Napęd alternatywny
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Napęd alternatywny
Czy ktoś stosował napęd taki jak na zdjęciu lub podobny?
Jeśli tak - jak to się sprawdza?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=284050
Jeśli tak - jak to się sprawdza?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=284050
Ostatnio zmieniony 2013-04-27, 21:21 przez Mrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
ok, pospieszyłem się, bardziej skoncentrowałem się zastosowaniu b-boxa, niż siliniku. Emerald jeździł na pf-xl, więc coś w tym jest. Natomiast przy dłuższym składzie nawet i kilka wózków ułożonych szeregowo nic nie da. Masa składu będzie taka, że jeśli koła nie będą miały poślizgu na torach, to magnesy puszczą. Jakiś super testów nigdy nie robiłem, ale dla moich wagonów pkp napęd w lokomotywie już nie wystarczał, musiałem dokładać kolejny w wagonie, żeby wózki to wszystko udźwignęły. W innej, prostszej budowli, ale nie lżejszej, bo 6 wagonów/2 lokomotywy, napędy były dwa: na przedzie i z tyłu. W obu przypadkach były to wózki 9V, ale pf to dodatkowe konstrukcyjne wyzwanie, jak to schować i przenieść napęd. Tory są równe i gładkie, więc myśle, że spokojnie na pf-medium pojedzie. Największym problemem będzie raczej wspomniana masa (przyczepność magnesów) i przyczepność kół (uślizg).
mocne!rrosiak pisze:Z tego wynika, że w tym zastosowaniu PF medium wypadanie gorzej od PF Train.
Mój 'Śmiały' jeździ na PF medium.
Tyle, że koła w lokomotywie są większe, więc jest jej nieco łatwiej.
Ale nie ma wieżyczki IR, a pojemnik na baterie jest w wagonie, a nie w lokomotywie, a bardzo duże znaczenie ma dociążenie lokomotywy - powinna być możliwie najcięższa.
Jest w stanie z sensowną prędkością uciągnąć 4 dosyć ciężkie wagoniki, budowane na 9 kropek szerokości. Więcej nie sprawdzałem, bo nie miałem takiej potrzeby, ale jest spora rezerwa. Ale jak ma ich być np. 20, to wątpię, czy PF medium da radę.
Tyle, że koła w lokomotywie są większe, więc jest jej nieco łatwiej.
Ale nie ma wieżyczki IR, a pojemnik na baterie jest w wagonie, a nie w lokomotywie, a bardzo duże znaczenie ma dociążenie lokomotywy - powinna być możliwie najcięższa.
Jest w stanie z sensowną prędkością uciągnąć 4 dosyć ciężkie wagoniki, budowane na 9 kropek szerokości. Więcej nie sprawdzałem, bo nie miałem takiej potrzeby, ale jest spora rezerwa. Ale jak ma ich być np. 20, to wątpię, czy PF medium da radę.
\/1 ______________
Czyli:
Medium PF daje radę, zawsze można dorzucić drugi, lub nawet więcej, w dodatkowych wagonach.
Wózek musi być obciążony aby zwiększyć tarcie między kołami, a torami (zauważyłem, że ludzie stosują do tego celu gumki na kołach).
W szerszych (i chyba wolniejszych) konstrukcjach można stosować PF XL.
Dzięki za wprowadzenie. Zaraziłem się bakterią kolejową - zamówiłem już cały pociąg, a nawet 2, a teraz widzę, że wystarczyłby nowy pilot z pokrętłami, trochę torów i kół.
Medium PF daje radę, zawsze można dorzucić drugi, lub nawet więcej, w dodatkowych wagonach.
Wózek musi być obciążony aby zwiększyć tarcie między kołami, a torami (zauważyłem, że ludzie stosują do tego celu gumki na kołach).
W szerszych (i chyba wolniejszych) konstrukcjach można stosować PF XL.
Dzięki za wprowadzenie. Zaraziłem się bakterią kolejową - zamówiłem już cały pociąg, a nawet 2, a teraz widzę, że wystarczyłby nowy pilot z pokrętłami, trochę torów i kół.
Bez dodatkowych przełożeń i na standardowych kołach demonem prędkości nie będzie, ale do dostojnej jazdy wystarczy.Mrutek pisze:Medium PF daje radę, zawsze można dorzucić drugi, lub nawet więcej, w dodatkowych wagonach.
Mrutek pisze:zauważyłem, że ludzie stosują do tego celu gumki na kołach
Standardowe koła napędowe są już wyposażone w gumki, ale ich skuteczność przy długim i ciężkim składzie jest taka sobie. Znaczenie mają też tory i dużo lepiej sprawdzają się stare 9V, gdzie współczynnik tarcia metalowych powierzchni jest większy niż w przypadku gładkiego plastiku.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-