[MOC] Svetruck TMF12-9
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
[MOC] Svetruck TMF12-9
Witam,
Wiele dziwnych maszyn gościło na tym forum, ale takiej chyba jeszcze nie było, prezentuję więc:
SVETRUCK TMF12-9
Ta maszyna to coś pomiędzy dużym wózkiem widłowym a ładowarką czołową. W zeszłym roku podczas wizyty w jednej z firm zajmujących się szeroko rozumianą przeróbką drewna i produkcją zrodził się pomysł na zbudowanie takiej właśnie maszyny z klocków LEGO.
DANE TECHNICZNE / KOMPONENTY:
- 1 x PF XL Motor
- 2 x PF L motor
- 3 x PF M motor
- 1 x PF Servo motor
- 3 x PF IR Receiver
- 1 x PF AAA Battery box
- 4 x Pneumatic cylinder
- 1 x Pneumatic valve
Waga: 3,38 kg
OPIS FUNKCJI:
1) Jazda
Jazda realizowana jest za pośrednictwem 1 silnika XL z przełożeniem 1:7. Napędzane są tylko przednie koła. Napęd i mocowanie kół przednich opiera się na zwolnicach z Unimoga. Pomimo ostatecznej wagi modelu 1 silnik XL z zastosowanym przełożeniem radzi sobie całkiem zwinnie.
2) Skręt
W modelu skrętne są koła tylne. Skręt początkowo miał być realizowany przy pomocy silnika M, ostatecznie zamontowałem silnik L, przy czym nie dlatego, że jest mocniejszy, ale dlatego, że jest go o wiele łatwiej zamocować dzięki otworom na piny znajdującymi się na jego obudowie. Z silnika w redukcji 1:9 napędzana jest zębatka z12 poruszająca rack 13L. Początkowo również w redukcji użyte było sprzęgło z24, jednak wraz ze wzrostem masy modelu koła przestały skręcać, dlatego sprzęgło zastąpiłem zwykłą zębatką z24.
3) Podnoszenie ramienia
Do podnoszenia ramienia użyłem pneumatyki, decyzję taką podjąłem z kilku powodów.
Po pierwsze: zdawałem sobie sprawę, że ramię będzie ciężkie i pneumatyka o wiele lepiej poradzi sobie z jego podniesieniem.
Po drugie: 2 siłowniki połączone liniowo dają skok 7L, siłownik śrubowy LA daje skok tylko 5L, użycie siłowników pneumatycznych daje większy zakres ruchów ramienia.
Po trzecie: siłowniki umieszczone są bezpośrednio nad kołami, w przypadku użycia siłowników mechanicznych doprowadzenie do nich mocnego i stabilnego napędu byłoby niezwykle trudne.
Najciekawsza rzecz w tej funkcji to oczywiście jej obsługa. Lego wypuszczając silnik Serwo otworzyło nowe możliwości. W moim modelu pod jeden kanał na odbiorniku IR podłączone są 2 siniki: jedna L-ka i jedne Serwo. Silnik Serwo odpowiedzialny jest za obsługę zaworu pneumatycznego, aby nie wyważać otwartych drzwi pożyczyłem [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=18166&highlight=zaw%F3r]pomysł[/URL] od Żbika. Silnik L z kolei napędza 2 małe kompresory pneumatyczne 5,5L z przełożeniem 3:1. Operując przełącznikiem na pilocie w którąkolwiek ze stron jednocześnie otwierany jest zawór pneumatyczny oraz pompowane jest powietrze, kiedy odpuszczamy przełącznik do pozycji neutralnej zawór pneumatyczny zamyka się i powietrze przestaje być pompowane. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie aby pominąć wstawianie do modelu automatycznego wyłącznika kompresora. Przy 1 funkcji pneumatycznej rozwiązanie takie uważam za o wiele łatwiejsze i pozwalające na większą precyzję, nie powoduje to również opóźnień w wykonywaniu ruchów. Auto zawór umieszczony jest po środku podwozia, kompresor natomiast bezpośrednio pod kabiną.
4) Wysuw wysięgnika
Model posiada teleskopowo wysuwany wysięgnik. Wysuw realizowany jest przez silnik M. Skok wysuwu to tyle, ile daje rack 13L, czyli 9 studów. Początkowo silnik M przekazywał napęd przez ślimaka na sprzęgło z24, jednak ostatecznie i tu zamieniłem sprzęgło na zwykłą zębatkę z24.
Dodatkowa zmiana jaką wprowadziłem w trakcie budowy to przebudowanie wysuwanej części z liftarmów na bricki. Element wysuwany zbudowany z liftarmów generował straszne opory. Element zbudowamny z bricków przesuwa się po 4 rolkach dzięki czemu ruchy wysuwu są bardzo płynne, a sama konstrukcja bardziej zwarta i sztywna.
5) Funkcje chwytaka
Funkcje chwytaka to otwieranie/zamykanie oraz obrót. Każda z funkcji realizowana jest za pomocą silnika M. Silniki są zamocowane na "sztywno" w nieruchomej części wysięgnika, a ruch na chwytak przekazywany jest dzięki nowym czerwonym zębatkom z8 z zestawu 42009.
Za otwieranie/zamykanie chwytaka odpowiadają 2 mini siłowniki śrubowe.
Obrót chwytaka napędzany jest z zębatki z8 współpracującej z wewnętrznym uzębieniem dużej obrotnicy. Ten sposób napędu wybrałem po to, aby mechanizmy chwytaka schować w środku i zabudować, niestety przez to obrót chwytaka jest niezwykle nieprecyzyjny, na pewno pracowałby o wiele lepiej, gdyby zębatka napędzała zewnętrzne uzębienie obrotnicy.
BUDOWA I WYGLĄD OGÓLNY
Budowa modelu była dość przyjemna i przede wszystkim bardzo przemyślana, starałem się jak w szachach przewidywać kilka ruchów do przodu, aby nie przebudowywać modelu w trakcie jego budowy.
Głównym problemem było to, że nie miałem na czym skalować modelu, maszyna jest tak niszowa, że nawet producent w swoich prospektach nie pokazuje jej wymiarowania. W zasadzie udało mi się znaleźć jedno w miarę sensowne zdjęcie pokazujące model z boku i na którmy mogłem w jakimś stopniu oprzeć skalowanie.
W modelu zadbałem również o takie drobiazgi jak tłumik i rura wydechowa, obudowa filtra powietrza nad maską, atrapy lamp roboczych na wspornikach ramienia, fotel operatora, dźwignie i wskaźniki w kabinie.
Od strony estetycznej z modelu również jestem zadowolony, aczkolwiek uważam, że MOC byłby o wiele ładniejszy, gdyby dziurawe czerwone bricki zastąpić zwykłymi, a study na płytach wygładzić plate'ami, ale niestety braki klockowe nie pozwoliły mi dopieścić modelu.
Z modelu jestem bardzo zadowolony - ładnie się prezentuje ale przede wszystkim jest w pełni bawialny.
Byłem pozytywnie zaskoczony, że budowę udało mi się rozpocząć i zakończyć w zaledwie 3 tygodnie, oczywiście budując tylko wieczorami. Przy okazji publikacji mojego ostatniego MOC-a pojawiły się opinie, iż powinienem odpuścić sobie TrTr i budować jakieś przedziwne konstrukcje. Być może faktycznie lepiej czuję się przy budowie tego typu dziwadeł i dlatego budowa poszła dość szybko...
Zapraszam do galerii BS i na film.
Wiele dziwnych maszyn gościło na tym forum, ale takiej chyba jeszcze nie było, prezentuję więc:
SVETRUCK TMF12-9
Ta maszyna to coś pomiędzy dużym wózkiem widłowym a ładowarką czołową. W zeszłym roku podczas wizyty w jednej z firm zajmujących się szeroko rozumianą przeróbką drewna i produkcją zrodził się pomysł na zbudowanie takiej właśnie maszyny z klocków LEGO.
DANE TECHNICZNE / KOMPONENTY:
- 1 x PF XL Motor
- 2 x PF L motor
- 3 x PF M motor
- 1 x PF Servo motor
- 3 x PF IR Receiver
- 1 x PF AAA Battery box
- 4 x Pneumatic cylinder
- 1 x Pneumatic valve
Waga: 3,38 kg
OPIS FUNKCJI:
1) Jazda
Jazda realizowana jest za pośrednictwem 1 silnika XL z przełożeniem 1:7. Napędzane są tylko przednie koła. Napęd i mocowanie kół przednich opiera się na zwolnicach z Unimoga. Pomimo ostatecznej wagi modelu 1 silnik XL z zastosowanym przełożeniem radzi sobie całkiem zwinnie.
2) Skręt
W modelu skrętne są koła tylne. Skręt początkowo miał być realizowany przy pomocy silnika M, ostatecznie zamontowałem silnik L, przy czym nie dlatego, że jest mocniejszy, ale dlatego, że jest go o wiele łatwiej zamocować dzięki otworom na piny znajdującymi się na jego obudowie. Z silnika w redukcji 1:9 napędzana jest zębatka z12 poruszająca rack 13L. Początkowo również w redukcji użyte było sprzęgło z24, jednak wraz ze wzrostem masy modelu koła przestały skręcać, dlatego sprzęgło zastąpiłem zwykłą zębatką z24.
3) Podnoszenie ramienia
Do podnoszenia ramienia użyłem pneumatyki, decyzję taką podjąłem z kilku powodów.
Po pierwsze: zdawałem sobie sprawę, że ramię będzie ciężkie i pneumatyka o wiele lepiej poradzi sobie z jego podniesieniem.
Po drugie: 2 siłowniki połączone liniowo dają skok 7L, siłownik śrubowy LA daje skok tylko 5L, użycie siłowników pneumatycznych daje większy zakres ruchów ramienia.
Po trzecie: siłowniki umieszczone są bezpośrednio nad kołami, w przypadku użycia siłowników mechanicznych doprowadzenie do nich mocnego i stabilnego napędu byłoby niezwykle trudne.
Najciekawsza rzecz w tej funkcji to oczywiście jej obsługa. Lego wypuszczając silnik Serwo otworzyło nowe możliwości. W moim modelu pod jeden kanał na odbiorniku IR podłączone są 2 siniki: jedna L-ka i jedne Serwo. Silnik Serwo odpowiedzialny jest za obsługę zaworu pneumatycznego, aby nie wyważać otwartych drzwi pożyczyłem [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=18166&highlight=zaw%F3r]pomysł[/URL] od Żbika. Silnik L z kolei napędza 2 małe kompresory pneumatyczne 5,5L z przełożeniem 3:1. Operując przełącznikiem na pilocie w którąkolwiek ze stron jednocześnie otwierany jest zawór pneumatyczny oraz pompowane jest powietrze, kiedy odpuszczamy przełącznik do pozycji neutralnej zawór pneumatyczny zamyka się i powietrze przestaje być pompowane. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie aby pominąć wstawianie do modelu automatycznego wyłącznika kompresora. Przy 1 funkcji pneumatycznej rozwiązanie takie uważam za o wiele łatwiejsze i pozwalające na większą precyzję, nie powoduje to również opóźnień w wykonywaniu ruchów. Auto zawór umieszczony jest po środku podwozia, kompresor natomiast bezpośrednio pod kabiną.
4) Wysuw wysięgnika
Model posiada teleskopowo wysuwany wysięgnik. Wysuw realizowany jest przez silnik M. Skok wysuwu to tyle, ile daje rack 13L, czyli 9 studów. Początkowo silnik M przekazywał napęd przez ślimaka na sprzęgło z24, jednak ostatecznie i tu zamieniłem sprzęgło na zwykłą zębatkę z24.
Dodatkowa zmiana jaką wprowadziłem w trakcie budowy to przebudowanie wysuwanej części z liftarmów na bricki. Element wysuwany zbudowany z liftarmów generował straszne opory. Element zbudowamny z bricków przesuwa się po 4 rolkach dzięki czemu ruchy wysuwu są bardzo płynne, a sama konstrukcja bardziej zwarta i sztywna.
5) Funkcje chwytaka
Funkcje chwytaka to otwieranie/zamykanie oraz obrót. Każda z funkcji realizowana jest za pomocą silnika M. Silniki są zamocowane na "sztywno" w nieruchomej części wysięgnika, a ruch na chwytak przekazywany jest dzięki nowym czerwonym zębatkom z8 z zestawu 42009.
Za otwieranie/zamykanie chwytaka odpowiadają 2 mini siłowniki śrubowe.
Obrót chwytaka napędzany jest z zębatki z8 współpracującej z wewnętrznym uzębieniem dużej obrotnicy. Ten sposób napędu wybrałem po to, aby mechanizmy chwytaka schować w środku i zabudować, niestety przez to obrót chwytaka jest niezwykle nieprecyzyjny, na pewno pracowałby o wiele lepiej, gdyby zębatka napędzała zewnętrzne uzębienie obrotnicy.
BUDOWA I WYGLĄD OGÓLNY
Budowa modelu była dość przyjemna i przede wszystkim bardzo przemyślana, starałem się jak w szachach przewidywać kilka ruchów do przodu, aby nie przebudowywać modelu w trakcie jego budowy.
Głównym problemem było to, że nie miałem na czym skalować modelu, maszyna jest tak niszowa, że nawet producent w swoich prospektach nie pokazuje jej wymiarowania. W zasadzie udało mi się znaleźć jedno w miarę sensowne zdjęcie pokazujące model z boku i na którmy mogłem w jakimś stopniu oprzeć skalowanie.
W modelu zadbałem również o takie drobiazgi jak tłumik i rura wydechowa, obudowa filtra powietrza nad maską, atrapy lamp roboczych na wspornikach ramienia, fotel operatora, dźwignie i wskaźniki w kabinie.
Od strony estetycznej z modelu również jestem zadowolony, aczkolwiek uważam, że MOC byłby o wiele ładniejszy, gdyby dziurawe czerwone bricki zastąpić zwykłymi, a study na płytach wygładzić plate'ami, ale niestety braki klockowe nie pozwoliły mi dopieścić modelu.
Z modelu jestem bardzo zadowolony - ładnie się prezentuje ale przede wszystkim jest w pełni bawialny.
Byłem pozytywnie zaskoczony, że budowę udało mi się rozpocząć i zakończyć w zaledwie 3 tygodnie, oczywiście budując tylko wieczorami. Przy okazji publikacji mojego ostatniego MOC-a pojawiły się opinie, iż powinienem odpuścić sobie TrTr i budować jakieś przedziwne konstrukcje. Być może faktycznie lepiej czuję się przy budowie tego typu dziwadeł i dlatego budowa poszła dość szybko...
Zapraszam do galerii BS i na film.
Ostatnio zmieniony 2015-08-28, 10:59 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Znakomity model, oryginalny, ładny, wszystko sprawnie działa. Takie niestandardowe maszyny w Twoim wydaniu wychodzą naprawdę świetnie. Co oczywiście nie oznacza, że powinieneś się zrażać do TrTr, nowy sezon za pasem ;) Ponieważ model jest bardziej techniczny niż MT technic bricki czy brak kafli aż tak nie przeszkadzają, ot kawał solidnego modelu w klasycznym opakowaniu :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Lubię te Twoje nietypowe maszyny. Zdecydowanie wolę takie nietypowe maszyny w Twoim wykonaniu, niż jak te dwie ostatnie Tatry. Powiedz czemu ma służyć ten łańcuch pomiędzy szczękami?
To prawda, że LA mają mały zakres wysuw, ale myślę, że przy Twoich zdolnościach technicowych doprowadziłbyś również napęd do zwykłych siłowników, a nie pneumatycznych. Mimo to, bardzo podoba mi się funkcjonalność, również wygląd Twojego nietypowego pojazdu. Pojazd ten trochę przypomina reach stackera, tylko trochę inny chwytak :)noniusz pisze:Do podnoszenia ramienia użyłem pneumatyki, decyzję taką podjąłem z kilku powodów.
Po pierwsze: zdawałem sobie sprawę, że ramię będzie ciężkie i pneumatyka o wiele lepiej poradzi sobie z jego podniesieniem.
Po drugie: 2 siłowniki połączone liniowo dają skok 7L, siłownik śrubowy LA daje skok tylko 5L, użycie siłowników pneumatycznych daje większy zakres ruchów ramienia.
Po trzecie: siłowniki umieszczone są bezpośrednio nad kołami, w przypadku użycia siłowników mechanicznych doprowadzenie do nich mocnego i stabilnego napędu byłoby niezwykle trudne.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Ta nietypowa maszyna, a w zasadzie Log Stacker, nie jest aż tak niszowa. Z tego co widzę to ten konkretny producent nawet do innych maszyn nie podaje zbyt dużo info, a praktycznie drugi wynik z googli daje nam nieco więcej danych: http://www.forkliftaction.com/equipment ... ?itid=3847 więcej nie szukałem ;)noniusz pisze:Głównym problemem było to, że nie miałem na czym skalować modelu, maszyna jest tak niszowa, że nawet producent w swoich prospektach nie pokazuje jej wymiarowania. W zasadzie udało mi się znaleźć jedno w miarę sensowne zdjęcie pokazujące model z boku i na którmy mogłem w jakimś stopniu oprzeć skalowanie.
Więcej dopiszę później jak obejrzę film:)
Pozdrawiam
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Super zabawka; właśnie takie lubię najbardziej: oryginalne, efektowne i w pełni zmechanizowane.
Czekam z utęsknieniem na siłowniki śrubowe w rozmiarze XL, żebyśmy wreszcie nie musieli się gimnastykować z łączeniem dwóch pneumatycznych, co nie tylko wygląda tak sobie (żółte w szaro-czerwonym modelu na przykład), ale na dodatek działa albo za wolno, albo niekontrolowanie szybko... Ale to nie Twoja wina; to tylko moja mała prośba do LEGO ;) .
Fajna pomocniczka ;) .
P.S. Za manewrowanie na placu - słaba trójka :D
Czekam z utęsknieniem na siłowniki śrubowe w rozmiarze XL, żebyśmy wreszcie nie musieli się gimnastykować z łączeniem dwóch pneumatycznych, co nie tylko wygląda tak sobie (żółte w szaro-czerwonym modelu na przykład), ale na dodatek działa albo za wolno, albo niekontrolowanie szybko... Ale to nie Twoja wina; to tylko moja mała prośba do LEGO ;) .
Fajna pomocniczka ;) .
P.S. Za manewrowanie na placu - słaba trójka :D
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
@3dom
Zrażony do trTr się nie czuje, ale moglibyście rozegrać jakiegoś OS-a bliżej Poznania :)
@Legosamigos
Co do łańcucha - o ile się orientuję występują 2 rodzaje chwytaków do drewna. Pierwszy to taki, w którym szczęki nachodzą na siebie, drugi - taki jak prezentowany w moim modelu: domykają się tylko do lemiesza szczęk, wygląda więc na to, że łańcuch ma dociskać to co znajduje się w chwytaku jeśli ten nie jest pełen aby zapobiec wypadnięciu drewna.
@Karol
Podlinkuj jakieś bezpośrednie źródło, jeśli jest taka możliwość. W Twoim linku trzeba się zalogować.
O ile wiem Svetruck produkuje również wózki widłowe itp., więc być może firma jest w jakimś stopniu rozpoznawalna, ale Log Stackery to typowo specjalistyczne, mało spotykane maszyny
@Maciej Drwięga
Panie Macieju, proszę nie być tak surowym dla siebie. Mi z kolei Twoje prace odejmują mowę:)
@dmac
Ja też miałbym długą listę życzeń do LEGO:) Tak jak piszesz siłowniki XL znacząco podniosły by bawialność wielu modeli i jednocześnie dodały by estetyki wielu MOC-om. ot chociażby taki i
taki patent autorstwa Jennifer Clark.
Ja ze swojej strony na drugim miejscu życzeń umieściłbym obrotnicę w rozmiarze XL.
Pomocniczka użyczyła mi swoich kredek do imitacji drewna ale w zamian zażyczyła sobie być bohaterem 2-go planu:)
Za manewry sam bym sobie postawił pałę, ale akurat na tym ujęciu udało się chwycić cały urobek z jednego stojaka i wrzucić do drugiego, dlatego ta scena została w filmie.
Zrażony do trTr się nie czuje, ale moglibyście rozegrać jakiegoś OS-a bliżej Poznania :)
@Legosamigos
Co do łańcucha - o ile się orientuję występują 2 rodzaje chwytaków do drewna. Pierwszy to taki, w którym szczęki nachodzą na siebie, drugi - taki jak prezentowany w moim modelu: domykają się tylko do lemiesza szczęk, wygląda więc na to, że łańcuch ma dociskać to co znajduje się w chwytaku jeśli ten nie jest pełen aby zapobiec wypadnięciu drewna.
@Karol
Podlinkuj jakieś bezpośrednie źródło, jeśli jest taka możliwość. W Twoim linku trzeba się zalogować.
O ile wiem Svetruck produkuje również wózki widłowe itp., więc być może firma jest w jakimś stopniu rozpoznawalna, ale Log Stackery to typowo specjalistyczne, mało spotykane maszyny
@Maciej Drwięga
Panie Macieju, proszę nie być tak surowym dla siebie. Mi z kolei Twoje prace odejmują mowę:)
@dmac
Ja też miałbym długą listę życzeń do LEGO:) Tak jak piszesz siłowniki XL znacząco podniosły by bawialność wielu modeli i jednocześnie dodały by estetyki wielu MOC-om. ot chociażby taki i
taki patent autorstwa Jennifer Clark.
Ja ze swojej strony na drugim miejscu życzeń umieściłbym obrotnicę w rozmiarze XL.
Pomocniczka użyczyła mi swoich kredek do imitacji drewna ale w zamian zażyczyła sobie być bohaterem 2-go planu:)
Za manewry sam bym sobie postawił pałę, ale akurat na tym ujęciu udało się chwycić cały urobek z jednego stojaka i wrzucić do drugiego, dlatego ta scena została w filmie.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Dziwne, spróbuj tego: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0103,d.ZGUnoniusz pisze:W Twoim linku trzeba się zalogować.
Ostatnio zmieniony 2014-01-26, 15:25 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Zaczniemy pewnie tradycyjnie na Siekierkach ale w maju lub czerwcu przeniesiemy się na Szczęśliwice, a stamtąd jakby nie patrzeć do Poznania jest bliżej ;)noniusz pisze:Zrażony do trTr się nie czuje, ale moglibyście rozegrać jakiegoś OS-a bliżej Poznania :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Zatem czekamy Macieju na jakieś Twoje prace w dziale Technic :)Maciej Drwięga pisze:Fenomenalna zabawka. Bardzo podoba mi się "technicowy" styl budowania. Może kiedyś dodorsnę na tyle, żeby spróbować budowy czegoś, co zasługuje na publikację w tym dziale.
U mnie też wyskakuje strona z logowaniemKarol pisze:Dziwne, spróbuj tego: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0103,d.ZGUnoniusz pisze:W Twoim linku trzeba się zalogować.
Ja myślę, że to przez dywan lub wykładzinę :)dmac pisze:...
P.S. Za manewrowanie na placu - słaba trójka :D
A tu mała prezentacja filmowa firmy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b7FViVPrgDQ[/youtube]
a fachowa nazwa tego urządzenia, co zaprezentował Grzegorz, to timber handling, co googlowy tłumacz przetłumaczył jako manipulacja drewna? Hmm, dziwne te tłumaczenie
Ostatnio zmieniony 2014-01-26, 16:43 przez legosamigos, łącznie zmieniany 3 razy.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Nie wiem, skąd wychodzi to logowanie, ale tak jak pisałem drugi link z google, to już na 100% działa: http://lmgtfy.com/?q=SVETRUCK+TMF12-9+legosamigos pisze:Karol napisał/a:
noniusz napisał/a:
W Twoim linku trzeba się zalogować.
Dziwne, spróbuj tego: https://www.google.pl/url....59930103,d.ZGU
U mnie też wyskakuje strona z logowaniem
Ostatnio zmieniony 2014-01-26, 16:36 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
MOC zdecydowanie w Twoim stylu, gdybyś się nie podpisał to byłbym prawie pewien że Twój. Jak na dobrą markę po raz kolejny nie zawodzisz. Technicznie plan w swojej ocenie wykonałeś na 100 %, więc ja dodam tylko kilka uwag.
Najpierw przyczepie się do filmu (sorry że akurat u Ciebie), ale strasznie nie lubie jak dźwięk silników i pracy samej maszyny jest zastąpiony w całości muzyką, jakbym oglądał nieme kino. W naszych filmach to jednak maszyna powinna "mówić".
Pomimo podwójnych siłowników szczęki nie podnoszą się ponad własną kabinę, więc nie ma mowy o załadunku na auto. Są jednak tak ogromne że aż prosiło się o pokazanie jak dużo potrafią zabrać.
Podoba mi się zastosowanie mieszanki pneumatyki i PF (ciekawe kiedy ja pierwszy raz się na nią zdecyduję). Końcówka filmu jest świetna, ta scena z pomocną dłonią jest genialna.
Najpierw przyczepie się do filmu (sorry że akurat u Ciebie), ale strasznie nie lubie jak dźwięk silników i pracy samej maszyny jest zastąpiony w całości muzyką, jakbym oglądał nieme kino. W naszych filmach to jednak maszyna powinna "mówić".
Pomimo podwójnych siłowników szczęki nie podnoszą się ponad własną kabinę, więc nie ma mowy o załadunku na auto. Są jednak tak ogromne że aż prosiło się o pokazanie jak dużo potrafią zabrać.
Podoba mi się zastosowanie mieszanki pneumatyki i PF (ciekawe kiedy ja pierwszy raz się na nią zdecyduję). Końcówka filmu jest świetna, ta scena z pomocną dłonią jest genialna.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Szczerze pierwszy raz widzę taką nazwę, Log Stacker chyba znacznie popularniejsze określenie. Poza tym, unikałbym Googla jako tłumacza technicznych nazw - wymięka.legosamigos pisze:a fachowa nazwa tego urządzenia, co zaprezentował Grzegorz, to timber handling
Wracając do modelu i jego działania to ciekawa rzecz :)
Ostatnio zmieniony 2014-01-26, 18:36 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Tak na szybko to faktycznie można skojarzyć jako "łapania drewna". Tylko, że do tej pory jeśli chodzi własnie o chwytak do drewna to spotykałem się ze słówkiem "log", które tłumaczone jest jako kłoda, dłużyca natomiast "timber" jako drewno, ale w trochę innym znaczeniu niż log, tak jak patrzyłem po powiązaniach z innymi słówkami.Yeti pisze:"timber handling"- jakoś tak od razu mi się w głowie tłumaczy jako drewniana/drzewna przyczepność... Jak już to "Handler", ale "Log Stacker" lepiej pasuje.
Pozdrawiam