42000 Grand Prix Racer

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#46 Post autor: Backbone »

piotrek839 pisze:Zestaw jak zestaw. Jedni kupią go dla zabawy, inni na części. Dla mnie smutne jest to że od czasu Unimoga nie wyszła ani jedna istotna nowa część. Tak więc czekam na ten nowy duży dźwig który może przeniesie na jeszcze wyższy poziom i w widoczny sposób zwiększy możliwości budowania.
Ekhem.
Silnik L http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99499c01
Servo http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99498c01
Axle 4 "tan" http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99008
Connector 90' http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=10197

Awatar użytkownika
poskar
Posty: 113
Rejestracja: 2005-03-01, 09:20
Lokalizacja: z ziemi obiecanej...

#47 Post autor: poskar »

Sariel,
dziękuję za ...ostrzeżenie. Mój starszy potomek zapalił się się do tego zestawu. Miał to być prezent.
Jednym słowem idzie nowe i kryzysem tego nie da się wytłumaczyć? Zwyczajne olewanie.
Pozdrawiam :)
poskar

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#48 Post autor: piotrek839 »

Backbone pisze:
piotrek839 pisze:Zestaw jak zestaw. Jedni kupią go dla zabawy, inni na części. Dla mnie smutne jest to że od czasu Unimoga nie wyszła ani jedna istotna nowa część. Tak więc czekam na ten nowy duży dźwig który może przeniesie na jeszcze wyższy poziom i w widoczny sposób zwiększy możliwości budowania.
Ekhem.
Silnik L http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99499c01
Servo http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99498c01
Axle 4 "tan" http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99008
Connector 90' http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=10197
Nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem. Części które wymieniłeś w żaden istotny sposób nie zwiększają możliwości budowania.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#49 Post autor: 3dom »

piotrek839 pisze:Części które wymieniłeś w żaden istotny sposób nie zwiększają możliwości budowania.
Ośka i connector faktycznie nie są wybitnie rewolucyjnymi częściami ale skoro piszesz tak o nowych silnikach to chyba nie miałeś ich w ręku? Popatrz na Terexa Żbika - dzięki PFowym servom steruje się nim praktycznie tak precyzyjnie jak Demagiem Emila, wypchanym po brzegi NXT. Tak samo L-motor, prawie tak szybki jak medium i niewiele słabszy od XLa - to istotnie nie zwiększa możliwości.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

goldsun

#50 Post autor: goldsun »

piotrek839 pisze:
Backbone pisze:
piotrek839 pisze:Zestaw jak zestaw. Jedni kupią go dla zabawy, inni na części. Dla mnie smutne jest to że od czasu Unimoga nie wyszła ani jedna istotna nowa część. Tak więc czekam na ten nowy duży dźwig który może przeniesie na jeszcze wyższy poziom i w widoczny sposób zwiększy możliwości budowania.
Ekhem.
Silnik L http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99499c01
Servo http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99498c01
Axle 4 "tan" http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=99008
Connector 90' http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=10197
Nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem. Części które wymieniłeś w żaden istotny sposób nie zwiększają możliwości budowania.
A ja bym jednak uważał, że ten connector zwiększa możliwości. Co do pozostałych się zgodzę, że "niewiele wnoszą" (mimo poczatkowego "zauroczenia" silnikami, teraz jakoś aż tak mnie nie ruszają - po prostu trochę inne silniki, które się przydadzą, ale bez nich też bym sobie radził).
I dołożyłbym jeszcze do listy mniejszą obrotnicę, która chyba też była już po Unimogu - jak dla mnie zwiększa możliwości (chociaż bez niej też dało się żyć :-) ) ?
Natomiast dodatkowe części "istotne" dostaniemy też z EV3: przede wszystkim mniejsze serva, innaczej wymodelowane technicowe panele zaokrąglone.
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 08:12 przez goldsun, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#51 Post autor: 3dom »

goldsun pisze: która chyba też była już po Unimogu
Nie było, pojawiła się dopiero w 9391.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#52 Post autor: piotrek839 »

Odpowiem dlaczego uważam te części za mało istotne.
Silnik L jest większy od M a mniejszy od XL, tak samo z mocą. Jakaś rewolucja? Co innego gdyby wprowadzili mini motor PF, np. o połowę mniejszy od mediuma, albo silnik mocniejszy od XL nawet jeśli trochę większy. To jest dla mnie istotna zmiana która przenosi budowanie na wyższy poziom.

Servo ma jakieś znaczenie ale tylko jako dedykowany silnik do skrętu. Użycie go jako autozaworu to raczej ciekawostka użyta w nielicznych przypadkach. Poza tymi dwoma przypadkami trudno jest znaleźć wiele konkretnych zastosowań.

Ośka 4 - zupełnie nie wiem dlaczego została wymieniona. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której zwykła ośka 4 nie mogła by jej zastąpić.

Connector 90' - tu byli blisko. Ten connector byłby istotną częścią gdyby miał tylko pojedyńczy axel i jedno oczko, oraz w drugiej wersji, pin i oczko (całość na 2 study).

Mała obrotnica - tu się zgodzę, jest to jakaś alternatywa dla dużej obrotnicy. Tą część niechcący pominąłem.

Pozostałe części które nie zostały wymienione oczywiście mają szanse gdzieś się przydać ale nie są nie zastąpione i nie sprawiają że potrząc na nie ma się ochotę na zbudowanie MOCa specjalnie pod nie.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#53 Post autor: Sariel »

piotrek839 pisze:Silnik L jest większy od M a mniejszy od XL, tak samo z mocą.
Silnik L jest o włos większy od M, a zdecydowanie mocniejszy i ma o wiele szersze możliwości mocowania, stąd rewolucja jest całkiem spora. Np. w mojej ładowarce JCB dało się pomieścić silniki tylko dlatego że zamiast dać do napędu 1 XL mogłem dać dwa L.
piotrek839 pisze:Servo ma jakieś znaczenie ale tylko jako dedykowany silnik do skrętu.
Czyli coś, czego w Lego nigdy nie było. Ponownie - rewolucja. Pozwala oszczędzić masę miejsca bo nie wymaga redukcji, ma autocentrowanie, z odpowiednim pilotem pozwala regulować skręt co 12 stopni.
Ostatnio zmieniony 2013-01-24, 13:42 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#54 Post autor: Backbone »

Ośka 4 - zupełnie nie wiem dlaczego została wymieniona. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której zwykła ośka 4 nie mogła by jej zastąpić.
Nakładając z8 z jednej strony, z drugiej np axle connector eliminujemy "pływanie" tejże zębatki.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#55 Post autor: 3dom »

Backbone pisze:
piotrek839 pisze:Ośka 4 - zupełnie nie wiem dlaczego została wymieniona. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której zwykła ośka 4 nie mogła by jej zastąpić.
Nakładając z8 z jednej strony, z drugiej np axle connector eliminujemy "pływanie" tejże zębatki.
+ ośka jest zabezpieczona przed wysunięciem, np. w zwolnicy, nie trzeba jej zabezpieczać connectorem czy liftem.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#56 Post autor: piotrek839 »

To co napisałem o tych częściach jest moją opinią i nie miałem zamiaru nikogo do niej przekonywać. Żadnej z tych części jak dotąd nie kupiłem bo nie miałem potrzeby ich użycia a z pewnością bym to zrobił gdyby były "szczególne". Jeśli chodzi o silnik L to zgodze się że zwiększa możliwości i nie zaszkodzi go mieć ale dla mnie jak dotąd nie był niezastąpiony. Servo jako gotowiec do skrętu jest rewolucją dla osób które tego właśnie oczekują, łatwo i prosto. Nie znaczy to że jest w tym coś złego i kto wie, może kiedyś będzie mi potrzebne do jakiejś specjalnej funkcji którą tylko ono będzie mogło zrealizować, ale jak dotąd w mojej opini dla mnie nie ma dla niego szczególnego zastosowania. Co do ośki to została ona w jakimś celu wyprodukowana, jakieś zadanie ma ma spełnić, nie zaszkodzi ją mieć ale jak dotąd obywam się bez niej i nadal czekam na sytuację w której uznam że jest "szczególna". Taką szczególną jest napewno ośka 4 ze stopem na końcu.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#57 Post autor: Sariel »

piotrek839 pisze:Żadnej z tych części jak dotąd nie kupiłem
To wyjaśnia Twoją negatywną opinię o nich. Poużywaj, przestestuj, zmienisz zdanie. Mówię z autopsji.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#58 Post autor: piotrek839 »

Sariel, pomijając silnik i servo nie sądzisz że w dziedzinie nowych klocków mało się dzieje? Oczywiście mam na myśli klocków technicznych.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#59 Post autor: 3dom »

Ja sadze, ze dzieje się duzo. Co roku wychodzi kilka-kilkanascie elementow o mniejszej lub wiekszej przydatnosci. Pamietaj, ze jak w 2013 firma zrobi wiecej nowych elementow dla Technica to mniej zostanie na inne serie. W F1 jest jeszcze jeden nowy fajny element - cienki lift 5L +ooo+
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

goldsun

#60 Post autor: goldsun »

3dom pisze:Ja sadze, ze dzieje się duzo. Co roku wychodzi kilka-kilkanascie elementow o mniejszej lub wiekszej przydatnosci. Pamietaj, ze jak w 2013 firma zrobi wiecej nowych elementow dla Technica to mniej zostanie na inne serie. W F1 jest jeszcze jeden nowy fajny element - cienki lift 5L +ooo+
Jak tak sobie popatrzyłem na brickseta i elementy dodawane co roku to jednak nie jest tych technicowych specjalnie dużo.
Ale pytanie jest inne - co takiego TLG miałoby wypuścić nowego z tych elementów ?
Mnie osobiście brakuje raczej zazwyczaj jakichś "pierdółek" w stylu tego connectora z 2 axlami 90 stopni i podobnych, bo nieraz trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby coś swojego poskładać w miarę sensownie/stabilnie/zajmującego z miarę mało miejsca.
Co innego miałoby wyjść ? liftarmy z parzystą liczbą dziurek ? nowe zębatki (kilka bym mógł wymyślić, które by się jeszcze przydały) ? co mogłoby jeszcze zrewolucjonizować budowanie z technica ?

ODPOWIEDZ