[MOC] Tatra 815 6x6 Trial Truck
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
[MOC] Tatra 815 6x6 Trial Truck
Czołem Mobilki!
Przedstawiam Wam swoją najświeższą trialówkę. Na ostatnich zawodach spisała się nadspodziewanie dobrze więc uznałem, że warto kilka słów o niej napisać.
Od zawsze z budowaniem ciężarówek miałem jeden główny problem - waga. Tym razem udało się na tyle uprościć konstrukcję, że tylko nieznacznie przekroczyłem regulaminowe 2300g. Chyba właśnie niska waga i znaczne uproszczenie napędu (brak skrzyni biegów) jest kluczem do skuteczności tego auta.
Galeria z piaskownicy za domem.
Auto napędzają 2 silniki XL, przełożenie 3:1, mocy nie brakuje. Każdy z silników jest zasilany z oddzielnego dużego boxa, XL od skrętu z boxa AAA. Zawieszenie z przodu jest podobne do tego jakie ma TT w swojej Tatrze, wykorzystuję ten sam klocek do mocowania zwolnicy w ramce. Z tyłu jest inaczej. Z jego pracy jestem względnie zadowolony. Przód pracuje świetnie, tył z racji niedowagi pracuje niewiele.
Tu film z jazdy w "piaskownicy" za domem. Aku są po ostatnich zawodach więc fajerwerków nie ma. Od razu powiem że te kilka strzałów to z12 na racku 13 w skręcie. Napęd nie chrupie.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L0u9Uaoz4oU[/youtube]
Po ostatnich zawodach zmieniłem tylko klamki a raczej dorobiłem mechanizm zamykania drzwi co by mię już nie otwierały.
W planie jest ewolucja auta polegająca na wstawieniu skrzyni 2-biegowej ale to pewnie już na sezon 2013.
Przedstawiam Wam swoją najświeższą trialówkę. Na ostatnich zawodach spisała się nadspodziewanie dobrze więc uznałem, że warto kilka słów o niej napisać.
Od zawsze z budowaniem ciężarówek miałem jeden główny problem - waga. Tym razem udało się na tyle uprościć konstrukcję, że tylko nieznacznie przekroczyłem regulaminowe 2300g. Chyba właśnie niska waga i znaczne uproszczenie napędu (brak skrzyni biegów) jest kluczem do skuteczności tego auta.
Galeria z piaskownicy za domem.
Auto napędzają 2 silniki XL, przełożenie 3:1, mocy nie brakuje. Każdy z silników jest zasilany z oddzielnego dużego boxa, XL od skrętu z boxa AAA. Zawieszenie z przodu jest podobne do tego jakie ma TT w swojej Tatrze, wykorzystuję ten sam klocek do mocowania zwolnicy w ramce. Z tyłu jest inaczej. Z jego pracy jestem względnie zadowolony. Przód pracuje świetnie, tył z racji niedowagi pracuje niewiele.
Tu film z jazdy w "piaskownicy" za domem. Aku są po ostatnich zawodach więc fajerwerków nie ma. Od razu powiem że te kilka strzałów to z12 na racku 13 w skręcie. Napęd nie chrupie.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L0u9Uaoz4oU[/youtube]
Po ostatnich zawodach zmieniłem tylko klamki a raczej dorobiłem mechanizm zamykania drzwi co by mię już nie otwierały.
W planie jest ewolucja auta polegająca na wstawieniu skrzyni 2-biegowej ale to pewnie już na sezon 2013.
Trochę zazdroszczę te piaskownicy. Maszyna ładnie walczy, zwrotna i mocna, z dobrą geometrią. Jeszcze żeby jakąś prawdziwą zabudowę z tyłu miała, a nie tylko stelaż.
Ostrze sobie zęby na rewanż, choć z pewnością nie miałem tyle czasu na trening. Właściwie ani dwóch minut. Ale... powalczymy :)
Ostrze sobie zęby na rewanż, choć z pewnością nie miałem tyle czasu na trening. Właściwie ani dwóch minut. Ale... powalczymy :)
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mańku jeszcze raz gratulacje dla zwycięskiej maszyny :)
Chyba wynik ostatniego rajdu zaskoczył wiele osób z Tobą na czele bo pamiętam jak w trakcie powstawania auta narzekałeś na jego różne mankamenty.
Z początku nie mogłem się przekonać do kabinki i dostrzec w niej Tatry ale jak już się na nią napatrzyłem na żywo to dostrzegam w niej 815-tkę. Jedyne do czego można się przyczepić to goły tył, zakryj go teczką i będzie +10 albo nawet +20 do wyglądu.
Chyba wynik ostatniego rajdu zaskoczył wiele osób z Tobą na czele bo pamiętam jak w trakcie powstawania auta narzekałeś na jego różne mankamenty.
Z początku nie mogłem się przekonać do kabinki i dostrzec w niej Tatry ale jak już się na nią napatrzyłem na żywo to dostrzegam w niej 815-tkę. Jedyne do czego można się przyczepić to goły tył, zakryj go teczką i będzie +10 albo nawet +20 do wyglądu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
smyk pisze: Jeszcze żeby jakąś prawdziwą zabudowę z tyłu miała, a nie tylko stelaż.
Macie rację, też o tym myślałem, wygląda to niespecjalnie więc skroję jakąś teczkę.3dom pisze: Jedyne do czego można się przyczepić to goły tył, zakryj go teczką
Dzięki. Z kolorami jest ciężko ze względu na panele technicowe. Tylko szarych i czarnych mam odpowiednią ilość.blizzard pisze:Fajne autko, ale tęskno mi do pojazdów z kolorową kabiną, pomarańcz czy co tam.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Właśnie, chyba w końcu pojąłem jak budować pod regulamin i ograniczenie wagowe.
Opony mogowe są lepsze od balonów ze względu na stabilność, twardość zawieszki musi być dobrze dobrana żeby nie jeździły tylko rantami. XL nie przeszkadza, tam jest 6-7 studów prześwitu więc nie ma problemu. On aż tak dużo nie wystaje:)
Opony mogowe są lepsze od balonów ze względu na stabilność, twardość zawieszki musi być dobrze dobrana żeby nie jeździły tylko rantami. XL nie przeszkadza, tam jest 6-7 studów prześwitu więc nie ma problemu. On aż tak dużo nie wystaje:)
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
On nie dość, że nie wystaje to jeszcze jest silnikiem napędowym w miejscu oryginału :P
Ostatnio zmieniony 2012-08-23, 10:54 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Ten model ma silnik nad i przed przednią osią, mój ma tylko przed, ale częściowo pokrywa się umiejscowieniem z oryginałem, więc :)
Tu widać:
http://www.inowroclawcity.pl/files/pict ... c1Nz_m.jpg
Ale, przecież ja za przednią osią też mam, bo przecież 3 oś jest za pierwszą i tam też jest silnik :P
Tu widać:
http://www.inowroclawcity.pl/files/pict ... c1Nz_m.jpg
Ale, przecież ja za przednią osią też mam, bo przecież 3 oś jest za pierwszą i tam też jest silnik :P
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Bardzo logicznie wytłumaczone :)
Nie no ja się nie czepiam, bo w Krazie XL stoi na sztorc do góry w przednim moście i buja się razem z nim, ale jest cały pod maską. Ciekawe co na to Czcigodni Sędziowie ;> ;)
Nie no ja się nie czepiam, bo w Krazie XL stoi na sztorc do góry w przednim moście i buja się razem z nim, ale jest cały pod maską. Ciekawe co na to Czcigodni Sędziowie ;> ;)
Ostatnio zmieniony 2012-08-23, 11:18 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-