[MOC] FORD Model T Lorry
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] FORD Model T Lorry
Zaczęło się od kół z motoru crossowego, Jak miałem koła, zbudowałem proste podwozie 4x4. Mając podwozie wypadało zbudować jakieś nadwozie, tyle że do tych kół pasował mi jedynie jakiś oldtimer. I tak powstał Ford Model T w customowej wersji 4x4. Model T jest chyba wszystkim znany, powstawał w najróżniejszych wersjach nadwoziowych, i jako osobówka, i jako dostawczak i wielu innych. Oficjalnej wersji 4x4 nie było (przynajmniej nie znalazłem żadnych informacji na ten temat), ale ten pojazd bywał przerabiany na wszystkie sposoby więc teoretycznie mogła się trafić również wersja terenowa.
Mój model technicznie jest prosty, wręcz prymitywny. Silniki L w mostach - w przednim moście zmieścił się i silnik napędowy i serwo do skrętu. Dość karkołomne przekazanie napędu bevelami wbrew pozorom działa całkiem skutecznie.
Resory piórowe są mojego pomysłu, choć nie dam głowy czy już gdzieś wcześniej takich nie widziałem. Pomimo niedużego skoku działają całkiem sprawnie. Znaczy działały przy samej ramie, po zabudowaniu nadwozia wzrosła masa i potrzebny był mały czit i wspomożenie zwykłymi resorami długości 6,5.
Wprawdzie prawdziwy Ford T miał resory piórowe ustawione poprzeczne, ale dwa wystające z przodu resory wydawały mi się tak charakterystyczną cechą pojazdów z tamtej epoki że pozwoliłem sobie na tą małą niekonsekwencję.
Zbudowawszy opisany powyżej pojazd nie byłem do końca z niego zadowolony. Bardziej cieszył mnie od strony wizualnej niż z technicznej.
Ponieważ silniki L trafiły do trialowego unimoga, szkoda mi było rozkładać udaną kabinę, przerobiłem go na wersję z napędem tylko na tył. I tak powstała wersja druga.
Wizualnie bardzo podobna do poprzedniej, od strony konstrukcyjnej jest mocno zmieniona. Przede wszystkim zbudowałem nową sztywną ramę z technic bricków - wcześniejsza wersja z liftarmów miała tendencje do wyginania się, szczególnie przy otwartych drzwiach. Powstały nowe mosty, przy okazji zwęził się rozstaw kół o dwa study. Dorzuciłem atrapę silnika i otwieraną na boki pokrywę silnika. No i zmiana, która chyba najbardziej rzuca się w oczy - zmieniłem opony na gładkie, myślę że bardziej odpowiednie.
Po tym przydługim opisie zapraszam na konkrety, czyli dane techniczne, zdjęcia i film.
Wersja 2x4 (obecna)
Dane techniczne:
- wymiary: wysokość: 25 studów, szerokość 26 studów, długość 58 studów
- waga 1,83 kg
- napęd na tylną oś PF XL z przełożeniem 3,9:1
- skręt: PF serwo
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: atrapa silnika, kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, maska, tylna klapa paki.
Zdjęcia:
Zdjęcia z budowy:
Więcej zdjęć będzie w galerii na brickshelfie.
Wersja 4x4 (wcześniejsza)
- wymiary, waga: nie pamiętam, ale zbliżone do obecnej wersji.
- napęd: na obie osie PF L z przełożeniem 4,6:1
- skręt: PF serwo.
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, tylna klapa paki.
Trochę zdjęć:
Parę zdjęć WIP z różnych etapów powstawania:
Zdjęcia tej wersji będą w drugiej w galerii
Film powstał tylko dla wcześniejszej wersji 4x4. Jak widać po otoczeniu, materiał kręciłem już dawno temu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZMSf2id0SCs[/youtube]
Dziękuję za uwagę.
Ostatnio zmieniony 2013-12-13, 13:30 przez solic, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
Jestem pod ogromnym wrażeniem. Głównie tego, że to jest po prostu bardzo ładny moc!
A i obok wyglądu jeszcze jeździ i to całkiem żwawo.
Miałem wątpliwości co do tych piór, ale o dziwo to działa, na filmie widać, że nawet całkiem fajnie.
Myślałem, że z tyłu brakuje zderzaka, ale faktycznie go nie było.
Naprawdę gratuluje!
P.S. Mam propozycje:
A i obok wyglądu jeszcze jeździ i to całkiem żwawo.
Miałem wątpliwości co do tych piór, ale o dziwo to działa, na filmie widać, że nawet całkiem fajnie.
Myślałem, że z tyłu brakuje zderzaka, ale faktycznie go nie było.
Naprawdę gratuluje!
P.S. Mam propozycje:
Ostatnio zmieniony 2013-12-13, 13:39 przez smoq, łącznie zmieniany 1 raz.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Bardzo skromny model, ale za to jaki uroczy :) Pomysł na resory z flexów genialny. Jestem ciekaw czy prawdziwy model też sobie tak radził z wertepami, jak Twój z Lego? Model z crossowymi oponami chyba bardziej pasuje do tego autka. Nadaje taki bardziej drapieżny charakter. W każdym razie masz mój głos przy MOC-u miesiąca, jeśli będzisz go oczywiście wystawiał. Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba
Ostatnio zmieniony 2013-12-13, 13:58 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Bardzo fajny model. Ciemnozielony wygląda miodnie. Sprawność w terenie podziwiam. No i niestandardowy pomysł; Technicowcy nieczęsto sięgają po takie klasyki, jak Ford T :) .
I kolejny raz przekonuję się, że muszę sobie kupić jakiś duży model Technic, bo przybywa elementów, o których istnieniu nie miałem pojęcia.
Gratulacje!
I kolejny raz przekonuję się, że muszę sobie kupić jakiś duży model Technic, bo przybywa elementów, o których istnieniu nie miałem pojęcia.
Gratulacje!
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Dziękuję bardzo za pozytywny odbiór cieszę się, że się podoba.
Ciekawa maszyna, na pewno byłoby to wyzwanie, zwłaszcza że zbliża się sezon zimowy. Tylko przy moim tempie budowania pojazd byłby gotowy nie wcześniej niż na wiosnę:)smoq pisze:P.S. Mam propozycje:
Obrazek
Klamka jest, niestety tylko atrapa.boogiie pisze:jeszcze tylko dorobić
klamkę, która autentycznie zamyka drzwi i jest to wszech moc :D
Akurat dla tego modelu wybór koloru kabiny nie był trudny:)legosamigos pisze:Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba
Od prawdziwej terenówki (czytaj trialówki) dzieli go przepaść, przede wszystkim prześwit jest za niski. Ale nie da się ukryć, że te opony z motoru crossowego mają potencjał.dmac pisze:Sprawność w terenie podziwiam.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Coś czuję, że będziesz miał jeszcze jedno wyzwanie, a mianowicie zrobienie instrukcji do niego :) Podobają mi się też fajnie wyprofilowane błotniki z łączników
Ostatnio zmieniony 2013-12-13, 14:23 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- wallyjarek
- Posty: 1276
- Rejestracja: 2013-10-24, 09:31
- Lokalizacja: Poznań / Limerick - Irlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-