Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Bugatti Type 35
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 20:10   [MOC] Bugatti Type 35

Uwaga, będzie brzydko.



Dane techniczne:
Wymiary: dł. 60s / szer. 20s / wys. 18s
Waga: 1,385 kg
Zawieszenie: przód - kolebka, tył - oś wleczona
Napęd: 4xRC na tylną oś, bezpośrednio

Przestawiam eksperyment pt. "szybciej niż Zondą". To pokraczne paskudztwo to efekt szukania prostego, małego samochodu w który mógłbym napakować dużo silników RC. Padło na Bugatti Type 35, bo mały, prosty i z fajnymi kołami. Od początku założeniem była minimalna waga, stąd tak szpetna karoseria. Powiedzmy, że chciałem zrobić sam jej szkielet, jak w Zondzie, ale nie tak samo jak w Zondzie, więc użyłem tradycyjnych klocków. Teraz już wiem, że nie powinienem :P
Oprócz bycia bardzo brzydkim model jest bardzo prosty. Dwa moduły RC ulokowane są jeden za drugim w prostej liftarmowej ramie, z silnikami pomiędzy, podwieszonymi na dwóch amorach. W ten sposób silniki tworzą prostą tylną oś, pozbawioną dyferencjału i jakichkolwiek zębatek, a za to złożoną z dwóch półosi - każdej napędzanej przez 2 silniki po danej stronie. Przedni moduł RC obsługuje też skręt przez swoje standardowe wyjście, wyprowadzone na przednią oś osadzoną na prostej kolebce. Kolebki użyłem bo to był jedyny rodzaj zawieszenia dający odpowiedni wygląd przedniego zawieszenia, a myśl o braku zawieszenia w ogóle jakoś mi się nie widziała. Kolebka nie jest niczym stabilizowana, dzięki czemu model robi ładne rolki.
Tak, skręt jest z autocentrowaniem, bo na pchanie czegoś normalnego nie było miejsca. No dobrze, tak naprawdę potajemnie kocham autocentrowanie i musiałem go użyć, a Smyk jeździ na filmie zygzakiem z przepicia, wcale nie dlatego że takie sterowanie ssie.
Model jedną rzecz robi dobrze - pokazuje co dawało zawieszenie niezależne i napęd 4x4 w Zondzie. Tam było stabilnie i model jechał gdzie powinien jak po sznurku, tu natomiast mamy żywioł nie do okiełznania, z niedociążonym przodem i wysokim środkiem ciężkości. Jeżdżenie tym to taka trochę loteria i walka z przeznaczeniem, co nie zmienia faktu, że da się wykręcić fajne figury, a Smyk świetnie się bawił wjeżdżając w krzaki (liczył że je przebije, a za nimi było jeziorko).
Z powodu ogólnego nieokiełznania modelu i jego tendencji do dezintegracji (po 5 minutach większość karoserii miałem w kieszeniach) nie udało się zmierzyć prędkości maksymalnej. Chciałem użyć do tego telefonu z GPSem żeby zrobić to dokładnie, ale przeszło mi jak przy pierwszej próbie telefon trzepnął w krawężnik przy 12 km/h.
Serdeczne podziękowania dla Smyka za niezawodną pomoc, i dla dwóch pań z parku za to że się dały prawie rozjechać.
W tym miejscu chciałbym przeprosić i obiecać poprawę. Nie przegapcie końcówki filmu - pokazuje ona dlaczego tak lubię filmować ze Smykiem ;)


Galeria

Zdjęcia (tak, on naprawdę jest taki brzydki):


Film:

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1256
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-23, 20:19   

Sariel czy Twoim zdaniem eksperyment był udany? Mam wrażenie że w porównaniu z zondą jeździ tragicznie :P
_________________
Na warsztacie:
- Krampe Big Body 550 - 100%
- Claas Scorpion 756 - 25%
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 20:20   

Tragicznie, ale szybko. A ile Smyk miał radości ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
m4rc1n 
Ten... Tego... Marcin jestem.


Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2009
Wpisy: 369
Skąd: Królewskie Miasto Kraków
Wysłany: 2012-09-23, 20:24   

Może łatwiej byłoby go okiełznać, gdybyś nie separował napędu na dwie osie, tylko złączył w jedną oś, bez dyfra, coś jak w pojazdach do driftu. Wtedy oba koła napędowe miały by jednakową prędkość, i może ułatwiłoby to prowadzenie.

Piszesz coś o karoserii. Karoseria chyba jest baardzo szczątkowa. Ale patent na kierownicę świetny.
_________________
MOCs: 4
WIP: who cares?
Ostatnio zmieniony przez m4rc1n 2012-09-23, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 20:31   

Teren do jazdy stanowczo za mały, a zwłaszcza za wąski no i te nierówności.
Jeżeli chcesz bić rekordy to musisz zejść do podziemia, tam gdzie będzie równa, duża powierzchnia - najlepiej betonowa, np. garaż podziemny. Garaże to chyba najlepsza opcja, a prawdę mówiąc jedyna jaka mi w tym momencie przychodzi do głowy.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 20:38   

m4rc1n napisał/a:
Może łatwiej byłoby go okiełznać, gdybyś nie separował napędu na dwie osie, tylko złączył w jedną oś, bez dyfra, coś jak w pojazdach do driftu. Wtedy oba koła napędowe miały by jednakową prędkość, i może ułatwiłoby to prowadzenie


Wydaje mi się, że i tak mają w miarę jednakową prędkość bo podzieliłem silniki tak, że do każdego modułu jest podpięty jeden prawy i jeden lewy. W ten sposób słabsze baterie w jednym module nie wpływają na kierunek jazdy. A nieokiełznanie to chyba bardziej wina lekkiego przodu i słabej przyczepności.

Pietruch napisał/a:
Garaże to chyba najlepsza opcja, a prawdę mówiąc jedyna jaka mi w tym momencie przychodzi do głowy.


Dobra dobra. Co drugi horror się rozgrywa na poziemnym parkingu ;P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2012-09-23, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
m4rc1n 
Ten... Tego... Marcin jestem.


Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2009
Wpisy: 369
Skąd: Królewskie Miasto Kraków
Wysłany: 2012-09-23, 20:51   

Spróbuj pojeździć z połączonymi osiami, same silniki mogą się różnić między sobą. Różnice nie będą wielkie, ale spróbować nie zaszkodzi.
_________________
MOCs: 4
WIP: who cares?
 
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 482
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-09-23, 21:40   

Sariel napisał/a:
W ten sposób silniki tworzą prostą tylną oś, pozbawioną dyferencjału i jakichkolwiek zębatek
Sariel napisał/a:
Tak, skręt jest z autocentrowaniem

Można? Można.

Ja bym się nie bawił w nadwozie, bo i tak wygląda to jak trzy nieszczęścia. Daj 2 moduły nisko pomiędzy osie, z przodu niezależne zawieszenie, koła w szybsze wyjścia z RC. I kilka giętkich axli do ozdoby. Bez kompromisów.

Czekam na żółtą ciężarówkę.
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2525
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 22:11   

Sariel, rozumiem, że to eksperyment, ale wygląda tragicznie.
W niczym by to nie przeszkadzało, gdyby nie strzeliło Ci do głowy, żeby to nazwać 'Bugatti 35'. Ettore będzie się przez Ciebie włóczył między niebem a ziemią.
Mogłeś albo tak to zbudować, żeby przypominało cokolwiek, albo wymyślić bardziej adekwatną nazwę, np. XCVBNM-12.

Jeździ szybko. Tak. I po filmie widać, że jest niesterowne. Czy tam ekstremalnie nadsterowne. Więc zgodnie z logiką, następne coś powinno być jeszcze szybsze?

Dlaczego do pomiaru prędkości nie użyłeś legowego prędkościomierza?
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 22:17   

Już dawno nie uruchamiałem swojego modułu RC, ale jak mnie pamięć nie myli, to sterowanie przepustnicą i skrętem ma kilka pozycji (nie wiem ile, ale jest to płynne sterowanie), nie tylko 0-1, więc może gdyby Smyk nie wykonywał takich gwałtownych ruchów drążkiem, samochód nie latałby po całej trasie jak pijany. Tak mi się teraz przypomniało.

Sprawdziłem, skręt ma 3 pozycje w lewo i w prawo. Dobrze pamiętam zabawy zestawem 8366 RC, był szybki i nigdy nie miałem takich problemów ze sterowaniem.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2012-09-23, 22:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 22:24   

V1 napisał/a:
Sariel, rozumiem, że to eksperyment, ale wygląda tragicznie.
W niczym by to nie przeszkadzało, gdyby nie strzeliło Ci do głowy, żeby to nazwać 'Bugatti 35'.


Wiem. Już w trakcie budowy przyszło mi do głowy że lepiej byłoby to wydłużyć, przesunąć tylną oś na koniec i zrobić budę jakiegoś prostego hotroda, ale... Może następnym razem.

V1 napisał/a:
Dlaczego do pomiaru prędkości nie użyłeś legowego prędkościomierza?


On ma taką dokładność, że jakbym musiał na nim polegać to równie dobrze mogę sobie prędkość wywróżyć z fusów.

Pietruch napisał/a:
może gdyby Smyk nie wykonywał takich gwałtownych ruchów drążkiem, samochód nie latałby po całej trasie jak pijany. Tak mi się teraz przypomniało.


Smyk chciał utopić moje klocki w jeziorze, więc nie będę mu wypominał takich drobiazgów jak jeżdżenie zygzakiem ;)

Pietruch napisał/a:
Dobrze pamiętam zabawy zestawem 8366 RC, był szybki i nigdy nie miałem takich problemów ze sterowaniem.


Na pewno 8366 jest lepiej wyważony, nie ma środka ciężkości prawie na tylnej osi. No i jego opony też robią pewnie różnicę.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2012-09-23, 22:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 43
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 432
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-09-24, 05:01   

Sarielu ostatnio "walczyłeś" z autocentrowanim w bardzo szybkich pojazdach jeżdżących po alejkach w parku. Zmieniłeś zdanie, czy chciałeś udowodnić swoją rację?
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5040
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 07:55   

Jak napisałem, brakowało miejsca na normalne sterowanie. Że autocentrowanie ssie, to widać po zygzakach jakimi to paskudztwo się porusza. I to nie wina alejki szerokiej na dobre 3 metry, tylko autocentrowania właśnie.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
zgrredek 
Pan Narrans


Wiek: 55
Dołączył: 10 Gru 2007
Wpisy: 2259
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 2012-09-24, 08:13   

Jest szybki. Może nawet za bardzo, bo czasem trudno go okiełznać.
Wizualnie brakuje mu trochę niebieskich części, które oddałyby kształt bardzo charakterystycznej karoserii.
_________________
Dobby's shop
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2037
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2012-09-24, 08:51   

Na testach było super fajnie, ale widzę, że narosły tu jakieś legendy. Trzeba sprostować:
- Bugatti było ładne i NIEBIESKIE, dopóki Sariel nie schował karoserii do tylnej kieszeni spodni
- Bugatii było tak ze dwa razy szybsze i zrywniejsze od Zondy
- było też zwrotniejsze
- a przede wszystkim fajniej się wywracało.

Co do mojego sterowania - sami spróbujcie zawrócić rozpędzonym piętrobusem na tak wąskiej ścieżce. Pomijam już takie drobiazgi, że skręt reagował loteryjnie i rzadko wtedy, kiedy miał takie zadanie. A przednie koła odpadały na prostym, bo Sariel na pytanie o jakieś zabezpieczenie dla nich odpowiedział "człowieku, jakie ja z nim w domu taaaaakie rzeczy robiłem, nic nie odpadało". Następnie ruszył i po dwóch metrach oba koła odpadły.

ps. nie byłem pijany. Dobrze się bawiłem.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,056 sekundy. Zapytań do SQL: 9