Przerabiane torów RC na 9V, część druga
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Nie wiem czy jest aż taki duży sens brania się za łuki skoro jest ich od groma i nie drogo można je nabyć natomiast zaczynam sie zastanawiać czy lobbować za torami prostymi w BOPie, oklejenie ich tą taśmą będzie całkiem dobrym rozwiązaniem. Poza tym jeśli mogę prosić, to fajnie by było jak byś zrobił fotkę toru na podkładach drewnianych z jakąś podbudową, dajmy na DBG lub Dark Tan.
Ciężko będzie osiągnąć wygląd prawdziwych torów, można by się pokusić o farby elektroprzewodzące, ale nie wiem czy jest sens, bo ja za cel wybrałem przerobienie torów nie niszcząc ich. Wszystkie inne specyfiki załatwią tory na amen, do tego żeby się farba trzymała, trzeba by trochę papierem ściernym przejechać.rh pisze:Tylko do koloru prawdziwych to jednak im daleko
Najlepszy efekt by się osiągnęło gdyby całe tory były w kolorze brązowym, a na górę dać taśmę emellinnową.
rasch22 pisze:Nie wiem czy jest aż taki duży sens brania się za łuki skoro jest ich od groma i nie drogo można je nabyć
Pomysł dobry, ale efekt wizualny już nie, zrobi się taki miszmasz. Albo 9V, albo 'na bogato'. ;) Takie jest moje zdanie, ale ja po prostu lubię jak wszystko jest pod kolor, takie spaczenie.
Niestety nie posiadam brązowych tajli.rasch22 pisze:Poza tym jeśli mogę prosić, to fajnie by było jak byś zrobił fotkę toru na podkładach drewnianych z jakąś podbudową, dajmy na DBG lub Dark Tan.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Pomalowanie = zaizolowanie - wyglądałoby może i ładnie ale znowu otrzymalibyśmy tory nieprzejezdne dla 9V ;)
Miałem do czynienia z folią aluminiową samoprzylepną (taką szeroką taśmą ok 10cm stosowaną do łączenia izolacji w wentylacji). Używałem jej do ekranowania elektroniki gitary elektrycznej przed zakłóceniami więc i owszem jakiś prąd przewodzi. Mam za to mało miłe wspomnienia z klejem, który po ucięciu jednej krawędzi nożyczkami był w stanie praktycznie wyłączyć je z wygodnego użycia poprzez sklejenie ze sobą ich ostrzy w efekcie zawsze było więcej czyszczenia niż cięcia.
Miałem do czynienia z folią aluminiową samoprzylepną (taką szeroką taśmą ok 10cm stosowaną do łączenia izolacji w wentylacji). Używałem jej do ekranowania elektroniki gitary elektrycznej przed zakłóceniami więc i owszem jakiś prąd przewodzi. Mam za to mało miłe wspomnienia z klejem, który po ucięciu jednej krawędzi nożyczkami był w stanie praktycznie wyłączyć je z wygodnego użycia poprzez sklejenie ze sobą ich ostrzy w efekcie zawsze było więcej czyszczenia niż cięcia.
Do tego używana się noży, np. skalpel, nóż modelarski, tapicerski oraz metalowej linijki.Grzysiu pisze:Mam za to mało miłe wspomnienia z klejem, który po ucięciu jednej krawędzi nożyczkami był w stanie praktycznie wyłączyć je z wygodnego użycia poprzez sklejenie ze sobą ich ostrzy w efekcie zawsze było więcej czyszczenia niż cięcia.
Ostatnio zmieniony 2012-10-08, 01:21 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Za radą Karwika, kupiłem taśmę aluminiową i obkleiłem tory. Teraz mamy porównanie dwóch taśm.
Karwik miał rację, aluminiowe wyglądają lepiej i kolorystycznie pasują do 9V. :)
Połączenie działa wyśmienicie:
Tak się prezentują:
A teraz porównanie:
Jak teraz sobie tak patrzę na tory, to miedziane super będą wyglądały jako tory na bocznice, gdzie pociągi dawno nie jeździły. Trochę zieleniny, podkłady, parę klocków tu i tam i powinno fajnie to wyglądać.
Karwik miał rację, aluminiowe wyglądają lepiej i kolorystycznie pasują do 9V. :)
Połączenie działa wyśmienicie:
Tak się prezentują:
A teraz porównanie:
Jak teraz sobie tak patrzę na tory, to miedziane super będą wyglądały jako tory na bocznice, gdzie pociągi dawno nie jeździły. Trochę zieleniny, podkłady, parę klocków tu i tam i powinno fajnie to wyglądać.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Coś się wymyśli Rafał. :) To jest dopiero moje pierwsze podejście do tematu.rh pisze:Prawie super, bo są za czyste. Wybrudź je czymś, porób obdrapania, no wtedy to będzie sensowna bocznica ;)
No to ta wiadomość Cie ucieszy: :)V1 pisze:Aluminiowe świetnie wyglądają. Z daleka będą nie do odróżnienia. Super, że przetarłeś szlak, mi się już kończą proste i być może też pójdę tą drogą.
Taśmę kupiłem za 19zł i mogę z niej zrobić 150 metrów torów prostych. Obawiałem się jakości za taką cenę, ale to był strzał w dziesiątkę, aluminium i klej pierwsza klasa.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Znalazłem dobry sposób na oklejanie torów. Tnę paski o szerokości 8mm, sposób już opisywałem wcześniej (potrzebne elementy do cięcia to: karton jako podkładka, skalpel/żyletka/nóż tapicerski, metalowa linijka oraz coś do pisania). Kiedy już paski mam gotowe, mocuję tor do blatu żeby się nie przesuwał w żadną stronę - bardzo ważne, musi to być solidne mocowanie. Następny etap to obudowanie toru brickami, dzięki temu otrzymuję rynienkę o szerokości 8mm dzięki której taśma przykleją się równo - ważne żeby rynienka nie była na całej długości, zostawić kilka studów na początku i końcu toru. Dalej, pamiętajmy, żeby nie kłaść od razu taśmy na torze bo będą garby i nierówności, dociskami stopniowo jadąc palcem od początku klejenia do końca. Jak to już mamy zrobione, następnym krokiem jest kosmetyka, czyli nacięcie taśmy na końcówkach toru (tam gdzie się zwężają i nachodzą na drugi tor przy łączeniu) żeby taśma nie odstawała. Czasu nie mierzyłem, ale jak paski się wytnie, to później już idzie, chociaż to nie jest łatwa robota. Kilka minut trzeba poświęcić na każdy tor, bo to jest taśma która lubi się wszystkiego czepiać i nie lubi jak się ją maltretuje. Ma tylko 0,03mm grubości, dlatego trzeba sporo cierpliwości. :)
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej