Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Star 1466
Autor Wiadomość
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 695
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2012-04-29, 16:30   [MOC] Star 1466

Star 1466



Trialówka przygotowana na rozpoczęcie sezonu 2012 zawodów LTTC.

Dane techniczne
    - wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 505/195/230
    - rozstaw osi/kół (mm): 231 + 102/150
    - waga pojazdu (g): 2315
    - przelicznik: 1,571
    - silniki napędowe: 2 XL
    - skręcanie: 1 NXT
    - przełożenia: 1:6 oraz 1:2,4
    - zawieszenie: niezależne - tatrowe
    - atrapa silnika: R6
    - co osiągnął: LTTC 1/2012 - miejsce 1/12
Jak zwykle w moich ciężarówkach sterowanie odbywa się z komórki przez Bluetooth. Korzystając z aktualizacji LeJOSa wprowadziłem kilka usprawnień oraz usunąłem niepotrzebne już bajery typu kontrola oświetlenia.



W Starze zastosowałem moją starą ale niezawodną liniową skrzynię biegów znaną z Zila 4x4x4. Odchudziłem ją trochę, pozbyłem się jednego biegu i przystosowałem do napędzania dwoma silnikami XL. Z uwagi na to, że w takiej konfiguracji skrzynia jest bardzo długa, silnik zmieniający biegi musiałem zamontować pionowo a kostkę NXT umieścić nad skrzynią przez co środek ciężkości podniósł się nieco.
Przełożenia skrzyni to:
1) 1:6
2) 1:2,4



Model wyposażyłem w zawieszenie niezależne, tzw. tatrowe. Wzbudzało to wiele kontrowersji typu: Co to, Star z tatrową zawieszką? - to rozbój w biały dzień!". W sumie nie wiem dlaczego tak zrobiłem. Kolejna ciężarówka z tatrowym zawieszeniem będzie już Tatrą.



Galeria BS

 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 25
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2012-04-29, 16:41   

Moją opinie na temat auta znasz z rajdu. Ma solidnego kopa i ciężko z nią rywalizować.
Czyli rozumiem że się przekonałeś (lub my Cię przekonaliśmy) do "pokracznej" tatry? :)
Tylko popraw trochę skok przedniej zawieszki ;)
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 666
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2012-04-30, 14:04   

Świetna Trialówka!
Diabelsko skuteczna i szybka. Tatrowa zawieszka w Starze może nieco razić, ale sprawdzała się piknie.
Inspiruje mnie Twoja skrzynia - pokazuje mi i może innym, że dobrze obudowana linearna skrzynia z dwoma XL'ami działa, nie strzela i ma solidną wydajność. Do tego trafnie skalkulowałeś przełożenia - maszyna była bardzo żwawa.
Gratuluję zwycięstwa!
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1201
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-30, 17:03   

Zawsze intrygowała mnie ta skrzynia, od momentu kiedy zobaczyłem ją w którejś wersji volvo. Sam miałem nawet coś podobnego w rosomaku. Daje fajne możliwości jeśli chodzi o dobieranie przełożeń i jak widać jest skuteczna w tym temacie.
_________________
Na warsztacie:
- Fendt 514c + Krampe Big Body 550 - 70%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2012-04-30, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-01, 09:07   

Dzięki. Teraz właśnie największą możliwość rozwoju widzę w liczbie przełożeń skrzyni biegów. Taka dwubiegowa to minimum, żeby powalczyć.

Mistakes napisał/a:
Czyli rozumiem że się przekonałeś (lub my Cię przekonaliśmy) do "pokracznej" tatry? :)

Tak, udało się wam :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10