[MOC] Volvo L250G
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[MOC] Volvo L250G
Tak więc... pięć lat temu (dokładnie!) pokazałem na forum model ładowarki Liebherra, konkretnie to L580:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=10164
Już wtedy jedna rzecz mi w niej nie pasowała, mianowicie wielkość łyżki. Gdy na rynku pojawiła się w końcu ładowarka Volvo, kupiłem sobie łyżkę i miałem nadzieję że na tym się skończy. I wyszło jak zwykle:
Udało mi się zamontować na niej łyżkę, ale nie byłem w stanie tak jej ustawić aby zachować cały zakres pracy łyżki. Po namyśle miałem dwie opcje: przebudować połowę 580, lub zbudować nową ładowarkę. Zdecydowałem się na opcję numer dwa...
W ciągu pięciu dni powstał model ładowarki kołowej Volvo L250G, dziwnym trafem posiadający dużą część naklejek z 42030 ;)
No to po kolei: Na początku budowania byłem święcie przekonany że za kabiną będę miał masę miejsca, więc spokojnie zmieszczą się tam wieże IR, akumulatorek i kable od świateł. Po dokładnym przestudiowaniu rysunków oraz zweryfikowania ich z gotową ramą okazało się że miejsca jest... mało. Nawet bardzo. Model nie ma świateł, bo nie było po prostu miejsca na przewody, a te od wież i silników są poupychane w różnych dziwnych miejscach.
Najpierw kilka zdjęć ogólnych, potem mechanika.
Tak wygląda oryginał:
Volvo L250G Wheel Loader by Volvo CE NA, on Flickr
Model waży 1,6kg i jest napędzany przez jeden silnik PF L, z redukcją 1:3 w zwolnicach. Jest przez to szybki, a żeby nad nim zapanować do jazdy używam pilota z regulacją prędkości.
Za skręt odpowiada PF M, napędzający dwa małe siłowniki śrubowe:
Za podnoszenie łyżki odpowiada PF L z redukcją 1:1.7:
Za wychył łyżki PF M:
Całość sterowana dwoma wieżami IR, zasilana przez aku PF:
A tak to wygląda w środku:
Podczas budowy uparłem się że model ma być zgodny z wymiarami prawdziwej ładowarki, przez co strasznie sobie utrudniłem życie :) Tył wygląda jak wygląda, miał tam być dosyć dziwaczny SNOT w celu oddania krzywizn, ale jak już wspomniałem nie ma miejsca, a część skosów trzyma się aku PF. Za to łyżka podnosi się wysoko, tak jak powinna:
Kabina to osobna historia: Najpierw chciałem mieć tylko zarysowane słupki, ale wyglądała przez to strasznie pusto. Skończyło się na czymś w stylu 580; potłuczone szkło w kabinie :)
Porównanie z 580:
Prawdziwa 250 ma dużo naklejek odblaskowych, w celu zapewnienia lepszej widoczności. Moja też:
Galeria WIP
Co to za model bez rysunków technicznych? ;)
I na koniec film. Tym razem już w HD, każdy kolejny model też będzie już nagrywany w wysokiej rozdzielczości.
https://www.youtube.com/watch?v=oZ9q7KT75Mg
Podziękowania dla mojej żony za cierpliwość i udostępnienie telefonu, który jak się okazało ma całkiem niezła kamerę ;)
Ostatnio zmieniony 2015-11-06, 12:39 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Mówiłem Ci już, że model fajny, ale nieco ponarzekam :D
Nie podoba mi się powstała z przodu dziura po zastosowaniu technicowych klocków, jestem pewien, że da się to ładnie zrobić bez niej. I żeby nie być gołosłownym postaram Ci się to udowodnić na przykładzie swojej ładowarki (sam zresztą widziałeś, że buduję). Ten wystający z tyłu kabel od bboxa też średnio wygląda, ale tu wina leży po kształcie i gabarytach maszyny, ale wybaczam, bo wiem jak ciężko było znaleźć odpowiednią ;) Na koniec dałbym tę większą technicową kierownicę, choć zdaje sobie sprawę, że ona z kolei jest nieco za duża.
Nie podoba mi się powstała z przodu dziura po zastosowaniu technicowych klocków, jestem pewien, że da się to ładnie zrobić bez niej. I żeby nie być gołosłownym postaram Ci się to udowodnić na przykładzie swojej ładowarki (sam zresztą widziałeś, że buduję). Ten wystający z tyłu kabel od bboxa też średnio wygląda, ale tu wina leży po kształcie i gabarytach maszyny, ale wybaczam, bo wiem jak ciężko było znaleźć odpowiednią ;) Na koniec dałbym tę większą technicową kierownicę, choć zdaje sobie sprawę, że ona z kolei jest nieco za duża.
Pozdrawiam
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Bardzo piękny i bardzo sprawny model. I jak tu nie lubić silników L? :)
Co do tłuczonego szkła - nigdy tego nie praktykuję, ale tak się gapię i gapię i myślę, że w Twoim wykonaniu wygląda to dobrze.
A teraz sprzedaj model bardzo drogo firmie Volvo :) .
Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).
Co do tłuczonego szkła - nigdy tego nie praktykuję, ale tak się gapię i gapię i myślę, że w Twoim wykonaniu wygląda to dobrze.
A teraz sprzedaj model bardzo drogo firmie Volvo :) .
Karol, nie chwal się że pokażesz (bo to moja specjalność :D ) tylko pokaż swoją ładowarkę :).
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
HA! Teraz wiem o co Ci chodziło jak w wątku o maszynie drogowej Walera napisałeś:
Oj ciężko będzie wybrać co jest najlepsze.
Mi popękane szkło w kabinie się podoba :)
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....
Twój model jest baaardzo dopracowany ale Waler ma u mnie plus za nowy typ maszyny.M_longer pisze:Miesiąc się jeszcze nie skończył...SERVATOR pisze:Myślę, że się nie pomylę jak powiem, że właśnie poznaliśmy MOC Września 2014 :)
Oj ciężko będzie wybrać co jest najlepsze.
Mi popękane szkło w kabinie się podoba :)
Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło.....
Pierwszej wersji ładowarki (nie Volvo) - tej do której jest porównanie.Karol pisze:Ta wcześniejsza ładowarka to nie pierwsza wersja a zupełnie inna maszyna, zresztą Longer napisał, że to Liebherr L580...SERVATOR pisze:Patrząc na nowy "komin" zastanawiam się jak przy tak dorobionej maszynie w pierwszej wersji przeszło to co przeszło....
EDIT. Uprzedzając. Niekoniecznie pierwszej w życiu ładowarki Longera! ;)
Ostatnio zmieniony 2014-09-29, 14:07 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Na zdjęciu porównawczym widać jak Ci się skil polepszył przez te 5 lat. Pogratulować :).
Świetny z Ciebie szklarz. Podobnie jak Dmac nie jestem entuzjastą łączenia legowych szybek, tu jednak wygląda to wspaniale.
Tylko szkoda trochę, że z tyłu dałeś naklejkę. Można by się pobawić i np. znaczek Volvo zrobić z klocków.
Tylny błotnik wygląda świetnie.
Świetny z Ciebie szklarz. Podobnie jak Dmac nie jestem entuzjastą łączenia legowych szybek, tu jednak wygląda to wspaniale.
Tylko szkoda trochę, że z tyłu dałeś naklejkę. Można by się pobawić i np. znaczek Volvo zrobić z klocków.
Tylny błotnik wygląda świetnie.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Po pierwsze , wiedziałem że coś się święci jak pokazałeś Liebherr'a z nową łychą ale to pewnie dlatego że spóźniony jestem z informacjami co teraz budujesz :) po drugie napiszę że bardzo mi się podoba kompaktowość całego zarówno modelu jak i sposobu upchania całej mechaniki oraz elementów PF. Moją uwagę też przykuło "oklejania" skorupką model team na technic'ową ramę modelu, aczkolwiek w niektórych miejscach zbyt rażą te lifty, sam znam ten problem przy mojej wywrotce volvo A40 E . Super Ci wyszły błotniki, kabina oraz tylna część modelu, adekwatnie widać różnicę w detalach pomiędzy L580 a tym Volvo, ale Liebherr'a można by poprawić spokojnie dzisiaj z obecnymi elementami ale nie ma co odkopywać starocia nie :) , jakoś większy sentyment mam do L580 'ki . Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ? choć logiczne że na XL miejsca brakowało. Model a raczej rozstaw osi jest chyba podobny jak nie taki sam jak w L580 , a wygląda znacznie zgrabniej. Skręt też uważam za bardzo udany, pracuję płynnie i nie ma problemu z luzem, tak jak przy raku z zębatkami. Ciekaw jestem nad czym jeszcze pracujesz, bo powiem że cholernie fajnie się ogląda Twoje pracę :D . Model ogółem uważam za bardzo udany dobre 9/10 jak dla mnie, gratuluje noo i czekam na kolejne miłe zaskoczenie :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Bardzo podoba mi się Twoja ładowarka. Zdecydowanie lepsza niż flagowy najnowszy zestaw Lego. Efekt, jak to nazwałeś, "tłuczonego szkła" nie jest tak bardzo widoczny, a dodaje realizmu prawdziwej kabiny w ładowarce. Widzę, że nie tylko łyżka z nowego zestawu się przydała, ale również i naklejki. No i zdecydowanie ma lepszy skręt niż w zestawie 42030. Ogólnie bardzo udany MOC. A z której ładowarki jesteś bardziej zadowolony? Z Liebherra czy Volvo?
Ostatnio zmieniony 2014-09-29, 20:43 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
L-ki dają radę w trialówkach ważacych ponad 2 kg, wprawdzie zwykle 2 i z większą redukcją, ale tutaj nie muszą mierzyć się z kamieniami, korzeniami, podjazdami, także przy takim modelu spokojnie dadzą radę.Kruk pisze:Waga..hmyyy....1,6 kg na jedną L? nie słychać na filmie aby umierała ale czy to nie za dużo dla niej ?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Genialna :)
Bardzo mi się podoba i nie mogę się napatrzeć na ten odwłok :D Super patent na tylny zaczep. Ogólnie świetnie udało ci się odwzorować te kształty oryginału choć jest kilka mankamentów to pewien jestem, że w tej skali ciężko to zrobić lepiej. Dodatkowo jest bardzo proporcjonalna.
Czy przy silniku napędowym naprawdę nie było miejsca na większą redukcję? :>
P.S komin jest kozacki :D
Bardzo mi się podoba i nie mogę się napatrzeć na ten odwłok :D Super patent na tylny zaczep. Ogólnie świetnie udało ci się odwzorować te kształty oryginału choć jest kilka mankamentów to pewien jestem, że w tej skali ciężko to zrobić lepiej. Dodatkowo jest bardzo proporcjonalna.
Czy przy silniku napędowym naprawdę nie było miejsca na większą redukcję? :>
P.S komin jest kozacki :D
Ostatnio zmieniony 2014-09-30, 08:55 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.