Electric, Train Motor 9V Modern

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
prosperowiak
Posty: 39
Rejestracja: 2011-02-12, 18:38
Lokalizacja: no przecie nie z Marsa
brickshelf: prosperowiak

 

Electric, Train Motor 9V Modern

#1 Post autor: prosperowiak »

Panowie czy Electric, Train Motor 9V Modern mozna jakos zamienic nowymi czesciami? Mam jednego Metrolinera do uruchomienia, a widze, ze ta stara czesc dosc drogo wychodzi... z gor dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
bonczyk85
Posty: 289
Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
brickshelf: bonczyk85

 

#2 Post autor: bonczyk85 »

No więc...temat jest dosyć skomplikowany. Tutaj (i pewnie jeszcze w kilku innych wątkach) możesz sobie poczytać o różnych systemach zasilania pociągów:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=2858
W dużym skrócie...
Teoretycznie to o czym piszesz chyba byłoby możliwe, ale nie wiem, czy się opłaci. Nie da się tak po prostu zamienić silnika 9V na inną część. Musisz się przestawić na inny system zasilania.
Rozumiem, że nie chcesz się bawić w system 9V, zatem w chwili obecnej jedyną sensowną alternatywą jest aktualnie stosowany Power Functions (o RC, który był w międzyczasie, tj. po zakończeniu 9V, a przed pojawieniem się PF, raczej nie ma sensu wspominać).
I tak, mógłbyś zastąpić wspomniany silnik 9V, następującymi elementami:
- Silnik PF + koła + osie
- Nadkola
- Pojemnik na baterie
- Wieża IR
- Pilot
Zaletą takiego rozwiązania jest to, że pociąg pojedzie Ci na każdych torach (starych metalizowanych i nowych plastikowych). Ale szczerze, to nie jestem pewien, czy dasz radę wpakować to całe ustrojstwo do lokomotywy Metrolinera. Sam nigdy nie próbowałem. Chociaż... niby tam jest trochę miejsca, po pewnej modyfikacji może by się to dało zrobić.
Zaopatrzenie się w cały niezbędny sprzęt, o którym napisałem wyżej, wyniesie pewnie drożej, niż kupno samego silnika 9V. Ale z drugiej strony, bawienie się systemem 9V na poważnie wiąże się nie tylko z koniecznością zdobycia silnika, ale również większej ilości metalowych torów (drogie, dużo droższe od plastikowych:/) i tego, co jest potrzebne do zasilania (to i to oraz to).
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 17:55 przez bonczyk85, łącznie zmieniany 2 razy.
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Awatar użytkownika
prosperowiak
Posty: 39
Rejestracja: 2011-02-12, 18:38
Lokalizacja: no przecie nie z Marsa
brickshelf: prosperowiak

 

#3 Post autor: prosperowiak »

dziekuje za wyjasnienie!

Mam tylko jedno pytanie, rozumiem, ze do "odpalenia" np. 10219 Maersk bede potrzebowal wspomnianych przez Ciebie na poczatku czesci poza Train Motor 9V Decorative Side ktory w tym zestawie juz powinien byc?

Awatar użytkownika
bonczyk85
Posty: 289
Rejestracja: 2012-03-26, 11:24
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
brickshelf: bonczyk85

 

#4 Post autor: bonczyk85 »

Dokładnie tak. Może dodam, że swojego 10219 nie "motoryzowałem", więc nie wiem jak to wygląda z autopsji, ale raczej tak powinno być.

EDIT

Spis części i ich numerów, potrzebnych do uruchomienia Maersk Train jest też tu, w zakładce "Description":
http://www.brickset.com/detail/?Set=10219-1
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 19:29 przez bonczyk85, łącznie zmieniany 2 razy.
My sets
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

mkur
Posty: 36
Rejestracja: 2004-08-06, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

#5 Post autor: mkur »

Pewnym rozwiązaniem jest też zakup nowego wózka napędowego do PF i wykorzystanie starego wózka (po usunięciu silnika) do odbioru prądu.

--mk

ODPOWIEDZ