[Zawody] LTTC 2014 rajd #4
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Obaj macie po trochu racji;)
4x4 ma trudniej, i to jest bezsprzeczny fakt. Ale nie patrzcie na to jak na karę dla 4x4, a raczej premiowanie większych i bardziej skomplikowanych układów. Nie sądzę byśmy mieli to zmieniać. GPM/LTTC pamięta czasy, gdy 4x4 było na równi uprzywilejowanym układem i wtedy większość aut to były proste i nudne 4x4. Brak postępu, bo przewagi szukało się w maksymalnym upraszczaniu konstrukcji. Nie zrozum mnie źle Jaca, ja nie mam nic do 4x4. Sam, teraz wyrwany do klocków bym z pamięci odbudował moje ulubione podwozie 4x4 z dwoma biegami, jednym XLem, na kolebkach.
Co do auta Kamyka, to nie zapominaj, że miał 2XL na pokładzie. Oznacza to, że przy tak krótkim i lekkim aucie miał duuużo większy stosunek moc/długość i moc/waga, a to się przekłada na mniejsze opory itp itd, wiesz sam jak to działa. Jak dla mnie brzmi rozsądnie to, że musiałby dość znacznie objechać długie 8x8. No bo jak inaczej? 5% różnicy przelicznika? 10%? Kwestia umowna, ale jeśli mnie ktoś pyta to moim zdaniem tak jest w miarę sprawiedliwie.
Natomiast to o czym Smyk wspomniał to też wynik trochę innej filozofii w podejściu do kar.
_____________________________________________
Do regulaminu będzie update, precyzujący sposób mierzenia długości auta na odprawie technicznej. W praktyce nic się nie zmieni, ale będzie to opisane paragrafem.
4x4 ma trudniej, i to jest bezsprzeczny fakt. Ale nie patrzcie na to jak na karę dla 4x4, a raczej premiowanie większych i bardziej skomplikowanych układów. Nie sądzę byśmy mieli to zmieniać. GPM/LTTC pamięta czasy, gdy 4x4 było na równi uprzywilejowanym układem i wtedy większość aut to były proste i nudne 4x4. Brak postępu, bo przewagi szukało się w maksymalnym upraszczaniu konstrukcji. Nie zrozum mnie źle Jaca, ja nie mam nic do 4x4. Sam, teraz wyrwany do klocków bym z pamięci odbudował moje ulubione podwozie 4x4 z dwoma biegami, jednym XLem, na kolebkach.
Co do auta Kamyka, to nie zapominaj, że miał 2XL na pokładzie. Oznacza to, że przy tak krótkim i lekkim aucie miał duuużo większy stosunek moc/długość i moc/waga, a to się przekłada na mniejsze opory itp itd, wiesz sam jak to działa. Jak dla mnie brzmi rozsądnie to, że musiałby dość znacznie objechać długie 8x8. No bo jak inaczej? 5% różnicy przelicznika? 10%? Kwestia umowna, ale jeśli mnie ktoś pyta to moim zdaniem tak jest w miarę sprawiedliwie.
Natomiast to o czym Smyk wspomniał to też wynik trochę innej filozofii w podejściu do kar.
_____________________________________________
Do regulaminu będzie update, precyzujący sposób mierzenia długości auta na odprawie technicznej. W praktyce nic się nie zmieni, ale będzie to opisane paragrafem.
Sezon w pełni!
Chciałem tylko zwrócić uwagę na trasowe realia, bo czysta matematyka nie zawsze się sprawdza. Chyba, ze wspomnimy o polu powierzchni trialówki ;)Uncle Jaca pisze:Nie Smyku, źle. Ja to rozumiem tak jak jest napisane. Jadąc tak samo układem 8x8 i 4x4 ten drugi musiałby mieć czas ok 60% lepszy.
Rozumiem. Odbierasz to jak atak bo ta wypowiedź jest na nie. Ale głównym jej celem jest zwrócenie uwagi na stan faktyczny i poddanie go pod rozwagę, tyle. Bez nijak nie wyczuwalnego sarkazmu tak to se jedynie w pomidora możemy pograć:P -a to przeca nie o to chodzi.
Życzę Ci zatem abyś się przesiadł i udowodnił, że masz rację. Zwrócę Ci honor od razu i przyznam, że tkwiłem (tkwiliśmy) w błędzie.
ps. nie czuję się atakowany. Z tego co wiem "regulaminowe szykanowanie 4x4 i przegubowców" jest celowe i było już solidnie motywowane w oparciu o doświadczenie paru ładnych lat zmagań, kiedy 4x4 bezsprzecznie królowały. Ogólnie mi to rybka - dostosuję się. Debaty regulaminowe niech toczą (lub nie) sędziowie LTTC. Pozdrówka!
Ostatnio zmieniony 2014-09-01, 14:31 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
- nisiia
- Adminus Emeritus
- Posty: 875
- Rejestracja: 2013-11-24, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: nisiia
-
Moglibyśmy :)
Ale dopiero wróciliśmy znad morza i musimy się trochę ogarnąć, prosimy o cierpliwość do jutra :)
Ale dopiero wróciliśmy znad morza i musimy się trochę ogarnąć, prosimy o cierpliwość do jutra :)
Ostatnio zmieniony 2014-09-04, 21:42 przez nisiia, łącznie zmieniany 1 raz.
za dzień, za dwa
za noc, za trzy...
za noc, za trzy...
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Jest i galeria :)
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=547291
A zanim będzie publiczna, to kilka wodzących na pokuszenie zdjęć ;]
Odbiór techniczny
Dowód na istnienie Emila ;)
No co ty gadasz? Moje auto jeździ O.o
I jakieś foty z tras
No i ekipa kierowców STT w całej okazałości z zabłąkanym smykiem ;)
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=547291
A zanim będzie publiczna, to kilka wodzących na pokuszenie zdjęć ;]
Odbiór techniczny
Dowód na istnienie Emila ;)
No co ty gadasz? Moje auto jeździ O.o
I jakieś foty z tras
No i ekipa kierowców STT w całej okazałości z zabłąkanym smykiem ;)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-