Witam.
Dzisiaj chciałbym zaprezentować MOC zbudowany specjalnie na konkurs „Pierwsza Krew”.
Porsche 918 Spyder
Dane techniczne:
Skala 1:10
Dł. 58s / szer. 27s / wys. 13s (46,4/21,6/10,4 cm)
Waga: 1800 g
Niezależne zawieszenie
Skrętne 4 koła
Napęd 4x4
Funkcje:
Jazda (RC)
Skręt (Servo)
Wychylanie spoilera podczas skręcania
Atrapa silnika V8
Przednie światła LED
Działająca kierownica
Otwierana przednia maska
Otwierana pokrywa silnika
Otwierane drzwi
Historia
Budowę modelu rozpocząłem nieco ponad dwa tygodnie temu (kilka dni po prezentacji Scanii). W pierwszym tygodniu powstało podwozie, w drugim nadwozie. Jednak prawdziwego kopa dostałem, gdy Zozoleon zaprezentował swojego Jaguara ;)
Za cel obrałem sobie zbudowanie samochodu sportowego napędzanego silnikiem RC z napędem na 4 koła. Przeglądałem różne modele, chciałem zbudować jakieś Lamborghini, ale na Brickshelfie jest ich pełno. Dlatego zdecydowałem się na Porsche 918 Spyder, które podobnie jak nowa 911-stka ma skrętne cztery koła dla poprawienia stabilności. Żeby maksymalnie wykorzystać silniki zbudowałem spoiler, który działa jak w Pagani Huayra, czyli – podobnie jak w samolocie – podczas skręcania jedna strona spoilera podnosi, np. skręcając w lewo podnosi się prawa strona.
Jazda
Porsche jest napędzane przez silnik RC z wolniejszego wyjścia z redukcją 5,5:1. Daje mu to niezłego kopa i w porównaniu do Scanii jest to „demon” prędkości :) Napędzane są cztery koła z proporcją 50:50 z użyciem trzech dyferencjałów.
Skręt
Skręt jest obsługiwany przez servo. Skrętne są dwie osie: pierwsza z przełożeniem 1:1 , druga 2,8:1. Od osi odpowiedzialnej za skręt tylnych kół jest poprowadzone połączenie do spoilera, który podobnie jak klapy w samolocie unosi się przy skręcaniu. Poniżej znajduje się schemat tego mechanizmu.
Zawieszenie
Zawieszenie jest niezależne oparte na gotowych wahaczach Lego (tych z 8070). Na każde przednie koło przypada jedna sprężyna z żółtego amortyzatora 6,5L oraz gumka recepturka, która jest podłączona od spodu do wahaczy dla zwiększenia twardości zawieszenia. Z tyłu do amortyzacji służy jeden żółty amortyzator 6,5L na koło.
Ciekawy, fajny, pomysł na spilery oryginalny. Na pewno jeden z faworytów. Cieszy mnie że po dużej ciężarówce szybko zbudowałeś coś innego. To dobrze wróży na przyszłość.
Zastanawia mnie ten spoiler - bo chyba w oryginale nie podnosi się lewa czy prawa strona w zależności od skrętu kół?
Moim zdaniem lepszym bajerem byłoby zrobienie spoilera w taki sposób że kiedy auto rusza i silniki pracują spoiler się podnosi a kiedy stoi - jest opuszczony (mechanizm z gumką). Fakt faktem, że jest wtedy więcej roboty ale efekt bliższy oryginałowi :)
I również jak dla mnie tylne koła skręcają się o za duży kąt. Powinien być tak ze dwa razy mniejszy, tam ruchy są minimalne. W wyglądzie brakuje mi jeszcze felg (a raczej kołpaków), najlepiej szprychowych z Ferrari.
Tyle z zażaleń co do modelu, reszta wygląda schludnie i estetycznie i model naprawde mi się podoba, choć chyba bardziej widziałby mi się w kolorze LBG niż czerwonym :P. Rozumiem, że termin gonił i pewnie nie byłoby czasu na zamówienia - to samo zrobiłem z kabiną swojej wywrotki :P
Twoje dwa moce są naprawdę przednie i oby tak dalej!
Ostatnio zmieniony przez 2014-07-21, 11:18, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawia mnie ten spoiler - bo chyba w oryginale nie podnosi się lewa czy prawa strona w zależności od skrętu kół? Moim zdaniem lepszym bajerem byłoby zrobienie spoilera w taki sposób że kiedy auto rusza i silniki pracują spoiler się podnosi a kiedy stoi - jest opuszczony (mechanizm z gumką). Fakt faktem, że jest wtedy więcej roboty ale efekt bliższy oryginałowi :)
W oryginale spoiler wysuwa się, a wpadłem na pomysł jak może działać podnoszenie się prawej lub lewej strony, to ściągnąłem od Pagani Huayra.
Waler napisał/a:
W wyglądzie brakuje mi jeszcze felg (a raczej kołpaków), najlepiej szprychowych z Ferrari.
Też mi ich brakuje, a posiadam te z Enzo, które raczej nie pasują do oryginalnych. Najlepsze byłyby te z 599 ;)
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2005 Wpisy: 152 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-07-27, 19:14
Karol napisał/a:
O modelu później napiszę ;)
Trzeba przyznać, że całkiem fajnie pomyka jak na takie rozmiary :) Skręt tylnej osi wg mnie nieco za duży jest, choć z drugiej strony robić niewielki, ale tylko by było to też średniawy pomysł ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum