[Zawody] STT 2013 rajd #2

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#31 Post autor: TT »

Podsumowując...

Jeszcze raz dzięki wielkie za udany rajd.
Nie skupię się na poszczególnych pojazdach - powiem więcej o samych zawodach. Jedynie dodam, że tak jak na pierwszym LTTC czułem wciąż oddech Blahy, który depcze mi po piętach. Twoje auto moim zdaniem ma słabszy skręt, który nie wynika z nieznacznie większej długości, ale z kąta skrętu zwrotnic. Pomyśl nad tym, albo lepiej nie... :)

Zawody tak jak pisałem bardzo dobrze zorganizowane. Silna ręka Jacy panowała nad wszystkim. Zaskakująca jest frekwencja. 8 zawodników robi wrażenie. Prawdę mówiąc to gdyby cała ekipa ze Śląska nie pojechała na LTTC to tam wcale by też nie było więcej zawodników. Ale idąc w drugą stronę - gdyby przyjechało kilku zawodników ze stolicy to na STT mielibyśmy pewnie blisko 15 załóg.
Jeszcze jedna sprawa zwróciła moją uwagę. Rajd bardzo mi przypominał dawne rajdy z początków mojej kariery w GPM. Nie mam na myśli tutaj tego, że tam też wygrywałem :-) Raczej chodzi mi o atmosferę.

Do zobaczenie na LTTC#2 i STT#3 :D
Ostatnio zmieniony 2013-05-05, 22:37 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#32 Post autor: Blaha »

Cieszę się Tomku, że podobały Ci się zawody :)
Możesz być pewien, że będę deptał ;)
Bo przecież chodzi o to żeby gonić króliczka, a nie go złapać :D
Tak - skręt można by poprawić jeszcze, ale to wymagałoby dosyć znacznej przebudowy przedniej części ramy (XL od skrętu jest między 1 i 2 osią...) i póki nie będę miał na to dobrego patentu, to musi zostać jak jest.

Ekipa na Śląsku jest całkiem liczna i nasza forma ma tendencję wzrostową ;p
18 maja uderzamy na stolicę ;)

Pozwoliłem sobie utworzyć [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=20013]temat[/URL] zawierający klasyfikację generalną STT A.D.2013

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#33 Post autor: Uncle Jaca »

TT pisze:Silna ręka Jacy panowała nad wszystkim
hehe, ręka Mańka - ręka Jacy ciekawe czyja będzie następna?
TT pisze:Zaskakująca jest frekwencja. 8 zawodników robi wrażenie. Prawdę mówiąc to gdyby cała ekipa ze Śląska nie pojechała na LTTC to tam wcale by też nie było więcej zawodników. Ale idąc w drugą stronę - gdyby przyjechało kilku zawodników ze stolicy to na STT mielibyśmy pewnie blisko 15 załóg...
Zgadzam się jak chodzi ilościowo ale należy pamiętać, że My dopiero zaczynamy tą przygodę, chłopaki z WWA robią to od lat i trzeba tu oddać należyty szacunek.
TT pisze:Raczej chodzi mi o atmosferę.
Dbajmy o to. Chyba wszyscy zasłużyli na słowo uznania - pro sportowo i tyle. Pamiętasz co powiedziałeś na 1 sekcji? Jaca nie pomagaj mu przecież to twój rywal. Chyba po całym rajdzie widziałeś, że to wcale nie rzutuje na wynik a jest po prostu fair.
Blaha pisze: Bo przecież chodzi o to żeby gonić króliczka, a nie go złapać :D
To ja chyba bd gonił całe stado;-)

Generalka wyglada co najmniej interesujaco:-) zobaczymy jak będzie po 6 rajdzie, życzyłbym sobie aby zostało jak jest ale widzę, że cięzko będzie, kurcze chłopaki cisną jak szaleni:-)
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#34 Post autor: TT »

JacaLN pisze:chłopaki z WWA robią to od lat i trzeba tu oddać należyty szacunek.
To też, ale przede wszystkim powinieneś ich oficjalnie i bez możliwości odmowy zaprosić na STT :]
JacaLN pisze:Pamiętasz co powiedziałeś na 1 sekcji? Jaca nie pomagaj mu przecież to twój rywal. Chyba po całym rajdzie widziałeś, że to wcale nie rzutuje na wynik a jest po prostu fair.
To był żart, bo starałeś się bardziej niż kierowca pokonać ten podjazd :-) Chociaż z drugiej strony aż tak mocne pomaganie właśnie nie jest pro-sportowe, bo jednemu się podpowiada, praktycznie z poziomu gleby patrzy na którym kole co się zawiesiło, a drugi nie ma takiej pomocy i musi sam patrzeć w koło auta, schylać się itp.
hehe... Pamiętasz jak załapałem jedno dotknięcie w takim idiotycznym miejscu, gdzie nie powinno się to zdarzyć? :) Wszystko dlatego, że w pro-sportowy sposób zagadaliście mnie o Emilu :]

BTW.
Interpretacja regulaminu odnośnie zniszczenia wielu chorągiewek podczas rolki

Naradziliśmy się w gronie sędziów LTTC odnośnie kwestii zniszczeń przy rolowaniu i będziemy trzymać się w tym sezonie następującej interpretacji: "aktywna" w sensie kar jest tylko najbliższa niezaliczona bramka na trasie, przykłady:
1) Auto jest w połowie bramki, przewraca się na niezaliczoną chorągiewkę - kara ręki i zniszczenie;
2) Auto jest pomiędzy zaliczoną i niezaliczoną bramką, roluje i niszczy chorągiewkę najbliższej bramki - kara ręki i zniszczenie;
3) Auto jest pomiędzy zaliczoną i niezaliczoną bramką, roluje i niszczy chorągiewkę dowolnej dalszej bramki innej niż najbliższa - jedynie kara ręki.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
solic
Posty: 394
Rejestracja: 2008-02-18, 11:52
Lokalizacja: Zabrze
brickshelf: solic

 

#35 Post autor: solic »

Dzięki za udany rajd. Bardzo sprawnie przeprowadzone zawody i do tego sympatyczna atmosfera.
Szkoda, że bateria w aparacie nie wytrzymała do końca, bo na ostatnim odcinku było kilka widowiskowych rolek.
Jeszcze raz dzięki za spotkanie.
3dom pisze:Solic, liczę, że zaprezentujesz na forum Ziła bo bardzo ładnie mu w limonce.
Pomyślimy… ale oczywiście chodzi o prezentację wizualną, bo jak widać po wynikach to technicznie nie ma specjalnie się czym chwalić:)

Auto wymaga cały czas jakiś poprawek, wiele problemów wychodzi w praniu. Odchudzenie też by się przydało, bo ponad 2,5kg to jednak trochę za dużo. Będzie się bardziej zadowalająco spisywać to oczywiście wrzucę na forum.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#36 Post autor: Uncle Jaca »

Co meeting spotkanie rajd zawsze zapraszamy wszystkich bez wyjątku i to się nie zmieni. Każdy zainteresowany Truck Trialem może swobodnie przyjechać, skądkolwiek.
Jasne, może czasem trochę przesadzam i mógłbym się najzwyczajniej wyłączyć i jak góra lodowa przypatrywać się na czyjąś niemoc nic nie mówiąc, charakteru nie zmienię, sorry.
W pro-sportowy sposób - hehe, nie ja Cię zagadałem Tomku - a Ty jak sam powiedziałeś - jedno słowo Emil i od razu w chorągiewkę dotknięcie.
Ok, zakończmy, to do niczego dobrego nie prowadzi.
Było b.przyjemnie fajnie i miło. Cieszę się, że mogliśmy razem porywalizować i jeszcze będzie okazja do rewanżu:-) - ostro trenuj! Resztą się nie przejmuj;-)
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#37 Post autor: krowkens »

Ja się cieszę że mój kamaz nie miał awarii i że udało mi się przejechać bez rolki (co już wcześniej miało miejsce nie raz)

Kamyk
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 2013-03-07, 11:01
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: kamyk970

 

#38 Post autor: Kamyk »

Wielkie dzięki za niedzielny rajd ;)

Podsumowanie z mojej strony:

1. Ził Solica - zdecydowanie najładniejsza maszyna. Umiejętne wykorzystanie paneli w nietypowym kolorze robi efekt. W dodatku pojazd całkiem wąski - dobrze pamiętam? 24 study? Trzeba natomiast popracować nad mechaniką - przy wjeżdżaniu pod trudniejsze przeszkody było ciężko.

2. Ural Sebanma (tak mogę pisać?) - całkiem sprawne 4x4 - na felgach z PP i balonach fajnie wyglądało i dawało radę, przy okazji orurowanie jak w prawdziwym trialu ;)

3. Kamaz Krowkensa - z rajdu na rajd coraz lepiej. Pojazd dzielnie przedzierał się przez trasy i nie miał żadnej nieplanowanej awarii – jest potencjał.

4. Bedford Olka – długie, dopracowane 6x6. Wyróżnia się bardzo lekką i inteligentnie zbudowaną kabiną ze zmieniającym kształty zderzakiem.

5. Ural Jacy – prosta i skuteczna maszyna. 2 L-ki bez problemu sobie radzą napędzając 6 kółek. Na Twoim miejscu szczerze powiedziawszy zastanawiałbym się nad zwężeniem plandeki o kilka mm – zawsze trochę lepiej się będzie manewrować.

6. Moja Tatra – nie mnie oceniać moje konstrukcje. Niemniej jednak jako największy pojazd na ostatnich rajdach, ciężko się nią manewruje, co skutkowało nawet raz niezaplanowanym wjechaniem do rowu.

7. Tatra Blahy – projektowana od długiego czasu konstrukcja jest bardzo skuteczna, co potwierdzają wyniki. Wszystko zostało ładnie upakowane w sztywnej ramie – nie ma się do czego przyczepić.

8. Tatra TT – kolejna wersja rozwojowa zeszłorocznego auta jest maksymalnie dopracowana. 3 biegi pozwalają idealnie dostosować prędkość i moc do panujących warunków, a sterowanie NXT daje zegarmistrzowską precyzję. Ciężko z nią rywalizować (niestety) ;)

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#39 Post autor: Uncle Jaca »

Już to zrobiłem, dziś wjeżdżało się pomiędzy regulaminowej szerokości bramki z wyraźną swobodą.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#40 Post autor: Blaha »

Filmik z ostatnich zawodów się urodził ;)
Zapraszam do oglądania!

Komando
Posty: 40
Rejestracja: 2008-09-30, 14:18
Lokalizacja: Chorzów
brickshelf: seakiller92

 

#41 Post autor: Komando »

Obejrzałem cały filmik. Zarówno trasy jaki i wozy bardzo fajnie się prezentują (tylko żałować, że się człowiek nie pojawił). Mała uwaga - filmik krótki ale można by dodać w jakim czasie pojawia się dany zawodnik i czemu nie pokazaliście klasy open Rasha?
Plusik za muzykę :)

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#42 Post autor: Blaha »

Dzięki. Z tymi czasami to dobry pomysł - będzie przejrzyściej. Generalnie przejazdy lecą wg listy startowej. Każdy ma około 2 minuty czasu antenowego, w których to umieściłem najciekawsze momenty. Tasiemców trwających godzinę moim zdaniem nie ma sensu wrzucać. Jak kogoś to ciekawi i jest zainteresowany tematyką, to po prostu zapraszamy na zawody! :)
Rahu nie chciał aby go kamerować, więc nie ma materiału jego prób przejazdów sekcji. Cieszę, że muzyka przypadła do gustu. Pamiętajmy, że każdy ma swoje upodobania i nigdy nie dogodzi się wszystkim..
Ostatnio zmieniony 2013-05-12, 14:15 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

Mati
Posty: 54
Rejestracja: 2012-10-05, 07:48
Lokalizacja: Trzebinia
brickshelf: mdj
Kontakt:

 

#43 Post autor: Mati »

Widzę, że zawody nabierają coraz więcej zorganizowanego pędu i energii czytając Wasze posty na temat minionego rajdu. To świetnie, świadczy to o rosnącym zaangażowaniu uczestników. Niestety nie było mnie, po rozbiórce Dodga nie miałem jeszcze z czym przyjechać, ale za to widzimy się w czerwcu, będę na pewno :)

Coś tam Blaha o jakimś grillu chyba wspominał, ale to tak tylko na marginesie ;)

ODPOWIEDZ