Wysłany: 2013-12-13, 13:23 [MOC] FORD Model T Lorry
Zaczęło się od kół z motoru crossowego, Jak miałem koła, zbudowałem proste podwozie 4x4. Mając podwozie wypadało zbudować jakieś nadwozie, tyle że do tych kół pasował mi jedynie jakiś oldtimer. I tak powstał Ford Model T w customowej wersji 4x4. Model T jest chyba wszystkim znany, powstawał w najróżniejszych wersjach nadwoziowych, i jako osobówka, i jako dostawczak i wielu innych. Oficjalnej wersji 4x4 nie było (przynajmniej nie znalazłem żadnych informacji na ten temat), ale ten pojazd bywał przerabiany na wszystkie sposoby więc teoretycznie mogła się trafić również wersja terenowa.
Mój model technicznie jest prosty, wręcz prymitywny. Silniki L w mostach - w przednim moście zmieścił się i silnik napędowy i serwo do skrętu. Dość karkołomne przekazanie napędu bevelami wbrew pozorom działa całkiem skutecznie.
Resory piórowe są mojego pomysłu, choć nie dam głowy czy już gdzieś wcześniej takich nie widziałem. Pomimo niedużego skoku działają całkiem sprawnie. Znaczy działały przy samej ramie, po zabudowaniu nadwozia wzrosła masa i potrzebny był mały czit i wspomożenie zwykłymi resorami długości 6,5.
Wprawdzie prawdziwy Ford T miał resory piórowe ustawione poprzeczne, ale dwa wystające z przodu resory wydawały mi się tak charakterystyczną cechą pojazdów z tamtej epoki że pozwoliłem sobie na tą małą niekonsekwencję.
Zbudowawszy opisany powyżej pojazd nie byłem do końca z niego zadowolony. Bardziej cieszył mnie od strony wizualnej niż z technicznej.
Ponieważ silniki L trafiły do trialowego unimoga, szkoda mi było rozkładać udaną kabinę, przerobiłem go na wersję z napędem tylko na tył. I tak powstała wersja druga.
Wizualnie bardzo podobna do poprzedniej, od strony konstrukcyjnej jest mocno zmieniona. Przede wszystkim zbudowałem nową sztywną ramę z technic bricków - wcześniejsza wersja z liftarmów miała tendencje do wyginania się, szczególnie przy otwartych drzwiach. Powstały nowe mosty, przy okazji zwęził się rozstaw kół o dwa study. Dorzuciłem atrapę silnika i otwieraną na boki pokrywę silnika. No i zmiana, która chyba najbardziej rzuca się w oczy - zmieniłem opony na gładkie, myślę że bardziej odpowiednie.
Po tym przydługim opisie zapraszam na konkrety, czyli dane techniczne, zdjęcia i film.
Wersja 2x4 (obecna)
Dane techniczne:
- wymiary: wysokość: 25 studów, szerokość 26 studów, długość 58 studów
- waga 1,83 kg
- napęd na tylną oś PF XL z przełożeniem 3,9:1
- skręt: PF serwo
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: atrapa silnika, kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, maska, tylna klapa paki.
- wymiary, waga: nie pamiętam, ale zbliżone do obecnej wersji.
- napęd: na obie osie PF L z przełożeniem 4,6:1
- skręt: PF serwo.
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, tylna klapa paki.
Wiek: 47 Dołączył: 08 Lis 2013 Wpisy: 3434 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 13:42
Ja od niedawna mam w domu zestaw z motorem crossowym ale jak tylko zobaczyłem jego koła to od razu pomyślałem o Fordzie T.
Model bardzo mi się podoba. Sam na pewno nie zrobiłbym tego tak fajnie.... :)
To cudeńko przekonuje do dołożenia do forum opcji "lubię to" :D totalnie odejmuje mowę.
Jest piękny choć z technic'a ;P zawieszenie, bryła, wnętrze, ten daszek, jeszcze tylko dorobić
klamkę, która autentycznie zamyka drzwi i jest to wszech moc :D
Bardzo skromny model, ale za to jaki uroczy :) Pomysł na resory z flexów genialny. Jestem ciekaw czy prawdziwy model też sobie tak radził z wertepami, jak Twój z Lego? Model z crossowymi oponami chyba bardziej pasuje do tego autka. Nadaje taki bardziej drapieżny charakter. W każdym razie masz mój głos przy MOC-u miesiąca, jeśli będzisz go oczywiście wystawiał. Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2013-12-13, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 47 Dołączył: 08 Lis 2013 Wpisy: 3434 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 14:09
Im więcej na niego patrzę tym bardziej mi się podoba.
Świetna pokrywa silnika.
Nie powiem, że nie chciałbym mieć do niego instrukcji (nie bić! uczę się!) ;)
Bardzo fajny model. Ciemnozielony wygląda miodnie. Sprawność w terenie podziwiam. No i niestandardowy pomysł; Technicowcy nieczęsto sięgają po takie klasyki, jak Ford T :) .
I kolejny raz przekonuję się, że muszę sobie kupić jakiś duży model Technic, bo przybywa elementów, o których istnieniu nie miałem pojęcia.
Gratulacje!
_________________ Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Dziękuję bardzo za pozytywny odbiór cieszę się, że się podoba.
smoq napisał/a:
P.S. Mam propozycje:
Obrazek
Ciekawa maszyna, na pewno byłoby to wyzwanie, zwłaszcza że zbliża się sezon zimowy. Tylko przy moim tempie budowania pojazd byłby gotowy nie wcześniej niż na wiosnę:)
boogiie napisał/a:
jeszcze tylko dorobić
klamkę, która autentycznie zamyka drzwi i jest to wszech moc :D
Klamka jest, niestety tylko atrapa.
legosamigos napisał/a:
Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba
Akurat dla tego modelu wybór koloru kabiny nie był trudny:)
dmac napisał/a:
Sprawność w terenie podziwiam.
Od prawdziwej terenówki (czytaj trialówki) dzieli go przepaść, przede wszystkim prześwit jest za niski. Ale nie da się ukryć, że te opony z motoru crossowego mają potencjał.
_________________ Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
We umyśle mi sie nie mieści wizualizacja jak pracuje to zawieszenie patrząc na punkt zgięcia kardana + punkty łączenia cięgien. Zawsze mam z tym problem..
Coś czuję, że będziesz miał jeszcze jedno wyzwanie, a mianowicie zrobienie instrukcji do niego :) Podobają mi się też fajnie wyprofilowane błotniki z łączników
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2013-12-13, 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Przepiękny samochód i przepiękny Moc, nie ma to jak zbudować starego klasyka, który na dodatek jeżdzi.
Przyłączam się do instrukcji. Chętnie zbudowałbym sobie ten samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum