[MOC] KRAZ 6322 Raptor
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
[MOC] KRAZ 6322 Raptor
Witam :)
Dzisiaj jakoś dostałem motywacji żeby troszkę opisać tego potwora a więc:
Słowem wstępu:
Pomysł na budowę tej maszyny zrodził się podczas powrotu z drugiego rajdu. Po dość konkretnej motywacji ze strony KARDE i MISTAKESa w mojej Michasiowej głowie zrodził się ten chory pomysł.
Budowa:
Przedni most powstał w niespełna 4h. Wyszedł po prostu świetnie. Zwarta pancerna konstrukcja kolebki poprzecznej z wbudowanym mediumem do skrętu. Potem przyszedł czas na tylną kolebkę. W założeniu miały być to dwa mosty wahliwe poprzecznie połączone w jeden wahliwy wzdłużnie z wbudowaną skrzynią biegów i silnikami. Wyszedł dobrze przynajmninej na czas testów. Jednak dwa XLe których moc przechodzi przez jedną skrzynię na cztery mega koła są średnim pomysłem. Kombinowałem ze skrzyniami ale koniec końców auto poległo podczas rajdu z racji awarii tegoż elementu. Rama to w zasadzie multum połączonych ze sobą technicowych ramek. Ważyło to jak ten walec ale większego wyboru nie było by zapewnić tej konstrukcji odpowiednią sztywność. Reszta to już dłuto budowniczego. Kabina ważyła około kilograma...
Specyfikacja techniczna:
Masa:4800g
Długość: 72,8 cm
Szerokość: 22 cm
Napęd: 3x XL
Skrzynie biegów: 2x Linearna, dwubiegowa. Przełożenia: 1:3 i 1:9. Zmiana za pomocą 2 PF medium
Zawieszenie: 3 kolebki poprzeczne. Dwie tylne osie połączone w tandem, Stabilizowane cięgnami.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=njYtVe8igYM&t=25m27s[/youtube]
Komentarze, sugestie, uwagi proszę :D
Pozwoliłem sobie dopisać (Emilus):
Kraz jest widoczny między 25min. 27sek. - 27min. 57sek.
Dzisiaj jakoś dostałem motywacji żeby troszkę opisać tego potwora a więc:
Słowem wstępu:
Pomysł na budowę tej maszyny zrodził się podczas powrotu z drugiego rajdu. Po dość konkretnej motywacji ze strony KARDE i MISTAKESa w mojej Michasiowej głowie zrodził się ten chory pomysł.
Budowa:
Przedni most powstał w niespełna 4h. Wyszedł po prostu świetnie. Zwarta pancerna konstrukcja kolebki poprzecznej z wbudowanym mediumem do skrętu. Potem przyszedł czas na tylną kolebkę. W założeniu miały być to dwa mosty wahliwe poprzecznie połączone w jeden wahliwy wzdłużnie z wbudowaną skrzynią biegów i silnikami. Wyszedł dobrze przynajmninej na czas testów. Jednak dwa XLe których moc przechodzi przez jedną skrzynię na cztery mega koła są średnim pomysłem. Kombinowałem ze skrzyniami ale koniec końców auto poległo podczas rajdu z racji awarii tegoż elementu. Rama to w zasadzie multum połączonych ze sobą technicowych ramek. Ważyło to jak ten walec ale większego wyboru nie było by zapewnić tej konstrukcji odpowiednią sztywność. Reszta to już dłuto budowniczego. Kabina ważyła około kilograma...
Specyfikacja techniczna:
Masa:4800g
Długość: 72,8 cm
Szerokość: 22 cm
Napęd: 3x XL
Skrzynie biegów: 2x Linearna, dwubiegowa. Przełożenia: 1:3 i 1:9. Zmiana za pomocą 2 PF medium
Zawieszenie: 3 kolebki poprzeczne. Dwie tylne osie połączone w tandem, Stabilizowane cięgnami.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=njYtVe8igYM&t=25m27s[/youtube]
Komentarze, sugestie, uwagi proszę :D
Pozwoliłem sobie dopisać (Emilus):
Kraz jest widoczny między 25min. 27sek. - 27min. 57sek.
Ostatnio zmieniony 2011-11-13, 20:33 przez eric trax, łącznie zmieniany 6 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
Jestem fanem takich epickich konstrukcji obliczonych na rozmach, a nie na skuteczność.
Tak jak już wspomniano - piaskowy kolor bardzo pomaga. Ale bez świetnych proporcji na nic by się zdał. A tu się udało - wszystko.
Pamiętam jak Emil na początku próbował z takimi monstrami. To wieszczy wybitnego konstruktora.
Tak jak już wspomniano - piaskowy kolor bardzo pomaga. Ale bez świetnych proporcji na nic by się zdał. A tu się udało - wszystko.
Pamiętam jak Emil na początku próbował z takimi monstrami. To wieszczy wybitnego konstruktora.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
"... KRAZ powróci..." na te słowa czekałem :D
Ogromne uznanie za to że budujesz dla siebie a nie dla wyniku.
Co do samej konstrukcji to nic nie powiem, bo jej nie widziałem, ale wiem ile problemów sprawia taki układ napędowy. Z wyglądu jest wspaniały. Bardzo bym chciał aby moja maszyna stanęła obok tego potwora w przyszłym sezonie. Do zobaczenia na trasie ;)
Ogromne uznanie za to że budujesz dla siebie a nie dla wyniku.
Co do samej konstrukcji to nic nie powiem, bo jej nie widziałem, ale wiem ile problemów sprawia taki układ napędowy. Z wyglądu jest wspaniały. Bardzo bym chciał aby moja maszyna stanęła obok tego potwora w przyszłym sezonie. Do zobaczenia na trasie ;)
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Owszem, choć tutaj winą było ewidentnie moje niedoświadczenie. Po tym sezonie jestem mądrzejszy, a kolejny KRAZ tak jak na radziecką maszynę przystało przejedzie po wszystkim :)Karde pisze:wiem ile problemów sprawia taki układ napędowy.
Tak troche BTW maszyn ze wschodu, chodził mi po głowie MAZ 8x8 na kołach PP ale stwierdziłem że to będzie delikatna przesada i odpuściłem sobie ;p
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Kawał rasowej maszyny. Baardzo mi się podoba. Mam nadzieję, że go poprawisz i przywieziesz na rajd i zrobimy sobie rusko-ruski pojedynek :) Niezbyt wyglądają tylko te "przetłoczenia" na masce. Trochę zbyt masywne.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Rusko-Ruski? :> co budujesz, mów zaraz? ;>Cieślu pisze:Kawał rasowej maszyny. Baardzo mi się podoba. Mam nadzieję, że go poprawisz i przywieziesz na rajd i zrobimy sobie rusko-ruski pojedynek :) Niezbyt wyglądają tylko te "przetłoczenia" na masce. Trochę zbyt masywne.
Tam wszystko wygląda masywnie :P To w końcu KRAZ, nie mniej planuje go troche 'wyklepać' bo teraz to faktycznie trochę przesadnie surowo wygląda. Wersja druga będzie o wiele ładniejsza ale to budowa dopiero na marzec, w kolejce są jeszcze 3 projekty tej zimy, duże projekty...
Ostatnio zmieniony 2011-11-18, 01:01 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.