Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: eric trax
2020-01-06, 18:30
[MOC] Ursus C360 3P
Autor Wiadomość
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1625
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 16:15   [MOC] Ursus C360 3P

Przebrnąłem przez tworzenie filmu i robienie zdjęć więc pora na wątek :)

Historia Pierwowzoru

Ursus C-360-3P to średni ciągnik rolniczy produkowany w latach 1981–1993 na rynek krajowy, a do 1995 roku na rynki zagraniczne w Zakładach Mechanicznych Ursus w Warszawie. Główna różnica między ciągnikami Ursus C-360 a C-360-3P polegała na zamontowaniu w Ursus C-360-3P postlicencyjnego silnika MF PERKINS – AD3.152UR posiadającego trzy cylindry i moc 47,5 KM (C-360 miał 52 KM). Silnik ten charakteryzował się mniejszym zużyciem paliwa, obniżonym poziomem hałasu oraz mniejszym zadymieniem spalin. W pierwszych egzemplarzach montowane były oryginalne silniki wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, które wyróżniały się zastosowanymi w nich śrubami w układzie calowym. Silniki produkcji brytyjskiej wykazywały się dłuższą żywotnością niż te wyprodukowane w kraju. Również tarcze sprzęgłowe różniły się od tych zamontowanych w Ursusach C-360, a także wałki sprzęgłowe, które musiały być nieco dłuższe. Ursus C-360-3P mimo upływu lat nadal jest bardzo cenionym ciągnikiem na polskiej wsi.



Od dawna chodziło za mną stworzenie ciągnika rolniczego, który byłby w pełni zdalnie sterowany. Wybór padł na Ursusa C360. Tak jak trzydziestka to kawał polskiej rolniczej myśli technicznej. Dzięki swoim proporcjom umożliwiał zbudowanie go na PFach. Dodatkowo chciałem użyć naciągniętych kół PP o których wcześniej była mowa w jednym z wątków w dziale technic. Nie wszystkie założenia mechaniczne udało się zrealizować mimo to wygląd modelu przekroczył moje początkowe oczekiwania więc umieściłem go tutaj.



Napęd:

Ciągnik napędzany jest silnikiem XL z przełożeniem 1:12.6 na koła. Składa się na nie dyferencjał nowego typu i dwie pary zębatek z8 i z24 na stronę. Daje to bardzo dobrą moc oraz realnie wyglądającą prędkość dzięki której bardzo dokładnie można sterować maszyną. Ponadto moc przekazywana na koła pozwala przeciągać naprawdę duże przedmioty (np krzesło po podłodze z paneli). Jest to jakby efektem ubocznym zastosowanych przełożeń nie mniej jest też bardzo dużą zaletą modelu.

Skręt:

Tutaj głównym założeniem było oddanie realnego wyglądu i sposobu działania systemu skrętu. Myślę, że udało się to zrobić całkiem zgrabnie. Niestety koniecznym było usunięcie mostu wahliwego. Ten przegub generował bardzo duże luzy, które przekładały się na sterowanie maszyną. Po tym zabiegu model skręca bardzo dobrze. Promień skrętu oddany jest bardzo realnie. Koniecznym było zastosowanie zębatek z12 które ocierając o wewnętrzny ranty przednich felg zapobiegają rozjeżdżaniu się przednich kół. Szczerze przyznam, że zniwelowanie tego efektu spędzało mi sen z powiek. Pomysł dość prosty a zarazem dający zadowalające efekty i nie rzucający się nadto w oczy. Sam mechanizm poruszania cięgłem udało się schować w lewej części kabiny. To proste przełożenie ślimaka osadzonego na osi silnika który porusza rackiem a zarazem cięgłem biegnącym wzdłuż przedniej części silnika.

Mechanizmy:

Nie ma ich wiele ale udało się oddać dwa najważniejsze. Trzypunktowy Układ Zawieszenia sterowany jest silnikiem M umieszczonym w tylnej części maski który przez kardany przekazuje napęd na mały siłownik śrubowy. Sam układ to mechaniczne odzwierciedlenie pierwowzoru. Ne wygląda typowo jak model team jednak tutaj wygrała funkcjonalność. Zastosowanie elementów technic pozwoliło na spore wzmocnienie układu. Jak na swoją wielkość podnosi naprawdę duże elementy takie jak pług użyty do prezentacji i o wiele cięższe.

Oprócz tego założenia podczas budowy obejmowały Wał Odbioru Mocy. Miał być załączany z kabiny jednak brak miejsca zmusił mnie do poprowadzenia jego napędu bezpośrednio z dyferencjału dlatego działa cały czas. To niestety minus. Natomiast jego prędkość obrotowa jest odpowiednia i wygląda to całkiem fajnie.

Problemy, problemy…

Zdecydowanie ilość miejsca potrzebnego do umieszczenia elementów. Cały problem polegał na umieszczeniu pojemnika na baterie w przedniej części maski, który zabierał połowę dostępnego miejsca. Zmusiło mnie to do przeniesienia jednej z wież PF i silnika skrętu do kabiny. Starczyło jednak miejsca na kolejną wieżę PF i silnik sterujący TUZ.




No i oczywiście krótki filmik: http://youtu.be/ty4VpEzXR7o



Za pomoc dziękuje Longerowi i Żbikowi. Oczywiście czekam na wasze opinie :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2014-05-03, 18:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
 
makorol 


Wiek: 26
Dołączył: 20 Lis 2004
Wpisy: 666
Skąd: Bystrzyca / Wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 16:34   

Gdy zobaczyłem zdjęcie, pomyślałem, że to typowy model team - swoją drogą bardzo ładny. Ale po chwili dojrzałem fragment silnika PF. WOW! Ciągniki rolnicze przez swój kształt zawsze wydawały mi się trudne do zmotoryzowania tak, żeby nic nie było widoczne. Tobie świetnie się to udało. Model jest niesamowicie ładny, a do tego bardzo dobrze działa. Gratuluję!
_________________
Pozdrawiam, Makorol.
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5271
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-02, 16:35   

Chlapacze pod przednimi błotnikami są fe.
_________________
m1longer.com
 
 
 
ManiekManiak 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2008
Wpisy: 814
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-05-02, 17:26   

Świetna sześćdziesiątka, Dziadek ma żółtą, ujeżdżam przy każdej okazji. Druknę mu zdjęcie, pewnie nie pozna że to klocki:)
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2880
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-02, 18:12   

eric trax napisał/a:
Chlapacze pod przednimi błotnikami są fe.
No fe.

Ogólnie mistrzostwo wsi polskiej! :) Ciężko uwierzyć, że model prócz MT wyglądu także działa. Masz talent. Uchwycone cechy charakterystyczne. Pięknota.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1625
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-02, 18:14   

Wiecie kiedy się obudzić zamiast wcześniej napisać :D Mi się podobają, o! :D
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2529
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-02, 18:26   

Niesamowity!
Strasznie mi się podoba.
Alusiowi też się podoba. I mówi że jest strasznie duży, taki jak nasz kot.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3404
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-02, 18:39   

[Nic nie powiem bo zbieram szczękę z podłogi]
 
 
 
Thietmaier 

Wiek: 24
Dołączył: 30 Sty 2014
Wpisy: 71
Skąd: Biala Podlaska
Wysłany: 2014-05-02, 21:16   

Nooo, miażdżysz panie. Jeraca Ursus był fajny, bo idealnie odwzorowany. Ale Twój jest chyba lepszy, bo w mniejszej skali zmieściłeś jeszcze funkcje. Podziwiam Cię!
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-02, 21:32   

Widziałem już wcześniej Twój model i nie mogłem się doczekać prezentacji. Powiem krótko, jesteś mistrzem w budowaniu maszyn rolniczych. Bardzo mi się podoba, jak zadbałeś o kształt silnika i nawet taki drobiazg, jak skrzynka na narzędzia. Nie chcesz go przypadkiem sprzedać? :D

eric trax napisał/a:
...Od dawna chodziło za mną stworzenie ciągnika rolniczego, który byłby w pełni zdalnie sterowany...


Myślę, że piosenka Blendersów idealnie pasuje do Twojego ciągnika (no może poza kolorem :) ), a szczególnie słowa "...zawsze chciałem mieć takie coś..."
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-02, 21:40   

Na cuusoo z nim! Znaczy na idee...
Ma duże szanse. Świetny model i do tego funkcjonalny.
Ostatnio zmieniony przez 2014-05-02, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 143
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-05-03, 13:10   

Fajnie udało Ci się wkomponować elementy PF, bo chociaż są na widoku to prawie ich nie widać ;)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Mrosik 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-04, 20:00   

Świetny model. Ja mam tylko jedno zastrzeżenie: model jest zbyt cukierkowy. Nigdy nie widziałem Ursusa bez wgnieceń, zadrapań, rdzy, itp. Może byś go postarzył?
Ostatnio zmieniony przez Mrosik 2014-05-04, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 20:08   

Jest świetny, poza mediumem, którego i tak nie widać na pierwszy rzut oka, ciężko się domyśleć, że ma jakiekolwiek PFy. A wszystkie funkcje są i działają jak trzeba. Po raz kolejny gratuluję modelu.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1446
Skąd: z piekła
Wysłany: 2014-05-05, 10:11   

o_O

Myslalem ze pierwsze zdjecie to prawdziwy...

Przednie kola sa troche za male. Naciagnal bym je jeszcze pare studow na jakies dekle albo co...
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
Ostatnio zmieniony przez Misterzumbi 2014-05-05, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,043 sekundy. Zapytań do SQL: 14