[MOC] STAR 844

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#31 Post autor: Sariel »

Mylisz się. W aktualnej wersji regulaminu ograniczona jest tylko liczba silników napędowych, nie ogólna.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#32 Post autor: Maciej Drwięga »

Sariel pisze:Mylisz się. W aktualnej wersji regulaminu ograniczona jest tylko liczba silników napędowych, nie ogólna.
Prawda :) I zawsze tak było.
smyk pisze:Pogadanka czy przejażdżka?
Pogadanka z przejażdżką. Może gdzieś okolice mostu świętokrzyskiego nad Ściekiem ? Tam jest sporo miejsca a jak pogoda dopisze, to i zdjęcia wyjdą ładnie...
Aro_kal ? Pixel ?
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#33 Post autor: aro_kal »

UWAGA!!

Mnóstwo nowych zdjęć w galerii - wszystkie podzespoły z osobna pofotografowane.

Kilka linków:
http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1645.jpg http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1644.jpg http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1650.jpg http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1654.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1648.jpg http://www.brickshelf.com/gallery/aro-kal/Truck/dscf1657.jpg


PS. W każdej niemal chwili w sobotę powinienem móc się spotkać, a jak nie będę mógł to i tak będę. O ile od Twojego mostu i ścieku nie będzie "wary" :mruga:.
Ostatnio zmieniony 2007-04-12, 08:32 przez aro_kal, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#34 Post autor: smyk »

Też myślałem o sesji plenerowej. Wolałbym niedzielę, ale w sobotę też mogę spróbować wykombinować trochę czasu, tylko że lusterek do tego czasu nie zdążę zrobić.

(Ps. rzeczywiście można wyodrębnić nowy temat, lub przenieść się na PW)
Ostatnio zmieniony 2007-04-12, 07:08 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pitrek02
Posty: 880
Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
brickshelf: pitrek02

 

#35 Post autor: pitrek02 »

Może zorganizować pierwszy w plenerze klasyfikowany start ?? Bo chętnie bym przyjechał, ale nie wiem czy na sam trening się opłaca.
Odnośnie toru:
- Nie może być mokro, bo piasek będzie się kleił i może wejść między zębatki ;/ ,
- z publicznością się obejdzie, ale co z fankami :mruga: .
- Mozę być problem z przyczepnością :mruga:
No to na tyle !!
Ostatnio zmieniony 2007-04-12, 11:09 przez pitrek02, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
brickshelf: pixel

 

#36 Post autor: pixel »

Maciej Drwięga,
ja zawsze chetnie ale nie zawsze moge
niestety w kazdy weekend mam zajecia (w soboty do 19) :(
z tego powodu niedziela mi bardziej pasuje
szczegolnie jesli ma to byc w plenerze

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#37 Post autor: aro_kal »

Ha - wreszcie mam słońce w pokoju. Oto i FILM z udziałem mojego stara i z większymi przeszkodami. UWAGA - film ma 11 MB.

Dlaczego teraz pokonuje takie przeszkody? Ano dlatego, że usunąłem pył zalegający główną oś. Pył ten był sproszkowanym plastikiem z dużych zatyczek. Dodatkowo jedną dużą zatyczkę zastąpiłem dwiema małymi z ząbkami. razem są sporo mniejsze niż duża zatyczka i tym samym zyskałem sporo luzu na tej ośce i mniejsze opory. Niestety pojawił się inny problem - otóż silnik napędzający przednią oś jest sporo mocniejszy niż ten drugi. Musiałem zmienić konstrukcje mostu, tak by nie przeskakiwał (tak często jak to robił po czyszczeniu). Cały czas ślimak zeskakuje z dużego koła dyferencjału ... Prace naprawcze w toku ... wczoraj do 1:30 trwały :mruga: Wprowadziłem pewne zmiany, które póki co sprawdzają się.

Ale uparłem się - ja to dopieszczę :-)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#38 Post autor: smyk »

Na różnicę mocy poszczególnych silników też sumator pomaga. :whoeva:

Filmik robi wrażenie - ładne firanki ;)
Ostatnio zmieniony 2007-04-12, 16:45 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
brickshelf: pixel

 

#39 Post autor: pixel »

smyk,
bo sumator jest dobry na wszystko :D

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#40 Post autor: Sariel »

Głupio mi z tym wyskakiwać, ale może w ktoś by go pokazał? Czytam o sumatorze dwudziesty czy trzydziesty raz, a żadnego schematu nigdzie ani śladu.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#41 Post autor: smyk »

pixel pisze: looknij tu
Obrazek
Smaczny schemacik, wystarczyło przejrzeć posty Pixela :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#42 Post autor: Sariel »

Dzieki, bardzo pomyslowe :)

Mam jeszcze jedno pytanie: czy ktoś próbował (z sukcesem) zastosować sumator na dwustopniowej skrzyni biegów? Eksperymentowałem wcześniej z takim rozwiązaniem żeby uniknąć napędzania tej grupy zębatek która nie jest używana na danym biegu, i w ten sposób zmiejszyć opory skrzyni. Działało to dobrze dopóki opór przekazywany z dyferencjału sumatora dalej nie przekracza pewnej wartości, powyżej niej cały napęd przechodzi na nieużywane zębatki.
Ostatnio zmieniony 2007-04-13, 10:34 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#43 Post autor: aro_kal »

Oj zbaczamy z tematu :mruga:.

Mam właśnie mniej pracy w pracy i znalazłem w sobie chęć by odpowiedzieć na wszystkie pytania jakie do tej pory mi zadano, lub ustosunkować się do wszystkich wątpliwości.
JA bym sie o te kardany w mostach obawial... Zreszta co ja gadam? Sam mam przy 4 kolach przeguby teraz po zerznieciu zwrotnic od Macka ;)
Nie obawiam się ich w ogóle. Ugięcie kardana 45 stopni jest jego wartością praktycznie maksymalną. Później zaczynają zbyt duże siły działać na krzyżowy łącznik. W moim moście kardany ugięte są pod kątem ok. 20 stopni - czyli niewielkim.
Dyfry. Wada czy zaleta? Tu jest kwestia sporna, ja na ten przyklad mysle czy na przodzi u siebie nie upchnac teraz dyfra, ale to psuje efekt. W moim poprzednim modelu (tez 844) mialem 2 dyfry i nie chcial po glanie przejechac nawet...
Ja mam w obu osiach i nie mam zamiaru z nich zrezygnować. Przy tak szerokich kołach opory koła wewnętrznego w czasie skrętu byłyby olbrzymie (jak wiemy, bez dyferencjału musi się ono nieco ślizgać w miejscu). Przy dobrym zawieszeniu (a takie ma mój star - tak mi się wydaje) zawsze 4 koła dotykają podłoża. Przy wielkich przeszkodach mogłyby to być jedynie 3 koła, co i tak wystarczy.
Jak jest ze skokiem zawiasu? Testowales go na wiekszych przeszkodach? Jest stabilny? Nie ma problemow z przeskakujacymi zebatkami?
Skok zawieszenia jest duży co widać na zdjęciu i filmie. Zębatki przeskakują ale tylko ślimacznica na dyfrze. Wczoraj, gdy siłowo wzmocniłem ten element, okazało się, że gdy nie przeskoczą, zębatka satelitarna w dyfrze umrze ... no i umarła. Zatem z dwojga złego wolę gdy ślimacznica ześlizgnie się z dyferencjału.

Obrazek

Ośka ze ślimacznicą wsparta jest tylko na końcach. 4 kropki długości są bez podparcia i ugina się ku górze przy dużych siłach - jednak siły muszę być naprawdę duże.
Zawieszenie i napęd wygląda na proste i wytrzymałe.
Oj nie jest :mruga:. Jak na mosty, w których mieszczą się amortyzatory, zębatki, dyferencjał i wahacze, jest to bardzo skomplikowana konstrukcja, która wymagała około 5 dni myślenia (po jakieś 4-5 godzin dziennie). Nie zapominaj, że same koła mają po 4 kropki szerokości - razem zabierają mi 8 kropek z 24 dopuszczalnych w przypadku ciężarówki trialowej. Dodatkowo wahacze zabierają kolejne 8 - zostaje Ci 8 kropek na pozostałe elementy.
Jak spisują się obie osie skrętne na przeszkodach?
GENIALNIE !!
To jest coś co pomaga starowi pokonywać większe przeszkody. Poza tym silnik wprost skręca koła poprzez maleńką zębatkę - jako, że jest to dość słabe przełożenie i nie pozwala na pełen skręt kół, potrzebne są dwie osie skrętne, by promień skrętu był niewielki.
Ostatnio zmieniony 2007-04-13, 12:22 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

todu

#44 Post autor: todu »

Dlaczego najwięcej postów pojawia się wtedy, kiedy ja mam najmniej czasu? Jest na to jakieś prawo Murphy'ego? :))

Fajna konstrukcja, zwłaszcza mosty wyglądają ciekawie. I tu mam jedno pytanie, bo głupieję już. Tutaj doskonale widać, że jest to zawieszenie kolebkowe. Jednak gdy widzę tą konstrukcję, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wachacze też mogą się uginać względem mostu. Mogą, czy nie mogą?


Aha, i małe sprostowanie:
Pietruch_15 pisze:Taki element po nagrzaniu, odcina dopływ prądu do silnika
Nie tak. Tak by było, gdyby termistor był połączony ze szczotkami szeregowo, a przy wzroście temperatury rosłaby jego rezystancja (i rezystancja całego silnika). A jest podłączony równolegle, gdy temperatura rośnie, jego opór maleje i prąd przepływa mniej przez szczotki, a bardziej przez termistor. Czyba wyraziłem sie zrozumiale? Sam nie wiem.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#45 Post autor: Maciej Drwięga »

aro_kal pisze:Później zaczynają zbyt duże siły działać na krzyżowy łącznik.
Jeśli już, to ciężej obrócić oś z mocno zgiętym kardanem... a to podowuje łamanie końcówek tegoz pożytecznego klocka. Oczywiście można je wzmacniać, jednak to zwiększa drastycznie wielkość całego rozwiązania :( Nie widziałem jeszcze przegubu kardana połamanego na krzyżaku, mam za to kilkanaście z pękniętym mocowaniem osi).
aro_kal pisze:8 kropek z 24 dopuszczalnych w przypadku ciężarówki trialowej
25 o ile dobrze pamiętam :)
todu pisze:Dlaczego najwięcej postów pojawia się wtedy, kiedy ja mam najmniej czasu?
Normalne. Niestety.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

ODPOWIEDZ