[MOC] 2x Ginaf F240
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
[MOC] 2x Ginaf F240
Z kronikarskiego obowiązku (raptem półtora roku z hakiem poślizgu) oraz by nie zakończyć roku 2013 bez publikacji MOCa pokazuję trialówkę, którą startowałem w sezonie 2012. W zasadzie to 2 trialówki bo czarny od czerwonego różni się wszystkim oprócz kabiny.
Ginaf F240 MK I:
Masa: 2180g - 2187g
Długość: 355mm - 365mm
Napęd: 2x PF XL
Skrzynia biegów: jednobiegowa :) przełożenie 1:5
Zawieszenie: na pierwszym rajdzie oba mosty pływające, od drugiego rajdu z tyłu kolebka
Układ skrętny: PF XL
Atrapa: R6, napędzana micromotorem
Przelicznik: 1,126 - 1,146
Ginaf F240 MK II:
Masa: 2313g - 2318g
Długość: 370mm - 380mm
Napęd: 2x PF XL
Skrzynia biegów: jednobiegowa :) przełożenie 1:5
Zawieszenie: oba mosty kolebkowe
Układ skrętny: PF XL
Atrapa: R6, napędzana micromotorem
Przelicznik: 1,179 - 1,200
Auta prezentowały przyzwoitą sprawność w terenie i wjeżdżały praktycznie wszędzie, pod warunkiem, że wcześniej nie rolowały :) Stabilność boczna była ich największą bolączką, szczególnie czarnego Ginafa. Ze względu na przelicznik i jedno niezbyt szybkie przełożenie bez szans na dobre wyniki. Za to wizualnie zdecydowanie moje najładniejsze trialówki.
Kilka zdjęć czarnego:
Kilka zdjęć czerwonego:
Oba były na wystawie w Krakowie, czerwony dodatkowo odwiedził LEGO Fan Weekend 2012:
A czarny w wersji MK 1,5 spędził wakacje w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie:
Pełne galerie:
Ginaf F240 MK I:
Masa: 2180g - 2187g
Długość: 355mm - 365mm
Napęd: 2x PF XL
Skrzynia biegów: jednobiegowa :) przełożenie 1:5
Zawieszenie: na pierwszym rajdzie oba mosty pływające, od drugiego rajdu z tyłu kolebka
Układ skrętny: PF XL
Atrapa: R6, napędzana micromotorem
Przelicznik: 1,126 - 1,146
Ginaf F240 MK II:
Masa: 2313g - 2318g
Długość: 370mm - 380mm
Napęd: 2x PF XL
Skrzynia biegów: jednobiegowa :) przełożenie 1:5
Zawieszenie: oba mosty kolebkowe
Układ skrętny: PF XL
Atrapa: R6, napędzana micromotorem
Przelicznik: 1,179 - 1,200
Auta prezentowały przyzwoitą sprawność w terenie i wjeżdżały praktycznie wszędzie, pod warunkiem, że wcześniej nie rolowały :) Stabilność boczna była ich największą bolączką, szczególnie czarnego Ginafa. Ze względu na przelicznik i jedno niezbyt szybkie przełożenie bez szans na dobre wyniki. Za to wizualnie zdecydowanie moje najładniejsze trialówki.
Kilka zdjęć czarnego:
Kilka zdjęć czerwonego:
Oba były na wystawie w Krakowie, czerwony dodatkowo odwiedził LEGO Fan Weekend 2012:
A czarny w wersji MK 1,5 spędził wakacje w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie:
Pełne galerie:
Ostatnio zmieniony 2013-12-31, 16:50 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
MK1,5 byl tylko na wystawie, a wlasciwie to dwoch bo zapomnialem dopisac, ze byl tez na LEGO Fan Weekend 2013, tylko bez wlasciciela ;)
Konstrukcyjnie to samo co MKI, troche odswiezylem wyglad tuz przed wystawa. Fajnie, ze się podoba, wreszcie do czegos się przydaly kolorowe z40 i zielone panele, ktore swego czasu kupilem w niemal BOPowej ilosci.
Konstrukcyjnie to samo co MKI, troche odswiezylem wyglad tuz przed wystawa. Fajnie, ze się podoba, wreszcie do czegos się przydaly kolorowe z40 i zielone panele, ktore swego czasu kupilem w niemal BOPowej ilosci.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mają swoje plusy i minusy. Na pewno sztywność jest zaletą, choć oczywiście samemu też można zbudować o porównywalnej sztywności. Minusem słabsze podparcie kardana.
Źle pamiętasz :P Chyba, że mówisz o rajdzie, gdy wyciągnąłem go z szafy dla znajomego, ale wówczas już wsparcie techniczne go nie obejmowało ;)Chrupek pisze:No troszkę się krztusił ten czarny na Siekierkach, z tego co pamiętam:P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Najbardziej mi się podoba wersja zielona, którą widziałem na Lego Fan Weekend w tym roku. Czerwonego nie miałem okazji zobaczyć w akcji, natomiast czarny był komicznie niestabilny :D Może czas na jakąś wersję rozwojową?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Rozwiniesz temat? Pierwszy raz o tym czytam i nic niepokojącego z kardanami podczas użytkowania u mnie się nie działo. Przeoczyłem coś?3dom pisze:Minusem słabsze podparcie kardana.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Niestety nie sposob zaprzeczyc :DCieślu pisze:natomiast czarny był komicznie niestabilny :D
Moze... Jak mi się Tatra odwidzi, zielono-czarna wersja lezy nierozpakowana po Danii. Tylko wypadaloby tak ze dwie osie dolozyc ;)Cieślu pisze:Może czas na jakąś wersję rozwojową?
Chodzi o to, ze kardan jest tuz przy zebatce, bez lifta między nimi.smyk pisze:Rozwiniesz temat? Pierwszy raz o tym czytam i nic niepokojącego z kardanami podczas użytkowania u mnie się nie działo. Przeoczyłem coś?3dom pisze:Minusem słabsze podparcie kardana.
Ostatnio zmieniony 2014-01-03, 20:52 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!