[MOC] Hino M35 Super Singles 6x6
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Hino M35 Super Singles 6x6
Dane techniczne:
Wymiary:
- długość 61 studów
- szerokość 24 study
- wysokość 31 studów
Waga: 2.024 kg
Zawieszenie: pływające kolebki
Napęd: 1 x PF XL
Skrzynia biegów: 5:1 i 15:1
Opis:
O boże, zablokowali dostęp do publicznego forum a chcialem przekierować Was do historii samochodu budowanego przez Jonathana Cole'a i przedstawionej tam przez imć jegomościa..
W telegraficznym skrócie. Ów człowiek postanowił zbudować sobie pojazd terenowy do ekspedycji ratunkowych, wybral rame od cięzarówki amerykańskiej (a dokładnie już kanadyjskiej) M35 "Deuce and a half" (2,5 tony).
Wprowadził wiele zmian i ulepszeń, bliżniaki z tyłu zastąpił dużymi pojedyńczymi kołami. Właściwie przebudował M35 na M34 "Super Singles". Kabine wziął z dostawczaka jakiejś chińsko brzmiącej amerykańskiej firmy Hino.
Stąd nazwa mojej trialówki Hino M34 Super Singles. Nie zagłebiając sie zbytnio w historię postanowiłem zbudować prostą trialówke na podstawie zdobytych materiałow.
Nico71 przedstawił ostatnio 4-tą odsłonę Unimoga na mostach pływających - postanowiłem podpatrzeć jego rozwiązania i udoskonalić.
W zasadzie zachwyciła mnie prostota jego mostów. Po kilkunastu udoskonaleniach - jeszcze wiekszym ich uproszczeniu i zaadoptowaniu do własnych potrzeb, powstały mosty i rama do Hino 6x6.
Pierwsze próby z jazdy wypadły fenomenalnie. Koła, mosty, rama, skrzynia biegów 2 silniki XL i 2 silniki M (skręt oraz przełączanie biegów) ważyły raptem 939 gram. Bateria w reku i przedłużacze :) pojazd przejeżdżał PRZEZ WSZYSTKO - nawet przez ściane do sąsiadki ... chyba sie zapędziłem z fantazjami.
Z baterią jakieś 1200 gram. Testy w domu wykazały pewne niedociągnięcia w spięciu kół zębatych w skrzyni biegów, ale po szybkich poprawkach wszystko zaczeło śmigać idealnie (ku wielkiemu zaskoczeniu Mr.Z, który jakoś sceptycznie podchodził do idei pływających mostów).
Postanowiłem zredukować liczbę silników. Po chwili ostał sie 1 XL a wszystko uległo kolejnym uproszczeniom.
Testy pojazdu (a raczej ramy) z 1 XL-em wypadły bardzo dobrze. W tym momencie na forum toczyła się dyskusja o masę trialówek i kary dla wozidel.
Nie przejmując się podniesieniem limitu masy z 2kg poprzez 2,25kg do obecnie chyba 2,5kg dla 6x6 rozpocząłem budowę nadwozia. Efekt ? 2024 gramy ... nadwozie aż 800g.
I już tak fajnie ta trialówka nie jezdzi. Masa zabija :) - Następnym moim pojazdem będzie łazik marsjański 6x6 ... (oby ponizej 1kg) :)
Fotki. Wiem że to niby artystyczne rozświetlenie jest wkurzające ale nie mam siły juz poprawiać :)
L
http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... hino01.jpg 01...20
http://www.google.pl/search?q=hino+6x6+ ... CAwQ_AUoAQ
kilka pierwszych zdjec to ten pojazd.
Ostatnio zmieniony 2011-09-04, 11:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
Ręki sobie uciąć nie dam Bartku, ale dla 6x6 minimum masy to w tej chwili 2,25kg. więc wiele ci nie brakuje. A przelicznik, z racji osi skrętnych i w ogóle osi, będziesz mieć niezły. Przełożenia też sugerują, że powinno dać rade jeździć.
Na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, lepiej od Qinetiqa, bo i koła bardziej pasują.
PS: Z do wszystkiego w trialu podchodzi sceptycznie. Może już czas się przełamać i zbudować trialówkę;>?
Na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, lepiej od Qinetiqa, bo i koła bardziej pasują.
PS: Z do wszystkiego w trialu podchodzi sceptycznie. Może już czas się przełamać i zbudować trialówkę;>?
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
gen_leihy pisze: PS: Z do wszystkiego w trialu podchodzi sceptycznie. Może już czas się przełamać i zbudować trialówkę;>?
Może tym razem mu się uda :PMr.Z pisze:Ja będę z Rosomakiem 8x8
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Poprawa widocznosci
Specjalnie dla Ekskjuzemła:
DUŻE: http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... 21high.jpg
ikonka
DUŻE: http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... 21high.jpg
ikonka
Za panowania Smyka już bym miał zaliczone z wiwatami :):):)gen_leihy pisze:Dla 6x6 minimum masy to w tej chwili 2,25kg. więc wiele ci nie brakuje.
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 20:37 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%
Mylisz się. Kabel zaczyna sie na równi z panelem i jest przez niego zasłonięty :)
Nic na oko :) To złudzenie optyczne z powodu kabiny przeniesionej z jakiejs ciezarowki, rama (całe zawieszenie) pochodzi z takiego pojazdu (M35 Deuce and a half przerobione na M34 Super Singles):gen_leihy pisze:Ta ciężarówka, wygląda raczej na maleństwo, węższe niż 2,5m, a zrobiłeś z tego duża trialówkę. Skalowałeś to jakoś liczbowo, czy tylko na oko?
Ostatnio zmieniony 2011-09-03, 21:52 przez lyyar, łącznie zmieniany 3 razy.
nothing 0%
Faktycznie, pomylilem sie 24 study szerokosci nie 29 :)Mistakes pisze:Te triangle które spinają zębatki od skrętu bez problemu mogą się zsunąć. Chyba pomyliłeś się z szerokością? 29st?
A co do trójkątów ('wieszaków' jak je nazywam) to masz rację, to miejsce wymaga delikatnego przebudowania i zablokowania możliwości zsuwania sie klocków.
L
nothing 0%
Przepraszam, że dopiero teraz piszę w temacie.
Ogólnie sam pojazd mi się bardzo podoba. Podoba mi się też jego lekka konstrukcja. Brakuje trochę dobrych zdjęć od dołu pojazdu, żeby napisać coś więcej.
Wizualnie auto bardzo estetyczne. Kabina została trochę przerysowana - szczególnie te przednie słupki - chyba mają za duży kąt.
Ogólnie jest ok.
Bieg 3:1 jak pokazał na rajdzie Grzesiek przy masie 2kg jest w stanie bardzo dynamicznie prowadzić auto przy drobnych nierównościach.
Więc na pewno nie ma tak źle i wpadaj na rajd. Szczególnie, że pracujemy już nad obniżeniem minimalnych mas.
Ogólnie sam pojazd mi się bardzo podoba. Podoba mi się też jego lekka konstrukcja. Brakuje trochę dobrych zdjęć od dołu pojazdu, żeby napisać coś więcej.
Wizualnie auto bardzo estetyczne. Kabina została trochę przerysowana - szczególnie te przednie słupki - chyba mają za duży kąt.
Ogólnie jest ok.
Nie sądzę, aby auto o masie 2kg z biegiem 15:1 w zanadrzu jeździło gorzej. Na pewno z taką redukcją jest w stanie przejechać przez ścianę do sąsiadki i w zależności od kształtu sąsiadki przejechać nawet po niej samej.lyyar pisze:Efekt ? 2024 gramy ... nadwozie aż 800g.
I już tak fajnie ta trialówka nie jezdzi. Masa zabija :) - Następnym moim pojazdem będzie łazik marsjański 6x6 ... (oby ponizej 1kg) :)
Bieg 3:1 jak pokazał na rajdzie Grzesiek przy masie 2kg jest w stanie bardzo dynamicznie prowadzić auto przy drobnych nierównościach.
Więc na pewno nie ma tak źle i wpadaj na rajd. Szczególnie, że pracujemy już nad obniżeniem minimalnych mas.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2454
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Kurcze sam nie wiem... Auto po prostu sprawia wrażenie jakby się miało rozpaść na trasie. Delikatnie skonstruowane się wydaje.
Natomiast nie mogę się napatrzeć na tylne zawieszenie. Wygląda na dość skomplikowane i ciekaw jestem jak sprawdza się w terenie. Bevele pod kątem w mostach to chyba nie najlepszy pomysł? Nie lepiej po prostu knoby?
Będzie jakiś filmik? Czy może pojawisz się na kolejnym rajdzie?
Natomiast nie mogę się napatrzeć na tylne zawieszenie. Wygląda na dość skomplikowane i ciekaw jestem jak sprawdza się w terenie. Bevele pod kątem w mostach to chyba nie najlepszy pomysł? Nie lepiej po prostu knoby?
Będzie jakiś filmik? Czy może pojawisz się na kolejnym rajdzie?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.