Jak widać na powyższym zdjęciu limonkowy może być również kolorem maskującym:) Ale do rzeczy. Oto:
ZIŁ 131
Zdecydowałem się opublikować, pomimo, że nie jestem zadowolony z osiągów tego auta. Ale żeby poprawić osiągi konieczna będzie grubsza przebudowa, przede wszystkim myślę, że pomoże przeniesienie i uproszczenie skrzyń biegów, co wiąże się z przebudowaniem praktycznie całej ramy podwozia. Więc zapewnie jak już rozgrzebię podwozie, nie wiadomo ile zostanie tego ziła w zile. Dlatego publikuje to co jest.
Napęd:
2 x PF XL, każdy podpięty do oddzielnej liniowej skrzyni biegów. Pierwszy silnik napędza przednią oś i atrapę silnika V8. Atrapę można odłączyć dźwignią zmiany biegów w kabinie.
Drugi XL napędza dwie tylne osie. Przełożenie wynosi: na szybszym biegu 5:1, na wolniejszym biegu 8,33:1.
Skręcanie: PF Medium z przełożeniem: 7,7:1
Zawieszenie: pierwsza i druga oś: kolebki, trzecia oś pływająca.
Waga: 2,48 kg
Wymiary: wysokość: 27 studów, szerokość 24 study, długość: 64 study.
Schemat przeniesienia napędu:
Koncepcja zdublowanej skrzyni ma tą zaletę, że stosunkowo prosty i przez to niezawodny jest mechanizm zmiany biegów (mały siłowniczek śrubowy podpięty do mediuma). I nie ma problemów z synchronizacją obu skrzyń. Niestety dystrybucja napędu z takich skrzyń biegów powoduje spore straty mocy. W przyszłości spróbuję je rozdzielić i każdą ze skrzyń umieścić bliżej napędzanej osi. No i napęd poprowadzony przelotowo przez drugi most trzeba będzie zmienić, bo zdaję sobie sprawę, że to nie jest optymalne rozwiązanie.
Wiek: 36 Dołączył: 14 Mar 2006 Wpisy: 2097 Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2013-06-27, 14:05
Świetny grill i maska, ciekawe połączenie skosów i klocków technicowych. Błotniki też świetne. Bardzo dobrze to wygląda jak na klasyczny technic. Dużo dodaje ten nietypowy kolor.
Dobrze, że zdajesz sobie sprawę ze słabości osi przelotowej. Na filmie widać, że XLe męczą się nie z terenem, a ze zbyt skomplikowanym układem napędowym. Czekam z niecierpliwością na twoją kolejną trialówkę i wiele sobie po niej obiecuję.
No rewelacja !! Świetny kolor, dodaje uroku całemu modelowi, szczególnie podoba mi się kabina, a błotniki nad tylnymi kołami dodają jeszcze więcej uroku. Co do układu też mi się wydaje że za duża ilość trybów pogarsza prace trailówki, mimo że zamontowałeś 2 XL. Model jak najbardziej przemawia do mnie, gratuluje i czekam na kolejną prace w Twoim wykonaniu.
Przede wszystkim kolor jest super a w trawie wygląda wspaniale! Jak rybka w wodzie sie czuje chyba :D Z wyglądu również mi sie bardzo podoba tak "na oko"bo skalowanie i dokładne repliki mnie jakoś bardzo nie interesują,żeby narzekać że np o jeden stud za długie.
Super MOC - gratuluję :P
Dziękuję za miłe przyjęcie.
Widzę że kolor robi największe wrażenie. Wbrew pozorom limonkowe części technicowe nie są wcale trudne do zgromadzenia. Wystarczy upolować 8649 Nitro Menace i mamy solidny zapas limonków. Błotniki też są stosunkowo tanie i łatwo dostępne w tym kolorze.
David napisał/a:
odnoszę wrażenie ze strasznie się wlecze
W końcu to trialówka:)
Żartuję, oczywiście wiadomo, że są trialówki znacznie szybsze. Tutaj układ napędowy jest daleki od optymalnego i moc silników gdzieś się po drodze traci. Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać), nawet nie jem chipsów w trakcie budowania:)
Również przez to silniki mają trochę więcej oporów do pokonania.
Jeszcze raz dzięki, cieszę się, że się podoba.
_________________ Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
Wiek: 34 Dołączył: 18 Kwi 2011 Wpisy: 5646 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-28, 16:34
piotrek839 napisał/a:
solic napisał/a:
Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),
Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.
No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)
Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.
_________________ ...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),
Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.
No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)
Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.
Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni. Wracając do pracy Solica, to bardzo podoba mi się ten maskujący kolor. Fajnie, że zrobiłeś schemat, więc może go kiedyś wykorzystam w swoich MOC-ach, ale na pewno nie zamierzam startować w zawodach trialowych. A to że wolno jeździ, to w końcu pojazd terenowy :)
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Wiek: 34 Dołączył: 18 Kwi 2011 Wpisy: 5646 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-01, 14:20
legosamigos napisał/a:
Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni.
Najbardziej narażone na łapanie piachu są zwolnice, je nie wszyscy smarują. Najważniejsze jest żeby posmarować knoby, ewentualnie zębatki w skrzyni biegów. Te, jak się dobrze zabuduje, nie są już tak bardzo zagrożone ubrudzeniem.
_________________ ...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-07-01, 14:21, w całości zmieniany 2 razy
Brawo!
wciąż nie umiem się napatrzyć na tą piękną pracę - tak umiejętnie żonglujesz tymi panelami... aj..! Kabina powala, dodatkowo ten nietypowy kolor. Mechanicznie jeździć powinna o wiele lepiej jak znów do niej przysiądziesz. Wbijaj z nim na zawody jak go podkręcisz i nie lękaj się dopalaczy;-) Piękna trialówka.
_________________ Pies utonął, łańcuch pływa
Ostatnio zmieniony przez Uncle Jaca 2013-07-01, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum