Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Tatra 815 6x6 EVO II TRIAL
Autor Wiadomość
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-05-02, 21:53   [MOC] Tatra 815 6x6 EVO II TRIAL

witam!

Chcę zaprezentować Wam Koleżanki i Koledzy Tatrę 815, którą startuję w obecnym sezonie South Truck Trial.



Całość prezentacji znajduje się w Parku Maszyn łącznie z HOW IT'S MADE.

Galeria BS

Ciągle staram się ją mocno eksploatować żeby sprawdzać jej granice wytrzymałości, może faktycznie kąt skrętu mógłby być lepszy jak wspominał Zozoleon? Sam mam wątpliwości. Wszystkie mechanizmy bez uwag, testowane już wcześniej, zawieszenie również - to jest taka trialówka zbudowana na bazie doświadczeń przy budowie wcześniejszych.. Rama fajnie wyszła, strasznie sztywna, praktycznie zerowe ugięcie. Masy troszkę musiałem dołożyć.

Filmik - sypkie podłoże, słaba trakcja, sorry za dźwięki motorów, sporo osób dziś jeździło..
(edit 04.05.2014) filmik na vimeo

Tyle od wujka, zapraszam do komentowania.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
Ostatnio zmieniony przez Uncle Jaca 2014-05-04, 20:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1222
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2014-05-02, 22:37   

Nieźle to zapyla Wujku. Wszystko jest bardzo zwarte i lekkie, po prostu optymalne. Estetycznie średnia krajowa :)

Ciekawe jest to jaka się w naszym trialu rewolucja dokonała. Kiedyś Tatry uchodziły za auto nie do zbudowania tak żeby nic nie strzelało, na trasach były raczej ciekawostką a teraz kopią tyłki i są to najbardziej "wygrywające" i modne maszyny. Dzięki nowym częściom można wszystko zbudować bardzo sztywno i przy zachowaniu niskiej masy.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-02, 23:08   

Technicznie znakomite auto, widac doswiadczenie w budowaniu Tatr.
Zmien zderzak ma brickowo-plejtowy w stylu oryginalu i bedzie cud malina.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 767
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-05-03, 08:16   

UJa super, że zaprezentowałeś waleczną Czeszkę ;)
Jak dla mnie pięknie się prezentuje i świetnie jeździ.
Trialówka sprytnie przemyślana i bardzo dobrze zbudowana. Zwarta, szybka i bardzo stabilna. Zawieszka ładnie pracuje.
Do tego patrząc jak sprawnie i bezpardonowo się z nią obchodzisz, wielki szacun.
To chyba nie przypadek, że wygrałeś pierwsze zawody STT ;)
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-03, 08:41   

Przepraszam, że zadam głupie pytanie i nie związane z bezpośrednio z tym MOCem, ale zawsze mnie zastanawia czemu mają służyć te łączniki, tu akurat liftarm płaski na kole? Czy chodzi o to by koła się nie rozjeżdżały na wertepach czy jednak mają inną funkcję? No bo jeśli mają zabezpieczać przed rozjeżdżaniem, to wizualnie lepszy byłby ten element

_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
BJ 
VIP

Wiek: 23
Dołączył: 16 Sty 2012
Wpisy: 941
Skąd: Majdan/Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 09:03   

W oryginale podobne elementy służyły do centralnego pompowania kół.
_________________
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek
 
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-05-03, 15:07   

Zderzak jaki jest każdy widzi.Taki sprytny Zbyś-ma tolerancję aby uginał się pod naciskiem i nie odpadał, kto był na rajdzie, wie o czym mowa, na filmiku też delikatnie widać. Możnaby zrobić ładny do stania na półkę.. albo do gabloty na wystawę.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
Kamyk 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Mar 2013
Wpisy: 190
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-05-04, 17:21   

Tak jak pisałem w podsumowaniu rajdu - świetne auto. Rama strasznie sztywna, zbudowana w 90% z ramek, mocny skręt na L-ce i minimalistyczna kabina, z nieprzeszkadzającym zderzakiem. Jedno z aut lepiej czujących się w terenie niż na półce ;) Można odnieść wrażenie, że pojazd typowo zbudowany pod wynik, ale czy właśnie, nie o to nam chodzi?
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-05-04, 19:25   

Kamyk napisał/a:
... Jedno z aut lepiej czujących się w terenie niż na półce ;)


W terenie jest na tyle ok na ile nie przesadzi kierowca, ale cieszę się, ze sobie radzi. Z designem to i tak moje wyżyny, chyba nie potrafię lepiej, podoba mi się strasznie klatka z tej 815tki. I fest mu jej zazdroszczę!

Kamyk napisał/a:
... Można odnieść wrażenie, że pojazd typowo zbudowany pod wynik, ale czy właśnie, nie o to nam chodzi?


Lepiej chyba się nie dało skomentować;) Kamykos, ja mam wrażenie, że mamy bardzo podobne maszyny (pomimo oczywiście stopnia skomplikowania budowy Twojego Stara-dla mnie jakiś kosmos). Ja staram się podchodzić minimalistycznie, tzn. prostota mechanizmów (im prostsze-mniej rzeczy może się popsuć) ale wszystko musi być pancerne i nie do roz.. walenia, choć przy mojej jeździe.. nawet lifty nie dają rady;)

btw, na vimeo filmik z muzyczką.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
Ostatnio zmieniony przez Uncle Jaca 2014-05-04, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mrosik 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Wpisy: 276
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-04, 19:50   

Bardzo fajnie jeździ. W moim następnym modelu (wykonanym w podobnej skali) będę chciał mieć podobną sprawność w terenie. Poza porządnie wzmocnionymi mechanizmami chyba kluczem jest też waga, która nie powinna być większa niż 3 kg.

Podobają mi się również felgi.
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-05-04, 20:57   

Mrosik napisał/a:
Bardzo fajnie jeździ. W moim następnym modelu (wykonanym w podobnej skali) będę chciał mieć podobną sprawność w terenie. Poza porządnie wzmocnionymi mechanizmami chyba kluczem jest też waga, która nie powinna być większa niż 3 kg.

Podobają mi się również felgi.


Dzięki, Mrosik, XL jest w stanie bardzo dużo uciągnąć - co pokazał m.in. Sariel, inną rzeczą jest wtedy szybkość-krótko mówiąc im większa masa tym będzie wolniej.

Ważne jest to o czym pisał kiedyś Chrupek, z każdym kolejnym silnikiem moc liniowo nie wzrośnie, ale to sobie sam dobierzesz przełożenie jak Ci tam spasi żebyś był usatysfakcjonowany. Każdy ma na to swój patent i ja powiem, że optymalnie dla 1:3 (na 2xPF XL) będzie do 2,5kg a ktoś inny to zaneguje. Dopiernicz na gotowy model z kilo mąki i z kilo cukru jak nie będzie strzelać to ino brony podepnij i kasuj za oglądanie jak za zboże;)
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 26
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2014-05-05, 14:25   

Oglądałem już wcześniej zdjęcia, ale dopiero dziś znalazłem czas na film. Zasuwa ekstra, szykuje się groźna rywalka. Mnie zastanawia tylko jak to możliwe, skoro tam jest tyle oporów w środku.. Spokojnie część z nich można byłoby wyeliminować, ale kosztem sztywności, czyli ramek. Do zoba na zawodach :)
 
 
 
ManiekManiak 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2008
Wpisy: 814
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-05-05, 16:02   

Ale szatan, świetnie jeździ, nie roluje, super auto. Gratuluję konstrukcji.
 
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-05-05, 17:50   

Mistakes napisał/a:
...Zasuwa ekstra, szykuje się groźna rywalka. Mnie zastanawia tylko jak to możliwe, skoro tam jest tyle oporów w środku..


Dzięki, no właśnie, o co kaman? jest dokładnie pokazane jak to jest zrobione a mimo to jakoś jeździ..

Mistakes napisał/a:
Spokojnie część z nich można byłoby wyeliminować, ale kosztem sztywności, czyli ramek...


kosztem ramek nie. Inaczej, ramka to bardzo dobra rzecz;)

Dzięki Maniu, czasem roluje.. bo czasem przeginam..
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2094
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2014-05-07, 11:27   

Nie chcesz wypróbować takiego zderzaka, jak mam w swojej trialówce? Patent gratis, też się ładnie odgina, a mniej minecraftowy ;)

Poza tym zżynam na potęgę. (Wydało się.)
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,042 sekundy. Zapytań do SQL: 11