[MOC] Hino M35 Super Singles 6x6

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

[MOC] Hino M35 Super Singles 6x6

#1 Post autor: lyyar »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary:
- długość 61 studów
- szerokość 24 study
- wysokość 31 studów

Waga: 2.024 kg

Zawieszenie: pływające kolebki

Napęd: 1 x PF XL
Skrzynia biegów: 5:1 i 15:1


Opis:

O boże, zablokowali dostęp do publicznego forum a chcialem przekierować Was do historii samochodu budowanego przez Jonathana Cole'a i przedstawionej tam przez imć jegomościa..
W telegraficznym skrócie. Ów człowiek postanowił zbudować sobie pojazd terenowy do ekspedycji ratunkowych, wybral rame od cięzarówki amerykańskiej (a dokładnie już kanadyjskiej) M35 "Deuce and a half" (2,5 tony).
Wprowadził wiele zmian i ulepszeń, bliżniaki z tyłu zastąpił dużymi pojedyńczymi kołami. Właściwie przebudował M35 na M34 "Super Singles". Kabine wziął z dostawczaka jakiejś chińsko brzmiącej amerykańskiej firmy Hino.
Stąd nazwa mojej trialówki Hino M34 Super Singles. Nie zagłebiając sie zbytnio w historię postanowiłem zbudować prostą trialówke na podstawie zdobytych materiałow.

Nico71 przedstawił ostatnio 4-tą odsłonę Unimoga na mostach pływających - postanowiłem podpatrzeć jego rozwiązania i udoskonalić.
W zasadzie zachwyciła mnie prostota jego mostów. Po kilkunastu udoskonaleniach - jeszcze wiekszym ich uproszczeniu i zaadoptowaniu do własnych potrzeb, powstały mosty i rama do Hino 6x6.
Pierwsze próby z jazdy wypadły fenomenalnie. Koła, mosty, rama, skrzynia biegów 2 silniki XL i 2 silniki M (skręt oraz przełączanie biegów) ważyły raptem 939 gram. Bateria w reku i przedłużacze :) pojazd przejeżdżał PRZEZ WSZYSTKO - nawet przez ściane do sąsiadki ... chyba sie zapędziłem z fantazjami.
Z baterią jakieś 1200 gram. Testy w domu wykazały pewne niedociągnięcia w spięciu kół zębatych w skrzyni biegów, ale po szybkich poprawkach wszystko zaczeło śmigać idealnie (ku wielkiemu zaskoczeniu Mr.Z, który jakoś sceptycznie podchodził do idei pływających mostów).

Postanowiłem zredukować liczbę silników. Po chwili ostał sie 1 XL a wszystko uległo kolejnym uproszczeniom.
Testy pojazdu (a raczej ramy) z 1 XL-em wypadły bardzo dobrze. W tym momencie na forum toczyła się dyskusja o masę trialówek i kary dla wozidel.
Nie przejmując się podniesieniem limitu masy z 2kg poprzez 2,25kg do obecnie chyba 2,5kg dla 6x6 rozpocząłem budowę nadwozia. Efekt ? 2024 gramy ... nadwozie aż 800g.
I już tak fajnie ta trialówka nie jezdzi. Masa zabija :) - Następnym moim pojazdem będzie łazik marsjański 6x6 ... (oby ponizej 1kg) :)

Fotki. Wiem że to niby artystyczne rozświetlenie jest wkurzające ale nie mam siły juz poprawiać :)

L


http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... hino01.jpg 01...20

http://www.google.pl/search?q=hino+6x6+ ... CAwQ_AUoAQ

kilka pierwszych zdjec to ten pojazd.
Ostatnio zmieniony 2011-09-04, 11:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

No fajnie Bartoszszsz, biała maszyna, białe tło, artystyczne oświetlenie, ergo - nic nie widać.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#3 Post autor: Chrupek »

Ręki sobie uciąć nie dam Bartku, ale dla 6x6 minimum masy to w tej chwili 2,25kg. więc wiele ci nie brakuje. A przelicznik, z racji osi skrętnych i w ogóle osi, będziesz mieć niezły. Przełożenia też sugerują, że powinno dać rade jeździć.

Na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, lepiej od Qinetiqa, bo i koła bardziej pasują.

PS: Z do wszystkiego w trialu podchodzi sceptycznie. Może już czas się przełamać i zbudować trialówkę;>?
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#4 Post autor: 3dom »

gen_leihy pisze: PS: Z do wszystkiego w trialu podchodzi sceptycznie. Może już czas się przełamać i zbudować trialówkę;>?
Mr.Z pisze:Ja będę z Rosomakiem 8x8
Może tym razem mu się uda :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Poprawa widocznosci

#5 Post autor: lyyar »

Specjalnie dla Ekskjuzemła:

DUŻE: http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... 21high.jpg

ikonka
Obrazek
gen_leihy pisze:Dla 6x6 minimum masy to w tej chwili 2,25kg. więc wiele ci nie brakuje.
Za panowania Smyka już bym miał zaliczone z wiwatami :):):)
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 20:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#6 Post autor: 3dom »

Dzięki Bartosz. Ciekawe auto, trochę wygląda jak japoński czy koreański dostawczak w wersji monster truck. Film będzie przed rajdem?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

Masz widoczne kable na pace (od batteryboxa)

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#8 Post autor: Chrupek »

3dom pisze:Może tym razem mu się uda :P
To zwracam honor, wyleciało mi z głowy.

Lyyar, ale zacząłem mieć wątpliwości co do skali. Ta ciężarówka, wygląda raczej na maleństwo, węższe niż 2,5m, a zrobiłeś z tego duża trialówkę. Skalowałeś to jakoś liczbowo, czy tylko na oko?
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#9 Post autor: lyyar »

Mylisz się. Kabel zaczyna sie na równi z panelem i jest przez niego zasłonięty :)

Obrazek
gen_leihy pisze:Ta ciężarówka, wygląda raczej na maleństwo, węższe niż 2,5m, a zrobiłeś z tego duża trialówkę. Skalowałeś to jakoś liczbowo, czy tylko na oko?
Nic na oko :) To złudzenie optyczne z powodu kabiny przeniesionej z jakiejs ciezarowki, rama (całe zawieszenie) pochodzi z takiego pojazdu (M35 Deuce and a half przerobione na M34 Super Singles):

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 21:52 przez lyyar, łącznie zmieniany 3 razy.
nothing 0%

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#10 Post autor: Mistakes »

Lyyar, auto bardzo mi się podoba. Jest oryginalne no i białe ;)
Dobrze widzę że spięcie zwolnic od strony koła jest utrzymywane na 2 łącznikach które nie są niczym spięte? Te triangle które spinają zębatki od skrętu bez problemu mogą się zsunąć.
Chyba pomyliłeś się z szerokością? 29st?

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#11 Post autor: lyyar »

Mistakes pisze:Te triangle które spinają zębatki od skrętu bez problemu mogą się zsunąć. Chyba pomyliłeś się z szerokością? 29st?
Faktycznie, pomylilem sie 24 study szerokosci nie 29 :)
A co do trójkątów ('wieszaków' jak je nazywam) to masz rację, to miejsce wymaga delikatnego przebudowania i zablokowania możliwości zsuwania sie klocków.

L
nothing 0%

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#12 Post autor: Waler »

Pierwsze zdjęcia za wiele nie mówią. Generalnie ładnie wygląda, teraz trzeba przetestować na trasie jak się sprawuje. Ja za chwilę podchodzę 3856983357 raz do przeróbki układu skrętnego mojego pojazdu, a tu proszę już gotowy samochód na TrTr :).

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#13 Post autor: TT »

Przepraszam, że dopiero teraz piszę w temacie.
Ogólnie sam pojazd mi się bardzo podoba. Podoba mi się też jego lekka konstrukcja. Brakuje trochę dobrych zdjęć od dołu pojazdu, żeby napisać coś więcej.
Wizualnie auto bardzo estetyczne. Kabina została trochę przerysowana - szczególnie te przednie słupki - chyba mają za duży kąt.
Ogólnie jest ok.
lyyar pisze:Efekt ? 2024 gramy ... nadwozie aż 800g.
I już tak fajnie ta trialówka nie jezdzi. Masa zabija :) - Następnym moim pojazdem będzie łazik marsjański 6x6 ... (oby ponizej 1kg) :)
Nie sądzę, aby auto o masie 2kg z biegiem 15:1 w zanadrzu jeździło gorzej. Na pewno z taką redukcją jest w stanie przejechać przez ścianę do sąsiadki i w zależności od kształtu sąsiadki przejechać nawet po niej samej.
Bieg 3:1 jak pokazał na rajdzie Grzesiek przy masie 2kg jest w stanie bardzo dynamicznie prowadzić auto przy drobnych nierównościach.
Więc na pewno nie ma tak źle i wpadaj na rajd. Szczególnie, że pracujemy już nad obniżeniem minimalnych mas.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#14 Post autor: 3dom »

Właśnie Bartosz, dlaczego Twój biały dostawczak nie wystartował tym razem?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#15 Post autor: eric trax »

Kurcze sam nie wiem... Auto po prostu sprawia wrażenie jakby się miało rozpaść na trasie. Delikatnie skonstruowane się wydaje.

Natomiast nie mogę się napatrzeć na tylne zawieszenie. Wygląda na dość skomplikowane i ciekaw jestem jak sprawdza się w terenie. Bevele pod kątem w mostach to chyba nie najlepszy pomysł? Nie lepiej po prostu knoby?

Będzie jakiś filmik? Czy może pojawisz się na kolejnym rajdzie?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ