Stary jesteś miszczem. Dzięki za to info, lecę budować!!!!Waler93 pisze:Zamiast upychać 10 platów ze studami na dach, moża dać jeden technicowy panel który załatwi sprawę. Jest lżejszy i zdecydowanie lepiej utrzymuje sztywność ramy niż zwykłe płytki.
[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 18:17 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Bartoszszsz... A my na tym samym rajdzie byliśmy na Węgrzech?:) O ile mnie pamięć nie myli, to małe 4x4 Zblja poległo na podjeździe bodaj 2 sekcji (tej z mostkiem), nie pamiętam czy Zblj jechał tym na ostatniej sekcji czy akurat naprawiał Tatrę, ale nawet jeżeli jechał to tam pewnie też poległo :) Co więcej, ani tego czegoś z Węgier ani pojazdu podlinkowanego przez Walera nie można nazwać trialówką w naszym rozumieniu. Węgrzy chwalili w naszych maszynach m.in. bardzo daleko idący realizm odwzorowania ciężarówek. Powinniśmy być dumni z tego a nie iść w stronę kabiny z osiek jak Mongo-coś-tam-jakoś-tam, sorry Waler :)lyyar pisze:Emil nawet dotykal ... samochód Zblj-ego ... Raptora o ile pamieć mnie nie myli.Waler93 pisze: Zobaczcie sobie na przykład na samochód Zblj-ego.
Ale nie wiem czy wpłynęło to jakoś specjalnie, z pewnością przekonało Gen-a do CC bo "Rapek" niezle sie sprawdzal :)
Ostatnio zmieniony 2011-09-01, 07:53 przez 3dom, łącznie zmieniany 2 razy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Można ale po co? Mamy inną filozofię trialu niż w innych krajach, nasze ciężarówki, choć cięższe, nie ustępują np. węgierskim sprawnością. Mnogo z tego co pamiętam było lekko na bakier z regulaminem, dobroć Smyka sprawiła, że Ci je dopuścił ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ekskjuzemła, tak dokładnie tego nie pamietam, ale pamiętam, iż mając ostrzegawczy kaftanik (chroniący przed deszczem) raczyłem sie herbatka :)3dom pisze:O ile mnie pamięć nie myli, to małe 4x4 Zblja poległo na podjeździe bodaj 2 sekcji (tej z mostkiem), nie pamiętam czy Zblj jechał tym na ostatniej sekcji czy akurat naprawiał Tatrę, ale nawet jeżeli jechał to tam pewnie też poległo :)
Pamiętam też, że prawie wszyscy bawiliśmy się tym pojazdem w pokoju "waszym" u Zoliego :)
L
nothing 0%
W pokoju jeździło sprawnie, ale tak jak Maciek mówi na drugiej sekcji (tej z mostkiem) to leciutkie auto nie dało rady wjechać na podjazd. Zbij męczył się tam chyba 5 minut i nie dał rady. Tym czasem mój 7 krotnie cięższy Ził wjechał na tą górkę poniżej 60 sekund.lyyar pisze:3dom napisał/a:
O ile mnie pamięć nie myli, to małe 4x4 Zblja poległo na podjeździe bodaj 2 sekcji (tej z mostkiem), nie pamiętam czy Zblj jechał tym na ostatniej sekcji czy akurat naprawiał Tatrę, ale nawet jeżeli jechał to tam pewnie też poległo :)
Ekskjuzemła, tak dokładnie tego nie pamietam, ale pamiętam, iż mając ostrzegawczy kaftanik (chroniący przed deszczem) raczyłem sie herbatka :)
Pamiętam też, że prawie wszyscy bawiliśmy się tym pojazdem w pokoju "waszym" u Zoliego :)
L
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Chciałbym, żeby zależność była mniej więcej taka:
4x4, 1XL, 2500g, 400mm: obie osie skrętne vs przegub: 1:0,85 (teraz 1:0,7)
6x6, 1,5XL, 2950g, 450mm: skrajne osie skrętne vs przegub: 1,3:1,05 (teraz 1,3:0,8)
8x8, 2XL, 3400g, 500mm: pierwsze 2 osie skrętne vs przegub: 1,7:1,3 (teraz 1,7:0,9)
Czyli około 15, 20 i 25% różnicy. Jak łatwo policzyć proponuję zmniejszenie "kary" o połowę.
Sensownie?
4x4, 1XL, 2500g, 400mm: obie osie skrętne vs przegub: 1:0,85 (teraz 1:0,7)
6x6, 1,5XL, 2950g, 450mm: skrajne osie skrętne vs przegub: 1,3:1,05 (teraz 1,3:0,8)
8x8, 2XL, 3400g, 500mm: pierwsze 2 osie skrętne vs przegub: 1,7:1,3 (teraz 1,7:0,9)
Czyli około 15, 20 i 25% różnicy. Jak łatwo policzyć proponuję zmniejszenie "kary" o połowę.
Sensownie?
Osiągnęliśmy coś, do czego reszta Europy chce zmierzać. Moim zdaniem zaprzepaścić to, byłoby czystym złem dla polskiego TrTr.Waler93 pisze:Nie chodziło mi o pokazanie wzorca - lecz że można coś takiego do trialu zbudować. Mongo było pierwsze i wcale nie takie udane - ale bynajmniej odzwierciedlało pierwowzór. 3dom, zażalenia kieruj do producentów Fast Five :)
PS: 'bynajmniej'? Czy aby na pewno o to słówko ci chodziło?
Sezon w pełni!
Waler, skoro to Twoje 6x6 rozkracza się przy takiej masie, to w takim razie auta powyżej 2,5kg a w ogóle nie powinny jeździć.
2,25kg przy układzie 6x6 to wcale nie jest tak wiele, moja Tatra tyle ważyła i gdyby nie tłamsił jej układ napędowy jeździła by dużo sprawniej. Po rajdzie nie odnotowałem żadnych pogiętych osiek, 'porozchodzonych' klocków czy zniszczonych zębatek.
Masz tak wiele możliwości i tak wiele klocków że z pewnością Twoją koncepcję da się rozwiązać lepiej niż jest obecnie zrealizowana. Usprawniaj.
A tak w ogóle to chyba 'Mongo-coś-tam-jakoś-tam' w oryginale miało napęd tylko na jedną oś?
Mańka propozycja wydaje się bardzo sensowna. Byłbym za jeśli oczywiścię mój skromny głos ma jakieś znaczenie.
A co do lekkich aut to może(na próbę?) dopuścić je do rajdu (oczywiścię muszą spełniać WSZYSTKIE wymogi regulaminu), ale niech kara za niedobór masy(minimalnej) będzie tak znacząca że wykluczy ich z rywalizacji o podium.
2,25kg przy układzie 6x6 to wcale nie jest tak wiele, moja Tatra tyle ważyła i gdyby nie tłamsił jej układ napędowy jeździła by dużo sprawniej. Po rajdzie nie odnotowałem żadnych pogiętych osiek, 'porozchodzonych' klocków czy zniszczonych zębatek.
Masz tak wiele możliwości i tak wiele klocków że z pewnością Twoją koncepcję da się rozwiązać lepiej niż jest obecnie zrealizowana. Usprawniaj.
A tak w ogóle to chyba 'Mongo-coś-tam-jakoś-tam' w oryginale miało napęd tylko na jedną oś?
Mańka propozycja wydaje się bardzo sensowna. Byłbym za jeśli oczywiścię mój skromny głos ma jakieś znaczenie.
A co do lekkich aut to może(na próbę?) dopuścić je do rajdu (oczywiścię muszą spełniać WSZYSTKIE wymogi regulaminu), ale niech kara za niedobór masy(minimalnej) będzie tak znacząca że wykluczy ich z rywalizacji o podium.
Ostatnio zmieniony 2011-08-31, 21:12 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.
Były już takie próby w 2006 roku. Wyglądały tak i tak. Chyba nie warto cofać się w rozwoju.Mistakes pisze:A co do lekkich aut to może(na próbę?) dopuścić je do rajdu (oczywiścię muszą spełniać WSZYSTKIE wymogi regulaminu), ale niech kara za niedobór masy(minimalnej) będzie tak znacząca że wykluczy ich z rywalizacji o podium.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Jak wcześniej 30% choć propozycja mańka wydaje się być ciekawa.Emilus pisze:Założymy się? To, że nie widziałeś, nie znaczy że nie budowałem.Emil tylko proszę nie mów mi że to banał bo nie widziałem żebyś podejmował próbę zbudowania czegoś takiego. Ja siedzę już 3 noc nad tylnym wózkiem. Liczę, że zdążę...
Dobra, zrobimy mały test. zobaczymy na ile jesteście panowie poważni.
Proszę o wpisy, jak poprawić zależność, tzn o ile % przelicznik powinien być dla wozidła gorszy, od analogicznego układu z wszystkimi kołami skrętnymi.
Wyciągniemy średnią i wtedy zmienię arkusz. Powtarzam, tylko konkretne wpisy z konkretnymi wartościami procent. Dacie radę czy będziecie tylko bić pianę?
Dobrze Emil może trochę się zapędziłem tak jak sam pisałeś mi na PW wadą wozidła są koła. I tutaj już sam zapis w regulaminie jest jakby karą. Ponieważ budując np wozidło budowlane by zachować skalę musimy zastosować koła z power pullera. innej opcji nie ma. Chyba nie muszę Ci mówić jak one uprzykrzają budowanie? :) Brak osi skrętnych to także żadne udogodnienie. Owszem jeśli chodzi o same mosty. Ale by zachować podobieństwo do oryginału trzeba zbudować niemal filigranowy przegub który zmieści w środku jeden wał, że o mechanizmie skręcającym nie wspomnę.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Ja mam niewielkie doswiadczenie w wozidłach... właściwie tylko raz zbudowałem coś w ten deseń. Był to ginaf 8x8x6, w którym właśnie ostatnia oś była skręcana, tak jak w wozach.
Biorąc pod uwagę, tylko tą jedną oś, to bardzo prosto zrobić z lego przegub w jednej płaszczyznie. Do tego jeden, albo dwa siłowniki liniowe i jazda. Żadnych kardanów przy kołach itp.
Ale biorąc pod uwagę autko z przegubem, który musi łamać cały pojazd, no to pewnie tworzy to więcej problemów. Podsumowując, na próbe faktycznie można by zrobic tą karę mniejszą, jak chłopaki proponują. Bo aż mi sie wierzyć nie chce, że takie wozidło 4x4 jest w stanie pokonać trasę DWA razy szybciej, niż zwykłe 4x4.
Biorąc pod uwagę, tylko tą jedną oś, to bardzo prosto zrobić z lego przegub w jednej płaszczyznie. Do tego jeden, albo dwa siłowniki liniowe i jazda. Żadnych kardanów przy kołach itp.
Ale biorąc pod uwagę autko z przegubem, który musi łamać cały pojazd, no to pewnie tworzy to więcej problemów. Podsumowując, na próbe faktycznie można by zrobic tą karę mniejszą, jak chłopaki proponują. Bo aż mi sie wierzyć nie chce, że takie wozidło 4x4 jest w stanie pokonać trasę DWA razy szybciej, niż zwykłe 4x4.
Sezon w pełni!
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
O to właśnie mi chodzi. U mnie musi to być 2x duży siłownik śrubowy i dwa mediumy ledwo dają im radę także dość opornie idzie łamanie takiego pojazdu.gen_leihy pisze: Ale biorąc pod uwagę autko z przegubem, który musi łamać cały pojazd, no to pewnie tworzy to więcej problemów. .
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.