Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2007 Wpisy: 2529 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-30, 13:11 [MOC] Kamaz 5410 z naczepą Zremb N-162
Janek wraz z siostrą urodzili się jako bliźniaki w małej miejscowości niedaleko granicy z obecną Białorusią.
Kiedy dorósł, przeprowadził się daleko na południe, aż do Rybnika. Jego siostra - do Warszawy.
Janek był kierowcą. Pracował w PKS. Jeździł ciężarówkami po całej Polsce.
Pewnego razu odwiedził siostrę, kiedy przyjechał do W-wy odebrać z zakładów Waryńskiego koparkę. Kiedy chciała mu pomóc trafić, okazało się, że nie ma żadnych papierów ze sobą, kwitów na koparkę, nawet adresu fabryki. Miał gdzieś pojechać, więc po prostu ruszył w drogę, bez zbędnych formalności. Prawdziwy easyrider, który rzadko nocował w domu.
Jego siostra miała wtedy 10-letniego syna Maciusia. Janek krótko wtedy u nich był, raptem jedną noc. Nawet nie zdążył przewieźć Maciusia swoją wielką, głośną, niebieską ciężarówką z długą, płaską naczepą i wlotem powietrza pomalowanym w muchomorka.
Kilka lat później trzydziestoośmioletni Janek zmarł. Dopadł go zawał, kiedy szedł ulicą.
Oprócz nas, zostawił dwie małe córeczki.
.....
Oto ciągnik siodłowy Kamaz 5410 w wersji z sypialnią w kabinie.
Produkcję Kamazów rozpoczęto w 1976 roku. Są produkowane do dziś. Niektóre wersje posiadają wciąż taką samą kabinę jak w latach 70-tych, co można sprawdzić w katalogach na oficjalnej stronie Kamaza.
Wewnątrz łóżko, kubek z kawą i list od siostry:
Pomysł na opony podrzucił mi Misterzumbi - bardzo dziękuję.
Naczepę mam gotową, zdjęcia wkrótce. Koparka w trakcie budowy.
==================================================================================
EDIT - gotowy zaprzęg Janka Dobrenko, czyli Kamaz z naczepą niskopodłogową Zremb N-162 i koparką Waryński K-408:
Naczepę początkowo zbudowałem jako pełną, z deskami i ramą zaznaczonymi czarnymi i szarymi kaflami. Ale uznałem, że nie wygląda to wystarczająco dobrze. Postanowiłem spróbować zmontować samą ramę, a deski układać na ramie pojedyńczo, jak w prawdziwej naczepie. Dzięki temu można deski-kafle kłaść spodem do góry, co znacznie lepiej wygląda. Na odeskowanie składa się 15 desek 1x6 i 5 desek 1x3, układanych w czterech sekcjach:
W Kamazie minimalnie poprawiłem przód. Wstawiłem tam na krawędziach nowe, dwustronnie zaokrąglone skosy 1x4.
Naczepa, przez swoją ażurową konstrukcję pod ciężarem koparki się ugina. Nie łamie się, ale ugina na tyle, że mało realistycznie to wygląda. Dlatego na wszystkich zdjęciach podpory są wysunięte. Co zresztą nie jest błędem o tyle, że do załadunku i rozładunku podpory w naczepach były wysuwane, aby odciążyć zawieszenie ciągnika.
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2007 Wpisy: 1014 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-30, 18:39
Przez to mocne wyoblenie z przodu kabiny, kojarzy mi się ona bardziej z prototypami kamaza (które kiedyś widziałem na zdjęciach, ale chwilowo nie mogę ich znaleźć ;/) niż z ostateczną powszechnie znaną wersją.
Mimo to model uważam za udany i jak zwykle, niezwykle przez ciebie dopracowany! ;P
P.S. no i klasycznie mnie skręca z bólu, jak patrze na te ponaciągane oponki :S aj
_________________ Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Namyslam sie czy niema innej mozliwosci montowania tego przodu. Na poczatku zgadzalem sie ze smykiem, przez te oblosc morda wydaje sie bardzo wysunieta. Ale nie jestem pewien ze pozbycie sie jednej plytki poprawia wyglad gracika:
Niby costam sie poprawia. Zderzak wedruje bardziej w przod, cala oblosc wydaje sie bardziej plaska. ALE, Kamaz ma taki parapet przed przednia szyba. Ja mam na to dwa pomysly.
Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2007 Wpisy: 2529 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-30, 19:30
Cytat:
no i klasycznie mnie skręca z bólu, jak patrze na te ponaciągane oponki
Z tymi kołami to nie chciałem wierzyć, że te oponki nie popękają przy naciąganiu. W końcu 40-50-letnia guma ? Ale myślę sobie - skoro Mister powiedział - naciągnąć, to większym błędem byłoby nie uwierzyć. Ostatecznie na 31 w ten sposób naciągniętych pękła mi tylko jedna.
Z przodu spróbuję wstawić zaokrąglone skosy 2 x 4 x 2/3 jak mi przyjdą. Bo dzisiaj sprawdziłem na BL i okazało się, że już są.
Ten 'parapet' pod szybą sporo przeszkadza, bo właśnie jego chciałem również zaakcentować.
Boczne skrzydełka w żaden sposób nie chcą dobrze wyglądać, ostatecznie z nich zrezygnowałem, uznałem że i tak będzie widać że to Kamaz. Zresztą niektóre mają je zdemontowane.
Cytat:
grille zakleic kawalkiem nalepki
Nie będę używać naklejek w celu zmiany kształtu klocka !
Cytat:
Przy tej skali nie ma co narzekać na "wyobloną" kabinę. Model jest rozpoznawalny od razu, a chyba głównie o to chodzi.
Trafiłeś w sedno Zgredku, dziękuję :)
Staram się, żeby właśnie to mi za każdym razem przyświecało, bo wiele razy na tym forum to przeczytałem.
Kamaz będzie jeszcze drugi raz opstrykany z naczepą, i trzeci raz z naczepą i koparą, więc możliwe, że jeszcze wydorośleje :)
Cytat:
Mam nadzieję, że nie pójdziesz w ślady wujka...
Jeżeli, to nieświadomie :)
_________________ \/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2011-12-30, 19:35, w całości zmieniany 6 razy
Wiek: 34 Dołączył: 18 Kwi 2011 Wpisy: 5646 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-30, 19:39
Cudo. Od razu widać, że to Kamaz. Zastanawiam się tylko dlaczego przednich felg nie założyłeś odwrotnie? Druga strona jak dla mnie bardziej pasuje do ciężarówek.
_________________ ...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
Cudo. Od razu widać, że to Kamaz. Zastanawiam się tylko dlaczego przednich felg nie założyłeś odwrotnie? Druga strona jak dla mnie bardziej pasuje do ciężarówek.
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2008 Wpisy: 964 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-30, 22:28
Kama Trzy mimo rzeczywiście zauważalnej obłości kabiny widoczny jak na dłoni. Ciekawy patent z zielonym sznurkiem, muszę zapamiętać go i zaimplementować.
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2011-12-30, 22:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum