[MOC] G1-gtx

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

[MOC] G1-gtx

#1 Post autor: Chrupek »

Witajcie!

Żeby zachęcić i zmotywować zawodników, prezentuję pojazd na najbliższe zawody TR (klik w moją stopkę). Przed wami pierwszy sportowy model wielce obiecującej stajni wyścigowej: G1-gtx.

Obrazek

Został on zbudowany w oparciu o regulamin zawodów TR, co znaczy, że napędzają go dwa silniki XL przyspieszone ~3,5 raza na drugą oś, poprzez dyferencjał.
Wszelkie inne technikalia chciałbym póki co pozostawić w tajemnicy;)

Długość: 38st
Szerokość: 19st

W pierwszej wersji za skręt był odpowiedzialny silnik medium bez redukcji, zlokalizowany w kabinie kierowców. Niestety masa pojazdu, w połączeniu z szerokimi przednimi oponami spowodowała, że musiałem dodać bliźniaczy do pierwszego medium i niestety kable już się tak ładnie nie upchnęły:( Ale nie wystają z kabiny, chociaż tyle.

Pojazd jest sterowany za pomocą kostek NXT: pojazd-pilot, a kontrolę nad hardwarem zapewnia software autorstwa Emilusa (choć nie jest to słynny Phantom, który powoli acz zdecydowanie dobija do trzycyfrowej wersji:P).

Z G1-gtx jestem całkiem zadowolony. Przy małych rozmiarach i dużych wymaganiach uzyskałem ciekawą bryłę (jak myślę). Największym osiągnięciem technicznym jest bardzo wysoka odporność na uszkodzenia. Trenowaliśmy wspólnie z Emilusem i jego Black Phantomem i moje auto nie uległo żadnej awarii.

Odpowiada za to specyficzna konstrukcja. Zderzaki przedni i tylni są zamocowane solidnie do centralnego kręgosłupa pojazdu. Mogą się odkształcać, ale powracają do pierwotnego stanu. Jest to o tyle ważne, że podczas zawodów kolizje będą na porządku dziennym:) Nietypowe jest natomiast zamocowanie nadwozia. Otóż nie jest ono w żaden sposób połączone z którymkolwiek zderzakiem. To dzięki temu pojedyńcze i powyginane liftarmy choćby maski przedniej, w żaden sposób nie odczuwają czołowego dzwonu z dowolną przeszkodą, przy maksymalnej prędkości auta.

Budujcie na zawody!

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Sezon w pełni!

Jetboy

#2 Post autor: Jetboy »

Fajny kształt. Chociaż wydaje się być trochę krótki, ale dzięki temu będzie zwrotny.
Nawet nie liczę że moje auto będzie choć w połowie tak udane.

Podobają mi się te białe pasy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Z tyłu trochę jak Porsche.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#4 Post autor: Chrupek »

Jetboy pisze:białe pasy
LBG. Ale tak to jest fotografować czarny MOC komórką:P
Z tyłu trochę jak Porsche.
To potwarz dla mojej marki. Nie porównujmy Porsche do prężnej marki sportowych MOCy:P
Jetboy pisze:Chociaż wydaje się być trochę krótki, ale dzięki temu będzie zwrotny.
I jest. Może nawet aż za bardzo. Na szczęście jestem w stanie przepięciem dwóch pinów regulować maksymalny kąt skrętu kół.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Ladny, fajna sportowa linia nadwozia. Troche przerysowany jak moj zeszloroczny racing truck. Szkoda tylko, ze kolejne czarne auto :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#6 Post autor: ManiekManiak »

Wygląda jakby był skompresowany na długości:) Ale rysy ma bardzo sportowe, bryła jest fajna i te wloty po bokach. Założę się że zawraca w miejscu.

Mrutek

#7 Post autor: Mrutek »

Brzydkie to jak noc. Ale to nieistotne - od podziwiania są zamki, ufo i inne pierdoły. Chciałbym zobaczyć, chociaż na filmie jak to jeździ, bo o to przecież chodzi. I jak to jest zbudowane w środku. To wypadałoby pokazać i to mnie interesuje.

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#8 Post autor: bacon »

Dokładnie, tak jak pisał Mrutek - bez filmu się nie obejdzie

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#9 Post autor: 3dom »

Spokojnie, film bedzie po zawodach ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#10 Post autor: Blaha »

3dom pisze:Spokojnie, film bedzie po zawodach ;)
tak zapewne będzie, bo Gen nie chce zdradzać szczegółów przed zawodami ;)
Będę śledził dział TR.

A co do samego MOCa - bardzo zgrabna i estetyczna konstrukcja.
Taki kompaktowy bolid.
Technicznie, przypuszczam, także bez zarzutu.
XL'e masz chyba kątowo w stosunku do tylnej osi? ;>
Pomysłowe rozwiązanie z tymi zderzakami.
Tył faktycznie kojarzy mi się z jakimś Porsche ;)

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#11 Post autor: Chrupek »

Blaha pisze:XL'e masz chyba kątowo w stosunku do tylnej osi? ;>
Tak jest. Kątowo do osi, znaczy równolegle do osi z20 napędzającej dyfer.
Na film faktycznie trzeba będzie poczekać, tak samo jak na fotki wnętrzności:P
Sezon w pełni!

ODPOWIEDZ