Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] DAF XF 105 SC low deck i naczepa Schmitz Cargobull S.K
Autor Wiadomość
Mrosik 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-01, 21:14   [MOC] DAF XF 105 SC low deck i naczepa Schmitz Cargobull S.K


Witam,

Chciałbym w końcu zaprezentować model, który można było oglądać w Krakowie:
DAF XF 105 SC low deck z naczepą Schmitz Cargobull S.KO Cool.

W Krakowie model miał status WIP, ponieważ nie wszystkie mechanizmy (oraz naklejki) były gotowe i sprawdzone.
Co się zmieniło od września? Wzmocniłem przód tak, że nic się nie rozchodzi (sugestia Longera), zwiększyłem szerokość osi w ciągniku przez co lepiej skręca na wstecznym (sugestia Longera), wzmocniłem talerzami koła w naczepie, tak że nie wypadają przy skręcie (sugestia Kubrika), dodałem przewody łączące ciągnik z naczepą (sugestia Mrutka) oraz przykleiłem brakujące naklejki.



Ciągnik siodłowy:
Model przedstawia ciężarówkę DAF XF 105 SC low deck. Skalowanie i budowa zajęła mi ponad rok - zacząłem we wrześniu/październiku 2011. Budowa się przeciągnęła, ponieważ mogłem pracować tylko w weekend i to nie każdy...

Generalnie z ciągnika jestem zadowolony, jedyne czego nie udało mi się zrobić to skosy atrap silnika w dolnej i górnej części kabiny oraz zwężenie kabiny, które zaczyna się od przedniej szyby i przechodzi do końca kabiny. Jest to do zrobienia, ale nie w tej skali tylko w skali kół od uminoga.

XF 105 to największy i najmocniejszy obecnie produkowany DAF, przeznaczony głównie do transportu długodystansowego. Bardzo popularny ze względu na niską awaryjność oraz dobrą cenę.
SC oznacza typ kabiny space cab - jest to kabina średniej wielkości.
Low deck oznacza, że siodło jest niżej zawieszone (ciągnik ma mniejsze koła) przez może ciągnąć wyższe naczepy (mega lub jumbo).

Dla ciągnika mega odstęp między kołami wynosi 3 długości koła a dla standard 2 długości - niby różnica nie duża, ale istotna - dzięki temu udało mi się upchnąć wszystkie mechanizmy.



Funkcje ciężarówki:
- skręt - Mka, przełożenie 1:30,
- napęd - XL, przełożenie 1:3,89 i 1,67:1
- dwubiegowa skrzynia biegów - sterowanie Mką poprzez mini siłownik śrubowy,
- zacisk siodła - sterowanie Mką poprzez mini siłownik śrubowy,
- ruchoma atrapa silnika R6 - napędzane Mką,
- światła przednie - 5 par,
- otwierane drzwi kabiny,
- podnoszona pneumatycznie kabina,
- zawieszenie przedniej i tylnej osi.
Całość jest zasilana 1 bboxem i sterowane poprzez 2 wieże.



Waga: 2,3kg
Wymiary (w cm):
- długość 40,
- szerokość 16,5 (19,5 z lusterkami),
- wysokość 25,5 (21,5 bez górnej owiewki).




Naczepa:
Odwzorowanie naczepy nie jest tak idealne, głównie przez to, że na oficjalnej stronie producenta nie mogłem znaleźć rysunków dla naczepy mega. Chłodnie mega występują, ale nie są popularne. Wybrałem do odwzorowania naczepę Schmitz Cargobull S.KO Cool. Naczepy Schmitz mają bardzo dobrą renomę, chociaż ich jakość się pogorszyła w ostatnich latach. Panelowa budowa ułatwia naprawy, ale przez to nie ma aż tak dobrego trzymania temperatury. Naczepa jest wyposażona agregat chłodniczy marki Carrier. Agregat jest zasilany silnikiem spalinowy dlatego u góry ma rurę wydechową.



Funkcje naczepy:
- otwierane drzwi (270 stopni),
- regulowane nogi, 2 mini siłowniki śrubowe napędzane Mką,
- regulowana 1 oś, 1 mini siłownik śrubowy napędzany Mką,
- światła - 2 pary z przodu i 2 pary z tyłu,
- zawieszenie każdej osi.
Całość jest zasilana 1 bboxem i sterowana przez 1 wieżę.



Waga: 4,8kg
Wymiary (w cm):
- długość 89,
- szerokość 16,5 (18 z tylnymi światłami pozycyjnymi),
- wysokość 25,5 (18 dla samej budy).



Parę zdjęć pierdółek:




No i zdjęcia nocą:


Niebieskie pasy oraz wszystkie oznaczenia Fresh Logistics zostały naklejone. Podziękowania dla Joanny za przygotowanie naklejek.

Galerie:
- Flickr
- BS

Film:


Zapraszam do komentowania.
Ze zdjęć i filmu nie jestem zadowolony - niestety efekt zimy.
Ostatnio zmieniony przez Mrosik 2013-01-01, 22:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Neo 


Wiek: 50
Dołączył: 29 Kwi 2011
Wpisy: 290
Skąd: Kraków/Rzeszów/Starachowice
Wysłany: 2013-01-01, 21:39   

Tym co nie widzieli na własne oczy będzie ciężko uwierzyć, że na żywo robi jeszcze większe wrażenie.
_________________
www.imperiumtechniki.pl
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 44
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-01-01, 23:19   

Wszystkie funkcje fajne ale dlaczego do podnoszenia kabiny użyłeś pneumatyki i to z ręczną pompką?
 
 
 
blizzard 
niepoprawny mercedesiarz


Wiek: 31
Dołączył: 04 Paź 2011
Wpisy: 805
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-01, 23:24   

Świetna praca, ciężarówka jest mega.
Zdjęcia bebechów (moja miłość) wymiatają.
I jeszcze za wyświetlacz (prędkościomierz itp) posłużył mój najbardziej "bajerancki" klocek z dzieciństwa :D
_________________
Strasznie bym chciał wrócić do LEGO..
Moje recenzje i MOCe
 
 
 
VegaMax 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Paź 2012
Wpisy: 24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-01-02, 09:01   

Widziałem w Krakowie - wrażenie zrobił na mnie niesamowite.
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2013-01-02, 14:38   

Fajnie się buja kabina i dobry jest efekt podświetlenia kabiny.

Niestety widać, że jeden XL strasznie się męczy z ruszeniem tego kolosa, a biegi zmieniają zbyt wolno. Dopracowałbym to.

Mam też wrażenie, że Daf ciut lepiej wyglądałby na kółkach 68 mm z black cata. Te wydają się ciut małe, choć pewnie blueprinty się zgadzają.

Ogólnie - wypasiony model. Rozmach jest. Super, że ma pełną zawieszkę.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-02, 14:59   

Buda bomba, zawieszenie bomba, naczepa mogłaby być osobnym MOCem :) Zmiana biegów faktycznie wolniutka.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3379
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-02, 20:47   

Witam!

Aż mi trudno uwierzyć, że Twoja ciężarówka jest zrobiona z klocków Lego. Wygląda bardzo realnie. Wszystko dopracowane w szczegółach. Bardzo mi się podoba Twój MOC. Myślę, że mógłbyś strartować w zawodach z modelami RC jak w Pokazie modeli ciężarówek :D
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Mrosik 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-02, 21:41   

piotrek839 napisał/a:
dlaczego do podnoszenia kabiny użyłeś pneumatyki i to z ręczną pompką
Powodów jest kilka:
- ilość miejsca, a raczej jego brak,
- siłowniki śrubowe nie zdały egzaminu,
- pneumatyka może więcej podnieść.

smyk napisał/a:
Niestety widać, że jeden XL strasznie się męczy z ruszeniem tego kolosa
Ten XLa musi uciągnąć ponad 7 kilo klocków... Jestem zadowolony, że nic nie strzela ani nie przeskakuje. Wydaje mi się, że można by umieścić 2 XL, ale wtedy nie zmieściły by się Mki.

smyk napisał/a:
biegi zmieniają zbyt wolno
Sariel napisał/a:
Zmiana biegów faktycznie wolniutka
Jest wolna, ale nie ma potrzeby, żeby była szybsza.

legosamigos napisał/a:
mógłbyś strartować w zawodach z modelami RC jak w Pokazie modeli ciężarówek
Liczę, że kiedyś technikowcy umówią się, że robią modele na wystawę w jednej skali i będzie można zobaczyć takie "miasteczko" ciężarówek.
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 00:12   

Mrosik napisał/a:
smyk napisał/a:
biegi zmieniają zbyt wolno
Sariel napisał/a:
Zmiana biegów faktycznie wolniutka
Jest wolna, ale nie ma potrzeby, żeby była szybsza.


A jest potrzeba żeby była wolna? :) Miałem nawet niedawno okazję stać koło Renaulta Magnuma który ruszał pod górkę z pełną naczepą, i pan kierowca zmienił bieg chyba z 5 razy w 6 sekund :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Mrosik 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-03, 21:40   

Sariel napisał/a:
zmienił bieg chyba z 5 razy w 6 sekund
Ale chyba wspierał go automat?

Moje założenia dla skrzyni biegów były następujące:
- pierwszy bieg dla ciągnięcia naczepy,
- drugi bieg dla normalnej jazdy.
 
 
 
Greg 
VIP

Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2010
Wpisy: 186
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-04, 00:34   

Zacznę może od tego że w moim odczuciu praca ta nie tylko nie wygląda na model zrobiony z klocków, ale że wcale nie wygląda na model, to ciężarówka wzięta wprost z ulicy pomniejszona tylko w jakiś czarodziejski sposób. Niesamowite wrażenie sprawia jako całość zarówno pod względem estetycznym jak i funkcjonalnym.

Pierwsza, być może największa różnica pomiędzy prezentowanymi wcześniej pojazdami to to że udało się Tobie zbudować zestaw. Zwykle pojawiał się sam ciągnik, a jeśli już miał naczepę to była ona wykonana już nie na takim poziomie.

Zachwyca praca zawieszenia i świetnie dobrane prędkości biegów

Wygląd jest obłędny, ale szczególnie urzeka mnie oświetlenie i szczegóły takie jak np drzwi od lodówki. Super!

Jedyna rzecz brakująca tej ciężarówce to moduł dźwiękowy z pracą silnika i sykiem hamulców prawdziwego Dafa. Może kiedyś doczekamy się tego od Lego

Gratulacje !!!

Biorąc pod uwagę że jesteśmy z tego samego miasta mam nadzieję że będę mógł sobie to dzieło na żywo obejrzeć szybciej niż na kolejnej wystawie :)
 
 
 
Sajan 


Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2012
Wpisy: 388
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-04, 00:59   

na tym zdjęciu jest widoczny taki element wysokości 1/2 płytki. Co to jest? (między napisem DAF a XF)
 
 
 
Kid_A 


Wiek: 29
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 38
Skąd: Brzesko
Wysłany: 2013-01-04, 01:17   

Sajan napisał/a:
na tym zdjęciu jest widoczny taki element wysokości 1/2 płytki. Co to jest? (między napisem DAF a XF)


Mi wygląda to na tzw. serek.

Ciężarówkę miałem oczywiście okazję zobaczyć podczas zwiedzania krakowskiej wystawy. Cieszę się, że mogę teraz poznać szczegóły na jej temat. Niestety, trucker ze mnie marny, więc pewnie nie jestem w stanie należnie jej docenić. Laickim okiem stwierdzam więc: świetne. Gratuluję modelu, od razu rzucił mi się w oczy w Krakowie i bardzo spodobał.
Ostatnio zmieniony przez Kid_A 2013-01-04, 01:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PatrykZ 
Adminus Emeritus


Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2008
Wpisy: 964
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 09:21   

Świetna robota!
_________________
Dzieńdobry. Czesio lóbi może i fajoskie statki.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,057 sekundy. Zapytań do SQL: 9