Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] ZIŁ 131 6x6
Autor Wiadomość
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 372
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-06-27, 13:45   [MOC] ZIŁ 131 6x6



Jak widać na powyższym zdjęciu limonkowy może być również kolorem maskującym:) Ale do rzeczy. Oto:

ZIŁ 131

Zdecydowałem się opublikować, pomimo, że nie jestem zadowolony z osiągów tego auta. Ale żeby poprawić osiągi konieczna będzie grubsza przebudowa, przede wszystkim myślę, że pomoże przeniesienie i uproszczenie skrzyń biegów, co wiąże się z przebudowaniem praktycznie całej ramy podwozia. Więc zapewnie jak już rozgrzebię podwozie, nie wiadomo ile zostanie tego ziła w zile. Dlatego publikuje to co jest.

Napęd:
2 x PF XL, każdy podpięty do oddzielnej liniowej skrzyni biegów. Pierwszy silnik napędza przednią oś i atrapę silnika V8. Atrapę można odłączyć dźwignią zmiany biegów w kabinie.
Drugi XL napędza dwie tylne osie. Przełożenie wynosi: na szybszym biegu 5:1, na wolniejszym biegu 8,33:1.
Skręcanie: PF Medium z przełożeniem: 7,7:1
Zawieszenie: pierwsza i druga oś: kolebki, trzecia oś pływająca.
Waga: 2,48 kg
Wymiary: wysokość: 27 studów, szerokość 24 study, długość: 64 study.

Schemat przeniesienia napędu:



Koncepcja zdublowanej skrzyni ma tą zaletę, że stosunkowo prosty i przez to niezawodny jest mechanizm zmiany biegów (mały siłowniczek śrubowy podpięty do mediuma). I nie ma problemów z synchronizacją obu skrzyń. Niestety dystrybucja napędu z takich skrzyń biegów powoduje spore straty mocy. W przyszłości spróbuję je rozdzielić i każdą ze skrzyń umieścić bliżej napędzanej osi. No i napęd poprowadzony przelotowo przez drugi most trzeba będzie zmienić, bo zdaję sobie sprawę, że to nie jest optymalne rozwiązanie.

Trochę plenerowych fotek, więcej zdjęć będzie w galerii: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=525888






Zrobiłem też parę zdjęć z alternatywną zabudową:



Nakręciłem również krótki film. W ramach klimatu kraju rad, proszę koniecznie oglądać z włączonym dźwiękiem:



Dziękuję za uwagę.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2013-06-27, 14:05   

Świetny grill i maska, ciekawe połączenie skosów i klocków technicowych. Błotniki też świetne. Bardzo dobrze to wygląda jak na klasyczny technic. Dużo dodaje ten nietypowy kolor.

Dobrze, że zdajesz sobie sprawę ze słabości osi przelotowej. Na filmie widać, że XLe męczą się nie z terenem, a ze zbyt skomplikowanym układem napędowym. Czekam z niecierpliwością na twoją kolejną trialówkę i wiele sobie po niej obiecuję.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Kruk 


Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2013-06-27, 14:19   

No rewelacja !! Świetny kolor, dodaje uroku całemu modelowi, szczególnie podoba mi się kabina, a błotniki nad tylnymi kołami dodają jeszcze więcej uroku. Co do układu też mi się wydaje że za duża ilość trybów pogarsza prace trailówki, mimo że zamontowałeś 2 XL. Model jak najbardziej przemawia do mnie, gratuluje i czekam na kolejną prace w Twoim wykonaniu.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-27, 15:30   

Podoba mi się kolor, reszte obczaje później.
 
 
 
David 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2013
Wpisy: 58
Skąd: Dębica
Wysłany: 2013-06-27, 17:12   

pojazd jako model wspaniały, ale odnoszę wrażenie ze strasznie się wlecze
 
 
 
tomaq 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Wrz 2012
Wpisy: 81
Skąd: Lubenia k.Rzeszowa
Wysłany: 2013-06-27, 18:03   

Przede wszystkim kolor jest super a w trawie wygląda wspaniale! Jak rybka w wodzie sie czuje chyba :D Z wyglądu również mi sie bardzo podoba tak "na oko"bo skalowanie i dokładne repliki mnie jakoś bardzo nie interesują,żeby narzekać że np o jeden stud za długie.
Super MOC - gratuluję :P
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 372
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-06-28, 14:18   

Dziękuję za miłe przyjęcie.
Widzę że kolor robi największe wrażenie. Wbrew pozorom limonkowe części technicowe nie są wcale trudne do zgromadzenia. Wystarczy upolować 8649 Nitro Menace i mamy solidny zapas limonków. Błotniki też są stosunkowo tanie i łatwo dostępne w tym kolorze.

David napisał/a:
odnoszę wrażenie ze strasznie się wlecze


W końcu to trialówka:)
Żartuję, oczywiście wiadomo, że są trialówki znacznie szybsze. Tutaj układ napędowy jest daleki od optymalnego i moc silników gdzieś się po drodze traci. Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać), nawet nie jem chipsów w trakcie budowania:)
Również przez to silniki mają trochę więcej oporów do pokonania.


Jeszcze raz dzięki, cieszę się, że się podoba.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 44
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-06-28, 15:10   

solic napisał/a:
Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),

Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.
 
 
 
rasch22
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-28, 15:42   

Stosowanie smarów, olei to chleb powszedni, bardzo bardzo pomaga.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-28, 16:34   

piotrek839 napisał/a:
solic napisał/a:
Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),

Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.


No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)

Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1772
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-28, 19:39   

No ładnie ładnie. Wygląda jak rasowa trailówka. Widać że technicznie jeszcze sporo przed Tobą ale zapowiada się ciekawie.

Kabina mimo że bardzo ładna to jednak filigranowa się wydaje :(
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3417
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-01, 12:31   

3dom napisał/a:
piotrek839 napisał/a:
solic napisał/a:
Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),

Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.


No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)

Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.


Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni. Wracając do pracy Solica, to bardzo podoba mi się ten maskujący kolor. Fajnie, że zrobiłeś schemat, więc może go kiedyś wykorzystam w swoich MOC-ach, ale na pewno nie zamierzam startować w zawodach trialowych. A to że wolno jeździ, to w końcu pojazd terenowy :)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-01, 14:20   

legosamigos napisał/a:
Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni.


Najbardziej narażone na łapanie piachu są zwolnice, je nie wszyscy smarują. Najważniejsze jest żeby posmarować knoby, ewentualnie zębatki w skrzyni biegów. Te, jak się dobrze zabuduje, nie są już tak bardzo zagrożone ubrudzeniem.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-07-01, 14:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2013-07-01, 19:30   

Brawo!
wciąż nie umiem się napatrzyć na tą piękną pracę - tak umiejętnie żonglujesz tymi panelami... aj..! Kabina powala, dodatkowo ten nietypowy kolor. Mechanicznie jeździć powinna o wiele lepiej jak znów do niej przysiądziesz. Wbijaj z nim na zawody jak go podkręcisz i nie lękaj się dopalaczy;-) Piękna trialówka.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
Ostatnio zmieniony przez Uncle Jaca 2013-07-01, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lizak86 
Kombinator


Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Wpisy: 62
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2013-07-03, 19:40   

No Panelami to żonglujesz majestatycznie, kolega dobrze zauważył:) Kabina świetna i te błotniki, pomysł rewelacyjny i taki prosty zarazem
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,054 sekundy. Zapytań do SQL: 9