[MOC] Tatra T815-6 Armax 8x8
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
[MOC] Tatra T815-6 Armax 8x8
Witam,
Pragnę zaprezentować swoje najmłodsze dziecko - trialówkę na sezon 2013 - Tatrę T815-6 Armax w układzie 8x8.
Auto zaczęło powstawać już w październiku ubiegłego roku; najpierw w formie szkiców na papierze, potem jako model 3D w programie AutoCad Inventor, tak aby ostatecznie powstać w realu z klocków ;)
Jest to chyba moja najbardziej przemyślana i dopracowana konstrukcja, co mam nadzieję, da się zauważyć.
Maszyna do dnia dzisiejszego wzięła udział w 4 rajdach (2 LTTC i 2 STT) oraz w niezliczonej ilości treningów i testów. Auto nigdy nie zawiodło. Oby tak było do końca sezonu ;)
Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy zasila dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła osi 1 i 2 lub 3 i 4. Skrzynie są bliźniacze, rozdzielone od siebie, więc "przód nie wie co robi tył":) Jest to zamierzona konstrukcja, która moim zdaniem, poprawia promień zawracania w odniesieniu do połączonego napędu wszystkich osi.
Biegi: 1:3 oraz 1:7,5, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za drugą osią, tylna w między osiami 3 i 4;
Skręt: XL z redukcją 1:3 zabudowany w ramie pomiędzy 1 i 2 osią;
Zawieszenie:
a'la tatrowe - znane doskonale Braci trialowej. Jest proste do zbudowania i skuteczne. Niedosyt w tym rozwiązaniu pozostawia brak przesunięcia między półosiami względem siebie jak w realu oraz punkt obrotu tego zawieszenia..
Zwolnice przednie poddałem własnym modyfikacjom, natomiast tylne "półosie" są moją własną, pancerną konstrukcją i spisują się bezbłędnie.
Wymiary [model]:
skala ~1:13,5
długość regulaminowa: 7820 mm [565 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 1650 mm + 2600 mm + 1450 mm [120 mm + 184 mm + 112 mm -> 15 s + 23 s + 14 s]
szerokość: 2500mm [192mm -> 24s]
wysokość: 3150mm [232mm -> 29s]
atrapa: pracujące legowe V8 napędzane z przedniego wału
masa: ~13,6t (podwozie) [~2900g]
przelicznik: ~1,845
Z masziny jestem zadowolony - spisuje się bardzo dobrze. Kierowca cały czas uczy się panowania nad 8x8 i poprawia drobiazgi.
Zdjęcia można zobaczyć tu, i tu .
No i film
Pozdrawiam,
Blaha
Pragnę zaprezentować swoje najmłodsze dziecko - trialówkę na sezon 2013 - Tatrę T815-6 Armax w układzie 8x8.
Auto zaczęło powstawać już w październiku ubiegłego roku; najpierw w formie szkiców na papierze, potem jako model 3D w programie AutoCad Inventor, tak aby ostatecznie powstać w realu z klocków ;)
Jest to chyba moja najbardziej przemyślana i dopracowana konstrukcja, co mam nadzieję, da się zauważyć.
Maszyna do dnia dzisiejszego wzięła udział w 4 rajdach (2 LTTC i 2 STT) oraz w niezliczonej ilości treningów i testów. Auto nigdy nie zawiodło. Oby tak było do końca sezonu ;)
Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy zasila dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła osi 1 i 2 lub 3 i 4. Skrzynie są bliźniacze, rozdzielone od siebie, więc "przód nie wie co robi tył":) Jest to zamierzona konstrukcja, która moim zdaniem, poprawia promień zawracania w odniesieniu do połączonego napędu wszystkich osi.
Biegi: 1:3 oraz 1:7,5, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za drugą osią, tylna w między osiami 3 i 4;
Skręt: XL z redukcją 1:3 zabudowany w ramie pomiędzy 1 i 2 osią;
Zawieszenie:
a'la tatrowe - znane doskonale Braci trialowej. Jest proste do zbudowania i skuteczne. Niedosyt w tym rozwiązaniu pozostawia brak przesunięcia między półosiami względem siebie jak w realu oraz punkt obrotu tego zawieszenia..
Zwolnice przednie poddałem własnym modyfikacjom, natomiast tylne "półosie" są moją własną, pancerną konstrukcją i spisują się bezbłędnie.
Wymiary [model]:
skala ~1:13,5
długość regulaminowa: 7820 mm [565 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 1650 mm + 2600 mm + 1450 mm [120 mm + 184 mm + 112 mm -> 15 s + 23 s + 14 s]
szerokość: 2500mm [192mm -> 24s]
wysokość: 3150mm [232mm -> 29s]
atrapa: pracujące legowe V8 napędzane z przedniego wału
masa: ~13,6t (podwozie) [~2900g]
przelicznik: ~1,845
Z masziny jestem zadowolony - spisuje się bardzo dobrze. Kierowca cały czas uczy się panowania nad 8x8 i poprawia drobiazgi.
Zdjęcia można zobaczyć tu, i tu .
No i film
Pozdrawiam,
Blaha
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 20:25 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo ładnie wymodelowana kabina, śmiga bardzo żwawo. Czy ja dobrze widzę, że amortyzatory obracają się razem ze zwrotnicami?
EDYTA: dobrze widzę, ale to chyba nie jest zgodne z oryginałem?
EDYTA: dobrze widzę, ale to chyba nie jest zgodne z oryginałem?
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 21:19 przez CamelXP, łącznie zmieniany 2 razy.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Znakomita maszyna. Nie dość, że bezawaryjna i zabójczo skuteczna to do tego jeszcze pięknie odwzorowana. Zazdroszczę :)
Aż tak dokładnego odwzorowania nie wymagamy...CamelXP pisze: EDYTA: dobrze widzę, ale to chyba nie jest zgodne z oryginałem?
Tam są 2 BB - 1 w ramie między osiami 2 i 3, drugi z tyłu, za czwartą osią.smyk pisze:Zdumiewa mnie, że ona tak śmiga na jednym bboxie. Użyłeś tych nowych wież?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Dzięki za słowa uznania :)
@ CamelXP
tak, amortyzatory obracają się razem z "kołami", a dokładniej z całą zwolnica i zwrotnicą.
Jest to spowodowane taka konstrukcją zawieszenia.
Nie jest to wierne odwzorowanie oryginału, ale w trialu obecnie bardziej liczą się takie aspekty jak wydajność, prostota i niezawodność aniżeli zgodność z pierwowzorem. No i regulamin takie zawieszenie dopuszcza.
@ Smyk
jak napisał 3dom - maszyna jest zasilana dwoma batboxami. Ten "w brzuszku" pomiędzy osiami 2 i 3 zasila skręt i napęd tyłu; natomiast drugi batbox umocowany "na dupce" odpowiada za zasilenie zmiany biegów i napędu z przodu. Wieże są V2.
tiaaa - na zawiasy poluję... Jeśli ktoś z grupy okołotrialowej ma odsprzedać, to proszę o info na PW ;)
@3dom
Dzięki, że rozwiałeś wątpliwości :) Widzę, że dobrze się orientujesz w tej konstrukcji ;)
Nie zazdraszczaj tylko buduj swoją maszinę! Będzie co na LTTC #3/2013?
@ CamelXP
tak, amortyzatory obracają się razem z "kołami", a dokładniej z całą zwolnica i zwrotnicą.
Jest to spowodowane taka konstrukcją zawieszenia.
Nie jest to wierne odwzorowanie oryginału, ale w trialu obecnie bardziej liczą się takie aspekty jak wydajność, prostota i niezawodność aniżeli zgodność z pierwowzorem. No i regulamin takie zawieszenie dopuszcza.
@ Smyk
jak napisał 3dom - maszyna jest zasilana dwoma batboxami. Ten "w brzuszku" pomiędzy osiami 2 i 3 zasila skręt i napęd tyłu; natomiast drugi batbox umocowany "na dupce" odpowiada za zasilenie zmiany biegów i napędu z przodu. Wieże są V2.
tiaaa - na zawiasy poluję... Jeśli ktoś z grupy okołotrialowej ma odsprzedać, to proszę o info na PW ;)
@3dom
Dzięki, że rozwiałeś wątpliwości :) Widzę, że dobrze się orientujesz w tej konstrukcji ;)
Nie zazdraszczaj tylko buduj swoją maszinę! Będzie co na LTTC #3/2013?
Ostatnio zmieniony 2013-06-05, 15:43 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.
Najbardziej sprawna konstrukcja jaką widziałem, nie mówiąc już o kompaktowych wymiarach jak np zmieszczenie skrzyń itp dosłownie miedzy kołami, do tego BB zamieszczone nisko wspomagające stabilność Amraxa. Na 3 STT była jeszcze nie odchudzona tak jak teraz, wole nie wiedzieć jak to wpłynęło na jej bezawaryjność :)
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Aj, jak ta krnąbrna Czeszka śmiga! TT ładnie napisał - zgadzam się w całości, nieraz dane mi było oglądać ją w akcji - niby nic już nie ma do poprawy a tu Blahszuler serwuje kolejną odsłonę coraz bardziej ją podkręcając. Niesamowita, rewelacyjna, niemożliwościowa, Czeska blond maszyna - zazdraszczam i tyle:-)
Film całkiem całkiem - niektóre ujęcia powalające - dosłownie - operator też się spisał;-)
Film całkiem całkiem - niektóre ujęcia powalające - dosłownie - operator też się spisał;-)
Pies utonął, łańcuch pływa
- Blaha
- VIP
- Posty: 873
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Hehe, poprawić zawsze coś można. Ujek Jaca wygadał się, że obecnie testowana jest wersja MK2.. Dziś trening TS - zobaczymy czy będzie bezproblemowo ;>
Właśnie - szczególne podziękowania ślę dla Operatora Jacy za dynamiczne ujęcia! :)
Właśnie - szczególne podziękowania ślę dla Operatora Jacy za dynamiczne ujęcia! :)
Ostatnio zmieniony 2013-06-13, 13:43 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.