[WIP] Range Rover 1:10
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2014-06-24, 20:54
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
[WIP] Range Rover 1:10
Cześć, temat ten prezentuje moją pracę nad modelem Range Rovera l405. Wykonuję go w skali 1:10, najwdzięczniejszej według mnie do odwzorowania samochodów za pomocą klocków.
Pomysł zrodził się w czerwcu, kiedy kupiłem 9398, mój drugi zestaw w dorosłym życiu. Chcę wykorzystać z niego jak najwięcej części, dlatego np. podwozie jest czerwone.
Samochód jest napędzany dwoma XLami, skręt za pomocą servo, napęd przechodzi przez skrzynię biegów pomysłu Sariela (skrzynia jest cudowna, kompaktowa, biegi działają bez problemu i przede wszystkim wał może wychodzić jednocześnie z przodu i z tyłu skrzyni - dziękuję, że się podzieliłeś instrukcją Sarielu :) ).
Napęd 4x4, bez centralnego dyferencjału. Zawieszenie na podwójnych wahaczach z super twardymi amortyzatorami. W przedniej osi geometria Ackermana i kąt Camber. Kierownica oczywiście działa. Fotele są przesuwane ręcznie. Spróbuję jeszcze zrobić podnoszoną tylną klapę za pomocą małych LA.
Jeszcze sporo pracy przede mną, ale jestem bardzo zadowolony z postępu prac. Jeśli uda mi się utrzymać liczbę części poniżej 2000, to model wystartuje w konkursie.
Range Rover będzie biało-czarny. Karoseria biała, czarny dach i progi. Środek pomarańczowo-czarny.
Pomysł zrodził się w czerwcu, kiedy kupiłem 9398, mój drugi zestaw w dorosłym życiu. Chcę wykorzystać z niego jak najwięcej części, dlatego np. podwozie jest czerwone.
Samochód jest napędzany dwoma XLami, skręt za pomocą servo, napęd przechodzi przez skrzynię biegów pomysłu Sariela (skrzynia jest cudowna, kompaktowa, biegi działają bez problemu i przede wszystkim wał może wychodzić jednocześnie z przodu i z tyłu skrzyni - dziękuję, że się podzieliłeś instrukcją Sarielu :) ).
Napęd 4x4, bez centralnego dyferencjału. Zawieszenie na podwójnych wahaczach z super twardymi amortyzatorami. W przedniej osi geometria Ackermana i kąt Camber. Kierownica oczywiście działa. Fotele są przesuwane ręcznie. Spróbuję jeszcze zrobić podnoszoną tylną klapę za pomocą małych LA.
Jeszcze sporo pracy przede mną, ale jestem bardzo zadowolony z postępu prac. Jeśli uda mi się utrzymać liczbę części poniżej 2000, to model wystartuje w konkursie.
Range Rover będzie biało-czarny. Karoseria biała, czarny dach i progi. Środek pomarańczowo-czarny.
Nie zawsze idealnie wg blueprinów znaczy idealnie wg klocków. Ja jak budowałem to zbudowałem idealnie wg wymiarów i skali a okazało się że model musiałem o kilka studów skrócić bo był pokraczny.
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2014-06-24, 20:54
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Byłyby za duże w tej skali. Czytałem forum posiadaczy Land Roverów wszelkiej maści i wg wybranej skali 1:10 koła 81,6 są maksymalnymi jakie mogłem założyć. Z reguły jeżdżą na mniejszych niż 32 calowe, bo wtedy jest mniejsze spalanie :)
Samochód ma dosyć prosty kształt, ale może być problem z odwzorowaniem świateł. Mam pomysł jak to zrobić, ale muszę zamówić części z BL. Karoseria będzie się składać w dużej mierze z paneli 5x11, więc waga będzie dość niska.
Dziękuję za mentalne wsparcie Panowie i Panie!
Samochód ma dosyć prosty kształt, ale może być problem z odwzorowaniem świateł. Mam pomysł jak to zrobić, ale muszę zamówić części z BL. Karoseria będzie się składać w dużej mierze z paneli 5x11, więc waga będzie dość niska.
Dziękuję za mentalne wsparcie Panowie i Panie!
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2014-06-24, 20:54
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Niestety nie zdążę z modelem przed końcem roku. Mam już zrobiony przód i wszystkie drzwi oraz tylni zderzak.
Mam nadzieję go skończyć przed końcem stycznia. Po Nowym Roku zrobię kolejny update, tym razem ze zdjęciami, bo teraz nie mam czasu a i pogoda za oknem brzydka, więc byłyby kiepskiej jakości.
Mam nadzieję go skończyć przed końcem stycznia. Po Nowym Roku zrobię kolejny update, tym razem ze zdjęciami, bo teraz nie mam czasu a i pogoda za oknem brzydka, więc byłyby kiepskiej jakości.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 2014-06-24, 20:54
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Model został kompletnie przebudowany ze względu na zamieszczenie sekwencyjnej skrzyni od Sheepo. Swoją drogą genialne rozwiązanie.
Przednie zawieszenie to MacPherson, tylne najzwyklejsze double wishbone z cięgnami. Skręt oparty został o silnik M, ponieważ servo jest potrzebne do skrzyni a i sam skręt jest lepszy wg mnie z Mediumem, gdyż jest precyzyjniejszy.
Silniki XL są teraz z przodu modelu a nie przed tylną osią jak poprzednio.
Dajcie mi jeszcze kilka miesięcy i model będzie skończony :P 1 sem studiów magisterskich to mordęga i chroniczny brak czasu niestety.
Zdjęcia niebawem jak poskładam moduły w całość, bo na razie wszystko jest rozgrzebane.
Przednie zawieszenie to MacPherson, tylne najzwyklejsze double wishbone z cięgnami. Skręt oparty został o silnik M, ponieważ servo jest potrzebne do skrzyni a i sam skręt jest lepszy wg mnie z Mediumem, gdyż jest precyzyjniejszy.
Silniki XL są teraz z przodu modelu a nie przed tylną osią jak poprzednio.
Dajcie mi jeszcze kilka miesięcy i model będzie skończony :P 1 sem studiów magisterskich to mordęga i chroniczny brak czasu niestety.
Zdjęcia niebawem jak poskładam moduły w całość, bo na razie wszystko jest rozgrzebane.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Urodź dziecko. :P Nigdy wcześniej, ani później nie miałem chyba tyle czasu co na studiach.Dajcie mi jeszcze kilka miesięcy i model będzie skończony :P 1 sem studiów magisterskich to mordęga i chroniczny brak czasu niestety.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto