W kontenerze są prowadnice, inaczej spadł by na bok. To prawda, później zobaczyłem, że zaczepy w kontenerach są dużo niżej. Kontener z pinami, które wysypałem na podłogę, waży 516 gramów, ale to chyba nie jest maximum ;) Tak jak odpisałem Kruczkowi, w oryginale nie ma takiej rozkładanej rampy/ślizgu. Na jednym filmie z YT widziałem, że wysuwają się dodatkowe prowadnice, by kontener mógł lepiej wjechać na pakępiotrek839 pisze:Nie znalazłem prowadnic do kontenera, są takie?
Zaczep w kontenerze powinien być nisko dla lepszej pracy jak na filmach które zostały podlinkowane.
Sprawdzałeś ile możesz mieć maksymalnie załadowane?
Ta dodatkowa rampa jakoś psuje cały efekt. Może gdyby była pod kontenerem i wysuwała się razem z hakiem tylko trochę wolniej.
Całość fajna i dobrze się prezentuje chociaż kabina mocno przypomina tą z poprzedniego MOCa.
[MOC] Kontenerowiec?
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Zaraz po publikacji miałem napisać, że poszedłeś na łatwiznę robiąc wciąganie kontenera za pomocą linki, a później okazało się, że faktycznie istnieją tego typu rozwiązania.
O kabinie i tej rozkładanej z tyłu klapie trochę już napisano i podzielam zdanie moich przedmówców. Ja dodatkowo "przyczepię" się tylko do tych niezabezpieczonych zębatek z16 odpowiedzialnych za wciąganie linki.
Poza tym model uważam za udany, kompaktowy i funkcjonalny. Wysyp realizowany za pomocą siłownika i dodatkowego mechanizmu z liftarmów dobrze się sprawdza. Fajnie też, że dołożyłeś dodatkową "funkcję", czyli amortyzowanie przy pozycji krańcowej składania kontenera.
Auto faktycznie, trochę za szybko jeździ, przez co ciężko jest wykonać manewr i precyzyjny załadunek, ale gdyby jeździło wolniej na pewno znaleźli by się malkontenci, że z ładunkiem jeździ za wolno :)
O kabinie i tej rozkładanej z tyłu klapie trochę już napisano i podzielam zdanie moich przedmówców. Ja dodatkowo "przyczepię" się tylko do tych niezabezpieczonych zębatek z16 odpowiedzialnych za wciąganie linki.
Poza tym model uważam za udany, kompaktowy i funkcjonalny. Wysyp realizowany za pomocą siłownika i dodatkowego mechanizmu z liftarmów dobrze się sprawdza. Fajnie też, że dołożyłeś dodatkową "funkcję", czyli amortyzowanie przy pozycji krańcowej składania kontenera.
Auto faktycznie, trochę za szybko jeździ, przez co ciężko jest wykonać manewr i precyzyjny załadunek, ale gdyby jeździło wolniej na pewno znaleźli by się malkontenci, że z ładunkiem jeździ za wolno :)
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Zawsze można użyć pilota z regulacją prędkości. Sam używam i fajnie się sprawdza, choć do wymagających modeli lepiej zbudować skrzynię biegów.noniusz pisze:Auto faktycznie, trochę za szybko jeździ, przez co ciężko jest wykonać manewr i precyzyjny załadunek, ale gdyby jeździło wolniej na pewno znaleźli by się malkontenci, że z ładunkiem jeździ za wolno :)
Pozdrawiam
szkoda też, że mało kto myśli o wrzuceniu do ciężarówki w tej skali zawieszenia, ja jestem na etapie testów i łatwo nie jest z szerokością i niezawodnością...
Jak masz złożony ten model to proszę, koniecznie przetestuj maksymalny udźwig.
Ja na razie testuje na 2kg ale zawieszka tylna już "prawie" leży choć 2 siłowniki dają radę, dlatego zastanawiam się, czy jeden nie dałby rady na te 2kg.
Jak masz złożony ten model to proszę, koniecznie przetestuj maksymalny udźwig.
Ja na razie testuje na 2kg ale zawieszka tylna już "prawie" leży choć 2 siłowniki dają radę, dlatego zastanawiam się, czy jeden nie dałby rady na te 2kg.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Wiesz, gra niewarta świeczki. Też kiedyś chciałem do każdego modelu dawać zawieszenie, ale z czasem doszedłem do wniosku że przy ciężkich modelach to taka sztuka dla sztuki :)szkoda też, że mało kto myśli o wrzuceniu do ciężarówki w tej skali zawieszenia, ja jestem na etapie testów i łatwo nie jest z szerokością i niezawodnością...
Poza tym teraz kończę tak upakowany model że nawet gdybym chciał to nie byłoby gdzie wcisnąć zawieszenia.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Dobrym pomysłem jest stosowanie pilota z regulacją prędkości, zamiast tego 0-1. Wtedy nie mamy nagłej zmiany kierunku obrotów, co przy dużej bezwładności układu i dużym momencie bywa niszczące.Krucz3k pisze:Dwa kardany wymiękają z jednym XLem 1:3 gdy paka jest pełna podczas zmieniania kierunku jazdy (przód - tył)
Pozdrawiam
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Trzeba zrobić kardana własnej konstrukcji :)Krucz3k pisze:Dwa kardany wymiękają z jednym XLem 1:3
Albo dobrym pomysłem jest też dodanie zamiast z24 (bo mniemam że masz właśnie z8 i z24) sprzęgła z24 (lub dwóch liniowo by zwiększyć siłę podwójnie). Wtedy gdy jest duża bezwładność układu silnik lekko na początku się poślizgnie na sprzęgle i ruszy płynnie. Fakt, że odbierze to mu sporo animuszu w terenie ale po płaskim będzie ruszał płynnie.