Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2007 Wpisy: 2529 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-11, 14:11 [MOC] Goła baba przedstawia: FSO 1100 Coupe
Prototyp samochodu osobowego o sportowym wyglądzie.
Podwozie, zawieszenie i silnik wzięto z produkowanej w FSO Zastawy 1100p, inspiracją kształtu nadwozia prawdopodobnie był zaprezentowany w 1972 roku jako concept car Lotus Esprit.
Silnik i napęd z przodu, choć różne źródła różnie podają. Lecz skoro Zastawa i Duży Fiat (z którego także użyto części) miały silnik z przodu, wierzę, że i Coupe miało tak samo (przeciwnie do Esprita). 4 miejsca, przy czym z tyłu było ciasno.
Podobno auto zostało zbudowane na pokaz na 30-lecie PRL - wkrótce po prezentacji w 1974 roku słuch po nim zaginął.
Zbudowano jeden egzemplarz w kolorze żółtym.
Pewnego dnia miałem dosyć dużych, skomplikowanych maszyn i zastanawiałem się, czy znajdę coś, czego czas budowy będę mógł liczyć nie w miesiącach, ale najwyżej w dniach.
Przeglądałem zdjęcia pojazdów, które czekają w kolejce i jeden po drugim odrzucałem. W jednym nie wiedziałem jak zrobić błotniki, w owym - kabinę, w innym - chłodnicę, a do następnego nie ma kolorów.
Zaraz zaraz... cofnąłem się o kilka pozycji... brzydki, bo brzydki, ale w sumie można by spróbować...
Włączyłem coś ostrego do słuchania, wysypałem garść skosów i płytek i straciłem rachubę czasu.
Kiedy stwierdziłem, że żółciutki polski Lotus jest gotowy, spojrzałem na zegarek. Minęły raptem 2 godziny!
Tak powstało autko, które zaraz zobaczycie. Oczywiście następnego dnia zmieniłem to i owo, trzeciego dnia wmontowałem deskę rozdzielczą z kierownicą i fotele (5 razy zmieniając ich kolor), a siódmego dokleiłem wloty powietrza w słupkach, ale to nie zmienia faktu, że budowa samej 'istoty rzeczy' trwała - ku mej radości - 120 minut. Oczywiście było o tyle łatwiej, że konstrukcję błotników i dołu przećwiczyłem w Polonezie, zaś maska była banalna dzięki łukom 1x4.
Nic szczególnego tu nie ma - legowy FSO 1100 Coupe wygląda tak:
Ludzik - używając fachowej terminologii - to goła baba custom ?
Gdyby był w innym kolorze, mógłby udawać Lotusa Esprita (w tej skali byłyby niemal identyczne), ale nie mam ochoty na drugie takie brzydactwo :)
Dziękuję za uwagę.
_________________ \/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2014-04-11, 15:14, w całości zmieniany 4 razy
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2005 Wpisy: 146 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-04-11, 23:11
Nie dałbyś rady zmienić tylnych świateł tak aby płytki z których są zmontowane zamocować prostopadle? Chodzi o to, że jak patrzymy z boku na oryginał, to nie widać w ogóle tylnych świateł, a po postawieniu pionowo byłoby widać jedynie tyle, co grubość kafla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum