[MOC] DAF XF 105 SC low deck i naczepa Schmitz Cargobull S.K
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] DAF XF 105 SC low deck i naczepa Schmitz Cargobull S.K
Witam,
Chciałbym w końcu zaprezentować model, który można było oglądać w Krakowie:
DAF XF 105 SC low deck z naczepą Schmitz Cargobull S.KO Cool.
W Krakowie model miał status WIP, ponieważ nie wszystkie mechanizmy (oraz naklejki) były gotowe i sprawdzone.
Co się zmieniło od września? Wzmocniłem przód tak, że nic się nie rozchodzi (sugestia Longera), zwiększyłem szerokość osi w ciągniku przez co lepiej skręca na wstecznym (sugestia Longera), wzmocniłem talerzami koła w naczepie, tak że nie wypadają przy skręcie (sugestia Kubrika), dodałem przewody łączące ciągnik z naczepą (sugestia Mrutka) oraz przykleiłem brakujące naklejki.
Ciągnik siodłowy:
Model przedstawia ciężarówkę DAF XF 105 SC low deck. Skalowanie i budowa zajęła mi ponad rok - zacząłem we wrześniu/październiku 2011. Budowa się przeciągnęła, ponieważ mogłem pracować tylko w weekend i to nie każdy...
Generalnie z ciągnika jestem zadowolony, jedyne czego nie udało mi się zrobić to skosy atrap silnika w dolnej i górnej części kabiny oraz zwężenie kabiny, które zaczyna się od przedniej szyby i przechodzi do końca kabiny. Jest to do zrobienia, ale nie w tej skali tylko w skali kół od uminoga.
XF 105 to największy i najmocniejszy obecnie produkowany DAF, przeznaczony głównie do transportu długodystansowego. Bardzo popularny ze względu na niską awaryjność oraz dobrą cenę.
SC oznacza typ kabiny space cab - jest to kabina średniej wielkości.
Low deck oznacza, że siodło jest niżej zawieszone (ciągnik ma mniejsze koła) przez może ciągnąć wyższe naczepy (mega lub jumbo).
Dla ciągnika mega odstęp między kołami wynosi 3 długości koła a dla standard 2 długości - niby różnica nie duża, ale istotna - dzięki temu udało mi się upchnąć wszystkie mechanizmy.
Funkcje ciężarówki:
- skręt - Mka, przełożenie 1:30,
- napęd - XL, przełożenie 1:3,89 i 1,67:1
- dwubiegowa skrzynia biegów - sterowanie Mką poprzez mini siłownik śrubowy,
- zacisk siodła - sterowanie Mką poprzez mini siłownik śrubowy,
- ruchoma atrapa silnika R6 - napędzane Mką,
- światła przednie - 5 par,
- otwierane drzwi kabiny,
- podnoszona pneumatycznie kabina,
- zawieszenie przedniej i tylnej osi.
Całość jest zasilana 1 bboxem i sterowane poprzez 2 wieże.
Waga: 2,3kg
Wymiary (w cm):
- długość 40,
- szerokość 16,5 (19,5 z lusterkami),
- wysokość 25,5 (21,5 bez górnej owiewki).
Naczepa:
Odwzorowanie naczepy nie jest tak idealne, głównie przez to, że na oficjalnej stronie producenta nie mogłem znaleźć rysunków dla naczepy mega. Chłodnie mega występują, ale nie są popularne. Wybrałem do odwzorowania naczepę Schmitz Cargobull S.KO Cool. Naczepy Schmitz mają bardzo dobrą renomę, chociaż ich jakość się pogorszyła w ostatnich latach. Panelowa budowa ułatwia naprawy, ale przez to nie ma aż tak dobrego trzymania temperatury. Naczepa jest wyposażona agregat chłodniczy marki Carrier. Agregat jest zasilany silnikiem spalinowy dlatego u góry ma rurę wydechową.
Funkcje naczepy:
- otwierane drzwi (270 stopni),
- regulowane nogi, 2 mini siłowniki śrubowe napędzane Mką,
- regulowana 1 oś, 1 mini siłownik śrubowy napędzany Mką,
- światła - 2 pary z przodu i 2 pary z tyłu,
- zawieszenie każdej osi.
Całość jest zasilana 1 bboxem i sterowana przez 1 wieżę.
Waga: 4,8kg
Wymiary (w cm):
- długość 89,
- szerokość 16,5 (18 z tylnymi światłami pozycyjnymi),
- wysokość 25,5 (18 dla samej budy).
Parę zdjęć pierdółek:
No i zdjęcia nocą:
Niebieskie pasy oraz wszystkie oznaczenia Fresh Logistics zostały naklejone. Podziękowania dla Joanny za przygotowanie naklejek.
Galerie:
- Flickr
- BS
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wl6rxxSA ... re=mh_lolz[/youtube]
Zapraszam do komentowania.
Ze zdjęć i filmu nie jestem zadowolony - niestety efekt zimy.
Ostatnio zmieniony 2013-01-01, 22:08 przez Mrosik, łącznie zmieniany 3 razy.
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Fajnie się buja kabina i dobry jest efekt podświetlenia kabiny.
Niestety widać, że jeden XL strasznie się męczy z ruszeniem tego kolosa, a biegi zmieniają zbyt wolno. Dopracowałbym to.
Mam też wrażenie, że Daf ciut lepiej wyglądałby na kółkach 68 mm z black cata. Te wydają się ciut małe, choć pewnie blueprinty się zgadzają.
Ogólnie - wypasiony model. Rozmach jest. Super, że ma pełną zawieszkę.
Niestety widać, że jeden XL strasznie się męczy z ruszeniem tego kolosa, a biegi zmieniają zbyt wolno. Dopracowałbym to.
Mam też wrażenie, że Daf ciut lepiej wyglądałby na kółkach 68 mm z black cata. Te wydają się ciut małe, choć pewnie blueprinty się zgadzają.
Ogólnie - wypasiony model. Rozmach jest. Super, że ma pełną zawieszkę.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Witam!
Aż mi trudno uwierzyć, że Twoja ciężarówka jest zrobiona z klocków Lego. Wygląda bardzo realnie. Wszystko dopracowane w szczegółach. Bardzo mi się podoba Twój MOC. Myślę, że mógłbyś strartować w zawodach z modelami RC jak w Pokazie modeli ciężarówek :D
Aż mi trudno uwierzyć, że Twoja ciężarówka jest zrobiona z klocków Lego. Wygląda bardzo realnie. Wszystko dopracowane w szczegółach. Bardzo mi się podoba Twój MOC. Myślę, że mógłbyś strartować w zawodach z modelami RC jak w Pokazie modeli ciężarówek :D
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Powodów jest kilka:piotrek839 pisze:dlaczego do podnoszenia kabiny użyłeś pneumatyki i to z ręczną pompką
- ilość miejsca, a raczej jego brak,
- siłowniki śrubowe nie zdały egzaminu,
- pneumatyka może więcej podnieść.
Ten XLa musi uciągnąć ponad 7 kilo klocków... Jestem zadowolony, że nic nie strzela ani nie przeskakuje. Wydaje mi się, że można by umieścić 2 XL, ale wtedy nie zmieściły by się Mki.smyk pisze:Niestety widać, że jeden XL strasznie się męczy z ruszeniem tego kolosa
smyk pisze:biegi zmieniają zbyt wolno
Jest wolna, ale nie ma potrzeby, żeby była szybsza.Sariel pisze:Zmiana biegów faktycznie wolniutka
Liczę, że kiedyś technikowcy umówią się, że robią modele na wystawę w jednej skali i będzie można zobaczyć takie "miasteczko" ciężarówek.legosamigos pisze:mógłbyś strartować w zawodach z modelami RC jak w Pokazie modeli ciężarówek
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
A jest potrzeba żeby była wolna? :) Miałem nawet niedawno okazję stać koło Renaulta Magnuma który ruszał pod górkę z pełną naczepą, i pan kierowca zmienił bieg chyba z 5 razy w 6 sekund :)Mrosik pisze:smyk pisze:biegi zmieniają zbyt wolnoJest wolna, ale nie ma potrzeby, żeby była szybsza.Sariel pisze:Zmiana biegów faktycznie wolniutka
Zacznę może od tego że w moim odczuciu praca ta nie tylko nie wygląda na model zrobiony z klocków, ale że wcale nie wygląda na model, to ciężarówka wzięta wprost z ulicy pomniejszona tylko w jakiś czarodziejski sposób. Niesamowite wrażenie sprawia jako całość zarówno pod względem estetycznym jak i funkcjonalnym.
Pierwsza, być może największa różnica pomiędzy prezentowanymi wcześniej pojazdami to to że udało się Tobie zbudować zestaw. Zwykle pojawiał się sam ciągnik, a jeśli już miał naczepę to była ona wykonana już nie na takim poziomie.
Zachwyca praca zawieszenia i świetnie dobrane prędkości biegów
Wygląd jest obłędny, ale szczególnie urzeka mnie oświetlenie i szczegóły takie jak np drzwi od lodówki. Super!
Jedyna rzecz brakująca tej ciężarówce to moduł dźwiękowy z pracą silnika i sykiem hamulców prawdziwego Dafa. Może kiedyś doczekamy się tego od Lego
Gratulacje !!!
Biorąc pod uwagę że jesteśmy z tego samego miasta mam nadzieję że będę mógł sobie to dzieło na żywo obejrzeć szybciej niż na kolejnej wystawie :)
Pierwsza, być może największa różnica pomiędzy prezentowanymi wcześniej pojazdami to to że udało się Tobie zbudować zestaw. Zwykle pojawiał się sam ciągnik, a jeśli już miał naczepę to była ona wykonana już nie na takim poziomie.
Zachwyca praca zawieszenia i świetnie dobrane prędkości biegów
Wygląd jest obłędny, ale szczególnie urzeka mnie oświetlenie i szczegóły takie jak np drzwi od lodówki. Super!
Jedyna rzecz brakująca tej ciężarówce to moduł dźwiękowy z pracą silnika i sykiem hamulców prawdziwego Dafa. Może kiedyś doczekamy się tego od Lego
Gratulacje !!!
Biorąc pod uwagę że jesteśmy z tego samego miasta mam nadzieję że będę mógł sobie to dzieło na żywo obejrzeć szybciej niż na kolejnej wystawie :)
Mi wygląda to na tzw. serek.Sajan pisze:na tym zdjęciu jest widoczny taki element wysokości 1/2 płytki. Co to jest? (między napisem DAF a XF)
Ciężarówkę miałem oczywiście okazję zobaczyć podczas zwiedzania krakowskiej wystawy. Cieszę się, że mogę teraz poznać szczegóły na jej temat. Niestety, trucker ze mnie marny, więc pewnie nie jestem w stanie należnie jej docenić. Laickim okiem stwierdzam więc: świetne. Gratuluję modelu, od razu rzucił mi się w oczy w Krakowie i bardzo spodobał.
Ostatnio zmieniony 2013-01-04, 01:17 przez Kid_A, łącznie zmieniany 1 raz.