[WIP] Bitwy morskie

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

[WIP] Bitwy morskie

#1 Post autor: Szerszen »

W 2004 roku, wydawnictwo WizKids wypuściło na rynek grę bitewną Pirates CSG (Constructible Strategy Game). W dużym uproszczeniu polegała ona na budowaniu flot ze statków różnych nacji, zaopatrywaniu ich w odpowiednią załogę i... oczywiście zdobywanie łupów w postaci skarbów, zarówno przekopując mozolnie wyspy, jak i atakując, wiozące takie skarby, statki przeciwników. Niestety WizKids zaprzestało dalszego rozwijania gry, która powoli odchodzi w zapomnienie.

Zainspirowany tą grą, którą swego czasu bardzo lubiłem i "uzbrojony" w zasady BrikWars, postanowiłem stworzyć grę bitewną w klimatach pirackich, z użyciem klocków LEGO.

...i w ten sposób zaczynam nowy projekt. Pewnie zanim go skończę sporo wody upłynie, ale jeśli ktoś jest chętny do pomocy, to jak to mawiają - co dwie głowy to nie jedna.

Aktualny postęp projektu będzie się pojawiał zarówno tu jak i na mojej stronie, w dziale:
http://lego.netla.pl/content/piraci-mor ... ra-bitewna
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 00:07 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Mutran
Posty: 195
Rejestracja: 2014-03-16, 16:44
Lokalizacja: Gostyń/Poznań
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#2 Post autor: Mutran »

Jesteś niesamowity :D
Najpierw BrickWars, teraz to.
Zaraz jeszcze jakąś grę karcianą z Lego sklecisz w wolnej chwili :)


Co do tematu, gdy wpadnę na jakiś pomysł na pewno się nim podzielę.
"Knowledge through... disintegration."
bacon pisze:Skończysz na Hero Factory i Bioniclach :)
Dark side of LugPol :D

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#3 Post autor: Szerszen »

Karcianki wymagają jednak kart... Niewątpliwie dałoby się coś sklecić, bo LEGO wypuściło i karty do Ninjago, z różnymi cechami i do Chimy, a co IMHO najistotniejsze, była też pełna talia 52 kart, utrzymana w konwencji Heroica - a z taką talią można naprawdę wiele rzeczy zrobić i gier wymyślić - zwłaszcza w połączeniu z kostką i klockami.

Niemniej, dziękuję za uznanie ;-)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Johan
VIP
Posty: 916
Rejestracja: 2013-05-28, 08:46
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Brak
Kontakt:

 

#4 Post autor: Johan »

Pamiętam tę grę, kiedyś był taki sklep z planszówkami w LANDzie, Gryf się nazywał, jak w podstawówce byłem to tam biegałem i zdarzyło mi się widzieć grających w Piratów...
Nie moje klimaty, ale chętnie zagram jak coś sklecisz ;)

Awatar użytkownika
Qlczas
Posty: 129
Rejestracja: 2012-05-10, 13:17
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Qlczas
Kontakt:

 

#5 Post autor: Qlczas »

Gra wygląda ciekawie (oryginalna w sensie) - chociaż te figurki trochę biedne. Nie to co rozmach Warhammera.
Ale ciekawa opcja, że jest też wersja komputerowa. Pytanie jak z mechaniką :)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#6 Post autor: 3dom »

No no, kolejny ciekawy projekt się szykuje. Trzymam kciuki za powodzenie i będę się bacznie przygladal ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#7 Post autor: Kocur »

za namową Szerszenia i z powodu rozpoczęcia tej dyskusji w temacie [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=346285#346285][MOC] Drakkar XS[/url], przenosimy temat tutaj i tu będziemy dalej rozprawiać o flocie.

Pisałeś Szerszeniu że skupiamy się na piratach. Czy interes bedzie w bitwie morskiej czy również fortecach przy brzegu?

Jakoś niesamowicie mi sie to kojarzy z grą Sid Meier Pirates, do której regularnie wracam. Zdecydowanie jest porywająca :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#8 Post autor: Szerszen »

Wbrew pozorom to, co zrobiło swego czasu Wizkids właśnie tak smakowało... jak "Piraci", tylko przeniesieni na stół bitewny. Były wyspy, skarby, w pewnym momencie również morskie potwory.

Projekt jest otwarty, a jedyne zastrzeżenie, któego chciałbym się trzymać to skala minifig. W ten sposób na relatywnie niewielkiej powierzchni będzie można toczyć moreksie bitwy tudzież pływać po przygody - misja "znajdź właściwy kufer" i dostarcz gubernatorowi, może być ekscytująca, gdy szukają wszyscy.

Właśnie skala stateczku jaki zrobiłeś wydaje mi się najbardziej odpowiednia, oczywiście plus minus... bo mogą być i większe statki i szersze...

To, co mi się na ten czas wykluło, to przeniesienie ich "statystyk" poza planszę na płytki. Groszki doskonale spełnią rolę znaczników, a właściwą płytkę można powiązać z właściwym statkiem np. kombinacją kolorów nadbudówki albo podstawy masztu, bo znowu na pełnoprawne bandery, te statki są "ciut" za małe.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#9 Post autor: Kocur »

akurat kolorami można pięknie pograć - na przyklad:

HMS Victory
na pierwszy rzut oka wygląda jak kombinacja czarnych: Brick, Modified 1 x 1 with Studs on 2 Sides i żółtych Tile, Modified 1 x 2 Grille with Bottom Groove

najwazniejsze pytanie to czy chcesz miec to w skali do mikrofiga (czyli załoga liczy conajmniej 4-6 takich figurek) czy jednak mniejsze, czyli 1 mikrofig na siłę wepchnięty jako kapitan? :)
drugie najwazniejsze - czy na 1 stud szerokie czy na 2? w sensie pokładu.
Ostatnio zmieniony 2014-12-23, 14:33 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#10 Post autor: Szerszen »

Powiem tak, mikrofigi bym generalnie darował - statki na skalę microfiga, przy obsadzie fregaty byłyby po prostu zbyt duże IMHO. Obsadę załogi, ilość dział etc... widziałbym raczej jako "płytkę statystyk" poza planszą.

Statki mogą mieć różne rozmiary ale maksymalnie na 3 study szerokości i chyba raczej nie dłuższe niż 9 studów długości w podstawie.

Popełniłem krótki tekst i "model na szybko" w LDD aby zobrazować o co mi chodzi:
http://klocki.netla.pl/content/karta-cech-statk%C3%B3w
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 884
Rejestracja: 2014-11-30, 19:15
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Kocur

 

#11 Post autor: Kocur »

Okej, wiem co robić, wrócę z gotowymi projektami :)
Ride the wind, take on your destiny
You gotta get much higher
Fly your flight, get over society
The world is by far much bigger!
- Samael

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#12 Post autor: SERVATOR »

Robi się coraz ciekawiej....
Ta konstrukcja na blogu przy tym żaglu byłaby strasznie niestabilna.
Nie znam się na statkach mórz południowych (i w sumie innych też nie) więc chciałbym wiedzieć jak mają się do siebie jednostki małe od największych?
Ile w oryginalnej grze występuje typów/rozmiarów takich statków?

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#13 Post autor: Szerszen »

Głównych typów około 4 ale różniły się konfiguracją wewnętrzną.

Statek jest jedynie modelem poglądowym, aby zademonstrować zasadę flagi i karty statku.
Ostatnio zmieniony 2014-12-23, 21:35 przez Szerszen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#14 Post autor: Szerszen »

Zmieniłem temat ... piraci mnie zbyt ograniczali ;-)

A na serio... skoro mi już wyszedł Karwe (w końcu), to łatwiej jest mi zunifikować system i dostosować do ogólnych możliwości, tak aby dało radę zarówno bawić się trałowcami jak i tratwami.

Na stronie, zostały przeformatowane zasady i rozwinięte. Udało mi się opracować chyba przyzwoity system "wartości punktowej statku", z jednej strony trzymający uzależnienie siły od wielkości jednostki, z drugiej pozwalający na różnorodność w pewnych granicach i indywidualizm.

Walka... się robi, ale nie wiem czy dam radę dziś ją spisać.
dobrą informacją jest to, że udało mi się "oderwać" od kopiowania zasad Wizkida, "złą" że pewne elementy bedą inspirowane BrikWarsami.

Jestem też zadowolony, że udało mi się odejść od sztywnego dzielenia statków na typy.

Akutalna część zasad:
http://klocki.netla.pl/content/karta-cech-statk%C3%B3w
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Ex3qtor
Posty: 481
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: X3qtor

 

#15 Post autor: Ex3qtor »

Tak na szybko przejrzałem i tak jak teraz to opisujesz, to coraz bardziej przypmina mi taki tytuł planszówkowy "Srebrna flota" - motywem przewodnim był przewóz srebra przez Hiszpanów przez Karaiby (bo jak napisano w instrukcji - jak wypłyna na pełny Atlantyk, to byli już nie do namierzenia:). Jako strona przeciwna byli a jakże Anglicy, a gdzies pośrodku kilka flot pirackich.
Generalnie tytuł wydawał się spoko, ale niestety nie miałem szans w to zgarać, ze względu na "ogrom" tytułu.
Szczególnie to określanie siły statków za pomoca osobnej płytki i znaczników jest podobne - tam było coś takiego jak karty okrętów, na których oznaczało się wszystko - ilość dział, załogę wytrzymałość itd. itp.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

ODPOWIEDZ