[WIP] Scania CB 8x4

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#46 Post autor: noniusz »

Cieślu pisze:noniusz napisał/a:
3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14

Jak ma zrobić użyć tych części to już lepiej zostawić to w takiej postaci. Te zębatki się nie nadają do przekazywania napędu z silników XL.
Nie mówię, że z XL-a tylko z L-ki. To nie będzie (chyba) auto do TrTr, więc ekstremalnych obciążeń to tam chyba nie będzie.
Zresztą pamiętajmy, że to inna skala niż TrTr, więc na pewno trzeba iść na jakieś ustępstwa.
Zaproponowane rozwiązanie wydaje mi się optymalne biorąc pod uwagę rozmiary / mocowanie / wytrzymałosć.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#47 Post autor: Cieślu »

Lka nie jest dużo słabsza od XLa, do tego jest dłuższa. Ma ona niewiele mniejszy moment obrotowy a poza tym sam fakt, że model ma zawieszenie sugeruje że po jakichś garbikach ma się poruszać. A tu widzę całkiem spore ryzyko, że ta przekładnia będzie strzelać albo nawet się łamać bo do masy podwozia dojdzie jeszcze kabina i najprawdopodobniej kiper.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#48 Post autor: noniusz »

Aż takim czarnowidzem to bym nie był :)

Pierwotnie w tym miejscu miał przyjść silnik RC długości 11 studów, Lka z tą rameczką do połączeń kątowych miała by długość 9 studów, więc miejsca nie zabraknie.

Zdaję sobie sprawę, że zębatki Z14 to nadal plastik i ma swoje ograniczenia, ale ma to przewagę nad knobami bo zajmuje mniej miejsca i ma przewagę nad połówkami Z12 bo się po sobie nie ślizgają, ząbki ze sobą się zazębiają (jedne wchodzą w drugie) i pod kątem zawsze zazębionych ze sobą jest kilka zębów a nie tylko po jednym.

Jeśli kolega Forsil dysponuje tymi klockami to mimo wszystko bym spróbował, jak klocki się pomielą to zawsze można powrócić do pierwotnej lub innej koncepcji :)

===============================

Jeszcze jedno mi się przypomniało - zębatki Z12 które udało mi się "zmielić" zawsze pękały wzdłuż tego nacięcia na środku jak tu .
Zęabtki Z14 siedzą ciasno na axlu i nie mają osłabienia w postaci tego nacięcia.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 21:36 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#49 Post autor: Forsil »

Noniusz
Dokładnie rozeznałeś się z moją konstrukcją i widzę że znasz ją tak dokładnie jak ja. Zębatek Z 14 mam dużo więc moge je mielć ale póki co nie mam wolnej L-ki. ale poza silnikiami resztę mam więc spróbuje tak jak napisałeś tylko na silniku XL.

Cieślu
Zgadza się model ma jeździć po delikatnych bezdrożach. Tak napęd jest przekazywany na dwóch wałach. Dużo przebudowy z podłączaniem bezpośrednio silnika ale pomyśle nad tym. Kiper też jest przewidziany.

Póki co nie mam dostępu do klocków ale w sobote coś posklejam. Wielkie dzięki za rady.
Ostatnio zmieniony 2014-12-05, 18:20 przez Forsil, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#50 Post autor: Forsil »

I kolejny krok do przodu. Zamontowałem Lke na Kątówkach starego typu, Kabina już stanowi jakąś całość. Zrobiłem test Lki i zablokowałem jedno koło czego efektem było pęknięcie kątówki przy kole ale te przy silniku nie drgneły. Troche teraz mam kłopotów żeby to rozebrać i wyminić tą kątówke.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#51 Post autor: M_longer »

Forsil pisze:Troche teraz mam kłopotów żeby to rozebrać i wyminić tą kątówke.
Dobra okazja aby zmienić zawieszenie ;)

Athaal
Posty: 46
Rejestracja: 2009-01-15, 13:13
Lokalizacja: Toruń
brickshelf: Athaal

 

#52 Post autor: Athaal »

M_longer pisze: Dobra okazja aby zmienić zawieszenie ;)
Racja, bo jednak Scania na zawieszce Tatry to jakoś tak w oczy mocno kłuje...

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#53 Post autor: dirtzone »

M_longer pisze:Dobra okazja aby zmienić zawieszenie ;)
Albo kabinę, będzie prościej;]

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#54 Post autor: piotrek839 »

Forsil pisze:Zrobiłem test Lki i zablokowałem jedno koło czego efektem było pęknięcie kątówki przy kole ale te przy silniku nie drgneły. Troche teraz mam kłopotów żeby to rozebrać i wyminić tą kątówke.
Kątówki przy silniku nie drgnęły bo nie mają zbyt wiele pracy (napędzają ślimak). To moc ślimaka i bezpośredni opór koła zniszczyły płaską z12. Niestety wymiana zębatek nic nie pomoże, bo albo będziesz oszczędzał pojazd, albo co chwilę wymieniał zębatki. Pozostaje Ci na coś się zdecydować, czyli wprowadzić knoby lub zrezygnować ze ślimaków. Jeśli nie chcesz gruntownie przebudowywać pozostaje jeszcze osłabić moc ślimaków i wymienić silniki na Mki.

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#55 Post autor: Forsil »

Masz rację co do obciążenia ślimaka. Jednak postaram się wymienić zębatke i spróbuje troche bardziej oszczędzać pojazd. U mnie dużym problemem jest za duży sentyment do tego co już zrobiłem no i lenistwo też troche. Troche głupote zrobiłem zatrzymując tylko jedno koło wydaje mi się że bardzo rzadko taka sytuacja zdaje się w rzeczywistości.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#56 Post autor: 3dom »

Jeżdżąc w terenie wcale nie tak rzadko.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#57 Post autor: Cieślu »

Forsil pisze: Troche głupote zrobiłem zatrzymując tylko jedno koło wydaje mi się że bardzo rzadko taka sytuacja zdaje się w rzeczywistości.
Może to i lepiej, że jedno bo tak byś miał więcej zębatek do wymiany :) Nie wiem po co Ci ślimak. Może warto jeszcze przemyśleć ten układ napędowy?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#58 Post autor: M_longer »

Forsil pisze:U mnie dużym problemem jest za duży sentyment do tego co już zrobiłem no i lenistwo też trochę.
Przerabiaj. Ja mam chyba 5 czy 6 wersję podwozia do ciężarówki, kombinowałem z zawieszeniami itd, a i tak skończy się jak zwykle na sztywnej ramie :D

ODPOWIEDZ