[MOC] Volvo L250G

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

[MOC] Volvo L250G

#1 Post autor: M_longer »

Obrazek


Tak więc... pięć lat temu (dokładnie!) pokazałem na forum model ładowarki Liebherra, konkretnie to L580:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=10164

Już wtedy jedna rzecz mi w niej nie pasowała, mianowicie wielkość łyżki. Gdy na rynku pojawiła się w końcu ładowarka Volvo, kupiłem sobie łyżkę i miałem nadzieję że na tym się skończy. I wyszło jak zwykle:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Udało mi się zamontować na niej łyżkę, ale nie byłem w stanie tak jej ustawić aby zachować cały zakres pracy łyżki. Po namyśle miałem dwie opcje: przebudować połowę 580, lub zbudować nową ładowarkę. Zdecydowałem się na opcję numer dwa...

W ciągu pięciu dni powstał model ładowarki kołowej Volvo L250G, dziwnym trafem posiadający dużą część naklejek z 42030 ;)

No to po kolei: Na początku budowania byłem święcie przekonany że za kabiną będę miał masę miejsca, więc spokojnie zmieszczą się tam wieże IR, akumulatorek i kable od świateł. Po dokładnym przestudiowaniu rysunków oraz zweryfikowania ich z gotową ramą okazało się że miejsca jest... mało. Nawet bardzo. Model nie ma świateł, bo nie było po prostu miejsca na przewody, a te od wież i silników są poupychane w różnych dziwnych miejscach.

Najpierw kilka zdjęć ogólnych, potem mechanika.
Tak wygląda oryginał:

Obrazek
Volvo L250G Wheel Loader by Volvo CE NA, on Flickr

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Model waży 1,6kg i jest napędzany przez jeden silnik PF L, z redukcją 1:3 w zwolnicach. Jest przez to szybki, a żeby nad nim zapanować do jazdy używam pilota z regulacją prędkości.

Obrazek

Za skręt odpowiada PF M, napędzający dwa małe siłowniki śrubowe:

Obrazek

Za podnoszenie łyżki odpowiada PF L z redukcją 1:1.7:

Obrazek

Za wychył łyżki PF M:

Obrazek

Całość sterowana dwoma wieżami IR, zasilana przez aku PF:

Obrazek Obrazek

A tak to wygląda w środku:

Obrazek Obrazek
Obrazek

Podczas budowy uparłem się że model ma być zgodny z wymiarami prawdziwej ładowarki, przez co strasznie sobie utrudniłem życie :) Tył wygląda jak wygląda, miał tam być dosyć dziwaczny SNOT w celu oddania krzywizn, ale jak już wspomniałem nie ma miejsca, a część skosów trzyma się aku PF. Za to łyżka podnosi się wysoko, tak jak powinna:

Obrazek Obrazek Obrazek

Kabina to osobna historia: Najpierw chciałem mieć tylko zarysowane słupki, ale wyglądała przez to strasznie pusto. Skończyło się na czymś w stylu 580; potłuczone szkło w kabinie :)

Obrazek

Porównanie z 580:

Obrazek Obrazek Obrazek

Prawdziwa 250 ma dużo naklejek odblaskowych, w celu zapewnienia lepszej widoczności. Moja też:

Obrazek

Galeria WIP

Co to za model bez rysunków technicznych? ;)

Obrazek

I na koniec film. Tym razem już w HD, każdy kolejny model też będzie już nagrywany w wysokiej rozdzielczości.

https://www.youtube.com/watch?v=oZ9q7KT75Mg

Podziękowania dla mojej żony za cierpliwość i udostępnienie telefonu, który jak się okazało ma całkiem niezła kamerę ;)
Ostatnio zmieniony 2015-11-06, 12:39 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

Niezłe tempo budowy. Model bardzo zgrabny, estetyczny, dość kompaktowy jak na ładowarkę. Fajne te odblaskowe naklejki. Schematy mistrzowskie. Więcej po filmie ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#3 Post autor: Bricksley »

Mówiłem Ci już, że model fajny, ale nieco ponarzekam :D

Nie podoba mi się powstała z przodu dziura po zastosowaniu technicowych klocków, jestem pewien, że da się to ładnie zrobić bez niej. I żeby nie być gołosłownym postaram Ci się to udowodnić na przykładzie swojej ładowarki (sam zresztą widziałeś, że buduję). Ten wystający z tyłu kabel od bboxa też średnio wygląda, ale tu wina leży po kształcie i gabarytach maszyny, ale wybaczam, bo wiem jak ciężko było znaleźć odpowiednią ;) Na koniec dałbym tę większą technicową kierownicę, choć zdaje sobie sprawę, że ona z kolei jest nieco za duża.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#4 Post autor: dmac »

Bardzo piękny i bardzo sprawny model. I jak tu nie lubić silników L? :)
Co do tłuczonego szkła - nigdy tego nie praktykuję, ale tak się gapię i gapię i myślę, że w Twoim wykonaniu wygląda to dobrze.

A teraz sprzedaj model bardzo drogo firmie Volvo :) .

Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#5 Post autor: Bricksley »

dmac pisze:Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).
:) Niestety nie mam dostępu do klocków teraz więc zapewne za kilka miesięcy to nastąpi, choć obiecuję się pospieszyć :)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6 Post autor: SERVATOR »

HA! Teraz wiem o co Ci chodziło jak w wątku o maszynie drogowej Walera napisałeś:
M_longer pisze:
SERVATOR pisze:Myślę, że się nie pomylę jak powiem, że właśnie poznaliśmy MOC Września 2014 :)
Miesiąc się jeszcze nie skończył...
Twój model jest baaardzo dopracowany ale Waler ma u mnie plus za nowy typ maszyny.
Oj ciężko będzie wybrać co jest najlepsze.

Mi popękane szkło w kabinie się podoba :)
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#7 Post autor: Bricksley »

SERVATOR pisze:Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło....
Ta wcześniejsza ładowarka to nie pierwsza wersja a zupełnie inna maszyna, zresztą Longer napisał, że to Liebherr L580...
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8 Post autor: SERVATOR »

Karol pisze:
SERVATOR pisze:Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło....
Ta wcześniejsza ładowarka to nie pierwsza wersja a zupełnie inna maszyna, zresztą Longer napisał, że to Liebherr L580...
Pierwszej wersji ładowarki (nie Volvo) - tej do której jest porównanie.
EDIT. Uprzedzając. Niekoniecznie pierwszej w życiu ładowarki Longera! ;)
Ostatnio zmieniony 2014-09-29, 14:07 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#9 Post autor: M_longer »

SERVATOR pisze:Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....
Pięć lat temu obowiązywały ciut inne standardy :P

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#10 Post autor: Bricksley »

M_longer pisze:Pięć lat temu obowiązywały ciut inne standardy :P
Nie bądź taki skromny, na dzisiejsze standardy też bardzo dobrze wygląda o czym między innymi świadczy fakt ile kopii powstało a i sam oryginał nadal żyw :)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Maks
Posty: 155
Rejestracja: 2014-02-19, 09:57
Lokalizacja: Gniezno
brickshelf: MaksM

 

#11 Post autor: Maks »

Na zdjęciu porównawczym widać jak Ci się skil polepszył przez te 5 lat. Pogratulować :).

Świetny z Ciebie szklarz. Podobnie jak Dmac nie jestem entuzjastą łączenia legowych szybek, tu jednak wygląda to wspaniale.

Tylko szkoda trochę, że z tyłu dałeś naklejkę. Można by się pobawić i np. znaczek Volvo zrobić z klocków.

Tylny błotnik wygląda świetnie.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#12 Post autor: Kruk »

Po pierwsze , wiedziałem że coś się święci jak pokazałeś Liebherr'a z nową łychą ale to pewnie dlatego że spóźniony jestem z informacjami co teraz budujesz :) po drugie napiszę że bardzo mi się podoba kompaktowość całego zarówno modelu jak i sposobu upchania całej mechaniki oraz elementów PF. Moją uwagę też przykuło "oklejania" skorupką model team na technic'ową ramę modelu, aczkolwiek w niektórych miejscach zbyt rażą te lifty, sam znam ten problem przy mojej wywrotce volvo A40 E . Super Ci wyszły błotniki, kabina oraz tylna część modelu, adekwatnie widać różnicę w detalach pomiędzy L580 a tym Volvo, ale Liebherr'a można by poprawić spokojnie dzisiaj z obecnymi elementami ale nie ma co odkopywać starocia nie :) , jakoś większy sentyment mam do L580 'ki . Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ? choć logiczne że na XL miejsca brakowało. Model a raczej rozstaw osi jest chyba podobny jak nie taki sam jak w L580 , a wygląda znacznie zgrabniej. Skręt też uważam za bardzo udany, pracuję płynnie i nie ma problemu z luzem, tak jak przy raku z zębatkami. Ciekaw jestem nad czym jeszcze pracujesz, bo powiem że cholernie fajnie się ogląda Twoje pracę :D . Model ogółem uważam za bardzo udany dobre 9/10 jak dla mnie, gratuluje noo i czekam na kolejne miłe zaskoczenie :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#13 Post autor: legosamigos »

Bardzo podoba mi się Twoja ładowarka. Zdecydowanie lepsza niż flagowy najnowszy zestaw Lego. Efekt, jak to nazwałeś, "tłuczonego szkła" nie jest tak bardzo widoczny, a dodaje realizmu prawdziwej kabiny w ładowarce. Widzę, że nie tylko łyżka z nowego zestawu się przydała, ale również i naklejki. No i zdecydowanie ma lepszy skręt niż w zestawie 42030. Ogólnie bardzo udany MOC. A z której ładowarki jesteś bardziej zadowolony? Z Liebherra czy Volvo?
Ostatnio zmieniony 2014-09-29, 20:43 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#14 Post autor: 3dom »

Kruk pisze:Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ?
L-ki dają radę w trialówkach ważacych ponad 2 kg, wprawdzie zwykle 2 i z większą redukcją, ale tutaj nie muszą mierzyć się z kamieniami, korzeniami, podjazdami, także przy takim modelu spokojnie dadzą radę.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#15 Post autor: eric trax »

Genialna :)

Bardzo mi się podoba i nie mogę się napatrzeć na ten odwłok :D Super patent na tylny zaczep. Ogólnie świetnie udało ci się odwzorować te kształty oryginału choć jest kilka mankamentów to pewien jestem, że w tej skali ciężko to zrobić lepiej. Dodatkowo jest bardzo proporcjonalna.

Czy przy silniku napędowym naprawdę nie było miejsca na większą redukcję? :>


P.S komin jest kozacki :D
Ostatnio zmieniony 2014-09-30, 08:55 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ