FAQ - www.bricklink.com

Składnica wiedzy

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#136 Post autor: Innos »

To jest znowuż opisane tu. W skrócie - ktoś zasłużony, kto ma na koncie wprowadzenie sporej liczby poprawnych spisów elementów czy trafnych poprawek może uzyskać taki status od administratora (na własny wniosek).
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
SzU
Posty: 67
Rejestracja: 2012-08-24, 08:57
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: SzU
Kontakt:

 

#137 Post autor: SzU »

Czy da się wyświetlić (i jesli tak to jak?) na liście zamówień pozycję "grand total" w jednej walucie?

Awatar użytkownika
prosperowiak
Posty: 39
Rejestracja: 2011-02-12, 18:38
Lokalizacja: no przecie nie z Marsa
brickshelf: prosperowiak

 

#138 Post autor: prosperowiak »

zaczynam zglebiac zamawianie klockow z wykorzystaniem wanted list. Szlo dobrze, poki klocki znajdowaly sie w polskich sklepach. Dodalem item: 75c18 w kolorze czarnym i wyskoczyl komunikat: Oops! There was a problem processing your request: The Part was not found in the reference catalog.

Przepraszam ale jestem zielony w te bierki! W ustawieniach mam, zeby szukal wszedzie nie tylko w polskich sklepach... moge prosic o lopatologiczne sugestie?

Awatar użytkownika
Hegemon
Posty: 275
Rejestracja: 2011-05-15, 19:47
Lokalizacja: Pyrlandia
brickshelf: Hegemon78
Kontakt:

 

#139 Post autor: Hegemon »

prosperowiak pisze:zaczynam zglebiac zamawianie klockow z wykorzystaniem wanted list. Szlo dobrze, poki klocki znajdowaly sie w polskich sklepach. Dodalem item: 75c18 w kolorze czarnym i wyskoczyl komunikat: Oops! There was a problem processing your request: The Part was not found in the reference catalog.

Przepraszam ale jestem zielony w te bierki! W ustawieniach mam, zeby szukal wszedzie nie tylko w polskich sklepach... moge prosic o lopatologiczne sugestie?
Może jakiś błąd zrobiłeś? Przedmiot znajduje się w katalogu i w tym kolorze jest dostępny w sprzedaży.

http://www.bricklink.com/search.asp?pg= ... archSort=P

Spróbuj wyszukać z katalogu i dopiero jak będziesz na tej części klikasz "(Add to My Wanted List)", potem ustawiasz kolor na czarny i dodajesz do wybranej "wanted list". Potem sobie już edytując listę zmieniasz wszystkie ustawienia.


edit:
Ewentualnie zerknij do ustawień wanted list. Tam są ustawienia przeszukiwania, waluty itp.

http://www.bricklink.com/wantedSettings.asp
Ostatnio zmieniony 2013-02-07, 17:09 przez Hegemon, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wiwat Krwawy Hegemon"

Moja kolekcja LEGO

Awatar użytkownika
prosperowiak
Posty: 39
Rejestracja: 2011-02-12, 18:38
Lokalizacja: no przecie nie z Marsa
brickshelf: prosperowiak

 

#140 Post autor: prosperowiak »

Hegemon pisze:Spróbuj wyszukać z katalogu i dopiero jak będziesz na tej części klikasz "(Add to My Wanted List)"
dziekuje, ta droga zadzialalo!

Awatar użytkownika
Seba_wse
Posty: 151
Rejestracja: 2011-06-30, 21:47
Lokalizacja: Kraina Gryfitów

#141 Post autor: Seba_wse »

Mam dwa pytania:

1. Kupuję płacąc przez paypal u sprzedawcy który ma tylko 39 komentarzy (wszystkie pozytywne), załóżmy, że towar nie dochodzi i sprzedawca się głupio tłumaczy lub milczy, rozumiem, że paypal zwróci mi pieniądze?

2. Sprzedawca nie zawarł informacji ani w store terms ani przy cenie produktu, czy VAT jest wliczony czy nie, więc rozumiem, że podaje ceny brutto? Jak to sprawdzić, żeby potem nie było zonka. Czy po prostu jak jest cena i brak informacji w store terms czy splash o dodatkowym podatku jaki trzeba doliczyć, to po prostu cena w sklepie jest ceną brutto sprzedaży i już?

Jetboy

#142 Post autor: Jetboy »

Seba_wse pisze:Mam dwa pytania:

1. Kupuję płacąc przez paypal u sprzedawcy który ma tylko 39 komentarzy (wszystkie pozytywne), załóżmy, że towar nie dochodzi i sprzedawca się głupio tłumaczy lub milczy, rozumiem, że paypal zwróci mi pieniądze?
Możesz wtedy złożyć procedure rekalamcji w PayPal. Masz duże szanse że dostaniesz zwrot kasy. Sprzedawca ma AŻ 39 pozytywnych komentarzy 100% pozytywnych, czemu miałby nagle się zbiesić i nie wysłać towaru?
2. Sprzedawca nie zawarł informacji ani w store terms ani przy cenie produktu, czy VAT jest wliczony czy nie, więc rozumiem, że podaje ceny brutto? Jak to sprawdzić, żeby potem nie było zonka. Czy po prostu jak jest cena i brak informacji w store terms czy splash o dodatkowym podatku jaki trzeba doliczyć, to po prostu cena w sklepie jest ceną brutto sprzedaży i już?
Jeśłi w Europie to możesz założyć że cena jest z VAT, jeśli w Stanach, to możesz założyć że bez VAT, ale czy nie prościej zapytać sprzedawce? Wtedy:
a. będziesz w 100% pewny jakie te ceny są.
b. sprawdzisz czy żyje / jak szybko odpowiada.

Awatar użytkownika
Seba_wse
Posty: 151
Rejestracja: 2011-06-30, 21:47
Lokalizacja: Kraina Gryfitów

#143 Post autor: Seba_wse »

ok, thx, w międzyczasie wysłałem zapytanie o ten VAT, zobaczymy co powie.

--- EDYTA

Odpowiedział pół godziny temu, że jest prywatnym sprzedawcą i wszystko jest w cenie.
Czyli chyba warto zaryzykować, najwyżej się będę boxował z paypalem.
Sklep z Holandii, jak byłem tam ostatnio, to ludzie albo mają się dobrze, tak dobrze, że każde źdźbło trawy jest docięte co do milimetra... albo handlują prochami...
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 14:55 przez Seba_wse, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#144 Post autor: Szerszen »

Paypal generalnie w sporach bierze stronę klienta.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Seba_wse
Posty: 151
Rejestracja: 2011-06-30, 21:47
Lokalizacja: Kraina Gryfitów

#145 Post autor: Seba_wse »

Dziękuję za pomoc, właśnie finalizuję transakcję, tj. zapłaciłem paypalem. W międzyczasie Paul otrzymał kolejne pozytywne komentarze, ma ich już 44. Mam nadzieję, że też będę w tym gronie pozytywnie komentujących, zapłaciłem 630zł:)
Rodowity holender, przynajmniej z nazwiska, więc chyba nie będzie problemów...
----edyta
W dniu zapłaty przesyłka wyszła od Paul'a. Jutro lub w piątek powinienem wiedzieć co w niej jest:)
Ostatnio zmieniony 2013-02-13, 11:41 przez Seba_wse, łącznie zmieniany 1 raz.

Hippotam

#146 Post autor: Hippotam »

Chcę założyć swój sklepik na BL żeby upłynnić trochę niepotrzebnych skarbów. Czy ktoś ze sprzedających byłby tak miły i opowiedział czy są jakieś ważne kwestie które mogą umknąć początkującemu? Np, jakie waluty zaaoceptować a jakie nie? Jaką formę przyjmowania płatności wybrać?

Awatar użytkownika
Aurimax
VIP
Posty: 255
Rejestracja: 2005-02-14, 21:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
brickshelf: Aurimax
Kontakt:

 

#147 Post autor: Aurimax »

Najważniejsze to segregacja/logistyka.
Co do walut to albo tylko PLN albo kilka najwazniejszych czyli USD, Eur, Pound, itc.
Jeżeli uznasz, że Paypal wchodzi w rachubę to wszystko jedno jakie waluty przyjmiesz, bo i tak będziesz musiał przewalutować na PLNy. No i IBAN :)
Cudów nie ma, jeżeli obroty nie będą regularne i duże to możesz sobie darować rejestracje firmy.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#148 Post autor: Bricksley »

Mam takie pytanko a raczej problem z hasłem do konta. Nie wiem czy pamiętacie, ale jakiś czas temu (zaraz się pewnie okaże, że z rok już minął) BL miał małe problemy w ogóle z działaniem i jakoś tak wtedy przestało działać zapamiętywanie haseł. Od tamtej pory jak wpisywałem swoje dotychczasowe hasło to pod okienkiem logowania wyrzucało na czerwono komunikat o błędnym haśle, natomiast wyglądało na to, że jestem zalogowany. Próbowałem zmieniać hasło, ale bez skutku. Więc odpuściłem. Jako, że klocków potrzebuję dziś jeszcze raz zająłem się hasłem, zresetowałem i zalogowałem się na tymczasowe, które przyszło od serwisu bl, niestety hasła dalej nie mogę zmienić, gry wpisuje nowe, potwierdzam je to podczas ładowania następnego okna wyrzuca taki komunikat:

Kod: Zaznacz cały

An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator.
. Jako, że klocków potrzebuję to zakupy zrobiłem na tymczasowym haśle i w tej chwili czekam na invoice. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#149 Post autor: V1 »

Spotkał się ktoś z takim problemem?
Nie, ale:
Please contact the system administrator.
:)
\/1 ______________

Awatar użytkownika
benny80
Posty: 162
Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
Lokalizacja: Katowice
brickshelf: benny80
Kontakt:

 

#150 Post autor: benny80 »

Proszę o pomoc, bo coś nie mogę znaleźć: Zamówienie "otwarte"

Tzn, złożyłem zamówienie, napisałem notkę, by sprzedawca zostawił je otwarte do wtorku. Jeszcze nie odpowiedział..

Niemniej mam teraz mam zagwozdkę, czyli jak mam dodawać kolejne elementy do tegoż zamówienia? W orders placed na tym zamówieniu nie widzę żadnej opcji ku temu?
Pozdrawiam! B. ;)
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD

ODPOWIEDZ