Żeby zachęcić i zmotywować zawodników, prezentuję pojazd na najbliższe zawody TR (klik w moją stopkę). Przed wami pierwszy sportowy model wielce obiecującej stajni wyścigowej: G1-gtx.
Został on zbudowany w oparciu o regulamin zawodów TR, co znaczy, że napędzają go dwa silniki XL przyspieszone ~3,5 raza na drugą oś, poprzez dyferencjał.
Wszelkie inne technikalia chciałbym póki co pozostawić w tajemnicy;)
Długość: 38st
Szerokość: 19st
W pierwszej wersji za skręt był odpowiedzialny silnik medium bez redukcji, zlokalizowany w kabinie kierowców. Niestety masa pojazdu, w połączeniu z szerokimi przednimi oponami spowodowała, że musiałem dodać bliźniaczy do pierwszego medium i niestety kable już się tak ładnie nie upchnęły:( Ale nie wystają z kabiny, chociaż tyle.
Pojazd jest sterowany za pomocą kostek NXT: pojazd-pilot, a kontrolę nad hardwarem zapewnia software autorstwa Emilusa (choć nie jest to słynny Phantom, który powoli acz zdecydowanie dobija do trzycyfrowej wersji:P).
Z G1-gtx jestem całkiem zadowolony. Przy małych rozmiarach i dużych wymaganiach uzyskałem ciekawą bryłę (jak myślę). Największym osiągnięciem technicznym jest bardzo wysoka odporność na uszkodzenia. Trenowaliśmy wspólnie z Emilusem i jego Black Phantomem i moje auto nie uległo żadnej awarii.
Odpowiada za to specyficzna konstrukcja. Zderzaki przedni i tylni są zamocowane solidnie do centralnego kręgosłupa pojazdu. Mogą się odkształcać, ale powracają do pierwotnego stanu. Jest to o tyle ważne, że podczas zawodów kolizje będą na porządku dziennym:) Nietypowe jest natomiast zamocowanie nadwozia. Otóż nie jest ono w żaden sposób połączone z którymkolwiek zderzakiem. To dzięki temu pojedyńcze i powyginane liftarmy choćby maski przedniej, w żaden sposób nie odczuwają czołowego dzwonu z dowolną przeszkodą, przy maksymalnej prędkości auta.
Budujcie na zawody!
_________________ Sezon w pełni!
Jetboy [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-10, 14:45
Fajny kształt. Chociaż wydaje się być trochę krótki, ale dzięki temu będzie zwrotny.
Nawet nie liczę że moje auto będzie choć w połowie tak udane.
Wygląda jakby był skompresowany na długości:) Ale rysy ma bardzo sportowe, bryła jest fajna i te wloty po bokach. Założę się że zawraca w miejscu.
Mrutek [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-10, 23:51
Brzydkie to jak noc. Ale to nieistotne - od podziwiania są zamki, ufo i inne pierdoły. Chciałbym zobaczyć, chociaż na filmie jak to jeździ, bo o to przecież chodzi. I jak to jest zbudowane w środku. To wypadałoby pokazać i to mnie interesuje.
tak zapewne będzie, bo Gen nie chce zdradzać szczegółów przed zawodami ;)
Będę śledził dział TR.
A co do samego MOCa - bardzo zgrabna i estetyczna konstrukcja.
Taki kompaktowy bolid.
Technicznie, przypuszczam, także bez zarzutu.
XL'e masz chyba kątowo w stosunku do tylnej osi? ;>
Pomysłowe rozwiązanie z tymi zderzakami.
Tył faktycznie kojarzy mi się z jakimś Porsche ;)
XL'e masz chyba kątowo w stosunku do tylnej osi? ;>
Tak jest. Kątowo do osi, znaczy równolegle do osi z20 napędzającej dyfer.
Na film faktycznie trzeba będzie poczekać, tak samo jak na fotki wnętrzności:P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum