[MOC] Renault TRM 10000
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Renault TRM 10000
Witajcie!
Przedstawiam swoją trialówkę - model przygotowany na pierwsze zawody LTTC 2012.
Zdjęcia i filmy, będą dostępne, w temacie o LTTC #1. (z tej okazji dzięki dla wszystkich, którzy uwieczniali moje zmagania z trasami:) ).
Renówka, to tak naprawdę unowocześniona wersja ciężarówki Berliet gbd4, z zeszłego roku. Zmiany podyktowane pogonią za dobrym wynikiem, i chęcią rozwoju:). a co się zmieniło?
- liczba osi urosła z dwóch do trzech
- skrzynia biegów urosła z dwóch przełożeń, do trzech
- zawieszenie ze sztywnych kolebek, ewoluowało w pływające mosty (inspirowane konstrukcjami Mańka)
- kabina została obcięta o dach:]
- pojazd zyskał sterowanie na bazie NXT, zamiast wysłużonej IrDy
- ogumienie zostało zdowngrade'owane do opon z offroadera, czyli popularnych balonówek
- sterowanie oparte jest o system operacyjny Phantom12™ autorstwa [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=828]Emilusa[/URL]
Z auta jestem zadowolony - spisywało się lepiej, niz bym mógł sie tego spodziewać. 2 miejsce złe nie jest - z Kubą niestety rywalizować nie pozwolił stosunek moc/przelicznik. Ale nie usprawiedliwiam się, liczyłem to przed rozpoczęciem budowy i zdecydowałem się zrobić auto na 1xlu. ale wniosek jest taki, że 6x6x2 na jednym silniku napedowym nie objedzie Stara Atra.
Zawieszka - pracowała bardzo ładnie:) Pierwszy raz też zebrałem kilka pochwał za pracę podwozia. Miło było usłyszeć takie słowa od bardziej doświadczonych konstruktorów.
Skrzynia biegów - centralna skrzynia rozdzielcza wygląda szałowo, moim zdaniem:) Spisała się ok. Zostanie jednak przebudowana, ale to raczej z powodów przelicznikowych. Jako układ biegów do dużego auta na jednym silniku napędowym, kombinację biegów 3:1, 5:1 i 8.33:1 uważam za optymalną.
Skręt - autko skręcało super, jak na swoja długość i tylko jedną skrętną oś. Ciekawostka: to dzięki temu, że mogłem regulować pionowe nachylenie pierwszej osi (za pomocą halfbushy wkładanych w zawieszenie). Pierwsza oś była nieco zadarta w przód, przez co otrzymałem dużo korzystniejszy skręt.
Nie chcę zdradzać, co przygotuję na następny raz - bo czas może nie pozwolić zrealizować wszystkich pomysłów... ale mogę powiedzieć, że Renault trm 10000 wystąpi z zmienionej odsłonie.
Ostatnio zmieniony 2012-04-21, 18:07 przez Chrupek, łącznie zmieniany 2 razy.
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
O, zdjęcie bezpośrednio z mojej galerii ;)
Auto tak ascetyczne jak i skuteczne. Mi się idea budowania cabrio nie podoba ale rozumiem pogoń za wynikami :P
Zerknąłem do arkusza i gdyby nie 2 ręce i pęknięty kardan byłbyś bardzo blisko Atra. Gdybyś przejechał bez jakiejkolwiek kary zajęlibyście ex aequo 1 miejsce.
Szkoda, że nie pokusiłeś się o cyknięcie fot podwozia. Każdy kto był na rajdzie i tak miał okazję dokładnie je sobie obejrzeć a tak zostałoby dla potomnych ;)
Auto tak ascetyczne jak i skuteczne. Mi się idea budowania cabrio nie podoba ale rozumiem pogoń za wynikami :P
Zerknąłem do arkusza i gdyby nie 2 ręce i pęknięty kardan byłbyś bardzo blisko Atra. Gdybyś przejechał bez jakiejkolwiek kary zajęlibyście ex aequo 1 miejsce.
Szkoda, że nie pokusiłeś się o cyknięcie fot podwozia. Każdy kto był na rajdzie i tak miał okazję dokładnie je sobie obejrzeć a tak zostałoby dla potomnych ;)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 13:00 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Auto jeszcze stoi, więc nic straconego:)
ciekawe co piszesz... ja to zapamiętałem tak, że różnica sekundowa między nami na odcinku, musiałaby być tak mała, że nie miałbym szansy objechać Kuby. Przypomnę: 1,57 do 1,96. Tam gdzie Kuba jeździł na 2,4:1, tam ja jeździłem na 3:1 bądź 5:1. Na wolniejszym biegu byłoby jeszcze gorzej, bo 6:1 przy 8,33:1. +słaba zwrotność mojego auta (za którą dodatek przelicznikowy jest już wliczony).
wiadomo, zrobiłem jakieś kary, tak jak i Kuba zrobił - normalna sprawa. Przez moment prowadziłem, bo Kuba popełnił błąd na 3cim odcinku. Ale realnych szans na zwycięstwo nie było niestety. Nie tym razem:P
PS: tak Maciek, nie obrazisz się za to zdjęcie?:)
ciekawe co piszesz... ja to zapamiętałem tak, że różnica sekundowa między nami na odcinku, musiałaby być tak mała, że nie miałbym szansy objechać Kuby. Przypomnę: 1,57 do 1,96. Tam gdzie Kuba jeździł na 2,4:1, tam ja jeździłem na 3:1 bądź 5:1. Na wolniejszym biegu byłoby jeszcze gorzej, bo 6:1 przy 8,33:1. +słaba zwrotność mojego auta (za którą dodatek przelicznikowy jest już wliczony).
wiadomo, zrobiłem jakieś kary, tak jak i Kuba zrobił - normalna sprawa. Przez moment prowadziłem, bo Kuba popełnił błąd na 3cim odcinku. Ale realnych szans na zwycięstwo nie było niestety. Nie tym razem:P
PS: tak Maciek, nie obrazisz się za to zdjęcie?:)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 13:21 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
1,571 do 1,903 :> Znaczy wiesz, wywaliłem wszystkie Twoje kary z arkusza i pokazało mi, że macie tyle samo punktów w generalce. Także zakładając, że Kuba też czasami jakieś błędy popełnia (miał o ile dobrze pamiętam 1 rolkę) to jeżdżąc maksymalnie czysto szansę na nawiązanie walki masz.gen_leihy pisze:Przypomnę: 1,57 do 1,96.
Przeżyję to jakoś ;)gen_leihy pisze:PS: tak Maciek, nie obrazisz się za to zdjęcie?:)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
To zanim wywalisz wszystkie kary może wrzucisz je do publicznego wglądu w temacie o zawodach. (Wiem, powtarzam się.)3dom pisze:1,571 do 1,903 :> Znaczy wiesz, wywaliłem wszystkie Twoje kary z arkusza i pokazało mi, że macie tyle samo punktów w generalce. Także zakładając, że Kuba też czasami jakieś błędy popełnia (miał o ile dobrze pamiętam 1 rolkę) to jeżdżąc maksymalnie czysto szansę na nawiązanie walki masz.gen_leihy pisze:Przypomnę: 1,57 do 1,96.
Samo auto - hmmm... z bakami lepiej by wyglądało. Przydałaby się też burty do tej plandeki.
Ale jak już ktoś buduje 3-biegową skrzynię, to to zmusza do podziwu, niezależnie od dizajnu.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Powiedział to ten, który dokonał największego estetycznego regresu względem zeszłego sezonu :Psmyk pisze: Samo auto - hmmm... z bakami lepiej by wyglądało. Przydałaby się też burty do tej plandeki.
Wrzucę Smyku, może nawet dziś. A jak nie wrzucę dziś to wrzucę jutro, dla naszego wspólnego spokoju ducha bo w weekend będę pewnie miał ograniczony dostęp do internetu i nie chcę Cię zmuszać do wysyłania kolejnych ponagleń ;)
EDIT:
To pochodna przesiadki wielu osób na NXT. Choć o ile się nie mylę tylko Emil i Grzesiek mieli takie skrzynie. Atr zrezygnował z trzeciego biegu, TT chyba też. Ja, Maniek i Smyk całkowicie zrezygnowaliśmy ze skrzyń. Także trendy są różne.eric trax pisze:Już chyba w 3 czy 4 aucie słyszę o 3 biegowych skrzyniach. Rozumiem że tendencja na ten sezon jest taka? Orass to skrzynie na ringach czy liniowe?
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 14:20 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Gratuluje 2 miejsca!
Kto wie jaki byłby wynik gdyby auto miało jeszcze dach ;-)
Żałuje, że nie przyjrzałem się tej skrzyni biegów na rajdzie. Tylko przeszedłem ze skrzyniami 3 biegowymi, że zawsze ciekawi mnie jak to robią inni. Liczę na jakieś foto.
Ile waży kabina? Konstrukcja z platów, brak dachu. Wydaje mi się, że to rekord jeśli chodzi o najniższa masę kabiny w trialu. Lżej mogłoby już być chyba tylko gdyby kabina była z flexów - na szczęście regulamin czuwa :-)
Kto wie jaki byłby wynik gdyby auto miało jeszcze dach ;-)
Żałuje, że nie przyjrzałem się tej skrzyni biegów na rajdzie. Tylko przeszedłem ze skrzyniami 3 biegowymi, że zawsze ciekawi mnie jak to robią inni. Liczę na jakieś foto.
Ile waży kabina? Konstrukcja z platów, brak dachu. Wydaje mi się, że to rekord jeśli chodzi o najniższa masę kabiny w trialu. Lżej mogłoby już być chyba tylko gdyby kabina była z flexów - na szczęście regulamin czuwa :-)
NXT daje realne szanse na zrobienie sprawnej skrzyni 3 biegowej. Jednak różnica stopnia trudności, wytrzymałości itp. w stosunku do skrzyni 2 biegowej decyduje o tym, że coraz mniej opłaca się taką skrzynie montować.3dom pisze:eric trax napisał/a:
Już chyba w 3 czy 4 aucie słyszę o 3 biegowych skrzyniach. Rozumiem że tendencja na ten sezon jest taka? Orass to skrzynie na ringach czy liniowe?
To pochodna przesiadki wielu osób na NXT. Choć o ile się nie mylę tylko Emil i Grzesiek mieli takie skrzynie. Atr zrezygnował z trzeciego biegu, TT chyba też. Ja, Maniek i Smyk całkowicie zrezygnowaliśmy ze skrzyń. Także trendy są różne.
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 14:47 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Zapakuj jako bieg środkowy 3:1 lub 1,66:1 i potwierdź swoje powyższe zdanie.Nie ma żadnych różnic w wytrzymałości.
Co prawda skrzynia 3 biegowa może być bezproblemowa podobnie do 2 biegowej, ale dość dużym kosztem. Trzeba ją zbudować bardziej solidnie, trzeba mieć dobrze podparte zębatki i bardzo dobry wodzik. Poza tym trzeba potasować biegi nie pokolei co jest mało efektywne przy zmianie biegów. Dodatkowo, żeby sensownie wykrywać środkowy bieg trzeba użyć silnika od NXT do zmiany.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
O tym właśnie mówię. Mi osobiście nigdy nie udało się zrobić tak tej skrzyni, żeby środkowy bieg (5:1) powodował zatrzymanie silnika przy ekstremalnym obciążeniu, a nie strzał.gen_leihy pisze:Zdarzyło mi się strzelić środkowym biegiem w domu, na ekstremalnym schodku, ale na zawodach nie.
Teraz na rajdzie nie było rzeczywiście żadnej krytycznie ekstremalnej przeszkody. Ale znam taki jeden korzeń na Szczęśliwicach... ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 18:41 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Nie widzę sensu w tym co piszesz Tomek (bez obrazy). Nie po to robię 3 biegi, żeby na środkowym pokonywać ekstremalne przeszkody:)
Jak auto nie dawało rady na 3:1 (albo jechało, ale widziałem że już zwalnia) to redukowałem na 5:1. Nie strzelało przez trawę, nie strzelało na jednostajnym podjeździe (tak, wtedy silnik po prostu stawał), nie strzelało przy lekkich hopkach - dlatego jeśli będę jeszcze robić 3biegową skrzynię o podobnym stosunku moc/masa, to zapewne nic w niej nie zmienię.
Jak auto nie dawało rady na 3:1 (albo jechało, ale widziałem że już zwalnia) to redukowałem na 5:1. Nie strzelało przez trawę, nie strzelało na jednostajnym podjeździe (tak, wtedy silnik po prostu stawał), nie strzelało przy lekkich hopkach - dlatego jeśli będę jeszcze robić 3biegową skrzynię o podobnym stosunku moc/masa, to zapewne nic w niej nie zmienię.
Sezon w pełni!