[MOC] Vityaz DT-10
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Vityaz DT-10
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 94s / szer. 16s / wys. 19s
Waga: 3.273 kg
Napęd: 4 x silnik RC z redukcją 3:1 na tylne koła przedniego i tylnego kadłuba
Zawieszenie: pełne niezależne
Silniki: 4 x RC, 1 x L, 1 x Medium
Ten MOC jest odpowiedzią na pytanie jak dobrze wykorzystać moc czterech silników RC w pojeździe gąsienicowym, i jak zadbać żeby się przy tym nie przegrzały. Vityaz to takie typowo rosyjskie rozwiązanie na bezdroża: 30-tonowa gąsienicowa amfibia napędzana 800-konnym silnikiem zdolnym odpalić nawet przy -50 stopniach, w który można wlać cokolwiek. Został skonstruowany na potrzeby wojska w trzech wariantach o różnej pojemności i wielkości: DT-10, 20 i 30. Vityaz już w fazie prototypu spełniał z nawiązką wszystkie wymagania i jest do dziś uważany za jeden z najskuteczniejszych pojazdów lądowych, dla którego nie jest przeszkodą błoto, rzeka, czy środek lasu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kFFqbVT5UzU[/youtube]
Model miał być prosty, możliwie mały, jak najbardziej pancerny, i nie zakopać się w głębokim śniegu. Z małym to może nie do końca wyszło, ale reszta założeń jest spełniona. Oba kadłuby siedzą na takim samym podwoziu z wszystkimi kołami jezdnymi zawieszonymi na amorach - tylne podwozie jest o jedną parę kół dłuższe. Wszystkie istotne elementy podwozia takie jak amory i silniki są zamknięte wewnątrz kadłuba, natomiast redukcja napędu znajduje się wewnątrz gąsienic, co pozwala łatwo i szybko zmienić ją w razie potrzeby. W każdym kadłubie siedzi jeden moduł RC, oba nastawione na ten sam kanał. Przedni kadłub mieści trochę świateł i baterię 8878 je zasilającą. Tylny kadłub mieści drugą baterię 8878 i światła, oraz silnik L podłączony do modułu RC, kontrolujący siłownik zmieniający nachylenie przegubu łączącego kadłuby. Funkcja nachylania przegubu, muszę powiedzieć, w praktyce okazała się mało potrzebna. Oprócz tego w tylnym kadłubie mieści się jeszcze silnik Medium odpowiedzialny za skręcanie, zasilany z baterii 8878 przez switch, który kontrolowany jest wyjściem sterującym modułu RC.
Model był od początku budowany z myślą o głębokim śniegu, stąd minimum detali które mogłyby odpaść, i prześwit powiększony conajmniej dwukrotnie w porównaniu z oryginałem. Podwozia są tak wzmocnione że można nimi spokojnie kogoś zatłuc. Przegub centralny daje się łatwo rozłączyć, a kadłuby są tak mocne że można je spokojnie stawiać jeden na drugim (inaczej miałbym problem żeby się z tym zapakować na wycieczkę).
Nie lubię chwalić własnych modeli, ale Vityaz w śniegu okazał się praktycznie nie do zatrzymania. Pruł przez kopny śnieg, nierówności, wzniesienia bez żadnego wysiłku, zwalniał tylko na podjazdach w kopnym śniegu. Spędziłem z nim na zewnątrz dobre pół godziny w temperaturze poniżej -10 i nie widać było żadnych problemów z wydajnością czy mrozem - czego nie mogę powiedzieć o kamerze, która zaczęła mi trochę zamarzać :)
Ogólnie, myślę że model bliski duchem oryginałowi.
Galeria
Kilka fot:
I film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RrVMq1LckBw[/youtube]
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Estetycznie moglby byc lepszy ale skoro mial byc prosty i odporny na zniszczenia to trudno wymagac wyszukanych SNOTow czy innych fajerwerkow. To jak smiga po sniegu w pelni to rekompensuje. Rakieta :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Wiesz, zawsze mozemy go z Tomkiem przeglosowac :P Ale w skali 1:13 to by to wazylo uczciwie...Sariel pisze:Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
Ostatnio zmieniony 2012-12-23, 23:03 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Piękny to on faktycznie nie jest, ale za to ładnie pruje przez ten śnieg. Musisz tylko uważać, żeby Ci się jakiś "przebiśnieg" do gąsienicy nie przykleił. ;) No i świetny pomysł na model, jednak radziecka myśl techniczna pobudza wyobraźnię, więc Vityaz zarówno w oryginale jak i w wydaniu klockowym robi wrażenie.
Tajemnicą poliszynela jest, że podstawą tworzenia wszelkich regulaminów sportów motorowych jest zagwarantowanie zwycięstwa samym organizatorom i autorom tychże regulaminów. ;)Sariel pisze:Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2454
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Pierwsze wrażenie jakiego doznałem na widok zdjęcia tego pojazdu "co za bezsensowna maszyna" ale w końcu rosjanie nie budują dla wiwatu i filmik w temacie pokazujący oryginał doskonale oddaje sprawę a ja oddaje honor. Model oddaje najważniejsze cechy czyli pancerność i sprawność terenową.
Daj się pobawić :D
Daj się pobawić :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?Sariel pisze:No właśnie okazała się trochę bez sensu.Dejw pisze:Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2454
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.Innos pisze:A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?Sariel pisze:No właśnie okazała się trochę bez sensu.Dejw pisze:Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Wreszcie ktoś o tym wspomniał :) Świetne jest to logo. Buduje napięcie :)Greg pisze: Widząc logo Twej wytwórni filmowej trudno się nie uśmiechnąć. Chomik... który ryknął :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Dokładnie tak. Miałem okazję bawić się symulatorem czegoś takiego na kompie, i sprawdza się to zadziwiająco dobrze. Aczkolwiek w prawdziwym Vityazie można ten siłownik zblokować.eric trax pisze:ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.