[MOC] Tatra T815-6 Armax 8x8

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

[MOC] Tatra T815-6 Armax 8x8

#1 Post autor: Blaha »

Witam,

Pragnę zaprezentować swoje najmłodsze dziecko - trialówkę na sezon 2013 - Tatrę T815-6 Armax w układzie 8x8.

Obrazek

Auto zaczęło powstawać już w październiku ubiegłego roku; najpierw w formie szkiców na papierze, potem jako model 3D w programie AutoCad Inventor, tak aby ostatecznie powstać w realu z klocków ;)
Jest to chyba moja najbardziej przemyślana i dopracowana konstrukcja, co mam nadzieję, da się zauważyć.
Maszyna do dnia dzisiejszego wzięła udział w 4 rajdach (2 LTTC i 2 STT) oraz w niezliczonej ilości treningów i testów. Auto nigdy nie zawiodło. Oby tak było do końca sezonu ;)

Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy zasila dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła osi 1 i 2 lub 3 i 4. Skrzynie są bliźniacze, rozdzielone od siebie, więc "przód nie wie co robi tył":) Jest to zamierzona konstrukcja, która moim zdaniem, poprawia promień zawracania w odniesieniu do połączonego napędu wszystkich osi.
Biegi: 1:3 oraz 1:7,5, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za drugą osią, tylna w między osiami 3 i 4;
Skręt: XL z redukcją 1:3 zabudowany w ramie pomiędzy 1 i 2 osią;

Zawieszenie:
a'la tatrowe - znane doskonale Braci trialowej. Jest proste do zbudowania i skuteczne. Niedosyt w tym rozwiązaniu pozostawia brak przesunięcia między półosiami względem siebie jak w realu oraz punkt obrotu tego zawieszenia..
Zwolnice przednie poddałem własnym modyfikacjom, natomiast tylne "półosie" są moją własną, pancerną konstrukcją i spisują się bezbłędnie.

Wymiary [model]:
skala ~1:13,5
długość regulaminowa: 7820 mm [565 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 1650 mm + 2600 mm + 1450 mm [120 mm + 184 mm + 112 mm -> 15 s + 23 s + 14 s]
szerokość: 2500mm [192mm -> 24s]
wysokość: 3150mm [232mm -> 29s]
atrapa: pracujące legowe V8 napędzane z przedniego wału
masa: ~13,6t (podwozie) [~2900g]
przelicznik: ~1,845

Z masziny jestem zadowolony - spisuje się bardzo dobrze. Kierowca cały czas uczy się panowania nad 8x8 i poprawia drobiazgi.

Zdjęcia można zobaczyć tu, i tu .

No i film

Pozdrawiam,
Blaha
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 20:25 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#2 Post autor: CamelXP »

Bardzo ładnie wymodelowana kabina, śmiga bardzo żwawo. Czy ja dobrze widzę, że amortyzatory obracają się razem ze zwrotnicami?

EDYTA: dobrze widzę, ale to chyba nie jest zgodne z oryginałem?
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 21:19 przez CamelXP, łącznie zmieniany 2 razy.
Hey! you're banjaxed!
Hey! you're screwed!
And death is coming for you!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#3 Post autor: smyk »

Zdumiewa mnie, że ona tak śmiga na jednym bboxie. Użyłeś tych nowych wież?

Prosta, ładna, zwarta maszyna. Jeszcze te zawiasy od drzwi trzeba podmienić ;)
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#4 Post autor: 3dom »

Znakomita maszyna. Nie dość, że bezawaryjna i zabójczo skuteczna to do tego jeszcze pięknie odwzorowana. Zazdroszczę :)
CamelXP pisze: EDYTA: dobrze widzę, ale to chyba nie jest zgodne z oryginałem?
Aż tak dokładnego odwzorowania nie wymagamy...
smyk pisze:Zdumiewa mnie, że ona tak śmiga na jednym bboxie. Użyłeś tych nowych wież?
Tam są 2 BB - 1 w ramie między osiami 2 i 3, drugi z tyłu, za czwartą osią.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#5 Post autor: Blaha »

Dzięki za słowa uznania :)

@ CamelXP
tak, amortyzatory obracają się razem z "kołami", a dokładniej z całą zwolnica i zwrotnicą.
Jest to spowodowane taka konstrukcją zawieszenia.
Nie jest to wierne odwzorowanie oryginału, ale w trialu obecnie bardziej liczą się takie aspekty jak wydajność, prostota i niezawodność aniżeli zgodność z pierwowzorem. No i regulamin takie zawieszenie dopuszcza.

@ Smyk
jak napisał 3dom - maszyna jest zasilana dwoma batboxami. Ten "w brzuszku" pomiędzy osiami 2 i 3 zasila skręt i napęd tyłu; natomiast drugi batbox umocowany "na dupce" odpowiada za zasilenie zmiany biegów i napędu z przodu. Wieże są V2.
tiaaa - na zawiasy poluję... Jeśli ktoś z grupy okołotrialowej ma odsprzedać, to proszę o info na PW ;)

@3dom
Dzięki, że rozwiałeś wątpliwości :) Widzę, że dobrze się orientujesz w tej konstrukcji ;)
Nie zazdraszczaj tylko buduj swoją maszinę! Będzie co na LTTC #3/2013?
Ostatnio zmieniony 2013-06-05, 15:43 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#6 Post autor: 3dom »

Blaha pisze:Nie zazdraszczaj tylko buduj swoją maszinę! Będzie co na LTTC #3/2013?
Zobaczymy. Troche czasu jeszcze jest, moze cos uda się postawic ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Mati
Posty: 54
Rejestracja: 2012-10-05, 07:48
Lokalizacja: Trzebinia
brickshelf: mdj
Kontakt:

 

#7 Post autor: Mati »

Najbardziej sprawna konstrukcja jaką widziałem, nie mówiąc już o kompaktowych wymiarach jak np zmieszczenie skrzyń itp dosłownie miedzy kołami, do tego BB zamieszczone nisko wspomagające stabilność Amraxa. Na 3 STT była jeszcze nie odchudzona tak jak teraz, wole nie wiedzieć jak to wpłynęło na jej bezawaryjność :)

Kamyk
VIP
Posty: 234
Rejestracja: 2013-03-07, 11:01
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: kamyk970

 

#8 Post autor: Kamyk »

Tak jak wiele razy mawiałem - porządna konstrukcja i zasłużone wszystkie miejsca na podium, jakie się z nią trafiły ;) Ciekaw jestem, czy jest jeszcze co poprawiać?

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#9 Post autor: TT »

O tej maszynie już wiele powiedziałem. Auto jest bardzo przemyślane, solidne i ładne. Trialówka na najwyższym poziomie. Przy dobrym sterowaniu takim autem można walczyć o mistrzostwo w generalce.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#10 Post autor: Uncle Jaca »

Aj, jak ta krnąbrna Czeszka śmiga! TT ładnie napisał - zgadzam się w całości, nieraz dane mi było oglądać ją w akcji - niby nic już nie ma do poprawy a tu Blahszuler serwuje kolejną odsłonę coraz bardziej ją podkręcając. Niesamowita, rewelacyjna, niemożliwościowa, Czeska blond maszyna - zazdraszczam i tyle:-)

Film całkiem całkiem - niektóre ujęcia powalające - dosłownie - operator też się spisał;-)
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#11 Post autor: Blaha »

Hehe, poprawić zawsze coś można. Ujek Jaca wygadał się, że obecnie testowana jest wersja MK2.. Dziś trening TS - zobaczymy czy będzie bezproblemowo ;>

Właśnie - szczególne podziękowania ślę dla Operatora Jacy za dynamiczne ujęcia! :)
Ostatnio zmieniony 2013-06-13, 13:43 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ