[MOC] Rycerze w drodze do boju

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Rycerze w drodze do boju

#1 Post autor: ludzik »

Czolem wszystkim :)
Jestem dosc nowym czlonkiem LUGPol i przywitawszy sie uprzednio w watku odpowiednim wypada chyba zebym cos zamiescil na Oddechu Historii ze wzgledu ze jest to obecnie moja pasja :)

Podczas gdy rodzinna twierdza jest w trakcie odbudowy, Kejtar rusza na wyprawy wojenne w celu odzyskania uprzednio zagrabionego rodzinnego majatku. Jego druzyna sklada sie z kuzynow i wuja oraz ich podwladnych

Obrazek

Jak widac po figurkach niektore pochodza z moich starych kolekcji (black falcons) podczas gdy reszta to niestety nowe figurki ... wielce zaluje ze nie mam juz calej swojej starej kolekcji :(
Ostatnio zmieniony 2013-06-26, 20:32 przez ludzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#2 Post autor: Szerszen »

No cóż, oddział ciekawy, zwłaszcza jeśli popatrzymy pod kątem Brikwars. Ma w sumie chyba wszystko co trzeba do przyzwoitej bitwy.

Może troszkę lepiej by wyglądało, gdybyś tego roszka z przodu zrównał z pozostałymi dwoma, konnego z orlą tarczą wypuścił do przodu a tego z zamkniętym hełmem cofnął (tak aby podłużne tarcze stały razem).

Wyglądałoby to trochę bardziej na karny oddział, tym bardziej, że piechota z tyłu jest ustawiona niemal wzorowo. Niemal, bo kolumnę środkową jako jednolitą, zamieniłbym z lewą.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: ludzik »

Szerszen pisze:No cóż, oddział ciekawy, zwłaszcza jeśli popatrzymy pod kątem Brikwars. Ma w sumie chyba wszystko co trzeba do przyzwoitej bitwy.

Może troszkę lepiej by wyglądało, gdybyś tego roszka z przodu zrównał z pozostałymi dwoma, konnego z orlą tarczą wypuścił do przodu a tego z zamkniętym hełmem cofnął (tak aby podłużne tarcze stały razem).

Wyglądałoby to trochę bardziej na karny oddział, tym bardziej, że piechota z tyłu jest ustawiona niemal wzorowo. Niemal, bo kolumnę środkową jako jednolitą, zamieniłbym z lewą.
Ciekawe sugestie ale w moim szalenstwie jest kapka logiki :)
Gosciu z samego przodu to Kejtar - chorazy z Avalonii. Wysunal sie do przodu zeby przemyslec jaka droge wziac w drodze do nastepnego zamku nieprzyjacielskiego/
Pol kroku za nim jada jego kuzyn i wuj (wuj po prawej, kuzyn po lewej). Za wujem z czerwonymi pelerynami jada jego wuja synowie.
Rycerz ubrany na czarno to jest jego sasiad i przyjaciel.

W nastepnym rzedzie mamy dwoch rycerzy z tarczami smoka - sa to jego bratankowie.

Teraz przechodzimy do pieszych - z lewej strony sa to rycerze/zolnierze jego sasiada i przyjaciela. W srodkowym rzadku z podluznymi tarczami z emblematem drzewa sa to wyborowi zolnierze chorazego Kejtara.

W ostatnim rzadku pasierb jego bratanka prowadzi trzech zolnierzy ze strazy zamkowej :)



Teraz (po wysnuciu tej opowiesci :) ) chwila rzeczywistosci. Koszt i osiagalnosc pewnych tarcz spowodowala to male zamieszanie. Idealnie bym chcial miec tylko 3 typy tarczy w tym oddziale: tarcze z jeleniem (od CMF Elf), tarcze okragle z LOTR i tarcze z drzewkiem (CMF elfka lucznik).

Wtedy bym mogl uzyc jelenia jako tarcze "rodzinna", tarcze okgragle bym dal kawalerii a tarcze z drzewkiem bym dal pieszym (lub na odwrot te ostatnie).

Niestety fundusze (lub raczej ich brak) spowodowaly ze musialem lekko zaimprowizowac i "przydzielic" postacie do roznych grup i wystawic im odpowiednia historie :)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#4 Post autor: Szerszen »

Oooo widzisz, teraz jak znam "legendę", to ma to sens... i nabrało kolorów.
A ideał... cóż - do niego się dąży zawsze... ;-)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Qlczas
Posty: 129
Rejestracja: 2012-05-10, 13:17
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Qlczas
Kontakt:

 

#5 Post autor: Qlczas »

Szerszen pisze:. Niemal, bo kolumnę środkową jako jednolitą, zamieniłbym z lewą.
Ja bym jeszcze przerzucił łuczników do środkowej kolumny, bo tak na chłopski rozum powinni być strzeżeni przez piechotę, gdyż są narażeni w starciach wręcz.

Jednak na historycznych ustawieniach podczas takich marszów się nie znam, mogę więc nie mieć racji :)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#6 Post autor: Szerszen »

Na taktyczny rozum "fantasy" i gier strategicznych, to słuszna propozycja, aczkolwiek... no właśnie - w trakcie marszu ma to sens, ale przed starciem lepiej dać łucznikom pole z przodu do ostrzału a potem ich wycofać...

Oczywiście wszystko jest proste z pozycji "generała na górce" ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 09:13 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: ludzik »

Qlczas pisze: Ja bym jeszcze przerzucił łuczników do środkowej kolumny, bo tak na chłopski rozum powinni być strzeżeni przez piechotę, gdyż są narażeni w starciach wręcz.
Hmmm Nie pomyslalem o tym... Widze ze bede jednak musial rozpatrzyc lepsze rozstawienie druzyny :)




Podczas gdy druzyna dokonuje strategicznych zmian formacji, czas przedstawic jej czlonkow.

Chorazy Kejtar - Syn lorda Janusa. Po smierci ojca, zbrojnie wygnany z ziem ojcowskich przez wrogow jego rodziny. Podczas swojej tulaczki szkolil sie w kunszcie rycerskim i rozwijal swoja wiedze strategii militarnej. Mimo ze ma za soba tylko 35 zim, jego zarost osiwial i z tego powodu znany jest jako Chorazy Kejtar - SzaroboGeby.

Obrazek

Podczas swoich podrozy stal sie niezrownanym szermierzem. Jego ulubiona bronia również jest zakrzywiona lanca znana tez jako dlugi miecz elfow. Gdy dochodzi do starc gdzie uzycie miecza jest niepraktyczne (bliska odleglosc wroga) uzywa wtedy toporu o dwoch ostrzach i krotkim drzewcu.

Obrazek

Wuj Chorazego Kejtara to Dowgierd. Jest on mlodszym (duzo) bratem ojca Kejtara i byl jego towarzyszem gdy Kejtar byl wygnany z ziem rodzinnych.

Obrazek

Kuzyn Boleslaw - Syn siostry ojca. Wychowany na dworze zaprzyjaznionego ksiecia. Mimo ze byl traktowany jak czlonek rodziny ksiazecej, opuscil dobrobyt dworu by walczyc o boku Kejtara o odzyskanie ziem dobr rodzinnych.

Obrazek

Kuzyn Radowit, mlodszy syn starszej siostry ojca
Obrazek

Kuzyn Lech - starszy syn starszej siostry ojca
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-06-28, 21:06 przez ludzik, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#8 Post autor: Szerszen »

No i ślicznie... choć i mniejszych rangą przywódców wartoby obarczyć jakąś legendą niż tylko relacją rodzinną.

Przydałoby się też nieco popracować nad stylistyką. Brak ogonków może być Ci wybaczony jedynie jak piszczesz z telefonu ;-)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#9 Post autor: Innos »

Szerszen pisze:Brak ogonków może być Ci wybaczony jedynie jak piszczesz z telefonu
Oraz przy pisaniu zza granicy, a że ludzik napisał przy powitaniu:
ludzik pisze: Obecnie mieszkam za wielka woda.
i o jezioro Śniardwy raczej mu nie chodziło, to najwyraźniej zachodzi ta druga okoliczność łagodząca. ;-)

A co do meritum wątku, choć stworzenie oddziału minifigów to dopiero początek budowania (bo teraz by im się jakaś twierdza przydała ;)), to trzeba przyznać, że figurki wyglądają bardzo dobrze, pasują razem przy zachowaniu ich różnorodności, no a rozbudowane i przemyślane historie i powiązania w rodzie robią wrażenie, trzeba mieć fantazję do tworzenia takich kompleksowych opisów.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: ludzik »

A wiec tak... wielka woda... czyli wielka kaluza czyli Pacyfik no i moj komputer nie ma ogonkow. Wiem, moglbym zainstalowac ale to powoduje pewne inne komplikacje (miedzy innymi takie ze jak 20 lat temu sie nauczylem pisac bez ogonkow to teraz nawet nie wiedzialbym gdzie ich szukac i bym od nowa musial sie uczyc pisac).

Historia sie bedzie rozwijac ;) Kuzyni Kejtara Radowit i Lech byli wychowani na dworze ojca, ktory byl ksieciem z innych krain. Po smierci ojca (najprawdopodobniej byl otruty przez wrogow Kejtara bo obiecal go wesprzec) dolaczyli sie do kompanii Kejtara zeby wspomoc jego oraz rozwiazac zagadke smierci ojca.

Zamek tez jest ... lub bedzie. Przechodzi on ponowne stadium przebudowy :( Jest to juz piate podejscie bo niestety mimo ze kazda wersja wygladala ok, nie bylem z zadnej zadowolony.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#11 Post autor: Szerszen »

Tak trzymaj i nie poddawaj się zatem. Braki ogonków będą wybaczane.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: ludzik »

Mala przerwa (praca niestety czasem psuje najlepsze plany) no i mala zmiana druzyny ;) tzn pare postaci zostalo "uaktualnionych" no i przybylo troche wojownikow.

Obrazek
IMG_9120 by Kejtar, on Flickr

Druzyna sie dzieli na
6 lordow (konni)
11 gwardzistow przybocznych (9 pieszych i 2 konnych z tylu)
6 lucznikow
15 wojownikow

P.S. wojowalem duzo ze zdjeciami ale trudno jest zrobic dobre zdjecia dlugiej kolumny........ sugestie jak najlepiej fotografowac kolumne sa mile widziane.
Ostatnio zmieniony 2013-08-03, 20:28 przez ludzik, łącznie zmieniany 2 razy.
Ogonkow u mnie nie ma i niestety nie bedzie bo of 21 lat jestem poza granicami i uzywam klawiatury bez ogonkowej.

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#13 Post autor: PatrykZ »

Jak na świat fantasy wygląda dobrze. Warto byłoby tylko zmienić samo podłoże. Zamiast zwykłego baseplata, warto byłoby zrobić podłoże imitujące naturalne warunki, np.: ścieżka, dukt, piasek, łąka, kamienie, trawa, krzewy, itp... Ekspozycja oddziału byłaby ciekawsza.
Dzieńdobry. Czesio lóbi może i fajoskie statki.

ludzik
Posty: 25
Rejestracja: 2013-04-06, 14:27
Lokalizacja: zza wielkiej wody
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: ludzik »

PatrykZ pisze:Jak na świat fantasy wygląda dobrze. Warto byłoby tylko zmienić samo podłoże. Zamiast zwykłego baseplata, warto byłoby zrobić podłoże imitujące naturalne warunki, np.: ścieżka, dukt, piasek, łąka, kamienie, trawa, krzewy, itp... Ekspozycja oddziału byłaby ciekawsza.
Problem w tym ze nie moge jakos znalezc natchnienia w jakiej scenerii ich przedstawic (Tzn moze natchnienie jest, ale klockow brakuje zeby zbudowac cos co mi sie marzy :) )
Na razie tylko jada sobie polanka wsrod jakichs drzewek
Obrazek

Obrazek

Nastapila również pewna zmiana: zoltosc sie zarozowila :) Tzn zmienilem wiekszosci glowki (jeden oddzial ciagle jest zolty - poki nie mam wiecej rozowych glowek to powiem ze sa to najemnicy)
Ostatnio zmieniony 2013-08-15, 20:35 przez ludzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogonkow u mnie nie ma i niestety nie bedzie bo of 21 lat jestem poza granicami i uzywam klawiatury bez ogonkowej.

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#15 Post autor: PatrykZ »

I zdecydowanie ciekawiej :-)
Dzieńdobry. Czesio lóbi może i fajoskie statki.

ODPOWIEDZ