[WIP] Entem przez łeb
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] Entem przez łeb
Cześć,
Miałem mały dylemat: czy to jeszcze WIP, a może już MOC? Jako, że nie jestem za bardzo zadowolony z tego, co zbudowałem, a i pewnie praca ta doczeka się wielu przeróbek, ostatecznie zdecydowałem się na to pierwsze.
Prezentuję ją z dwóch powodów:
a) dawno się nie odzywałem i jak już usiadłem do klocków, a nawet więcej- zbudowałem coś, to dlaczego tego nie pokazać
b) rzucam pomysł na bardzo prostą pyrkonową (a może nie tylko) makietę*
*praktycznie wszystkie budynki, obiekty czy kreatury występujące w HOMM III można bez większych trudności zbudować z LEGO (to tutaj powstało w kilka godzin). Używając edytora map stosunkowo łatwo zaplanujemy teren i rozmieszczenie budowli. Nie ma problemu ze skalowaniem: 6x6 kratek w edytorze map to jedna płyta bazowa 48x48. Tak przyjąłem. Tematyka chyba idealna na konwent fantastyki.
Pomysł wykrystalizował się kiedyś w rozmowie z Dart Grellenortem, zabukował on sobie Fortecę do zbudowania. Nie wiem jednak jak mu idzie.
Nie myślę o tegorocznym Pyrkonie, bo to mało wykonalne (choćby ze względów organizacyjnych), jeśli kogoś to zainteresuje i chciałby się dołączyć, mam nadzieję, że znajdzie się za rok miejsce na stole (Ither?).
Plusem tego projektu może być też fakt, że kolejne partycje mogą być dołączane w dość prosty sposób. Właściwie wystarczy zachować tylko ciągłość ścieżek/ ruczajów. Jak chodzi o ukształtowanie terenu, czy rodzaj podłoża, to grając w Homm'a możemy zobaczyć najróżniejsze kompozycje- nie zawsze spójne.
Ale zaznaczam: to tylko propozycja. Przemawia za nią fakt stosunkowo prostego wykonania i idealnie nerdowskiej tematyki. Zbudowanie jednej części nie pochłania wielkiej ilości klocków (na obrzeżach można dodać tło nieodkrytej mapy, tak jak ja tutaj przykładowo zrobiłem). Nie koliduje ona w żaden sposób z innymi projektami: nie absorbuje tyle czasu i klocków.
Miałem mały dylemat: czy to jeszcze WIP, a może już MOC? Jako, że nie jestem za bardzo zadowolony z tego, co zbudowałem, a i pewnie praca ta doczeka się wielu przeróbek, ostatecznie zdecydowałem się na to pierwsze.
Prezentuję ją z dwóch powodów:
a) dawno się nie odzywałem i jak już usiadłem do klocków, a nawet więcej- zbudowałem coś, to dlaczego tego nie pokazać
b) rzucam pomysł na bardzo prostą pyrkonową (a może nie tylko) makietę*
*praktycznie wszystkie budynki, obiekty czy kreatury występujące w HOMM III można bez większych trudności zbudować z LEGO (to tutaj powstało w kilka godzin). Używając edytora map stosunkowo łatwo zaplanujemy teren i rozmieszczenie budowli. Nie ma problemu ze skalowaniem: 6x6 kratek w edytorze map to jedna płyta bazowa 48x48. Tak przyjąłem. Tematyka chyba idealna na konwent fantastyki.
Pomysł wykrystalizował się kiedyś w rozmowie z Dart Grellenortem, zabukował on sobie Fortecę do zbudowania. Nie wiem jednak jak mu idzie.
Nie myślę o tegorocznym Pyrkonie, bo to mało wykonalne (choćby ze względów organizacyjnych), jeśli kogoś to zainteresuje i chciałby się dołączyć, mam nadzieję, że znajdzie się za rok miejsce na stole (Ither?).
Plusem tego projektu może być też fakt, że kolejne partycje mogą być dołączane w dość prosty sposób. Właściwie wystarczy zachować tylko ciągłość ścieżek/ ruczajów. Jak chodzi o ukształtowanie terenu, czy rodzaj podłoża, to grając w Homm'a możemy zobaczyć najróżniejsze kompozycje- nie zawsze spójne.
Ale zaznaczam: to tylko propozycja. Przemawia za nią fakt stosunkowo prostego wykonania i idealnie nerdowskiej tematyki. Zbudowanie jednej części nie pochłania wielkiej ilości klocków (na obrzeżach można dodać tło nieodkrytej mapy, tak jak ja tutaj przykładowo zrobiłem). Nie koliduje ona w żaden sposób z innymi projektami: nie absorbuje tyle czasu i klocków.
- michallus
- Posty: 141
- Rejestracja: 2010-08-03, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: michallus
- Kontakt:
-
Naprawdę bardzo fajny efekt. A może jeszcze jakiś potwór strzegący tartaku i jakiś drogowskaz? :)
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 18:09 przez michallus, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie lubią słowa singiel, uważają je za zbyt wyszukane jak na ich miarę. Wolą swojskie kawaler. Kawalerowie do wzięcia.
Bardzo mi się spodobało. Proste a od razu wiadomo o co chodzi.
Zaraz tez wróciły ciepłe wspomnienia czasu spędzonego nad "trójeczką" (w moim odczuciu najlepsza).
Zaraz tez wróciły ciepłe wspomnienia czasu spędzonego nad "trójeczką" (w moim odczuciu najlepsza).
djtermoz pisze:Przydałoby się dodać jeszcze jakiś strażników tego tartaku. Może ustaw tam jakiegoś kusznika?
Sądząc po kolorze flagi, tartak był już wcześniej "zdobyty".michallus pisze:A może jeszcze jakiś potwór strzegący tartaku i jakiś drogowskaz? :)
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 18:18 przez REX, łącznie zmieniany 1 raz.
- bonczyk85
- Posty: 289
- Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- brickshelf: bonczyk85
-
Piękne, przypomniały mi się czasy grania w HOM&M3. To chyba w dość zgodnej opinii najlepsza część serii.
O, i tytuł pracy przy okazji nawiązuje do mojego ulubionego miasta z gry, czyli Bastionu (smoki, elfy, enty itp.).
O, i tytuł pracy przy okazji nawiązuje do mojego ulubionego miasta z gry, czyli Bastionu (smoki, elfy, enty itp.).
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?
Mi również przypomniały się czasy grania ze znajomymi w HOM&M3.bonczyk85 pisze:Piękne, przypomniały mi się czasy grania w HOM&M3. To chyba w dość zgodnej opinii najlepsza część serii.
MOC jest genialny! Nic dodać nic ująć.
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 19:26 przez Cevillus, łącznie zmieniany 1 raz.
Paul Lego Brick Show kanał dla fanów klocków Lego
Fajnie, że praca się podoba i przypomina co przyjemniejsze chwilę przy komputerze :) Dla mnie, obok Neverhooda, Heroes III to najlepsza gra z jaką miałem styczność. Gram w istocie bardzo mało i moja ocena jest skrajnie subiektywna (jaka nie jest?), ale to nie zmiana faktu, że potyczki w gronie znajomych sprawiały mi zawsze bardzo dużo frajdy i radości.
Myślałem nad wpasowaniem zdjęcia pracy w hirołsowy panel, ale nie mam teraz za bardzo czasu, żeby się w to bawić. Początkowo chciałem zbudować wszystko to, co widzi gracz, lecz to wiąże się z produkcją naklejek. Ta cała podstawka to takie moje widzimisię. Spełnia po prostu wątpliwą funkcję estetyczną.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie komentarze :)
Edyta:
@Lord, samej szopy? Teraz nie mam jak zrobić zdjęcia, ale jutro- nie ma problemu.
Jeszcze nigdy nie miałem tyle szczęścia, coby znaleźć w skrzyni skarb. Mam nadzieję, że jest tam 1500 doświadczenia :) Przyda się.tomey pisze:Ciekawe co w skrzynce jest? 2500? A może amulet pamięci hehe?
No i super. Szczerze mówiąc to był jeszcze jeden powód, dlaczego to dzisiaj wrzuciłem. Powód c). Otóż tak trochę przeczuwałem, że przed Pyrkonem ktoś wpadnie na ten sam pomysł. Swoją drogą zawsze się dziwiłem, że nikt nie zbudował nic z HOMM'a. Z Settlersów było kilka rzeczy, a z tego świata nic.Mikołaj pisze:Śmieszne, też ostatnio wpadłem na pomysł zbudowania czegoś z Heroesów III.
Biorę Twierdzę!
michallus pisze:A może jeszcze jakiś potwór strzegący tartaku i jakiś drogowskaz? :)
djtermoz pisze:Przydałoby się dodać jeszcze jakiś strażników tego tartaku. Może ustaw tam jakiegoś kusznika?
Jak słusznie zauważył REX tartak został już zdobyty, ale pomysł z przeciwnikami na mapie jak najbardziej ok. Tutaj nie ma już gdzie ich wcisnąć, ale w przyszłości na pewno się pojawią.PatrykZ pisze: A moze warto dostawic tam strażnika? Np. Chochliki :-)
Miałem dopisać: "Czyli: O dobrzy bogowie ześlijcie mi trochę drewna". Sam bardzo chętnie gram Bastionem (tak naprawdę nie pamiętam kiedy wybrałem inny zamek). Sympatię do lasu mam zaprogramowaną w genach, także tym chętniej wybieram krasnoludy i elfy. Bohater na pracy to Ivor, w połączeniu z silnym oddziałem Wysokich Elfów jest całkiem niezły.bonczyk85 pisze:O, i tytuł pracy przy okazji nawiązuje do mojego ulubionego miasta z gry, czyli Bastionu (smoki, elfy, enty itp.).
Gdy masz koniec mapy w zasięgu wzroku widzisz zarysowaną krawędź planszy. Jak na przykład tu (duże).poskar pisze:Czy obrzeże planszy jest konieczne? Nie lepiej gdyby kończyła się bez wyraźnych krawędzi, albo tak, jak na ekranie z paskiem z artefaktami?
Myślałem nad wpasowaniem zdjęcia pracy w hirołsowy panel, ale nie mam teraz za bardzo czasu, żeby się w to bawić. Początkowo chciałem zbudować wszystko to, co widzi gracz, lecz to wiąże się z produkcją naklejek. Ta cała podstawka to takie moje widzimisię. Spełnia po prostu wątpliwą funkcję estetyczną.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie komentarze :)
Edyta:
@Lord, samej szopy? Teraz nie mam jak zrobić zdjęcia, ale jutro- nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 20:18 przez Kleymen, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=19418]Proszę bardzo :)[/URL] Chyba nic odnośnie samego MOCa po Twoim poście nie było ale patrzyłem pobieżnie, jakby coś trzeba było tu przywrócić krzyczcie ;)zgrredek pisze: Czy jakiś sprytny mod mógłby wydzielić z tego wątku posty dotyczące wspólnego budowania i przenieść do Pyrkonu?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!