[MOC] ZIŁ 131 6x6
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] ZIŁ 131 6x6
Jak widać na powyższym zdjęciu limonkowy może być również kolorem maskującym:) Ale do rzeczy. Oto:
ZIŁ 131
Zdecydowałem się opublikować, pomimo, że nie jestem zadowolony z osiągów tego auta. Ale żeby poprawić osiągi konieczna będzie grubsza przebudowa, przede wszystkim myślę, że pomoże przeniesienie i uproszczenie skrzyń biegów, co wiąże się z przebudowaniem praktycznie całej ramy podwozia. Więc zapewnie jak już rozgrzebię podwozie, nie wiadomo ile zostanie tego ziła w zile. Dlatego publikuje to co jest.
Napęd:
2 x PF XL, każdy podpięty do oddzielnej liniowej skrzyni biegów. Pierwszy silnik napędza przednią oś i atrapę silnika V8. Atrapę można odłączyć dźwignią zmiany biegów w kabinie.
Drugi XL napędza dwie tylne osie. Przełożenie wynosi: na szybszym biegu 5:1, na wolniejszym biegu 8,33:1.
Skręcanie: PF Medium z przełożeniem: 7,7:1
Zawieszenie: pierwsza i druga oś: kolebki, trzecia oś pływająca.
Waga: 2,48 kg
Wymiary: wysokość: 27 studów, szerokość 24 study, długość: 64 study.
Schemat przeniesienia napędu:
Koncepcja zdublowanej skrzyni ma tą zaletę, że stosunkowo prosty i przez to niezawodny jest mechanizm zmiany biegów (mały siłowniczek śrubowy podpięty do mediuma). I nie ma problemów z synchronizacją obu skrzyń. Niestety dystrybucja napędu z takich skrzyń biegów powoduje spore straty mocy. W przyszłości spróbuję je rozdzielić i każdą ze skrzyń umieścić bliżej napędzanej osi. No i napęd poprowadzony przelotowo przez drugi most trzeba będzie zmienić, bo zdaję sobie sprawę, że to nie jest optymalne rozwiązanie.
Trochę plenerowych fotek, więcej zdjęć będzie w galerii: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=525888
Zrobiłem też parę zdjęć z alternatywną zabudową:
Nakręciłem również krótki film. W ramach klimatu kraju rad, proszę koniecznie oglądać z włączonym dźwiękiem:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j8Xy_lsBquY[/youtube]
Dziękuję za uwagę.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
Świetny grill i maska, ciekawe połączenie skosów i klocków technicowych. Błotniki też świetne. Bardzo dobrze to wygląda jak na klasyczny technic. Dużo dodaje ten nietypowy kolor.
Dobrze, że zdajesz sobie sprawę ze słabości osi przelotowej. Na filmie widać, że XLe męczą się nie z terenem, a ze zbyt skomplikowanym układem napędowym. Czekam z niecierpliwością na twoją kolejną trialówkę i wiele sobie po niej obiecuję.
Dobrze, że zdajesz sobie sprawę ze słabości osi przelotowej. Na filmie widać, że XLe męczą się nie z terenem, a ze zbyt skomplikowanym układem napędowym. Czekam z niecierpliwością na twoją kolejną trialówkę i wiele sobie po niej obiecuję.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
No rewelacja !! Świetny kolor, dodaje uroku całemu modelowi, szczególnie podoba mi się kabina, a błotniki nad tylnymi kołami dodają jeszcze więcej uroku. Co do układu też mi się wydaje że za duża ilość trybów pogarsza prace trailówki, mimo że zamontowałeś 2 XL. Model jak najbardziej przemawia do mnie, gratuluje i czekam na kolejną prace w Twoim wykonaniu.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Dziękuję za miłe przyjęcie.
Widzę że kolor robi największe wrażenie. Wbrew pozorom limonkowe części technicowe nie są wcale trudne do zgromadzenia. Wystarczy upolować 8649 Nitro Menace i mamy solidny zapas limonków. Błotniki też są stosunkowo tanie i łatwo dostępne w tym kolorze.
Żartuję, oczywiście wiadomo, że są trialówki znacznie szybsze. Tutaj układ napędowy jest daleki od optymalnego i moc silników gdzieś się po drodze traci. Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać), nawet nie jem chipsów w trakcie budowania:)
Również przez to silniki mają trochę więcej oporów do pokonania.
Jeszcze raz dzięki, cieszę się, że się podoba.
Widzę że kolor robi największe wrażenie. Wbrew pozorom limonkowe części technicowe nie są wcale trudne do zgromadzenia. Wystarczy upolować 8649 Nitro Menace i mamy solidny zapas limonków. Błotniki też są stosunkowo tanie i łatwo dostępne w tym kolorze.
W końcu to trialówka:)David pisze:odnoszę wrażenie ze strasznie się wlecze
Żartuję, oczywiście wiadomo, że są trialówki znacznie szybsze. Tutaj układ napędowy jest daleki od optymalnego i moc silników gdzieś się po drodze traci. Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać), nawet nie jem chipsów w trakcie budowania:)
Również przez to silniki mają trochę więcej oporów do pokonania.
Jeszcze raz dzięki, cieszę się, że się podoba.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)piotrek839 pisze:Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.solic pisze:Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),
Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni. Wracając do pracy Solica, to bardzo podoba mi się ten maskujący kolor. Fajnie, że zrobiłeś schemat, więc może go kiedyś wykorzystam w swoich MOC-ach, ale na pewno nie zamierzam startować w zawodach trialowych. A to że wolno jeździ, to w końcu pojazd terenowy :)3dom pisze:No niestety obecnie trudno znalezc kogos kto nie smaruje, moze posrod nowych adeptow trialu tacy sie znajda ale wczesniej czy pozniej pewnie sie przelamia. Mnie przekonal piekny koncert knobow na jedym ze szczesliwickich podjazdow ;)piotrek839 pisze:Chcesz powiedzieć że w trialu stosują smary? Mam nadzieję że to nie prawda.solic pisze:Poza tym nie stosuję smarowania (jakoś trudno się przełamać),
Auto wizualnie swietne. Uklad napedowy oryginalny i ciekawy ale troche niedomaga przez ilosc zebatek.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Najbardziej narażone na łapanie piachu są zwolnice, je nie wszyscy smarują. Najważniejsze jest żeby posmarować knoby, ewentualnie zębatki w skrzyni biegów. Te, jak się dobrze zabuduje, nie są już tak bardzo zagrożone ubrudzeniem.legosamigos pisze:Tak z Piotrem839 gadałem i dziwiliśmy się, że czepiacie się o jakieś detale typu lusterka wycieraczki itp., a stosujecie doping w postaci smarów? Przecież te posmarowane elementy bardziej przyciągają kurz, pył, więc bardziej się niszczą po takim rajdzie na otwartej przestrzeni.
Ostatnio zmieniony 2013-07-01, 13:21 przez 3dom, łącznie zmieniany 2 razy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Brawo!
wciąż nie umiem się napatrzyć na tą piękną pracę - tak umiejętnie żonglujesz tymi panelami... aj..! Kabina powala, dodatkowo ten nietypowy kolor. Mechanicznie jeździć powinna o wiele lepiej jak znów do niej przysiądziesz. Wbijaj z nim na zawody jak go podkręcisz i nie lękaj się dopalaczy;-) Piękna trialówka.
wciąż nie umiem się napatrzyć na tą piękną pracę - tak umiejętnie żonglujesz tymi panelami... aj..! Kabina powala, dodatkowo ten nietypowy kolor. Mechanicznie jeździć powinna o wiele lepiej jak znów do niej przysiądziesz. Wbijaj z nim na zawody jak go podkręcisz i nie lękaj się dopalaczy;-) Piękna trialówka.
Ostatnio zmieniony 2013-07-01, 18:30 przez Uncle Jaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies utonął, łańcuch pływa