Dane techniczne
Seria: Trains
Podseria: My Own Train
Rok produkcji: 2001
Liczba klocków: 128
Spis części: BrickLink
Cena (w momencie publikacji opisu): BrickLink: od ~260 zł do ~420 zł (MISB); od ~222 zł do ~273 zł (używany)
BrickLink, Brickset, Lugnet, Peeron
Słowem wstępu
Zestaw oznaczony numerem 10016 zaistniał na mojej liście życzeń już dobrych kilkanaście miesięcy temu, zawsze jednak pojawiały się pewne niesprzyjające okoliczności, które stanowiły powód niemożności jego kupna. Los jednak postanowił być w końcu dla mnie łaskawy i po trafieniu stosownej okazji, złożeniu oferty kupna oraz raptem kilku dniach podróży z dalekiej Belgii, wagon trafił - koniec końców - w szeregi mojej kolekcji.
Jaki więc w rzeczywistości jest ten właśnie model kolejowej cysterny? Zapraszam serdecznie do lektury :^)
Opakowanie i jego zawartość
W nasze ręce i tym razem trafia kartonowe pudełko o wymiarach ~28,5 cm x ~19cm x ~6cm.
Szata graficzna jest w zasadzie taka sama, jak w przypadku pozostałych zestawów podserii - mamy tu zatem nie tylko identyczne tło, ale również i rozmieszczenie poszczególnych elementów na każdej ze ścianek. Wyjątek stanowi naturalnie konkretny model wagonu na ściance przedniej, oraz adekwatnie do niego miniaturki pozostałych wagonów na ściance tylnej.
Wewnątrz opakowania znajdziemy trzy woreczki z klockami, parę magnesów oraz płytkę bazową nadwozia...:
... a także standardowo instrukcję budowy:
Zarówno forma, jak i zawartość tej ostatniej, jest typowa i tożsama ze wszystkimi instrukcjami „My Own Train”, a składają się nań: Niebieskie tło, kilkanaście stron z poszczególnymi etapami składania i wreszcie brak jakichkolwiek reklam:
Jeżeli chodzi o klocki, to tym razem nie będę się specjalnie rozpisywał i pozwolę sobie jedynie zwrócić uwagę na elementy, które w mojej ocenie warte są odnotowania, a mianowicie:
- osiem ćwiartek cylindra w kolorze białym:
- dwa duże dekle o średnicy ośmiu kropek - również w kolorze białym:
- osiem zielonych i osiem czerwonych ćwiartek „plejtów 4x4”:
- cztery (z sześciu), białe płytki z nadrukiem:
Budowa naszego wagonu przebiega szybko i bezproblemowo, zaś ze stu dwudziestu ośmiu elementów składających się na jego konstrukcję, nie pozostaje ani jedna część zapasowa. Poszczególnych etapów składania nie ma sensu specjalnie omawiać, jednakże chciałbym w tym miejscu zatrzymać się na chwilę i zwrócić uwagę na to, jak zbudowana jest środkowa część wagonu...
... a także dwa cylindryczne zbiorniki po jej przeciwległych stronach:
Gotowy model w całej okazałości prezentuje się następująco:
W mojej ocenie konstrukcję tę należy uznać za bardzo udaną - co więcej, pokuszę się nawet o stwierdzenie, iż prawdopodobnie mamy tu do czynienia z najładniejszą kolejową cysterną, jaka kiedykolwiek opuściła fabryki duńskiego producenta klocków.
Dwa duże cylindry mają średnicę ośmiu studów, co automatycznie przekłada się na taką właśnie szerokość modelu, potęgując jednocześnie wrażenie jego wielkości.
Ciekawie prezentuje się centralna część z drabinkami po obydwu stronach, zaś czerwone i zielone wstawki dają delikatne, lecz bardzo przyjemne, wrażenie wizualne. Całości dopełniają pokrętła na deklach zbiorników (zapewne do otwarcia wirtualnych włazów rewizyjnych), a także boczne panele, wśród których prym wiodą konkretnie dwa, z fantastycznym wręcz, unikatowym nadrukiem „Octan”.
Lekki niedosyt pozostawia jedynie pusta przestrzeń pomiędzy wózkami podwozia - niestety typowy mankament wszystkich (no, może za wyjątkiem [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14685]10014[/URL]) wagonów podserii „My Own Train”.
Podsumowanie
Na plus:
- Ogólnie udana konstrukcja modelu
- Kolorystyka
- Ciekawe elementy
- Niezabudowana przestrzeń w środkowej części podwozia
- Cena zestawu