor: lyyar »

33%
nothing 0%

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#193 Post autor: Waler »

Jeżeli uważacie, że NIE DA SIĘ zbudować lżejszego pojazdu niż 2,25kg (dla 6x6) i wyglądającego jak oryginał to się mylicie.
Zamiast upychać 10 platów ze studami na dach, moża dać jeden technicowy panel który załatwi sprawę. Jest lżejszy i zdecydowanie lepiej utrzymuje sztywność ramy niż zwykłe płytki. W pełni zgadzam się z tym co mówi lyyar. Jeżeli ktoś chce przyjśc na rajd i się dobrze bawić, a nie jest mistrzem w budowaniu cięzkich i niezniszczalnych pojazdów to dlaczego juz na wstepie jest dyskwalifikowany? Niech dostanie mu się po przeliczniku, ale niech wystartuje.
Ok, minimalna waga niech bedzie ustalona na jakieś 1,5 kg, żeby nikt nie wyskoczył z jakimś 800 gramowym rock-crawlerem i nie objechał przypadkiem Panów intensywnie grzejących stołki na pierwszych 3 miejscach.
Mi tam wcale o wygraną nie chodzi bo nie gram tu o życie. Po prostu chciałbym się dobrze bawić a wy mi nie dajecie.
W tym momencie cała rama mojego transportera 6x6 waży niecałe 1200g.
Do zbudowania została mi "kabina" Szczerze wątpię, bym z samych klocków uzyskał kilogram.
W innych krajach równie dobrze bawią się w trucktrial bez jakiś udziwnionych regulaminów. Zobaczcie sobie na przykład na samochód Zblj-ego:

Obrazek

Zapewne waży ok kilograma i nikomu nie przeszkadza to, że kabina to kilka liftów na krzyż.

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#194 Post autor: lyyar »

Waler93 pisze: Zobaczcie sobie na przykład na samochód Zblj-ego.
Emil nawet dotykal ... samochód Zblj-ego ... Raptora o ile pamieć mnie nie myli.
Ale nie wiem czy wpłynęło to jakoś specjalnie, z pewnością przekonało Gen-a do CC bo "Rapek" niezle sie sprawdzal :)
nothing 0%

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#195 Post autor: smyk »

Po zmianach w sposobie liczenia przelicznika, który teraz bardzie premiuje szybkie dwusilnikowe maszyny uważam, że łatwiej jest zbudować wozidło niż do tej pory.
Natomiast nie wiem, czy takie wozidło 4x4 będzie specjalnie sprawniejsze od np. 4x4x4 itd. Brak zwrotnic, za to wskazany dyfer, który do mocnych nie należy.

Nie podaję żadnych wartości. Zaufam wyczuciu Emila i Spółki. Powzięli się niełatwego zadania przewodnictwa. Każdy ma własną wizję trialu, ale uważam, że warto uszanować reguły wyznaczane przez osoby, które w organizację i przemyślenie zawodów wkładają najwięcej energii.

ps. to co Waler tu pokazał chyba powinno być przykładem jak trialówka nie powinna wyglądać. Nie chodzi o zbudowanie czegokolwiek, lecz modelu jak najwierniej oddającego pierwowzór.

Cokolwiek (byle szybkie) należy zbudować do CC. Zachęcam.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 18:04 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

ODPOWIEDZ