Zawieszenie McPherson

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Sprężyny

#31 Post autor: lyyar »

Witajcie,
Sprężyny ciągle mam - myślę, że powinienem zrobić wyprzedaż przedświąteczną gdyż już dobre półtora roku nie zajmuje się lego (NIESTETY!).
Przy najtwardszych sprężynach przydałaby się cieniutka metalowa podkładka bo moim zdaniem te sprężyny potrafią odłamać kawałek klocka - szczególnie podatne są żółte amory.

Jeśli ktoś ich potrzebuje prosze o kontakt.

OT. może ktoś pomógłby mi wycenić MISB: 8284, 8265, 8049, 8041, 8052, 8272, 8292 oraz unikatowe opony Tire 81.6 x 36 R Technic Straight Tread http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=x1825 ?

email bezpośredni: lyyar@zeronine.eu

L
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 13:00 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

rasch22

#32 Post autor: rasch22 »

A możesz zamieścić jakiś aktualny cennik tych sprężynek ??
I machnąć np; ogłoszenie w giełdzie ;)
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 12:29 przez rasch22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

Re: Sprężyny

#33 Post autor: 3dom »

lyyar pisze:unikatowe opony Tire 81.6 x 36 R Technic Straight Tread http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=x1825 ?
Unikatowe to one beda gora do kwietnia :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#34 Post autor: lyyar »

Znając życie będą unikatowe góra do czerwca, ale póki co są unikatowe :)
Baaaaardzo unikatowe :)

L
nothing 0%

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#35 Post autor: Chrupek »

lyyar pisze:Baaaaardzo unikatowe :)
Eee tam, nie polecam;) Parenaście zł to cena podobna jak innych dużych opon Lego. Krótko mówiąc wtopiliście z Zetem kupując hordy tych opon:P
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#36 Post autor: 3dom »

gen_leihy pisze:
lyyar pisze:Baaaaardzo unikatowe :)
Eee tam, nie polecam;) Parenaście zł to cena podobna jak innych dużych opon Lego. Krótko mówiąc wtopiliście z Zetem kupując hordy tych opon:P
Na tych oponach z naciagnietymi gasienicami mial chyba jezdzic Zeta Rosomak no ale... :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#37 Post autor: Chrupek »

Opony jak opony. Testowaliśmy je na Węgrzech, pamiętasz;) Niby auta jeździły ciut lepiej, niż na balonówkach 94.8, ale jak się weźmie pod uwagę, że mniejsza średnica=mniejsza prędkość=redukcja to wychodzi na to samo. Koniec offtopu.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#38 Post autor: 3dom »

Wiesz Grzesiek, ten moj komentarz to byl taki zartobliwie wspominajacy Zeta ;)

Na tych oponkach chyba jezdzil tez Bartoszsz na GPM Qinetiqiem ale to osobna historia :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#39 Post autor: Kid_A »

Pozwolę sobie odkopać temat. :)

Od czasu do czasu zerkam jeszcze na moją Toyotę i oto co udało mi się wymodzić:

Obrazek

W porównaniu do poprzednich kolumn, nowe są całkiem bezobsługowe i nie ma mowy o ich przypadkowym zepsuciu podczas przenoszenia samochodu. ;)

Jetboy

#40 Post autor: Jetboy »

Kid_A pisze:Pozwolę sobie odkopać temat. :)

Od czasu do czasu zerkam jeszcze na moją Toyotę i oto co udało mi się wymodzić:

[url=http://www.brickshelf.com/gallery/KidA/Others/revisions/thumb/new_macpherson.jpg_thumb.jpg]Obrazek[/URL]
Mógłbys jeszcze wrzucić fotę z boku, i foty od przodu i boku przy skręconych kołach? Dzięki!

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#41 Post autor: Kid_A »

Jasne! Proszę:

z przodu:
1
z boku:
1
2
z góry:
1
2

tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

#42 Post autor: tiburon »

wydaje mi się że za bardzo utwardziłeś to zawieszenie, bardzo ściśnięta jest ta sprężyna

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#43 Post autor: Backbone »

Po zdjęciach wnioskuję że ono skoku praktycznie nie ma.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#44 Post autor: Cieślu »

No sprężyna skoku nie ma prawie żadnego, pewnie reszta elementów się wygina :) Ten halfbush na sprężynie jest potrzebny?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#45 Post autor: Kid_A »

Backbone pisze:Po zdjęciach wnioskuję że ono skoku praktycznie nie ma.
Cieślu pisze:No sprężyna skoku nie ma prawie żadnego, pewnie reszta elementów się wygina :) Ten halfbush na sprężynie jest potrzebny?
Już wyjaśniam, ludzie małej wiary. :D Taki amortyzator ma skok 0,5 studa, czyli tyle, ile potrzeba, żeby samochód nie szorował karoserią i podwoziem o podłoże:

Obrazek Obrazek

Skok można powiększyć do 1 studa przez wyrzucenie halfbusha (oryginalnie amorek ma 1,5 studa).

Co się wygina (-ło), przedstawia ta rycina:

Obrazek

Zielone strzałki pokazują kierunek i zwroty schodzenia się czubków mocowań kolumn. Zjawisko to zostało wyeliminowane przez dołożenie zaznaczonej belki poprzecznej. Dodatkowo pracują klocki w zwrotnicach - tutaj już nic z tym nie zrobię, wynika to z tego, że takie zawieszenie jest zwyczajnie twarde.
tiburon pisze:wydaje mi się że za bardzo utwardziłeś to zawieszenie, bardzo ściśnięta jest ta sprężyna
Fakt, że o ile do ściśnięcia sprężyn na tylnej osi potrzeba w sumie 450 g, tak na przód trzeba przyłożyć już absurdalny 1 kg. Trudno, tył utwardzi się do 700 g, w końcu mamy do czynienia z samochodem, który ma jeździć po płaskim, a nie skakać po progach i wybojach. :F

Swoją drogą, zostałem już uświadomiony przez Tiburona, że rozchodzenie się poprzednich kolumn można bajecznie prosto wyeliminować poprzez wsadzenie poprzecznych podstawek w postaci technic linków pod wahacze...
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 23:53 przez Kid_A, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ