[MOC] Ginaf 4446
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] Ginaf 4446
Koledzy,
Krótki opis zwycięskiego auta z ostatniego rajdu. Ginaf 4446 bez systemu tridem (skrętnych wszystkich kół), wersja 1 (foto ManiekManiak) rajd 20.08.2011r:
Wersja 2 (foto ManiekManiak) rajd 10.09.2011:
Auto zbudowane na pierwszy rajd z cyklu LTTC, w zamierzeniu miało być jeśli chodzi o napęd maksymalnie wydajne, nawet kosztem innych funkcji, tj. skręt i ilość biegów.
Pierwsza wersja na rajd 20.09 ważyła 3,23 kg, na kolejny rajd 10.09 Ginaf został odchudzony do masy 2,92kg. Dane techniczne ciężarówki:
GINAF 4446 w wersji rolniczej 8x8 bez systemu tridem:
-długość regulaminowa 485mm
-szerokość regulaminowa 26 studów
-wysokość regulaminowa 31,5 studa
-zawieszenie - 2 podwójne tandemowe mosty pływające, każdy z wbudowaną obrotnicą rozdzielającą osie w tandemie
-napęd 2 silniki XL, napędzające każdy 2 biegową skrzynię biegów. Układ napędowy zmaksymalizowany pod kątem wydajności - od każdego silnika do knobów w napędzie uczestniczy tylko 2 zębatki
-2 skrzynie 2 biegowe obsługujące 2 napędowe silniki XL. Dostępne przełożenia to 3:1 oraz 9:1
-atrapa V8 własnej konstrukcji w miejscu orginalnej, napęd atrapy - 1 silnik medium
-skręt 2 pierwszych osi napędzany przez silnik XL z redukcją 3:1 na z8 i rack
-zmiana biegów obsługiwana poprzez silnik PF medium na każdą skrzynię biegów, z przełożeniem 8:1
-ogumienie - wersja 1, koła unimogowe, wersja 2 - opony standardowe opony 94,8
Ginaf okazał się dosyć udanym autem, na rajdzie 20.08 byłem nim 2 a na rajdzie z 10.09 auto wywalczyło za pomocą kierowcy zwycięstwo.
Galerie (Maniek):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... 83573&n=94
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... 1739&n=141
To tyle, pozdrawiam.
Krótki opis zwycięskiego auta z ostatniego rajdu. Ginaf 4446 bez systemu tridem (skrętnych wszystkich kół), wersja 1 (foto ManiekManiak) rajd 20.08.2011r:
Wersja 2 (foto ManiekManiak) rajd 10.09.2011:
Auto zbudowane na pierwszy rajd z cyklu LTTC, w zamierzeniu miało być jeśli chodzi o napęd maksymalnie wydajne, nawet kosztem innych funkcji, tj. skręt i ilość biegów.
Pierwsza wersja na rajd 20.09 ważyła 3,23 kg, na kolejny rajd 10.09 Ginaf został odchudzony do masy 2,92kg. Dane techniczne ciężarówki:
GINAF 4446 w wersji rolniczej 8x8 bez systemu tridem:
-długość regulaminowa 485mm
-szerokość regulaminowa 26 studów
-wysokość regulaminowa 31,5 studa
-zawieszenie - 2 podwójne tandemowe mosty pływające, każdy z wbudowaną obrotnicą rozdzielającą osie w tandemie
-napęd 2 silniki XL, napędzające każdy 2 biegową skrzynię biegów. Układ napędowy zmaksymalizowany pod kątem wydajności - od każdego silnika do knobów w napędzie uczestniczy tylko 2 zębatki
-2 skrzynie 2 biegowe obsługujące 2 napędowe silniki XL. Dostępne przełożenia to 3:1 oraz 9:1
-atrapa V8 własnej konstrukcji w miejscu orginalnej, napęd atrapy - 1 silnik medium
-skręt 2 pierwszych osi napędzany przez silnik XL z redukcją 3:1 na z8 i rack
-zmiana biegów obsługiwana poprzez silnik PF medium na każdą skrzynię biegów, z przełożeniem 8:1
-ogumienie - wersja 1, koła unimogowe, wersja 2 - opony standardowe opony 94,8
Ginaf okazał się dosyć udanym autem, na rajdzie 20.08 byłem nim 2 a na rajdzie z 10.09 auto wywalczyło za pomocą kierowcy zwycięstwo.
Galerie (Maniek):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... 83573&n=94
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... 1739&n=141
To tyle, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2011-09-13, 19:08 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.
Auto baaardzo mi się podoba. Dla mnie jest to obecnie niedościgniony wzór moich ciężarówek.
Na pierwszym rajdzie raziło to haczenie się kół podczas skrętu, a na ostatnim sprawiała wrażenie trochę niedokończonej. Odchudzenie dużo jej dało jeżeli chodzi o moc i właściwości terenowe, wg. mnie jeździła sprawniej.
Ja już się zabrałem za swoje 8x8, mam nadzieję że podołam ;)
Na pierwszym rajdzie raziło to haczenie się kół podczas skrętu, a na ostatnim sprawiała wrażenie trochę niedokończonej. Odchudzenie dużo jej dało jeżeli chodzi o moc i właściwości terenowe, wg. mnie jeździła sprawniej.
Ja już się zabrałem za swoje 8x8, mam nadzieję że podołam ;)
Ostatnio zmieniony 2011-09-13, 19:26 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
A dla mnie wręcz przeciwnie. Ciężarówka technicznie bardzo mocna, porządnie zbudowana i sprawna. Ale poza kabiną i paką niczym nie przypomina oryginału, wyciska wszystko co się da z regulaminu. Nie to żebym ją krytykował, ale ja po prostu buduję inaczej. Dla mnie podstawą jest porządne zawieszenie i układ napędowy zbieżny choć trochę z oryginałem. Mam cichą nadzieję, że na przyszły sezon uda mi się zbudować coś o równie sprawnym układzie napędowym co twoje konstrukcje. Póki co dominujesz na trasie ;]Mistakes pisze:Dla mnie jest to obecnie niedościgniony wzór moich ciężarówek.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Tego, że auto jest sprawne, przemyślane i technicznie bez zarzutu w przypadku Twoich ciężarówek chyba nie trzeba pisać.
Kabina mi się nie podoba, bliźniaki były dużo ładniejsze, czarna wdowa również. Tej jakby czegoś brakowało (tzn. zderzaka). Wiem, to wersja do trialu więc może go nie mieć :P
Kabina mi się nie podoba, bliźniaki były dużo ładniejsze, czarna wdowa również. Tej jakby czegoś brakowało (tzn. zderzaka). Wiem, to wersja do trialu więc może go nie mieć :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Cóż, osiągi tej maszyny nie wymagają komentarza. Jedyne co można by poprawić to skręt. Natomiast wizualnie mi się niestety nie podoba. Kabina pozbawiona zderzaka wygląda bardzie licho niż rasowo trialowo. Rozumiem jednak że najważniejsze były osiągi a ciężka kabina pełna detali sporo by ważyła.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Mi sam wygląd kabiny nie przeszkadza, natomiast drażni mnie nieco, że to auto ma proporcje ferrari: niskie, szerokie i krótkie.
Słowa uznania za wydajność układu napędowego, słowa dezaprobaty dla tekturowej teczki na tyłku.
Słowa uznania za wydajność układu napędowego, słowa dezaprobaty dla tekturowej teczki na tyłku.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
Ginafy to Twoje najwydajniejsze konstrukcje, a ten już osiąga szczyty dzięki dużej mocy i małej masie. Co nie znaczy, że dałoby się zrobić auto jeszcze sprawniejsze :-)Emilus pisze:Ginaf okazał się dosyć udanym autem, na rajdzie 20.08 byłem nim 2 a na rajdzie z 10.09 auto wywalczyło za pomocą kierowcy zwycięstwo.
W porównaniu do innych Ginafów szczególnie mnie cieszy, że zdecydowałeś się użyć obrotnic w tandemach. Dzięki temu nie musisz już nam wciskać bajek o elastycznych mostach z gumy :-)
Wizualnie auto jest estetyczne, ale brakuje tego czegoś. Dla mnie szczególnie dużego uroku dodawał ten spojler z tyłu paki. Wtedy auto miało bardziej trucktrialowy charakter.Cieślu pisze:Natomiast wizualnie mi się niestety nie podoba. Kabina pozbawiona zderzaka wygląda bardzie licho niż rasowo trialowo.
Tak skok tłoka w tej jednostce napędowej dąży do -nieskończoności.Emilus pisze: Emilus opatentował skuteczną atrapę silnika v8, bez części ruchomych:]
Jasne można zrobić wszystko podobnie do oryginału. Jednak skoro zależy nam na jak największych osiągach to trzeba iść w stronę rozwiązań bardziej wydajnych. Poza tym auto Emila wcale nie jest takie oderwane od rzeczywistości. Chyba tylko fakt, że mosty są zebrane w tandemy powoduje jakiś zgrzyt względem oryginału.Karde pisze:le poza kabiną i paką niczym nie przypomina oryginału, wyciska wszystko co się da z regulaminu. Nie to żebym ją krytykował, ale ja po prostu buduję inaczej. Dla mnie podstawą jest porządne zawieszenie i układ napędowy zbieżny choć trochę z oryginałem.
Dla mnie osobiście wszystko jest dozwolone. Każde rozwiązanie, każde zawieszenie itp. Jedyna świętość to TATRA tutaj nie wyobrażam sobie, żebym mógł to zrobić na tandemach, kolebkach itp.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek