8043 Motorized Excavator

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
dropship
Posty: 49
Rejestracja: 2013-12-30, 15:10
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#301 Post autor: dropship »

MarcinMK pisze:Mi także nic nigdy nie strzelało i chodziło wszystko płynnie. Chyba coś źle złożyłeś.
Przyczyną strzelania była czarna zębatka w podwoziu; ale nadal nie rozwiązałem problemu bardzo ślamazarnego działania + praktycznie niemożliwego zakręcania.

Najbardziej mnie zastanawia ta ślamazarność właśnie; wszystko niby działa, ale jakoś wolno + koparka praktycznie umiera gdy jedna gąsienica jedzie w jedną, druga w drugą.

wszystko działa względnie sprawnie (choć wyraźnie wolniej niż na filmikach innych dostępnych sieci) do mniej więcej 48 sekundy, gdzie próbuję zakręcać - działa tylko jedna gąsienica:
http://www.mediafire.com/watch/aw8hybx6 ... -53-33.mp4

W wyniku wymiany baterii (gwoli ścisłości - wcześniej jeździła na w pełni załadowanych, ale stwierdziłem, że na wszelki wypadek podładuję ponownie), znowu coś zaczęło robić się złego z przełącznikiem funkcji - i nie chce przeskakiwać. Wyczytałem, że warto byłoby wymienić w jednym miejscu zębatki na 12 i 20 zębowe; ale takich nie mam... a szybko kupić się takich nie da - jeśli już mam zamawiać części, to wolę dokupić takie, żeby zrobić wersję "ultimate", gdzie m.in. można pozbyć się tego nieudanego przełącznika funkcji (wtedy ominie mnie też katorga rozkładania jej po raz trzeci); jedynie nie wiem, czy nie ma jakiegoś problemu z silnikami też

edit: będę składał 3 raz..
Ostatnio zmieniony 2014-06-27, 17:39 przez dropship, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#302 Post autor: Filus »

Zanim zaczniesz składać, weź sobie każdy silnik przetestuj pojedynczo na batboxie. Później sprawdź układ Box + IR + silniki. Wykluczysz wówczas ewentualne usterki elektroniki. Jeżeli ogarniasz kwestię przełożeń, to możesz też zbudować prowizoryczną przekładnię (jak największa redukcja dla łatwej obserwacji) i policzyć w ciągu minuty liczbę obrotów wykonywanych przez silnik. Jeżeli masz aku, które dobrze trzyma napięcie (w sensie w miarę nowe), to powinieneś uzyskać obroty silnika na poziomie 180 - 190 obrotów/minutę. Sprawdź najlepiej obroty w obu konfiguracjach - sam box i cały układ z wieżami IR.

Ewentualnie przychodzi mi też do głowy to, że te aku są nędznej jakości, felernej partii etc. Jeżeli wynik będzie miał duży odchył od normy, proponuje kupić jakieś lepsze baterie alkaliczne i sprawdzić jeszcze raz (teraz powinno być na świeżych bateriach około 275 RPM). To pozwoli ustalić przyczynę. Jeżeli wykluczysz elektronikę, wówczas problem jest w mechanice, bądź po prostu masz wygórowane wymagania względem tej zabawki;).

Aha, co do przełączania funkcji - wodziki nie zawsze zaskakują. Wynika to z ułożenia się Driving Ringów względem wpustów wewnątrz zębatek z16. Czasem układają się wpust na wpust i nie ma szans się nasunąć (zasprzęglić). A tutaj masz 3 takie układy. Jak nie chce Ci zaskoczyć zmiana funkcji radzę pokręcić jałowo wszystkimi 3 pozostałymi silnikami.

Pozdrawiam. F.
Ostatnio zmieniony 2014-06-27, 18:58 przez Filus, łącznie zmieniany 1 raz.

dropship
Posty: 49
Rejestracja: 2013-12-30, 15:10
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#303 Post autor: dropship »

Złożyłem trzeci raz; wodziki chodzą teraz lekko (przynajmniej na razie), został jeden czarny pin -_-

i jest jeszcze gorzej - o ile jazda do przodu/tyłu nie sprawia problemu, to przy próbie skrętu przy pomocy obu gąsienic na raz przeraźliwie strzelają sprzęgła w silnikach; lewa gąsienica generalnie zdaje się kompletnie nie mieć siły do samodzielnego skrętu na czymkolwiek innym niż twarda podłoga.

Jutro podmienię silnik lewej gąsienicy, może jest felerny

Co się rzuca w oczy, to to, że w przeciwieńśtwie do filmików z netu, przy próbie skrętu + obrotu superstruktury, jest ona wyraźnie szybsza.


edit: update - w weekend zmieniłem silniki + trochę pogrzebałem, działa trochę lepiej, ale nadal dość biednie.
Ostatnio zmieniony 2014-07-07, 21:47 przez dropship, łącznie zmieniany 2 razy.

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#304 Post autor: MickeyMPL »

Nie wiem czy temat jeszcze żyje.. Zakupiłem ten model ostatnio (nowy, zapakowany) i po złożeniu również problem "strzelania" i lekkiej zadyszki. Zauważyłem, że u mnie strzelają zębatki po niepełnym przełączeniu sprzęgła (czerwona wajcha sterowana z RC) - czasem nie do końca zaskakuje - jakby silniczek miał za mało mocy - co ciekawe raz łączy normalnie a raz nie (zależy w jakiej pozycji w stosunku do podwozia jest wieża koparki).
Drugi model - 0 problemów - śmiga jak złoto.
I może jeszcze jeden minus - nie wiem jakiego kleju wtedy Lego używało do naklejek, bo w tym zestawie naklejki odklejają się po jakimś czasie (u mnie po 2 tygodniach). W nowych zestawach tego problemu nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony 2016-04-09, 11:16 przez MickeyMPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#305 Post autor: M_longer »

MickeyMPL pisze:Zauważyłem, że u mnie strzelają zębatki po niepełnym przełączeniu sprzęgła
No to w każdym modelu by się tak kończyło.
MickeyMPL pisze:czasem nie do końca zaskakuje - jakby silniczek miał za mało mocy - co ciekawe raz łączy normalnie a raz nie (zależy w jakiej pozycji w stosunku do podwozia jest wieża koparki).
I to jest właśnie powód - pamiętaj że wystarczy jedna zębatka ustawiona pod złym kątem i driving ring będzie miał problemy ze wskoczeniem na miejsce.

audiofil
Posty: 5
Rejestracja: 2016-02-17, 20:40
Lokalizacja: kalisz
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#306 Post autor: audiofil »

Zamień dwie zębatki od zmiany biegów z16 na z12 atakującą i z 20 odbierają, będzie więcej momentu obrotowego co za tym idzie siły. U mnie taki mod pomógł. Upchnalem jeszcze atrape silnika 3 cylindry i podmiana 2 silniki M na dwa L, niebawem podrzucę zdjęcia

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#307 Post autor: MickeyMPL »

M_longer pisze: No to w każdym modelu by się tak kończyło.
Niefortunnie dobrałem słowa co do opisu problemu - wiem, że to w każdym modelu tak by się zakończyło ;).
M_longer pisze: I to jest właśnie powód - pamiętaj że wystarczy jedna zębatka ustawiona pod złym kątem i driving ring będzie miał problemy ze wskoczeniem na miejsce.
Tylko, że zębatki z16 od sprzęgła kręcą się swobodnie do momentu sprzężęnia (czerwony pierścień sprzęgła po to ma takie przestrzenie między ząbkami sprzężenia żeby element z16 swobodnie się z nim połączył bez względu na jego pozycję). Problem jest taki - podwozie w kierunku na wprost, wieża skręcona w lewo/prawo na ok. 15-20 stopni względem podwozia i problem ze sprzęgłem. Czyli w realu jakbym operował taką koparką to musiałbym pamiętać jak "zaparkować" gąsienice żeby mi się wieża potem nie zacięła? :)
audiofil pisze:Zamień dwie zębatki od zmiany biegów z16 na z12 atakującą i z 20 odbierają, będzie więcej momentu obrotowego co za tym idzie siły.
Przetestuję przy ponownym składaniu, chwilowo zestawy 8110 i 8297 na tapecie.

BTW: u kolegi dropship na jego filmiku widać jak pięknie działa sprzęgło (u mnie tak nie działa - trzeba 3 razy ruszyć wajchą na RC) w 14 sekundzie filmiku - a później (ok. 42 sekundy filmu) widać jak podczas pracy zestawu sprzęgło ucieka do tyłu do pozycji neutralnej.
Ostatnio zmieniony 2016-04-10, 14:12 przez MickeyMPL, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#308 Post autor: M_longer »

MickeyMPL pisze:Przetestuję przy ponownym składaniu, chwilowo zestawy 8110 i 8297 na tapecie.
Ja wstawiłem z ciekawości do odwłoka swojego 8043 nowe driving ringi 3L i działa to zdecydowanie lepiej.

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#309 Post autor: MickeyMPL »

M_longer pisze:Ja wstawiłem z ciekawości do odwłoka swojego 8043 nowe driving ringi 3L i działa to zdecydowanie lepiej.
No to muszę potestować. Swoją drogą - nie sądzisz, że ten model był tak trochę na szybko robiony? Samo mocowanie wież IR takie trochę "luźne" na tym jednym pinie...
Ostatnio zmieniony 2016-04-10, 14:47 przez MickeyMPL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#310 Post autor: M_longer »

MickeyMPL pisze:No to muszę potestować. Swoją drogą - nie sądzisz, że ten model był tak trochę na szybko robiony? Samo mocowanie wież IR takie trochę "luźne" na tym jedny pinie...
Sądzę że ten model był pierwszym , w którym pojawiły się "nietypowe" jak na ówczesne zestawy kombinacje elementów :)
Tak więc te wieże jakoś się szczególnie na tle reszty nie wyróżniają.

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#311 Post autor: MickeyMPL »

Możliwe... Ale nie ukrywam - trochę mnie irytowało budowanie gdy wieże się odczepiały non stop (do momentu zbudowania obudowy kopary) a i kable do nich pomocne nie były.. Może dlatego Lego później dało inne części do tego zestawu (jak widziałem na forum niektórym kolegom udało się nabyć tez zestaw z częściami V2 i to nie tylko wież IR). I niejednokrotnie kable mi się w zębatki wkręcały przy mocowaniu battery box-a :)

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#312 Post autor: MickeyMPL »

audiofil pisze: niebawem podrzucę zdjęcia
No to czekam :):):)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#313 Post autor: M_longer »

MickeyMPL pisze:Możliwe... Ale nie ukrywam - trochę mnie irytowało budowanie gdy wieże się odczepiały non stop (do momentu zbudowania obudowy kopary) a i kable do nich pomocne nie były.. Może dlatego Lego później dało inne części do tego zestawu (jak widziałem na forum niektórym kolegom udało się nabyć tez zestaw z częściami V2 i to nie tylko wież IR). I niejednokrotnie kable mi się w zębatki wkręcały przy mocowaniu battery box-a :)
Po mojemu to ten zestaw jest jednym z najlepszych przykładów na to co można zbudować z klocków. Ale jak pomyślę że mogliby się z nim wstrzymać do premiery silników L...

MickeyMPL
Posty: 25
Rejestracja: 2016-03-06, 12:19
Lokalizacja: Liverpool
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#314 Post autor: MickeyMPL »

Dokładnie... Chociaż model "B" całkiem udany (silniczki dają radę). Jak dla mnie najlepsza kontynuacja tej linii to model 42030 - chwalę, nie narzekam - dobry jest ale to już inna historia. Potrenuję Wasze rady na moim modelu 8043. Dzięki za pomoc!!
Ostatnio zmieniony 2016-04-10, 19:21 przez MickeyMPL, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#315 Post autor: Biedrus »

Bardzo bym chciał te zestaw mieć, ale....ta cena za MISB przeraża mnie, używki też cholernie drogie.

ODPOWIEDZ