[MOC] Ciężarówka / Hakowiec 8x4

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#31 Post autor: noniusz »

No z tymi kółkami pasowymi to wszystko się zgadza, tylko że u mnie są już po 2 na każde przednie koło jak dołożę jeszcze 1 to koła zaczną wystawać poza obrys kabiny i to już chyba będzie średnio wyglądać... Zresztą i tak już mi się skończyły te kółka...

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#32 Post autor: legosamigos »

To czekałeś tyle czasu na BOPa, by zmodyfikować swojego MOCa z września? :D Ja myślałem, że budujesz już jakąś kolejną fajną konstrukcję ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#33 Post autor: noniusz »

legosamigos pisze:To czekałeś tyle czasu na BOPa, by zmodyfikować swojego MOCa z września? :D Ja myślałem, że budujesz już jakąś kolejną fajną konstrukcję ;)
Właśnie na odwrót - oczekując na klocki z BOPa do ukończenia kolejnej fajnej konstrukcji pieściłem ten model :)

Awatar użytkownika
Mrosik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Mros85
Kontakt:

 

#34 Post autor: Mrosik »

Jest o lepiej.
Na plus na pewno tylne błotniki i zbiorniki paliwa.
Popracowałbym jeszcze nad kabiną - drzwi wydają się za krótkie, powinny być dłuższe przynajmniej o jednego bricka no i bez tej szpary.
Układ napędowy trochę ryzykowny: stare dryfy, z8 i płaskie z12 za dużo nie zdziałają.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#35 Post autor: noniusz »

Mrosik pisze:Popracowałbym jeszcze nad kabiną - drzwi wydają się za krótkie, powinny być dłuższe przynajmniej o jednego bricka no i bez tej szpary.
Układ napędowy trochę ryzykowny: stare dryfy, z8 i płaskie z12 za dużo nie zdziałają.
Jak obniżę drzwi o wysokość 1 bricka to kabina nie będzie miała się na czym trzymać:) Tak jak na wstępie napisałem tym modelem przecieram szlaki w budowaniu w technice brickowej, więc aż tak dalece już chyba nie będę przebudowywał tego MOCa, jeśli już to zebrane doświadczenia i opinie wykorzystam przy kolejnej konstrukcji w tym stylu.

Co do układu napędowego - zapomniałem napisać, że większość zębatek z8 wymieniłem na te wzmocnione nowego typu. Też uważam, że płaskie z12 to zazwyczaj najsłabsze ogniwo, ale tam w podwoziu jest dość ciasno więc tak już musi być. Co do dyfrów - tu bym polemizował, wydaje mi się, że te starego typu są mocniejsze, chociażby dlatego, że napęd nie jest przekazywany pod kątem.
Zresztą model nie jest na tyle ciężki i zazwyczaj jeździ po płaskim, żeby miał (odpukać) mielić zębatki.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#36 Post autor: legosamigos »

Ale tego mechanizmu z przesuwaniem haka chyba się nie doczekam, mimo, że kiedyś prosiłem ;). Chodzi też za mną hakowiec
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#37 Post autor: M_longer »

noniusz pisze:Co do dyfrów - tu bym polemizował, wydaje mi się, że te starego typu są mocniejsze, chociażby dlatego, że napęd nie jest przekazywany pod kątem.
Ale żeby to wykorzystać musiałbyś mieć też silnik napędowy ustawiony bokiem, bo teraz i tak przenosisz napęd pod kątem. To już chyba lepiej by było wsadzić w te ramki dyfry3L.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#38 Post autor: piotrek839 »

noniusz pisze:Co do dyfrów - tu bym polemizował, wydaje mi się, że te starego typu są mocniejsze, chociażby dlatego, że napęd nie jest przekazywany pod kątem.
Stare dyferencjały są zdecydowanie słabsze od nowych. Ich słabością są dłuższe i cieńsze ściany między zębatkami z24 i z16. Przy dużym obciążeniu potrafią się skręcić i odkształcić. Możesz to łatwo sprawdzić próbując skręcić dyferencjał w rękach. W Twoim pojeździe aż takich obciążeń nie ma więc to tylko moja uwaga który dyferencjał jest mocniejszy.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#39 Post autor: Cieślu »

To ciekawe co piszesz, bo w ważącej 4,5 kg trialówce miałem właśnie ten mechanizm różnicowy i nic mu nie było, natomiast ten nowego typu strzela aż miło już w znacznie lżejszych i mniej obciążonych konstrukcjach mimo umieszczenia w ramce :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#40 Post autor: piotrek839 »

Cieślu pisze:To ciekawe co piszesz, bo w ważącej 4,5 kg trialówce miałem właśnie ten mechanizm różnicowy i nic mu nie było, natomiast ten nowego typu strzela aż miło już w znacznie lżejszych i mniej obciążonych konstrukcjach mimo umieszczenia w ramce :)
Zgadzam się z Tobą, zwykle strzela zębatka. Mi jednak w jakiejś konstrukcji zdarzyło się że nie strzeliły zębatki a odkształciły się chyba dwa dyferencjały właśnie starego typu. Moja uwaga dotyczyła tylko samego dyferencjału jako klocka a nie całego układu:)

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#41 Post autor: noniusz »

legosamigos pisze:Ale tego mechanizmu z przesuwaniem haka chyba się nie doczekam, mimo, że kiedyś prosiłem ;). Chodzi też za mną hakowiec
Nie ma tak, samemu trzeba pogłówkować:) A tak na poważnie jak będę rozbierał to postaram się zrobić jakieś zdjęcia.
M_longer pisze:Ale żeby to wykorzystać musiałbyś mieć też silnik napędowy ustawiony bokiem, bo teraz i tak przenosisz napęd pod kątem. To już chyba lepiej by było wsadzić w te ramki dyfry3L.
Zgadza się, ale...
Po pierwsze przekazując napęd pod kątem na nowy dyfer 3L skazany jesteś na przekazanie go na połówkę zębatki z28. Jak przekazujesz równolegle na stary dyfer 4L to dalej za dyfrem możesz przekazać już pod kątem poprzez pełne zębatki z12 lub z20 albo i nawet przez knoby. Ja jakoś średnio mam zaufanie do połówek zębatek z12 i z20 chociaż i tak trzeba pamiętać, że najsłabszym ogniwem w dyfrze i tak będą zębatki z12 wewnątrz niego.
A po drugie ten model budowałem "na parzysto" więc ramka 5x7 znacząco zaburzyła by mi porządek.
piotrek839 pisze:Mi jednak w jakiejś konstrukcji zdarzyło się że nie strzeliły zębatki a odkształciły się chyba dwa dyferencjały właśnie starego typu
To już trzeba być sadystą, żeby tak pastwić się nad klockami :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#42 Post autor: M_longer »

noniusz pisze:A po drugie ten model budowałem "na parzysto" więc ramka 5x7 znacząco zaburzyła by mi porządek.
A kto tu mówi o 5x7? :)

Obrazek

Rozwiązanie sprawdzone w L580, daje radę.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#43 Post autor: piotrek839 »

noniusz pisze:To już trzeba być sadystą, żeby tak pastwić się nad klockami :)
Oj tam zaraz pastwić, tylko je sprawdzałem :)

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#44 Post autor: noniusz »

M_longer pisze:
noniusz pisze:A po drugie ten model budowałem "na parzysto" więc ramka 5x7 znacząco zaburzyła by mi porządek.
A kto tu mówi o 5x7? :)
Obrazek
Rozwiązanie sprawdzone w L580, daje radę.
Patrz, o tym nie pomyślałem, jak tak sobie teraz patrzę na przekazanie napędu to mam: 6 zębatek z8, 2 połówki zębatki z12 i 4 zębatki z14 + stare dyfry, to wszystko szło by zastąpić 3-ma o wiele mocniejszymi zębatkami z20 + nowymi dyframi...
Jedyny "plus" w obecnym rozwiązaniu jest taki, że przy dyfrze mam linioowo zredukowany napęd 1:3, gdybym miał go redukować gdzieś wcześniej to albo silnik musiał by być wyżej albo zębatki wystawać wyżej, a to mogło by wadzić o koncepcję przesuwanej karetki z hakiem.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#45 Post autor: M_longer »

noniusz pisze:Jedyny "plus" w obecnym rozwiązaniu jest taki, że przy dyfrze mam linioowo zredukowany napęd 1:3, gdybym miał go redukować gdzieś wcześniej to albo silnik musiał by być wyżej albo zębatki wystawać wyżej, a to mogło by wadzić o koncepcję przesuwanej karetki z hakiem.
Można kombinować z ustawieniem silnika pod kabiną, albo wstawieniem jednej kolumny zębatek z16 więcej, wtedy masz ten sam poziom i redukcję.

ODPOWIEDZ