[MOC] A80 i przyczepa Zremb D-81
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] A80 i przyczepa Zremb D-81
Można go spotkać w lesie, albo kupić w sklepie.
Jeden może zrobić krzywdę, po tym drugim może się zakręcić w głowie.
A był kiedyś jeszcze jeden - żelazny, warczący i bardzo silny.
Miał na imię A80. Powstał jako pierwszy polski ciężki samochód ciężarowy.
Niestety jego żywot był krótki, ponieważ ludzie podejmujący decyzje postanowili wprowadzić go do seryjnej produkcji bez przeprowadzenia niezbędnych testów.
I tak Żubr cierpiał na poważne problemy związane głównie z silnikiem, który się przegrzewał, wybijały i zacierały się łożyska wału, a sam wał potrafił się zwyczajnie ukręcić.
Na wszystkie te wady wieku dziecięcego lekarstwa nie znaleziono, bo też i nie szukano. Dlatego jego produkcję szybko zakończono.
Jednak Żubr w pewien sposób przetrwał jeszcze kilka lat, ponieważ jego kabina, nieznacznie tylko zmodyfikowana, stała się kabiną pierwszych Jelczy serii 300.
Mało kto je pamięta, a jeszcze mniej osób może pamiętać samego Żubra. Ja znam go tylko z książek. Może nie był piękną konstrukcją, ale był. Swoje przepracował i miejsce wśród legowych autek mu się należy.
Mój biało-beżowy Żubr powstał przy okazji budowania jego następcy, który dojedzie wkrótce, a którego kabina tylko nieznacznie się różni.
Bardzo się ucieszyłem, kiedy zorientowałem się, że dam radę zbudować mu ciemnozieloną plandekę.
Z kabiną było mi trudno o tyle, że w jej kształcie dominują delikatne zaokrąglenia i minimalne pochylenia poszczególnych elementów.
Mam nadzieję, że nieco przypomina oryginał, i może nie jest strasznie kaleczny.
Oto zdjęcia - zapraszam:
Z czarnymi chlapaczami wygląda mniej żywo, za to bardziej prawdziwie:
Edit - Żubr dostał przyczepę Zremb D-81:
A tutaj trochę więcej: [ GALERIA ]
Dziękuję za uwagę i do usłyszenia wkrótce.
Jeden może zrobić krzywdę, po tym drugim może się zakręcić w głowie.
A był kiedyś jeszcze jeden - żelazny, warczący i bardzo silny.
Miał na imię A80. Powstał jako pierwszy polski ciężki samochód ciężarowy.
Niestety jego żywot był krótki, ponieważ ludzie podejmujący decyzje postanowili wprowadzić go do seryjnej produkcji bez przeprowadzenia niezbędnych testów.
I tak Żubr cierpiał na poważne problemy związane głównie z silnikiem, który się przegrzewał, wybijały i zacierały się łożyska wału, a sam wał potrafił się zwyczajnie ukręcić.
Na wszystkie te wady wieku dziecięcego lekarstwa nie znaleziono, bo też i nie szukano. Dlatego jego produkcję szybko zakończono.
Jednak Żubr w pewien sposób przetrwał jeszcze kilka lat, ponieważ jego kabina, nieznacznie tylko zmodyfikowana, stała się kabiną pierwszych Jelczy serii 300.
Mało kto je pamięta, a jeszcze mniej osób może pamiętać samego Żubra. Ja znam go tylko z książek. Może nie był piękną konstrukcją, ale był. Swoje przepracował i miejsce wśród legowych autek mu się należy.
Mój biało-beżowy Żubr powstał przy okazji budowania jego następcy, który dojedzie wkrótce, a którego kabina tylko nieznacznie się różni.
Bardzo się ucieszyłem, kiedy zorientowałem się, że dam radę zbudować mu ciemnozieloną plandekę.
Z kabiną było mi trudno o tyle, że w jej kształcie dominują delikatne zaokrąglenia i minimalne pochylenia poszczególnych elementów.
Mam nadzieję, że nieco przypomina oryginał, i może nie jest strasznie kaleczny.
Oto zdjęcia - zapraszam:
Z czarnymi chlapaczami wygląda mniej żywo, za to bardziej prawdziwie:
Edit - Żubr dostał przyczepę Zremb D-81:
A tutaj trochę więcej: [ GALERIA ]
Dziękuję za uwagę i do usłyszenia wkrótce.
Ostatnio zmieniony 2012-06-27, 15:58 przez V1, łącznie zmieniany 4 razy.
\/1 ______________
No no, drugi piękny model zaprezentowany w ciągu doby, to chyba jakaś większa akcja musi być.
Nie podoba mi się kolor nadkoli (chlapaczy), bo za bardzo daje po oczach - to tyle krytyki od gościa, który sam nie potrafi budować z klocków.
Nie podoba mi się kolor nadkoli (chlapaczy), bo za bardzo daje po oczach - to tyle krytyki od gościa, który sam nie potrafi budować z klocków.
Ostatnio zmieniony 2012-05-22, 20:29 przez rrosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Wpatruje się w przednie nadkola i nie do końca rozumiem sposób ich montażu. Z tego co widzę, to w łuczek wczepione jest to:
.
Ale co z kaflem w najwyższym punkcie tego łuku? Na zdjęciu nie widać, żeby wystawał stud. Czyżby to był zwykły gładki kafel wsunięty w szczelinę? Czy to jakiś inny patent?
Jest szansa na fotkę od spodu?
Pozdrawiam. F.
.
Ale co z kaflem w najwyższym punkcie tego łuku? Na zdjęciu nie widać, żeby wystawał stud. Czyżby to był zwykły gładki kafel wsunięty w szczelinę? Czy to jakiś inny patent?
Jest szansa na fotkę od spodu?
Pozdrawiam. F.
Ostatnio zmieniony 2012-05-22, 20:43 przez Filus, łącznie zmieniany 1 raz.
Strasznie chyba nie... a na poważnie:V1 pisze:może nie jest strasznie kaleczny
Wielki, ale wspaniały.
Kolorki dobrze dobrane, kształty ładnie wymodelowane no i masa szczegółów.
Twoje plandeki są coraz lepsze z pracy na pracę. Ta, przez swój kolor, robi niesamowite wrażenie.
Zaokrąglone narożniki tej ramy okiennej przy grillu, to strzał w dziesiątkę.
Lusterka bardzo ładne.
Gratuluję kolejnego wspaniałego modelu.
Pozdrawiam,
GabryS
Za młody na LUGPol? -> Klub Młodych Fanów Lego zaprasza.
Blueprinty!
Blueprinty!
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Piękny, ale ja bym go widział jako cysternę lotniskową; egzemplarze skrzyniowe zbyt długo nie pociągnęły, zaś takie pojazdy specjalistyczne zalegały (to chyba dobre określenie..) w aeroklubach jeszcze do niedawna.
W sumie szkoda, że te Żubry tak marnie skończyły przez stosunkowo głupie usterki. Tyle dobrze, że Jelcz 315 był w miarę udany.
W sumie szkoda, że te Żubry tak marnie skończyły przez stosunkowo głupie usterki. Tyle dobrze, że Jelcz 315 był w miarę udany.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Czyżbyś Karwik szykował kolejną ofensywę modeli?;)
Kolejne cudo, świetna jest plandeka ale grill bije wszystko, idealny jest.
Aż z ciekawości poczytałem o tym aucie bo go nie znałem.
Kolejne cudo, świetna jest plandeka ale grill bije wszystko, idealny jest.
Aż z ciekawości poczytałem o tym aucie bo go nie znałem.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
hmmmmm , hmmmmm, hmmmmm,
Karwiku, Żubr występuje w puszczy! :)
Ale dobrze też posiedzieć przy Żubrze, szczególnie przy takim.
Uchylona plandeka mnie "wyleczyła".
Karwiku, Żubr występuje w puszczy! :)
Ale dobrze też posiedzieć przy Żubrze, szczególnie przy takim.
Uchylona plandeka mnie "wyleczyła".
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 05:55 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 1 raz.
Rrosiak -
Faktycznie wyszły jaskrawe, może zbyt mocno naświetliłem zdjęcia. Wg mnie pasują do ciemnobeżowej paki i ciemnozielonej plandeki. Z czarnymi też jest dobrze, ale zielone go ożywiają i to mi się spodobało.
Filus -
Mam nadzieję, że z tego zdjęcia widać, jak są zrobione błotniki.
Przyszło mi to do głowy podczas budowania Kamaza. Chociaż potrzeba wewnątrz trochę miejsca, to przy 8 kropkach szerokości da się to miejsce wygospodarować. Każdy kształt błotników można w ten sposób pokazać :)
Jakeof, 3dom -
Właśnie chłodnica mnie długo powstrzymywała przed zbudowaniem Żubra. Pierwsze przymiarki robiłem jakiś rok temu. Próbowałem na różne sposoby zanim w końcu dostrzegłem to - w sumie oczywiste - rozwiązanie z okienkiem. Do środka tego okienka idealnie pasują płytki 1x3.
Gabrys -
A nie, trzecią, bo jeszcze w T2 zrobiłem. Ale tam była maleńka.
Trucker -
Chciałem fabrycznego. A cysterny to późniejsze modyfikacje.
Skrzynie chyba były najpopularniejsze. Myślę jeszcze nad chłodnią.
Jetboy -
Zrobiłem kiedyś próbną, ciemnoniebieską pakę do Robura, i tutaj też chciałem wywinąć 'materiał' na zewnątrz, ale niestety jest mało miejsca w pionie (plandeka i tak jest za wysoka o płytkę, ale po obniżeniu cała zabudowa robi się już dziwnie cherlawa) i słabo z ciemnozielonymi klockami.
Smigol - a puszcza to nie las ?
Dziękuję Panowie za miłe słowa.
Faktycznie wyszły jaskrawe, może zbyt mocno naświetliłem zdjęcia. Wg mnie pasują do ciemnobeżowej paki i ciemnozielonej plandeki. Z czarnymi też jest dobrze, ale zielone go ożywiają i to mi się spodobało.
Filus -
Mam nadzieję, że z tego zdjęcia widać, jak są zrobione błotniki.
Przyszło mi to do głowy podczas budowania Kamaza. Chociaż potrzeba wewnątrz trochę miejsca, to przy 8 kropkach szerokości da się to miejsce wygospodarować. Każdy kształt błotników można w ten sposób pokazać :)
Jakeof, 3dom -
Właśnie chłodnica mnie długo powstrzymywała przed zbudowaniem Żubra. Pierwsze przymiarki robiłem jakiś rok temu. Próbowałem na różne sposoby zanim w końcu dostrzegłem to - w sumie oczywiste - rozwiązanie z okienkiem. Do środka tego okienka idealnie pasują płytki 1x3.
Gabrys -
To mnie cieszy. 'Plandeki' są dopiero teraz, bo Żubrowa jest raptem moją drugą :)Twoje plandeki są coraz lepsze z pracy na pracę.
A nie, trzecią, bo jeszcze w T2 zrobiłem. Ale tam była maleńka.
Trucker -
Chciałem fabrycznego. A cysterny to późniejsze modyfikacje.
Skrzynie chyba były najpopularniejsze. Myślę jeszcze nad chłodnią.
Jetboy -
Zrobiłem kiedyś próbną, ciemnoniebieską pakę do Robura, i tutaj też chciałem wywinąć 'materiał' na zewnątrz, ale niestety jest mało miejsca w pionie (plandeka i tak jest za wysoka o płytkę, ale po obniżeniu cała zabudowa robi się już dziwnie cherlawa) i słabo z ciemnozielonymi klockami.
Smigol - a puszcza to nie las ?
Dziękuję Panowie za miłe słowa.
\/1 ______________
Owszem puszcza jest lasem, ale nie każdy las jest puszczą :pV1 pisze:Smigol - a puszcza to nie las ?
Oczywiście moje skojarzenie wzięło się z pewnej dobrej reklamy napoju chłodzącego.
Ostatnio zmieniony 2012-05-26, 09:25 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuję za poświęcenie mi czasu;). Patrząc na to tylko utwierdzam się w przekonaniu, że budowanie w Systemie to nie moja bajka. Ale chylę czoła za sprytną realizację i oddanie kształtu. Myślałem, że trzyma się to na "zagęszczonym powietrzu" (ćwierć studa na łuczku), a tutaj okazuje się, że tak nie jest.V1 pisze:Mam nadzieję, że z tego zdjęcia widać, jak są zrobione błotniki.
Przyszło mi to do głowy podczas budowania Kamaza. Chociaż potrzeba wewnątrz trochę miejsca, to przy 8 kropkach szerokości da się to miejsce wygospodarować. Każdy kształt błotników można w ten sposób pokazać :)