Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] 3DOM-motorsport Racing Truck MK3
Autor Wiadomość
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2012-05-13, 15:09   [MOC] 3DOM-motorsport Racing Truck MK3



Skoro...
SMIGOL napisał/a:
Lugpol ciężarówkami stoi - i po co to zmieniać?... nie będę się wyłamywać.
... to tym razem czas na coś większego ;)

Sezon wyścigów ciężarówek zakończył się jakiś czas temu, pora nadrobić zaległości i zaprezentować auto, którym startowałem. Przed Wami 3DOM-motorsport Racing Truck MK3.

Kilka ogólnych zdjęć:



Autko zbudowane zostało pod regulamin zawodów, stąd też waga wyniosła minimalnie ponad 1400g zaś rozstaw osi wyniósł 20 kropek, czyli dolna granica wyznaczona przez regulamin. Dzięki temu pojazd napędzany dwoma XLami z przełożeniem 2,14:1 (z36 > z12, z20 > dyfer) był żwawy a promień skrętu niewielki, co niewątpliwie było zaletą na ciasnych szykanach. Skręt był realizowany bez wykorzystania zębatek w następujący sposób:



Prezentowany model to ostatnia wersja auta. Pierwsza wersja posiadała XLa do skrętu i sterowana była podczerwienią. Wyglądała również najbardziej estetycznie, gdyż batbox był schowany niżej niż kostka NXT i przykryty czarnymi panelami 5 x 11. Z tyłu występował zderzak ze światłami. Autocentrowanie skrętu realizowane było gumkami przyczepionymi do zwrotnic i ramy. Na drugie zawody auto dorobiło się sterowania poprzez bluetooth za pomocą dwóch kostek NXT, stąd też wzrosła masa czego ofiarą był m.in. zderzak. Ponieważ poprawki były wykonywane na szybko tuż przed zawodami kostkę umieściłem wyżej niż batboxa gdyż jej wpuszczenie w ramę wymagałoby budowy tylnej części auta praktycznie od zera. Ostatnia wersja, najskuteczniejsza ze wszystkich, posiada skręt realizowany za pomocą mediuma i autocentrowanie za pomocą mechanizmu z gumką. Przesiadka na mediuma pozwoliła uniknąć również spadku napięcia silników napędowych podczas skręcania.



Wykorzystanie NXT do sterowania PF-owymi silnikami wymaga dość dużej liczby kabli (przejściówki NXT-9V, 9V-PF), które zostały ukryte w tylnej części kabinki, za ścianką z kafli 6 x 6:



Dodatkowo pojazd posiada wnętrze z dwoma kubełkowymi fotelami, kierownicą i deską rozdzielczą:



O tym, że truck trial niszczy klocki wiemy od dawna. Jak widać, truck racing, zawody kontaktowe, również pozostawiają uszczerbek na klockach:



Auto zbudowane, poza drobnymi elementami wykończeniowymi, w całości z liftarmów i innych technicowych klocków było bardzo mocne, i w przeciwieństwie do niektórych aut kolegów nie rozpadało się na trasie. Czasami tylko odpadał jeden z przednich reflektorów, ale to kwestia tego, że trzymały się one na 2 studach. Pomimo tej sztywności konstrukcji już po zrobieniu zdjęć zauważyłem, że podczas wyścigów zgubiłem jeden drobny klocek - ciekawe czy ktoś znajdzie? ;)

Auto można zobaczyć w akcji na kilku filmach z zawodów:

• MK1:
http://www.youtube.com/wa...=1&feature=plcp (by Jetboy)
http://www.youtube.com/wa...=5&feature=plcp (by Maniek)

• MK2:
http://www.youtube.com/wa...=4&feature=plcp (by Maniek)
http://www.youtube.com/wa...=3&feature=plcp (by Maniek)

• MK3:
http://www.youtube.com/wa...=2&feature=plcp (by Maniek)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-01-31, 17:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-14, 20:41   

Gdzie się podziali wszyscy trialowcy i wyścigowcy?
Gdzie technikowcy i ich XeLe?
Zakładam, że wszyscy mieli okazje skomentować model na żywo.
To ja się tu wypowiem... a co? Oczywiście tylko od strony wizualnej.
Model wygląda na fajną zadziorę i chętnie zobaczyłbym jeszcze jak śmiga. Ma bardzo agresywny wyraz twarzy i przez to budzi grozę... ale chyba właśnie o to chodzi ;) Nie wiem dlaczego przypomina mi jakiegoś MANa, ale żadnych konkretnych zdjęć nie znalazłem.
Zderzak wygląda na solidny. W sam raz do spychania przeciwników.
 
 
 
jerryp 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2011
Wpisy: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 21:12   

Jestem. Co prawda żaden ze mnie trialowiec ale pozwolę sobie skomentować. Widziałem posta jak byłem w pracy ale nie miałem czasu żeby pisać.
Ciężarówka mi się bardzo podoba. Ma taki profesjonalny wygląd, groźnie wyglądający zderzak i generalnie ładnie jej w żółtym. Fajnie też obudowałeś jednostkę centralną :D.
Nie pamiętam już dokładnie wszystkich szczegółów ale z tego co zapamiętałem to technicznie też nic jej nie brakowało. Była bardzo zwinna, nie wiem nawet czy nie za bardzo bo lubiła sobie bączka zakręcić. Była minimalnie wolniejsza od mojej ale to pewnie wina akumulatorów.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 13:00   

Dzięki chłopaki za dobre słowa.

SMIGOL napisał/a:
Gdzie się podziali wszyscy trialowcy i wyścigowcy?
Gdzie technikowcy i ich XeLe?
Zakładam, że wszyscy mieli okazje skomentować model na żywo.


Poniekąd tak było, sporo o autach dyskutowaliśmy w dziale truck racingu.

SMIGOL napisał/a:
Model wygląda na fajną zadziorę i chętnie zobaczyłbym jeszcze jak śmiga.


Nie dałem linków do filmów bo są podlinkowane w tematach poszczególnych zawodów, wyedytowałem główny post i dodałem ;)

SMIGOL napisał/a:
Ma bardzo agresywny wyraz twarzy i przez to budzi grozę... ale chyba właśnie o to chodzi ;) Nie wiem dlaczego przypomina mi jakiegoś MANa, ale żadnych konkretnych zdjęć nie znalazłem.


Jeżeli dobrze pamiętam to nie wzorowałem się na żadnej istniejącej ciężarówce. Budowałem tak, żeby jako tako kształtem i proporcjami przypominała prawdziwy pojazd a reszta to własna inwencja twórcza, fajna odskocznia od budowania trialówek ;)

jerryp napisał/a:
Fajnie też obudowałeś jednostkę centralną :D


Akurat fajnie to był obudowany batbox w 1 wersji, jakbym wersję NXT budował od zera to starałbym się wpuścić kostkę w ramę żeby nie biła po oczach :P

jerryp napisał/a:
Nie pamiętam już dokładnie wszystkich szczegółów ale z tego co zapamiętałem to technicznie też nic jej nie brakowało. Była bardzo zwinna, nie wiem nawet czy nie za bardzo bo lubiła sobie bączka zakręcić. Była minimalnie wolniejsza od mojej ale to pewnie wina akumulatorów.


Niestety krótki rozstaw osi poza dużym plusem jakim była zwrotność przyczyniał się do ewidentnej tendecji to kręcenia bączków, w czym szczególnie Maniek lubił ciężarówce pomagać :P Wiem też, że na pewno ostatni raz używałem akumulatorków do wyścigów bo różnica na prostej między naszymi autami była wyraźna.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
jerryp 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2011
Wpisy: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 15:36   

Przy czym mój pojazd z powodu błędu w obliczeniach ważył około 1600g.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 15:39   

No to tym bardziej widać przewagę baterii ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 23
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 941
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 18:19   

Dość skuteczne auto, dość skuteczne, ale miało problemy z autocentrowaniem, w dodatku Maniek wykorzystywał jego mały rozstaw osi do obracanie go.

Znaczenie ma też jakie baterie tam włożysz.
Ostatnio zmieniony przez BJ 2012-05-15, 18:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 15:27   

BJ napisał/a:
ale miało problemy z autocentrowaniem


Jedynka i dwójka. Trójka po zmianie sposobu centrowania śmigała jak trzeba, dlatego zwykle oglądałeś ją z tyłu ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2012-05-17, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 9